בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
בית המשפט המחוזי קובע: צפייה של עורך דין בהחלטה בנט המשפט - נחשבת למסירה מלאה שלה ● צעד לקראת חיסכון ניכר בזמן ובעלויות - וגם תרומה לאיכות הסביבה
האם צפייה בהחלטה של בית המשפט באמצעות אתר נט המשפט נחשבת כמסירה מלאה של ההחלטה לצד השני? החוק שותק בעניין. תקנות סדר הדין האזרחי שתוקנו ב-18.8.15 כהוראת שעה לשנתיים קובעות, כי משלוח של כתבי בית דין בדואר האלקטרוני שנמסר לבית המשפט נחשב למסירה כחוק, מלבד כתב בית הדין הראשון בתיק. יוצא אפוא, שהחוק הסדיר משלוח כתבי בית דין בדואר אלקטרוני, ולא התייחס לעובדה שישנה אפשרות בקרה על צפייה בהחלטות של בית המשפט שעולות בנט המשפט. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, עודד מאור, קובע (14.11.16), כי צפייה בהחלטה במערכת נט המשפט, שם מצוינים בדיוק התאריך והשעה של הצפייה, נחשבת למסירה מלאה של כתבי בית הדין. על-פי קביעה זו ביטל בית משפט המחוזי צו עיכוב יציאה מהארץ שהוצא כנגד המבקש. בית המשפט הסביר, שבקשה אשר מוגשת בנט המשפט באמצעות עורך דין, נכנסת ישירות ל"סל העבודה" של השופט שקורא אותה ונותן החלטה. אפשרות זו ניתנה לעורך הדין משום שיש לו שם משתמש וסיסמה הידועים רק לו, וכך הוא מגיש את בקשותיו ישירות לבית המשפט. לכן, על נוהל זה להיות הדדי: כאשר החלטה עולה לנט המשפט ועורך הדין צופה בה, נחשב הדבר כאילו ההחלטה נכנסת לסל המשימות של עורך הדין וכאישור מסירה של ההחלטה. בית המשפט מסייג את דבריו ומדגיש, כי אם עורך הדין טוען, כי חרף האישור באתר על צפייה במסמך, הוא לא צפה בהחלטה מכל סיבה שהיא, באפשרותו להגיש תצהיר על כך, ובית המשפט יטפל בבקשה זו בצורה פרטנית. מדובר בהחלטה חשובה מאוד, שתחסוך הוצאות מיותרות לכל הצדדים, בין בכמויות הנייר הגדולות ובין במשלוח של דואר רשום בין עורכי הדין. בפועל, במשרדי קוראים את כתבי הטענות כבר עם הגשתם במערכת נט המשפט. לכן המשלוח בדואר רשום של כתבי הטענות, שמגיעים למשרד שבועיים לאחר שהבקשה כבר נקראה, מיותר לחלוטין - במיוחד שבמצבים מסוימים כבר הוגשה תגובה לבית המשפט על אותה בקשה. בנוסף לפסק הדין, אני ממליץ לעורכי הדין להגיע להסכמה קולגיאלית עם הצד השני, שכל כתבי בית המשפט שישלחו בדואר אלקטרוני בין הצדדים, ובכך לחסוך זמן, נייר, משלוח ועוגמת נפש.
|
|
הכותב הוא המשנה לראש לשכת עורכי הדין ומחבר הספר "הוצאה לפועל – מעשה והלכה".
|
|
תאריך:
|
20/11/2016
|
|
|
עודכן:
|
20/11/2016
|
|
עו"ד יוסף ויצמן
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
רחמים
|
20/11/16 13:11
|
|
2
|
|
אייל ירקוני
|
20/11/16 18:58
|
|
לפי מעטה הסודיות שאופף את התיק הזה, אפשר לחשוב שמדובר לכל הפחות במידע מודיעיני רגיש על פעולות טרור, אם לא בסודות הגרעין של ישראל. שמות העותרים חסויים, המסמכים המרכזיים עליהם נסובה העתירה חסויים, חלק מהתשובות חסויות. מי יודע, אולי אפילו הדיון היום (א', 20.11.16) יהיה חסוי.
|
|
|
ברצוני לשתפכם בהירהור מה שעבר לי היום בראש. בשעה מאוד מוקדמת היום בבוקר, מצאתי את עצמי בודד ברחוב, מהרהר... השעה מאוד מוקדמת, כחמש בבוקר, אני עם עצמי בודד ברחוב, מתהלך לי להנאתי, בדרכי אל בית הכנסת. מאוד אוהב את השעה הזאת ואת ההליכה הזאת ואת האווירה הזאת. יש לי דרך הליכה ברגל של כרבע שעה, שיכולתי לחסוך אותה בשתי דקות במונית, אך לא אני שאוותר על התענוג הזה.
|
|
|
כאשר חושבים על מפת האיומים שבריה"מ ציירה בתקופת קיומה, ידוע שארה"ב הייתה בראש הרשימה. קשה לחשוב, כי יהודי העולם והציונות יהיו במקום שני ברשימה, או בכלל יתפסו בה מקום מרכזי. לפי המסמכים שחושף רונן ברגמן בידיעות אחרונות (יום ו', 18.11.16), כך אכן היה. לפי התפיסה של הנהגת בריה"מ, היהדות העולמית היא סכנה מרכזית ביותר.
|
|
|
אם החלטתם להיות עבריינים - כדאי שתתמנו לשופטים. זה מבטיח שגם אם תיתפסו, תקבלו יחס מועדף שלא מקבל אף אזרח אחר בישראל. זוהי המסקנה המתבקשת לא רק מפרשת הנשיא בדימוס יצחק כהן, אלא גם משורה של פרשות אחרות בהן הסתבכו שופטים בפלילים. במקרה של כהן, כפי שנראה מיד, מדובר בטיוח מתמשך שמגיע עד כדי הגשת כתב אישום כוזב. בדיקת News1 מעלה, שהפרקליטות החליטה שלא להעמיד לדין את כהן בפרשה שהייתה גורמת לה מבוכה רבה.
|
|
|
בפרשת השבוע ממשיכה התורה לספר אודות הניסיונות שבהם נבחן ועליהם התגבר אברהם אבינו. דומה כי הניסיונות המסופרים בפרשת וַיֵּרָא הם קשים יותר מאלה המסופרים בפרשה הקודמת, עד שאחרי הניסיון האחרון אומר לו הקב"ה (בראשית כב, יב): ...כִּי עַתָּה יָדַעְתִּי, כִּי-יְרֵא אֱלֹקִים אַתָּה, בין היתר מובא בפרשה הדיון שמנהל אברהם אבינו מול הקב"ה ביחס לגורלם של אנשי סדום, ולענ"ד זה אחד מסיפורי המופת המרשימים ביותר אודותיו. כי זה שהוא היה איש חסד, מכניס אורחים ועוד ועוד מידות טובות, זה יפה ומרשים, אבל לא בהכרח דרש ממנו תעצומות נפש מיוחדות. כי יכול להיות שזה הטבע שלו, הוא איש טוב וממילא הוא נהנה להיטיב לכל מי שרק אפשר.
|
|
|
|