|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

החמרת הענישה על עבירות תנועה - לא הפתרון

רגע של אופטימיות - כפי שמדינת ישראל הצליחה לפתור את משבר המים, כך היא מסוגלת למצוא פתרונות ראויים ונכונים להפחתה של תאונות הדרכים במדינת ישראל. זה הזמן לחשוב בצורה רחבה יותר. אני קורא למשרד התחבורה ומשטרת ישראל "לחשב מסלול מחדש" על-ידי שיפור התשתיות, שדרוג מערך התחבורה הציבורית, וחינוך מגיל צעיר לנהיגה בטוחה
14/11/2017  |   אבי אדרי, אבי אדרי   |   מאמרים   |   הקטל בדרכים   |   תגובות

כבר לפני כמה עשורים הבינו פרנסי המדינה כי ישראל מתיישבת ומדד המים נמצא בירידה, אולם גורמים שונים - וביניהם משרד האוצר - התנגדו להקמת מפעלי התפלה. חוסר ההסכמה הזה הקצין בשנת 2002, כיוון שבשנה זו ירדו גשמים רבים והמאגרים התמלאו, גם אם באופן יחסי. והיום? רוב המים שיוצאים מהברזים של חלקים גדולים ממדינת ישראל מגיעים ממתקני התפלה שפותחו באזורים שונים בארץ. יותר מכך - באותה תקופה רכשה המדינה מים רבים בכסף גדול.

בחודש אפריל האחרון התבשרנו כי וועדת הכלכלה אישרה את בקשת משרד התחבורה לשנות את תקנות התעבורה ולהחמיר משמעותית בענישה באמצעות נקודות על עבירות תנועה. שיטת הניקוד החדשה צפויה להיכנס לתוקף בתחילת השנה האזרחית החדשה, ב-5.1.18. אפשר להקיש על הטיפול בתאונות דרכים מאופן הטיפול במשבר המים שפקד אותנו - שורש הבעיה היה ונותר חינוך, בין אם בגיל צעיר על-ידי מערך מורים החל מגילאים צעירים ועד הגיוס לצה"ל (ואולי אף במהלך השירות הצבאי) ובין אם תגבור מערך האכיפה באמצעות רכישת ניידות משטרה נוספות והגדלת מספר שופטי התעבורה. הפתרון הנוכחי הוא למעשה סחיטת כספים נוספים מהנהג הישראלי, בחסות החוק ובטענה כי כך יפחת מספר הנפגעים בתאונות דרכים. כמה זה לא מעניין את נבחרי הציבור שלנו? על-פי הדיווח, אף אחד מחברי הכנסת שחבר בוועדה, בראשות ח"כ איתן כבל, לא התייצב לדיון שנערך במהלך פגרת הכנסת.

הפתרונות (שכבר נשחקו מדיונים, יש לציין) שכן עשויים לסייע - הקטנת העומס בכבישים ע"י פיתוח תשתיות מתקדמות, שדרוג מערכות התחבורה הציבורית ועידוד הציבור להשתמש בהן, טיפול בכבישים מסוכנים במיוחד (המכונים "כבישי מוות") הן מבחינת תשתית והן מבחינת שילוט ועוד. בעידן בו הטכנולוגיה מתקדמת ומצילה חיים באמצעות חגורות בטיחות, כריות אוויר, מערכות בלימה מתקדמות או מערכות זיהוי סכנות, ישנם אספקטים של בטיחות הדרכים שמצויים עדיין בימי הביניים. לפני כשנה וחצי הציג מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, נתונים מדאיגים על היחלשות משטרת התנועה בשנים האחרונות, בהן חל זינוק במספר ההרוגים בתאונות דרכים.
למשל, הראה כי ב-2009 היו במשטרת התנועה 309 ניידות אך מספרן צנח ל-112 בלבד: ירידה של 63%. בנוסף, חלה ירידה גם במספר התקנים במשטרת התנועה: ב-2009 היו 601 תקנים ואילו בשנת 2015 רק 424 - ירידה של 29%. אם הפתרון של משרד התחבורה הוא החמרת הניקוד על עבירות תנועה (ובמילים אחרות - הפחדות, עונשים והסברים יבשים), זה פשוט לא יעבוד.

אני לא תמים. כמובן, שהאחריות מוטלת גם לפתחנו כמשתמשי הדרך - כנהגים, הולכי רגל, נוסעי אוטובוס, רוכבי אופניים ורוכבי אופנוע, אנו חלק בלתי נפרד מתרבות הנהיגה בישראל ובהנחה שכל אחת ואחד מאיתנו רוצים לשמור על החיים בכביש, יש להרים את הראש מהטלפון הנייד כדי נהיגה, חציית כביש וכדומה, להאט את מהירות הנסיעה ולשמור על מרחק ראוי וכולי.

רגע של אופטימיות - כפי שמדינת ישראל הצליחה לפתור את משבר המים, כך היא מסוגלת למצוא פתרונות ראויים ונכונים להפחתה של תאונות הדרכים במדינת ישראל. זה הזמן לחשוב בצורה רחבה יותר. אני קורא למשרד התחבורה ומשטרת ישראל "לחשב מסלול מחדש" על-ידי שיפור התשתיות, שדרוג מערך התחבורה הציבורית, וחינוך מגיל צעיר לנהיגה ושימוש בטוח בדרכים. ללא אלו, סיכוי נמוך שנראה שינוי של ממש בסטטיסטיקת תאונות הדרכים והדבר היחיד שיישאר הוא פחות כסף בכיס של נהגי ישראל.

הכותב הוא עורך דין חיפאי המתמחה בתחום התעבורה.
תאריך:  14/11/2017   |   עודכן:  14/11/2017
אבי אדרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 פגע וברח   צליפת שוט 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החמרת הענישה על עבירות תנועה - לא הפתרון
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מנהל איכות לשעבר
19/11/17 09:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הקטל בדרכים
ועדת המשנה לבטיחות בדרכים שבה והתכנסה (יום ב', 6.11.17) לדיון מעקב אחר הטיפול במעורבות אוטובוסים וכלי רכב כבדים בתאונות דרכים, וקידום השימוש בטכוגרף הדיגיטלי. היו"ר ח"כ יעקב אשר פתח את הדיון והזכיר כי מדובר בישיבה ה-11 של ועדת המשנה, שמתכנסת לעיתים תכופות כדי להמשיך במאבק ליישום דוח השימוע הציבורי לבלימת הקטל בדרכים, שיזם יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל. אשר ביקש לקבל פרטים על ההתקדמות במעבר לשימוש בטכוגרף הדיגיטלי והאם יש תאריך יעד לתחילת השימוש בו.
06/11/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
מהמשטרה נמסר (יום ד', 1.11.17), כי ילדה בת שש נהרגה סמוך לרמת חובב מפגיעת אוטובוס שבו נהג אביה. האב פינה את בתו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. היא אובחנה כסובלת מפגיעה רב-מערכתית ומותה נקבע בבית החולים.
01/11/2017  |  עומר כרמון  |   חדשות
ליקויים בתחזוקת כבישים בידי חברת נתיבי ישראל מסכנים את בטיחותם של הנהגים, הנוסעים והולכי הרגל - קובע (25.10.17) מבקר המדינה, יוסף שפירא. החברה אומרת בתגובה, כי הדוח מתייחס למצב בשנים 2016-2014 וכי כמעט כל מה שצוין בו - טופל או מטופל.
25/10/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
מדוע צריכה המשטרה יחצ"ן מי חושב לצרף לממשלתו את הרשימה המשותפת האם מנהיגי החרדים מוכנים לטפל בחסידיהם האלימים כיצד יחזור השלטון לידי הנבחרים מהו השיקול המרכזי בקיומו של "כאן" האם בתי המשפט נלחמים בתאונות
20/10/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
3,000 שקל קנס ושלילת רישיון לשנתיים - זהו עונשו של הזמר שימי תבורי, שהורשע בנהיגה בהשפעת קנביס. כך קבעה (16.10.17) שופטת בית המשפט לתעבורה בתל אביב, שרית קריספין-אברהם.
16/10/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   הקטל בדרכים  /  מי ומי  
שלושה הרוגים ליד דימונה  /  עומר כרמון
שני צעירים נהרגו בערב החג  /  עומר כרמון
שימי תבורי נהג בהשפעת סמים  /  איתמר לוין
אנשים טובים באמצע הדרך   /  חיים שטנגר
קצה הקרחון  /  עידן יוסף
התנהגות דוחה  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
כחברה עלינו לשנן את שתי הפרשות ולתת להן ביטוי במערכות חיינו היומיומיים, כחברה עלינו לאמץ את התפיסה החברתית וההומנית לפיה כל בני האדם שווים
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
המחשבה שתגובה לפרובוקציה תשנה את ה-דנ"א של אויבנו המוסלמים היא מחשבת סרק    עלינו ליטול את היוזמה לידיים ולתקוף בהתמדה בנקודות הכי כואבות    התגובה והנקמה הן נשק של עניים, ואנו לא כא...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il