|   15:07:40
  בלפור חקק  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

כהונת אובמה תיזכר כעוינת לישראל

אובמה קשר לרגליה של ישראל משקולת כבדה, פגע במעמדה והזדהה עם העמדה המוסלמית שאנו בשטח כבוש. החלטה זו תקשה על המשך המשא-ומתן עם הפלשתינים ותקשיח את עמדתם
22/01/2017  |   בלפור חקק   |   מאמרים   |   תגובות
ברק חוסיין אובמה [עיצוב גרפי: תפארת חקק]

שמונה שנים רעות חלפו, וברק חוסיין אובמה יורד מן הבמה. שמונה שנים רצופות הוא היה עוין לנו, והמטרה שלו הייתה מאז כניסתו לבית הלבן לערער את הלגיטימציה של ישראל בעולם ולחזק את המגמה של גורמים אנטישמים ושל האיסלאם נגדנו. צעדו של אובמה חיזק ממילא גם את חוגי ה"חרם" העולמי (B.D.S) הטוענים, שישראל אשמה בהמשך הסכסוך עם הפלשתינים והיא פועלת כ"כוח דיכוי מול לוחמי חרות".

התפיסה של ברק אובמה: פגיעה בלגיטימציה

בראיון שנתן פעם, אמר אובמה ששמו ברק אינו השם ברק מן התנ"ך, אלא זהו שם מוסלמי בָּארַאכְּ ( שמשמעותו: מבורך). לדעת פרשנים רבים, החינוך המוסלמי שינק בילדותו עד גיל 10 הטביע בו חותם עז, ולא פלא שאת ראשית כהונתו פתח ב"נאום קהיר", שבו קרא לאיתחול כל התפיסות של המערב כלפי האיסלאם. שמונה שנים חלפו והגיעה העת לסכם את מעשיו את חזונו כלפינו ולהביע את עצמת הפגיעה שחוותה ישראל ממדינה ידידותית בתקופת כהונתו של ברק חוסיין אובמה.

בעת כתיבת מאמרי, אני מודע לכך שברק חוסיין אובמה שופע קסם אישי, כריזמה, וכושר דיבור רהוט ומהפנט. לא פעם עולה בי המחשבה שהוא עומד להקים בית ספר לנואמים. בקסם נאומיו נפלו רבים, וגם בחוגי השמאל הישראלי רבים נשבו בקסמיו, ואף ציפו שיכפה עלינו פתרון מדיני רהוט ושופע קסם. דא עקא, שכבר מראשית כהונתו הוא איבד את מעמדו כ"מתווך הוגן", כי באופן עקבי הציג את ישראל כאשמה בסכסוך, בדיכוי, בהתנחלויות ...מי שידע להגדיר את אובמה בשש מילים היה פרשן "פוקס ניוז", רלף פיטרס, שניסח את מדיניות אובמה: "לשבח מוסלמים, להתעלם מנוצרים, ולהאשים יהודים". שש מילים שאומרות הכול בקליפת אגוז.

בחודשים האחרונים לכהונתו היה חשש כל הזמן ממכת מחץ לישראל בתום כהונתו. היה חשש שיעשה מהלך מזיק כדי להותיר מוקש להמשך המשא-ומתן בינינו ובין הפלשתינים, וכדי לפגוע באופן אנוש בלגיטימציה של ישראל ובצדקת הציונות. ההחלטה במועצת הביטחון (דצמבר 2016) הייתה אכן מכת נקם בישראל ממדינה ידידה לישראל שהיא (אם ירצה אובמה או לא) הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, והיא גם בעלת ברית של ארצות הברית. ניסוח ההחלטה באו"ם (החלטה 2334) העיד על כוונת זדון לפגוע פגיעה קשה בישראל: הניסוח אינו עוסק רק בהתנחלויות, הוא מציג את ירושלים ואת המקומות הקדושים ליהודים כטריטוריה לא ישראלית (הכוונה גם לכותל, שם הניח אובמה פתק לקב"ה או לאללה). זו החלטה קשה, וגם אם תרצה ארה"ב לבטל אותה, ויהיה לכך רוב, סין תטיל וטו. אובמה קשר לרגליה של ישראל משקולת כבדה, פגע במעמדה והזדהה עם העמדה המוסלמית שאנו בשטח כבוש. החלטה זו תקשה על המשך המשא-ומתן עם הפלשתינים ותקשיח את עמדתם. ההיסטוריון והמשפטן פרופ' אלן דרשוביץ, שהיה ידידו ויועצו לא פעם של אובמה, הביע שאט נפש מאובמה והתבטא: "כהונת אובמה תושלך לפח הזבל של ההיסטוריה". אובמה יצא מדלתות הבית הלבן והשאיר אחריו אדמה חרוכה.

ההתחלה: נאום קהיר היה הסימן

ההתחלה של אובמה כנשיא הייתה ב"נאום קהיר" (3 ביוני 2009), שם הוא סירטט את תפיסתו וקרא לפיוס של המערב עם האיסלאם. הוא תיאר את האיסלאם בצורה אידילית והסתיר את התפיסה הבסיסית של האיסלאם על חלוקת העולם ל"דאר אל איסלאם" ול"דאר אל חרב". הוא הסתיר את הקריאה של האיסלאם לנהל ג'יהאד מתמיד נגד הכופרים באיסלאם, ו הקוד של הניצחון העתידי הוא "דין מוחמד בסיף". יהודים ונוצרים אכן חיו במדינות מוסלמיות, אך כ"כבני חסות", כמושפלים (סורה 9 פסוק 29).. כאדם שגדל בחינוך מוסלמי, ידע חוסיין אובמה להסתיר עובדות אלה בנאום קהיר. אך מכאן הוא התחיל וכך המשיך כשהוא מסרב למאבק נחוש באיסלאם הרדיקלי.

החלטת מועצת הביטחון תרחיק את המשא-ומתן

הנשיא אובמה בחר לסיים כהונתו באי הטלת וטו, ובכך חיזק את התפיסה של ישראל ככוח כובש. מבחינה משפטית, המעמד של ארץ ישראל כולה מבוסס על "המנדט של פלשתיין"- זה כולל אכן את יהודה ושומרון- אך זו טריטוריה ולא מדינת לאום. הסיפוח הירדני של שטחים אלה (1948) היה לא חוקי ולא מוכָּר. הערבים דחו את תוכנית "החלוקה", ולכן אינה מחייבת עוד. ישראל הביעה נכונות תמיד לקיים משא-ומתן, ואין ספק שרק במשא-ומתן ייפתר הסכסוך. על-פי אמנת ז'נבה, העובדה ששטחי יהודה ושומרון חזרו אלינו לאחר לחימה, מתירה לנו כמדינה בסיום לחימה להקים התיישבות ולהעביר אליה אוכלוסייה לצרכי בטחונה. ההחלטה שקידם אובמה (ויזם אותה) במועצת הביטחון רק תקשיח את העמדה הפלשתינית ותרחיק אותם משולחן המשא-ומתן. אובמה חיזק את תפיסת אבו מאזן שהוא ישיג מדינה באמצעות האו"ם ולא באמצעות משא-ומתן. מעשהו של אובמה חיזק את חוגי האנטישמים בעולם. משך דורות התקיימה אנטישמיות שלבשה ופשטה צורה. הציונות השיבה את היהודים למולדת הקדומה, כדי שיקחו גורלם בידיהם. אך האטישמיות לא נמוגה מאז הקמת המדינה: ישראל כיום היא "היהודי של העולם".

אל נשכח את העבר: ברק (באראכְּ) חוסיין אובמה ביטל מייד בראשית כהונתו את התפיסה של ג'ורג' בוש שיש לבנות בגושי התיישבות, ולא שכחנו את הקפאת הבנייה שנכפתה על רה"מ נתניהו. אובמה שידר כל הזמן שהתביעה הפלשתינית לנסיגה היא מוצדקת. באמצעות החלטה 2334 בודד אובמה את ישראל בזירה הבינ"ל, וכל מעשה של ישראל בשטחי יו"ש יכול להחשב מעתה כהפרה של החלטה זו וכפשע מלחמה. אובמה הותיר אחריו פתיחה של מלחמה דיפלומטית ציבורית להחזירנו לקווי 1967. בכך קיבע אובמה את מעמדו כנשיא העוין ביותר עבורנו שהיה אי-פעם בארה"ב. מתברר, שבעולם כה כאוטי, האו"ם עוסק בשנים האחרונות בצורה אובססיבית בישראל ולא בשפיכות הדמים ברחבי הגלובוס. כמה קשה לשאת את המחשבה שנשיא של מדינה ידידותית חיזק את כוחות הרשע בגישתם האובססיבית כלפי ישראל. לא נותר אלא להיאנח אנחת רווחה כשהוא יורד היום מן הבמה.

בתקופת כהונתו איבדה ארה"ב את ההגמוניה

כבר בראשית כהונתו, בינואר 2009, קיבל אובמה פרס נובל לשלום, עוד בטרם עשה דבר. הוועדה נימקה שהפרס הוא על "תרומתו המיוחדת למאמצים לחזק את הדיפלומטיה הבינלאומית ואת שיתוף הפעולה בין העמים". כלומר: הוא קיבל פרס על משאלות לב של חברי הוועדה ועל הציפיות ממנו. בפועל, הפרס החליש את פעולתו כנשיא, ובתום תקופתו כנשיא, ארה"ב נתפסת כמעצמה רופסת, שאינה מובילה מהלכים במצבים של מלחמה וכאוס בעולם. ארה"ב איבדה מעמדה כמעצמה הגמונית בעולם, ובאי הטלת וטו במועצת הביטחון הוא בחר להקשות על יורשו בבית הלבן. את העילה לפרס נובל הוא מצא בכריתת ההסכם עם משטר האייטולות באירן (14 ביולי 2015). אירן לא הסתירה מעולם את כוונתה הגלויה להוביל ל"חיסול ישראל": לא הוצג אפילו תנאי מוקדם למו"מ עמה, שתודיע על ביטול כוונה זו. למרות ניסיונות ישראל לעצור את חתימת ההסכם עם אירן, ראה זאת אובמה כהישג שלו, ואולי אף כמענה לוועדה שהעניקה לו פרס נובל לשלום.

מאמר בלפור חקק על ההסכם עם אירן:
[קישור]

הוא פעל באופן עקבי למסלול של התרחקות מישראל, החל מ"נאום קהיר" בראשית כהונתו ב-2009. עם היבחרו, היה עליו לבחור אם להיות צ'רצי'יל או צ'מברליין והוא בחר להיות צ'מברליין. לא פלא שמעשהו הראשון בכניסתו לבית הלבן היה להסיר את פסלו של צ'רצי'ל... מול איומי העולם המוסלמי הוא בחר בקו פייסני. באחד מנאומיו, בהיותו בגרמניה, באפריל 2016, הוא אמר שאנו חיים ב"תקופה השלווה ביותר בהיסטוריה". בימים שהעולם מלקק את פצעי המלחמות בשנים האחרונות, שהטרור האיסלאמי הגיע לאירופה, אובמה חי בעולם מפויס ושלֵו תוך ריצוי של הכוחנים והעלמת עין מן התוקפנים.

מציינים לא פעם לזכותו שגילה הבנה לצרכים הביטחוניים של ישראל ושמר על הסיוע הביטחוני. אל נשכח שאובמה הוא פוליטיקאי ולא רק מדינאי שמעצב מדיניות. כנשיא ידע אובמה בשתי כהונותיו שאינו פועל לבדו. הוא קרב אליו אומנם מדינאים פרו איסלמיים, אך ידע שלא ניתן לבטל לחלוטין את המסורת של תמיכת הממשל האמריקני בישראל כבעלת ברית במזרח התיכון. בתקופת כהונתו הראשונה בוודאי היה חייב להיות זהיר, כי רצה להיבחר לכהונה שנייה. אין פלא שאת המוקש הכי קשה טמן לנו טרם צאתו מן הבית הלבן, ובהיותו "ברווז צולע" (התנהגות שאינה אפיינית לנשיאים אמריקנים). התפיסה הבסיסית שלו לפגוע בתקופת כהונתו בלגיטימציה של ישראל בעולם העבירה אותו על דעתו,והוא עשה את המהלך נגדנו בתיאום עם הפלשתינים.

לסיום,

הכיעור במעשהו הוא בכך, שזו הייתה הפרה של ידידות בין המדינות והפקרה של ידידה ובעלת ברית. הייתה זו תקופה קשה לישראל. שמונה שנים חשנו את נחת זרועו של באראכְּ חוסיין אובמה, ואנו נאנחים בהקלה שהוא ירד מבמת ההיסטוריה.

תאריך:  22/01/2017   |   עודכן:  22/01/2017
בלפור חקק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כהונת אובמה תיזכר כעוינת לישראל
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א. וינשטיין
22/01/17 10:26
2
עמעד
22/01/17 11:31
3
כ.ח.
22/01/17 19:56
4
אלטע קאקער
22/01/17 22:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאור כל מה שמתרחש בימים אלה בעיתונות בפרט והתקשורת בכלל נחשפת האמת כולה.
22/01/2017  |  מתי דוד  |   מאמרים
לאחרונה הציבור הישראלי השפוי חווה ועד לריקבון שלטוני הזועק לשמיים והעובר כול גבול אתי שלטוני ואישי מאז קום המדינה. נכון, בשלהי שלטון הארוך של מפא"י עד 1977 היו תופעות שחיטות וריקבון כתוצאה מאריכות השלטון של כ-30 שנה אך, המנהיגים היו צנועים ופשוטי דרך ולא מנכרי עיניים. הנפילה הייתה כשהמפלגה עיוורה את עצמה וחשבה שלמפלגה יש מדינה. כעת, להבדיל אחרי כ-30 שנות שלטון של הליכוד, המנהיג, ראש המפלגה, רה"מ עיוור את עצמו וחושב שהמדינה זה הוא! לא רואה אף אחד ממטר!.
22/01/2017  |  אליעזר גוטליב   |   מאמרים
שנה לא פשוטה עברה על המגזר הערבי בישראל בכל תחומי החיים. שנה נוספת עברה כאשר לא הצלחנו לצמצם אפילו לא חלק מהפערים הגדולים שקיימים בינינו לבין המגזר היהודי במדינה.
22/01/2017  |  שיני עפאף  |   מאמרים
מן הסתם אני מכלה את זמני לריק. מי ששבוי בססמאות, אינו מעוניין בעובדות. מי שבטוח שכל הצדק נמצא איתו, לא מוכן לשמוע דעות אחרות. מי שרואה את העולם בשחור-לבן, מתעלם מכך שיש הרבה גוונים באמצע. ובכל זאת: כמה עובדות מרכזיות על דונלד טראמפ - ואני מדגיש: עובדות, מהסוג שאינו שנוי במחלוקת.
22/01/2017  |  איתמר לוין  |   מאמרים
למרות שיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מנסה לנגח את ישראל מעל כל במה בינלאומית אפשרית ולהביא לבינאום הסכסוך עמה, מסתבר כי מנגנוני הביטחון של ישראל עושים מאמצים כבירים לשמור על שלטונו של מחמוד עבאס מפני האויב העיקרי שלו בזירה הפלשתיני שהוא תנועת חמאס.
22/01/2017  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il