|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

ליז'ייה חדשה - בדרכה ארצה: <br>ארבעת הגלגלים מהזולים במדינה

ועכשיו - ליז'ייה חדשה מדגם דווו
29/06/2002  |     |   מאמרים   |   תגובות
 קישורים
  למדור רכב/תחבורה

   רשימות קודמות
  ייקור תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית
  סיירת מטכ"ל של הכלכלה הישראלית - עדות מהשטח
  לקראת מינוי ח"כ סופה לנדבר לסגנית שר התחבורה
  פיאט - תחילת הסוף?
  סנה מפחד מסילבן שלום; התוצאה - נושא אבטחת התחבורה הציבורית תקוע


ליז'ייה - זולה וחסכונית
ליז'ייה החדשה מדגם דווו

בתערוכת המכוניות הבינלאומית שתערך בסתיו הקרוב בפריז, תציג חברת המכוניות ליז'ייה, את המכונית שבתמונה הקרויה "דו" (DUE). יצרני הרכב חזרו לאמץ שמות במקום הגדרות מספריות למכוניותם, אלא שהשמות כמעט אזלו להם מהמדפים. ה-דו באה לרמוז על קשר אסוציאטיבי לדה-שבו האגדית של סיטרואן, מכונית העם הצרפתית. בתרגום חופשי פרושה מחונן (Gifted).

סוזוקי מדגם ONE, אחת המכוניות הזולות ביותר בישראל, עולה כיום כ-56 אלף שקלים, ואילו הליז'ייה הזערוריות אמורות לעלות בין 58 אלף שקלים ל-65 אלף שקלים.

סוכנות סיטי מוביל, סוכנות הרכב החדשה ביותר בישראל, השיגה לדבריה עוד לפני חודשים רבים את זיכיון היבוא למכוניות הזעירות של היצרן הצרפתי ליז'ייה, ועתה נותר לה להשלים את הליכי רישוי היבוא במשרד התחבורה. היבואנים מקוים שלא יתקלו בעיכובים בירוקרטיים מוגזמים, ומבססים את אמונם על החיסכון המשקי שאמורות להציג המכוניות הזעירות, המובילות שני נוסעים בעלות מינימאלית.

"אנו צופים כי הרישיון יתקבל בחודש יולי הקרוב," מסר היום (ה') ל-Nfc יוסי ליברמן, מנכ"ל ובעל הסוכנות. ליברמן, אשר קודם לכן ניהל את מכירת מכוניות היוקרה הגרמניות מרצדס בנץ, מספר כי משרד התחבורה התבקש שלא להגדיר את המכוניות ככאלה, אלא כ"תלת אופנוע" - מושג שנעלם הנוף המוטורי אך נותר בספרים בהגדרתו המוטורית - משפטית.

תלת האופנועים הראשונים בישראל היו מסוג BSA מודל 42' מעודפי הצבא הבריטי. בינתיים עבר המושג המעורפל כברת דרך ארוכה. במכוניות שיגיעו ארצה מותקן מנוע בנפח דומה בן 505 סמ"ק, אלא שהוא מפתח 21 כוחות סוס וצורך כליטר דלק לכל 18 קילומטרים. במקום שרשרת חלודה ואמתנית, עובר עתה הכוח לגלגלים הקטנטנים בסיועה של תיבת הילוכים רציפה. אין מתג Half Compression, יש סטרטר חשמלי.

סיטי מוביל הביאה ארצה שני דגמים ראשונים, לקראת תערוכת אוטומוטור שנערכה בתל אביב בחג הפסח האחרון. האחד הוא דגם פתוח בשם BE UP שמשקלו כ-350 ק"ג, והשני דגם סגור בשם NOVA שמשקלו כ-400 ק"ג. את שניהם הניף לאוויר איש שרירים, שביצע בהן פעלולים ללא כל מאמץ.

בעתיד יוספו לקו המוצרים גם מיקרו טנדר לחלוקה עירונית, ומכונית מיקרו ספורטיבית. טווח המחירים צפוי לנוע בין 55 אלף שקלים ויאמיר עד מעל ל-80 אלף שקלים.

הרכב אינו עונה על דרישות החוק הישראלי לסיווגו כמכונית פרטית, שכן לא מותקנים בו אביזרי בטיחות המחויבים בישראל על-פי חוק. גם בחו"ל בעיות הרישוי אינן פשוטות. ברוב המדינות נידרש רישיון נהיגה מלא לדגם הכבד בלבד, ואת הדגם הקל ניתן לנהוג לרוב עם רישיונות "חלקיים" - של אופנוע. לנוכח סיווגו כקוודרו סייקל, מתאפשרת הנהיגה בו מגיל 16 (ואף לא נידרשת קסדה).

שני הדגמים מבוססים על השילדה הנראית בתמונה. מידות הרכב הננסי הן: אורך 2.67 מטרים, רוחבו 1.44 מטרים וגובה 1.54 מטרים. מרווח תא הנוסעים מושג אם כן תודות לגובה "הנורמלי", והאורך המזערי מאפשר חניה לרוחב המדרכה. אלא שאז נותרת הבעיה כיצד לפתוח הדלת מבלי שתיפגע על-ידי הרכב האחר, במקביל אליו היא חונה.

לרוכשים מוצעים ארבעה צבעים בלבד, אדום, ירוק - טורקיז ואפור. מעצב המכוניות המפורסם גי'אוג'ריו, עיצב את הגירסה הפתוחה - BE UP בה ניתן להסיר את הגג והשימשה הקדמית, דבר המעניק לרכב מראה צעיר. קהל היעד העיקרי הוא אכן נהגים צעירים, אף שמצד הקצוני האחר, הרכב מתאים גם לנהגים קשישים.

ליברמן מספר כי התהודה הרבה שעוררה הננסית באוטומוטור, הביא לצבר של כ-400 מתעניינים, אותם הוא שומר על אש קבועה. הוא גם ערך מסע הופעות ברחבי הקניונים בארץ, ועתה פונה לקהלים אופציונאליים של ציי רכב גדולים ובהם מנהלי מתחמים סגורים. הרכב משדר כיף וחופש, ולכן מעניינים בו לקראת הקיץ, אנשי עסקים העשויים לעשות בו שימוש של גימיקים פירסומיים.

חברת סיטי מוביל הוקמה כבר לפני כשנתיים. מנכ"ל החברה ובעליה - בנוסף לשותף שקט, הוא כאמור יוסי ליברמן, ששימש בעבר מנהל המכירות לרכב פרטי ומוניות בחברת כלמוביל - יבואנית מרצדס, משם הביא את היועץ דוד צפלר. מנהל השיווק גבי פלג, אינו מגיע מתחום הרכב.

הרעיון להביא את המכונית בטרם הושלמו הליכי היבוא הרשמיים, נוצר עקב הרצון והצורך להציגן בתערוכת אוטומוטור, אשר עיקר המבקרים בה הם בני נוער. אלה מהווים את קהל היעד העיקרי, במגמה להחליף את המיול והטום-קאר בהם נוסעים עתה בני העשירים לגימנסיה.

היבואנים הטריים מדגישים כי הננסיות נמכרות ב-15 מדינות במערב אירופה, ומבקשים ממשרד התחבורה לאמץ את התקינה האירופית בנושא הקוואדרו סייקל, הדומה לסיווג "רכב תלת גלגלי" הנוהג בישראל.

כיוון שהליכי התקינה טרם הושלמו, הובאו הדגמים הראשונים על בסיס "קרנה", דהיינו נידרשו לעזוב את הארץ עם תום התצוגה ולשוב רק כאשר יושלמו ההליכים הבירוקרטיים. בינתיים קיבלו היבואנים היזון חוזר מהקהל, ויכלו לערוך את האדפטציה לשוק הישראלי - על-פי תגובות הציבור.

"קוודרו סייקל" הינה הגדרת סיווג חדשה שנכנסה לתוקף באירופה בקיץ 1994, והיא מתייחסת לייצורי כלאיים מוטוריים שאינם אופנוע וגם אינם מכונית. בישראל מוכרת רק הגדרת "תלת-אופנוע".

כלי הרכב הננסיים מיועדים לשני נוסעים, ומותאמים בעיקר לנסיעה (ומן הסתם - חנייה) עירוניים. הנסיעה באוטוסטרדות הינה פועל יוצא של ההרשאה הרשמית, וזו משתנה בין מדינה למדינה.

חברת ליז'ייה הצרפתית נוסדה ב-1971 על-ידי נהג המרוצים הצרפתי, על שמו היא קרוייה. שני הדגמים הראשונים שיובאו ארצה הושקו באירופה בשנה שעברה, ומאז הגיעו לרמת מכירות של 25 אלף יחידות. רמה זו ממקמת את ליז'ייה במקום השני בייצור קוודרוסייקל בצרפת, אחרי חברת Aixam.

יצרן המיקרו - מכוניות הצרפתי מחפש בימים אלה קונה עשיר אשר ישכיל לעמוד על הפוטנציאל הגלום בייצור וישווק מכוניות עירוניות זולות וזריזות. עם קוטר סיבוב של כארבעה מטרים, לליז'ייה כושר תימרון ללא תחרות, ומהירות מקסימאלית בת כ-80 קמ"ש מאפשרת נסיעה בכבישים בינעירוניים - תוך שאין לשכוח, היא מחייבת את הנהג לנהיגה בטיחותית במיוחד!

"תהיה זו אשלייה לחשוב כי בעוד עשור נוכל להמשיך להתקיים באופן עצמאי," אמר השבוע צ'רלס פיליפ ליז'ייה, בנו בן ה-47 של האב המייסד, במטה החברה בווישי שבמרכז צרפת. "בטווח הבינוני נתקשר עם יצרן מכוניות גדול, אשר יעניק יתרונות בתחום המו"פ וההפצה."

המיפעל שחל דרכו כיצרן מכונית פורמולה 1, הוסב לייצור מכוניות עירוניות, המיועדות לשניים או שלושה נוסעים. לדעת ליז'ייה גו'ניור, דגם הסמארט של מרצדס הביא תנופה לנישה אותה הוא הקטן צפה כבר מזמן. ליז'ייה ממצבת עצמה מתחת לסמארט. בקרוב תיכנס שחקנית חדשה לסגמנט: מאטרה, גם היא יצרנית מכוניות ספורט במקורה, עומדת להציג את דגם ה-M72 הזערורי החדש.

ליז'ייה גם מקווה לייצא את מכוניתה לקליפורניה שטופת השמש. עם גג פתוח ולוחות אלומניום במקום דלתות מסורתיות, מקווה החברה לכבוש את רצועת החוף המערבי בארה"ב. גם מדינות מזרח אירופה מהוות שוק פוטנציאלי למכוניות המיקרו. לדעת ליז'ייה, כוח העבודה הזול במדינות אלה עשוי להצדיק הקמת מיפעל ייצור בשטחן.

מחירו של ה- Be Up בצרפת הוא כ-7,000 יורו, מחיר הדומה שם למחיר וספה מאיכות גבוהה. עלות פיתוחן של מכוניות חדשת מסוג זה מגיע לכ-3 מיליון יורו בלבד, דבר המסביר את המחיר הנמוך שנידרש לשלם הצרכן האירופי, ולחלוטין אינו מסביר את המחיר הגבוה שידרש לשלם הצרכן הישראלי. הטיעון הרגיל המטיל את האשמה בשלטונות המס המקומיים, אינה תופס במקרה זה. מתח הרווחים המדווח אותו משלשל היצרן הזר לכיסו, ניצב על 8%.

תאריך:  29/06/2002   |   עודכן:  29/06/2002
עמוס באר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
למען הגילוי הנאות עלי להודות שאני מכיר את סילבן שלום מהתקופה שבה כיהן בתפקיד יו"ר מועצת המנהלים של חברת החשמל ואני - יועץ התקשורת של החברה. מעבודתנו המשותפת אני יכול להעיד שסילבן שלום הוא אדם המתייחס לתפקיד שהוא ממלא, לכל תפקיד, ברצינות וביסודיות. כמי שהיתווה את מסלול קידומו הפוליטי בכיוון אחד - למעלה, הכי למעלה שאפשר - מתייחס סילבן שלום ברצינות גם לתפקידו כשר האוצר, אף כי גם בו הוא רואה מקפצה פוטנציאלית לראשות הממשלה.
28/06/2002  |  עמי דור-און  |   מאמרים
הנאום המלא בוועידת ההסתדרות ה-19
קטע מדברי דוד קליין, נגיד בנק ישראל, לכנס של מעריב (27.6.02) על "כלכלת ישראל לאור התוכנית הכלכלית החדשה"
בשנות ה-80' היה, כזכור, משבר כלכלי חמור בקיבוצים. לא אכנס כאן לנסיבות שהובילו את המפעל ההתיישבותי האדיר הזה למשבר כה עמוק. אבל היתה בעם איזושהי ערבות הדדית באותה תקופה.
26/06/2002  |  אורי אריאל  |   מאמרים
2% - המספר שהופך להיות מזוהה יותר ויותר עם דוד קליין. זה היה שיעור הפחתת הריבית הדרמטית בסוף חודש דצמבר וזה גם היה שיעור ההעלאה של הריבית אתמול (יום ב', 24.6.02), שהיתה דרמטית לא פחות.
26/06/2002  |  אייל כגן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il