בימים שהתקשורת אינה פוסקת מלדברר את נשיא ארצות הברית, המרעיף מלים חמות על נכונותו של ראש ממשלת ישראל לעשות צעדים לשלום, יש בתוך הקואליציה של ראש הממשלה אמירות אחרות, אמירות שמציגות לפלשתינים רק את שתי אפשרויות למימוש השלום - אפרטהייד או טרנספר.
את האפשרות של אפרטהייד מציג לפלשתינים בבהירות רבה סגן יושב-ראש הכנסת,
בצלאל סמוטריץ' מי שמשווק היום את תוכנית ההכרעה. לדבריו, אין כל בעיה, שפלשתינים יתגוררו בארץ ישראל, אבל רק במעמד של "גר ותושב". אך מיד הוא מחליט להדליק מדורה גזענית, ולמדורה זו הוא מגייס את ההלכה. מתוך ההלכה הוא מציג תוכנית, אותה יש ליישם מיד -
"גר ותושב על-פי ההלכה תמיד צריך להיות קצת נחות". במפלגות השלטון אינם מבינים, שפתרון המבוסס על היות חלק מהתושבים במעמד של קצת נחות, זה פתרון המבסס משטר אפרטהייד. להנצחת מעמד מושפל ונחות לפלשתינים מגייס בצלאל סמוטריץ' את הרמב"ם ונותן צו 8 לפסוק מכתביו. אמנם, הוא הסתפק בציטוט חלקי מ"הלכות מלכים" פרק ו' (ב) של הרמב"ם, ארשה לעצמי להרחיב במעט את הניסוח במקור -
"...וְהָעַבְדוּת שיקבלו היא, שיהיו נבזים ושפלים למטה ולא ירימו ראש בישראל, אלא יהיו כבושים תחת ידם, ולא יתמנו על ישראל לשום דבר בעולם". מצער, איך גייס סמוטריץ' את ההלכה למגמותיו המשיחית, המבקשות להשתית במאה העשרים ואחת בישראל מעמד של נבזים ושפלים לפלשתינים, שאינם מוכנים לקבל את מניעת מימוש זכותם להגדרה עצמית.
טבעי ומובן, שקולקטיב של אנשים לא יהיה מוכן לקבל את המעמד המוכתב לו להיות נבזים ושפלים. לקולקטיב, שיבקש לזכות בהגדרה עצמית וייאבק למימוש זכות זו, יש לסמוטריץ' את הפתרון -
"אין מניחים מהם נשמה". מצער, שבמאה העשרים ואחת פועמת אצל בצלאל סמוטריץ' רוח פסוק מספר יהושע פרק י"א 14 - "... לֹא הִשְאִירוּ כָּל-נְשָׁמָה". אומנם, הוא אינו מצטט את הפסוק, אך "אין מניחים מהם נשמה" זו דרישת יישום דרך הפעולה של יהושע בפרק י"א 4 במציאות של ארץ כנען אז כלפי הפלשתינים כיום.
סמוטריץ' מתהדר בכך, שאצלו "אין מניחים מהם נשמה" אינו היעד. ב"נדיבותו" הרבה הוא נותן לפלשתינים זכות בחירה בין הטרנספר ובין האפשרות להישאר בארץ במעמד של "צריך להיות קצת נחות". ורק אם לא יהיו מוכנים לקבל מעמד זה ויביעו התנגדות, הרי לדבריו, ההלכה נתנה את התשובה. והתשובה כיום צריכה להיות מתורגמת - "צה"ל יידע כבר מה לעשות". צה"ל יפעל ברוח ספר יהושע פרק י"א 4.
מפלגתו של סמוטריץ' לא נתנה דעתה לזהות הקיימת בין אידיאולוגיה הקרובה לחשיבה הנאצית ובין האמירות של מי שמכהן כיום מטעמה בתפקיד סגן יושב-ראש הכנסת. מצער, שלדעותיו של סמוטריץ' יש שותפים יותר מדי רבים גם בליכוד. יש שותפים רבים לאידיאולוגיה המדברת גרמנית מהמחצית הראשונה של המאה הקודמת - מדברת נאציזים.
סכנה נשקפת לחברה הישראלית ממי שכורך בנשימה אחת את חיילי צה"ל כיום עם הצורך לבצע משימות השאובות מ"אין מניחים מהם נשמה". הסכנה היא בצמיחת אידיאולוגיה נאצית בימין הישראלי. סכנה נשקפת לנו ממי שמנפץ לרסיסים את כל היפה בארון הספרים היהודי, בועט בבוטות ובגסות רוח בעולם ערכים מוסריים הגנוז בו.
סמוטריץ' שכח, שהתנ"ך אינו מספר רק סיפור, הוא גם מחוקק חוקים. לחלק מהם יש נימוקים. הנימוק שחוזר הכי הרבה פעמים, ונקשר להרבה מאוד חוקים, הוא הרגישות לגר - "כִּי גֵּרִים הֱיִיתֶם בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם". יש לגלות רגישות חברתית כלפי גרים, משום שגם אנחנו היינו גרים.
גרים בשפה המקראית אינם האנשים שעברו גיור, הגר הוא פשוט בן מיעוטים החי בקרבנו, אדם שאין לו הגנה פוליטית, ושאינו שייך לחברת הרוב. בני קהילה זו מבקש סמוטריץ' לתחום אותם ב-ד' אמות של דפוסי חוק והסדר, הקובעים שהם בני מעמד נחות. בכך הוא יוצק בגאווה רבה את דפוסי התיאוריה הנאצית בחברה הישראלית.