|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
עיר מופלאה [צילום: פלאש 90]

שנה בסימן ירושלים הבירה

אנו עם קשה עורף, עיקש עד מאד, אך נראה שאותו חיבור ביננו לבין הקב״ה באותו ערב היה כה חזק, שקרן אור הפיצה לה מעיר המלאכים לעבר עיר האלוהים, קרן אור בת אלפים שנים, בה גלומות כל התקוות והתפילות, התחנונים והשמחות של כל הדורות מאז חורבן בית שני ועד עצם היום הזה
31/12/2017  |   ארי בוסל   |   מאמרים   |   תגובות
50 שנה לאיחוד ירושלים [צילום: ארי בוסל]

קרע בקהילה היהודית [צילום: מיכל מבצרי]

סיכום שנה - מסתכלים קדימה. ישבתי לסכם את השנה החולפת, ולהסתכל קדימה לעבר השנה האזרחית הנכנסת. בזמן כתיבת שורות אלו, אני עדיין בשנת 2017, אך בזמן קריאת שורות אלו, כולנו נהיה כבר בשנת 2018.

אסכם את שנת 2017 כ״שנת ירושלים״. ראשית, בגלל שהשנה הסתיימה ב״זבנג״, וטבע האנוש הוא לזכור את הקרוב ביותר. הנשיא טראמפ העז להכיר בירושלים כבירת ישראל. הדבר דרש ״רק״ 3,070 שנים וגרר מיד תגובה נזעמת של העולם הנאור כולו. עצרת האומות המאוחדות הצביעה מיידית לבטל את הכרזתו של הנשיא האמריקני, ואמנם ההצבעה לא הייתה פה אחד, אך לא רחוקה מכך: 128 בעד, 9 נגד ו-35 מדינות נמנעו. כה רבים אוהבים אותנו בימים אלו בזמן הזה.

טוב שאחרי הנשיא טראמפ היו כמה סנוניות - הרפובליקה הצ׳כית (כן, אותם אלו שעזרו לנו בהקמת המדינה עם הספקת נשק וחלקי חילוף) וגאוטמלה. אך אני כבר רואה את חבורת הפראים משתוללת, כשעל שיפוד אחד סנונית אחת נחרכת על האש, ועל שיפוד שני סנונית שניה שמלקו את ראשה בהנאה גמורה ודמה ניגר מהצוואר החשוף. חושב אני מיד על תאורים דומים ב״בעל זבוב״ או בסיפורו של בשביס-זינגר על חתונת השטן בכפר.

איך העז הנשיא האמריקני להצהיר עובדה כה פשוטה וכה בלתי שנויה במחלוקת, ולגרום גם לכך להדרדר מיד לריב ענק שבו מעורב העולם כולו? הלא בכל אשם הנשיא האמריקני, והעולם כבר מזמן הבין שהוא משוגע-הדורש-אשפוז-מידי. איזה מזל, אז זו לא אשמת ישראל - פעם אחת ויחידה! טוב שיש מישהו אותו מתעבים יותר מאשר השנאה היוקדת נגדנו.

אך טרם ה״זבנג, וגמרנו״, שנת 2017 הייתה שנה נפלאה ובה ציוני דרך כה רבים. 120 שנים לקונגרס הציוני הראשון (1897). 100 שנים להצהרת בלפור (2017). 70 שנה לתוכנית החלוקה של האו״ם (1947). חמישים שנה למלחמת ששת הימים ולשחרור ואיחוד ירושלים (1967).

ציוני הדרך העלו לפני השטח את הקרע הגדול בקרב הקהילה היהודית בארה״ב. שנת 2017 הייתה שנה של אי-שביעות רצון מוחלטת מצדם. ראשית, יקירם-אהובם, הנשיא אובמה, סיים את כהונתו והדמוקרטים הפסידו בבחירות לנשיאות, דבר שהוביל להשבעתו של הנשיא טראמפ כנשיאה ה-45 של ארה״ב בינואר 2017. שנית, בניגוד לסיכום העקרוני שהוצע על-ידי ראש ממשלת ישראל והוסכם על שני הצדדים, מתווה הכותל לא בדיוק מתממש. הסתבר, בדיעבד, שיש ״חוק מקומות קדושים״ יש גם בית משפט עליון, ויותר מכל יש במדינת ישראל קואליציה, וכשכל הגורמים מעורבים, ההבטחה שהובטחו יהודי ארה״ב לא יכולה להיות ממומשת בקלות, אם בכלל.

כך, נרגזים, נרגנים ונרגשים עד לשד עצמותיהם, יהודי ארה״ב אינם שבעי רצון. הקונגרס הציוני הראשון בבאזל? מדוע שמישהו בכלל ידע עליו? למי אכפת? הצהרת בלפור - זו מרגיזה את שותפינו לשלום, והם פועלים נמרצות נגד ממשלת אנגליה בנידון. תוכנית החלוקה של האו״ם? פרה-היסטוריה, קדם הקמת המדינה המודרנית, ואולי יש להתייחס לכך, שכן גבולות 67׳ לאו דוקא מקובלים, אז אולי ניתן לחזור לגבולות החלוקה של טרום-1948?

כך נשארנו עם חגיגות החמישים למלחמת ששת הימים, כשביומה השלישי של אותו נס שנקרא מלחמה שחררו הצנחנים את הר-הבית והעיר אוחדה לה תחת ריבונות ישראלית. דוקא תאריך זה הוא ציון דרך מאוד משמעותי ליהודי אמריקה, שכן הם אלו הדורשים את הזכות להתפלל כאוות נפשם ברחבות הכותל המערבי. בתשע עשרה השנים שקדמו לאותו מאורע ב-1967, לא הייתה גישה לכותל, בתי כנסות וקברים יהודיים נופצו והושמדו והעיר הייתה מחולקת. רק תחת שלטון ישראלי, הן לפי חוק והן במעשה, כל איש ואשה יכולים להתפלל בחופשי, לנוע בחופשיות ובבטחה ולא להיות מאוימים שחייהם בסכנה.

קיוויתי, ציפיתי, הייתי בטוח שלכבוד החמישה והשבעה ביוני, 2017, יערכו טקסים וחגיגות בכל בית ספר, מרכז קהילתי, בית כנסת וארגון יהודי ברחבי לוס אנג׳לס רבתי.

השנה כולה, מלאה הייתה באור, מלאה להתפקע, מחכה-ממתינה להאיר בטוב ובאמת את העולם כולו. ראו איזה יופי! בעוד דאע״ש רוצח את אחיו המוסלמים, הורס ומשמיד את המקומות הקדושים לאיסלאם (ומוכר את אוצרות העבר לכל המרבה במחיר), שלא לדבר על עינוי, אונס, מכירה לעבדות ורצח של המונים שאינם מוסלמים, בישראל - המדינה היהודית היחידה בעולם - כולם יכולים לחגוג, להתפלל, לחיות את חייהם בבטחה. דרוזים וצ׳רקסים. אנשי הדת הבהאית. נוצרים. אחמדים. מוסלמים ישראלים. מוסלמים שאינם ישראלים. חגיגה לעין וללב - רק בישראל ובירושלים בירתה.

אך הס. איש מהמיעוטים לא מעז לדבר בעד ישראל, וכה רבים מדברים בגנותה. נהנים ומגנים. וגם בישראל עצמה, בקרב עמנו, אנו מפולגים. אלו טוענים ״העיר דה-פקטו מחולקת״, ואלו מכריזים ״ירושלים המזרחית בירת פלשתין״. אלו משתמשים במילה ״להחזיר״, והם אינם מבינים שירושלים שלנו, בידינו כפקדון, ואינה שלנו לתת או לחלק, רק לשמור מכל משמר.

רק יהודי ארה״ב פוצים פה: ״הכיבוש משחית״. ״שתי מדינות לשני עמים״. ״תהליך השלום״. ״ההתנחלויות הן שורש כל הרע״. ״ירושלים צריכה להיות בשליטה בינלאומית״.

יצא הנשיא טראמפ עם ״בדיקת המציאות״ שלו, שתוצאותיה כאמור פשוטות עד מאוד (״ירושלים בירת ישראל״), ויצאו כל הרבנים הרפורמים בזעקה שעלתה השמימה. טוב שלא הכריזו על שבעת ימי אבל וצום כי אם יצאו מיד למאבק בהחלטה הזדונית-טפשית-חסרת ההגיון של הנשיא.

רק ארי קיווה בכל מאודו שהשנה, מכל השנים, נחגוג ביחד, כאיש אחד, את ציון הדרך המרהיב - 50 שנה לאיחוד ירושלים! אפילו נסעתי ארצה לציון-ירושלים, להיות שם, לנשום מלוא ראותי, לפקוח את עיני, להסכית לשמוע את רחשי העיר. מצאתי עיר חיה ונושמת, עיר מרהיבה, מלהיבה, משכרת. כה נתון הייתי בקסמה, שחזרתי כמעט יום אחר יום, ואפילו לתל אביב לא הגעתי (שומו שמים).

בלוס אנג׳לס, מקום מושבם של כמיליון יהודים (מתוכם שליש ישראלים ושני שלישים יהודים אמריקנים), התכוננו ליום הגדול. בתחילת השנה הקונסוליה הישראלית זימנה את ראשי כל הארגונים היהודים בלוס אנג׳לס לעבור על תוכנית עבודה, אך ככל שעברו החודשים, לא קרה דבר. עד שהגיע היום ושגריר ישראל בארה״ב החליט לערוך מסיבה מיוחדת לכבוד חמישים שנה לציון היום ההיסטורי והנחה את כל הנציגויות לערוך ארועים דומים בו זמנית.

הקונסוליה הישראלית האחראית על שש מדינות בחוף המערבי זכרה כמובן את אותה פגישה שהיא זימנה והבינה שדבר לא יצא. הקהילה היהודית לא ארגנה, לא תכננה ואף נמנעה מאותו יום כמו ממגפה מאוד מדבקת. ציון חמישים שנה לכיבוש, להתנחלויות, לגזילת ירושלים מבעליה החוקיים.

כך יצא, שלא במתכוון, שלמדינת ישראל היה אירוע מרכזי אחד, במקום עשרות ארועים באותו יום. אירוע בו אומנם השתתפו נוצרים מזרמים שונים, ארמנים, קוריאנים, פרסים, רוסים ועוד ועוד, אך עיקר הקהילה היהודית הדיר רגליו. למעשה, עיקר הקהילה המאורגנת לא הייתה שם.

מי היה? אנשים שאכפת להם. אנשים עבורם ירושלים הוא דבר שבחלום ובתפילה ובלב פנימה. אנשים עבורם ישראל היא דבר נפלא, התגשמות כמיהה וחלום ושאיפה של אלפים שנים. אנשים שלא מחפשים ביקרם אך דורשים בשלום ציון וירושלים.

כך חגגנו, העלנו על נס את העיר המאוחדת, בירתה של מדינת ישראל, את הזכות שזכינו להגיע ליום הזה. כך הבטחנו, כשם שאנו מבטיחים ״אם אשכחך ירושלים״, לא לשכוח את ניצולי השואה שעדין אתנו. למעלה ממאה מהם קיבלו תעודות הוקרה מהעיר בורלי הילס, שהעומדת בראשה היא עצמה בת של ניצולי שואה שכבר אינם בחיים.

וכך הודנו לא לתורמים או לעשירים מסוג זה או אחר, כי אם רק לקב״ה שבחר בנו בעם, ובחר לשבת בקרבנו במקום בו הוא בחר - בציון ירושלים.

אנו עם קשה עורף, עיקש עד מאד, אך נראה שאותו חיבור ביננו לבין הקב״ה באותו ערב היה כה חזק, שקרן אור הפיצה לה מעיר המלאכים לעבר עיר האלוהים, קרן אור בת אלפים שנים, בה גלומות כל התקוות והתפילות, התחנונים והשמחות של כל הדורות מאז חורבן בית שני ועד עצם היום הזה.

התברכנו, בשבעה ביוני, שישה חודשים בדיוק לפני הכרזתו של הנשיא טראמפ, שדוקא חברי מועצת העיר לוס אנג׳לס, אחת הערים המתנגדת בכל תוקף לנשיא, חתמו על החלטה לגבי ״ירושלים של זהב״ שבקטע הפותח בה נאמר: ״בהנתן שירושלים היא בירת ישראל מזמן התנ״ך ועד עצם היום הזה, וכיון שהעם היהודי נשא עיניו משך אלפים שנים לחזור למולדתו ולעיר הקדושה ירושלים״.

וההצהרה ממשיכה ״כיון שהר-הבית בירושלים הוא המקום בו מאורעות היסטוריים ודתיים רבים בעלי משמעות התרחשו, ובהם אברהם שהכין את בנו יצחק לעקידה כמבחן לנאמנותו לאלוהים; יעקב חלם על הסולם עם המלאכים העולים ויורדים; המלך דוד כבש ובנו המלך שלמה בנה את בית המקדש הראשון, בית לתפארת; בתי המקדש הראשון והשני נחרבו, אך חלק מהכותל המערבי נשאר עד עצם היום הזה; והיכן שישו הלך בדרך היסורים, ויה דולורוסה, נצלב וחזר לחיים״.

וכך ממשיכה ההכרזה על פני שני עמודים ארוכים, ועוד יגיע היום שילמדו את האמור בה (לדוגמה ״בהנתן שאף שגרירות לא נמצאת בזמן זה בבירת ישראל; וכנסת ישראל חוקקה ...״). ליבי עולץ כל אימת שקורא אני את האמור שם, שחור על גבי לבן, כאילו שחוברו הדברים בישיבה מיוחדת של מעלה, וירדו להם כאן למטה, להובילנו, להכריז על האמת ועל הדרך בה אנו הולכים.

רק דבר אחד איני מבין - חתומים על ההצהרה-הכרזה כל חברי מועצת העיר לוס אנג׳לס, אחת הערים המשפיעות והחשובות ביותר בארה״ב. ביניהם ראש העיר ושני חברי מועצה - שלושתם יהודים. לצידם עורך דין ומפקח העיר - שניהם יהודים. אלו בדיוק אותם יהודים שחצי שנה אחר כך, באותו היום בהפרש של שישה חודשים, יצאו נגד הכרזת-הצהרת הנשיא טראמפ, רק שכחו שהם עצמם הצהירו-הכריזו וחתמו על דבר משמעותי לא פחות, ואפילו יותר.

שכן בעוד הנשיא דיבר על עובדות בשטח, בהן משרדי הממשלה, משכן הנשיא, בית המשפט העליון וכו׳ שנמצאים בירושלים, הצהרת ראשי עיר המלאכים הוסיפה את האלוהים והדת, את ספר הספרים הנצחי ודברי הנביאים, דברי אלוהים חיים.

מסתכל אני אחורה על שנת 2017, ואני יודע בלי צל של ספק - זו שנת ירושלים - בישראל, בארה״ב ובעולם כולו! כמה טוב שהגענו הלום, שיש לנו מדינה ועיר בירה, לנו ולעולם כולו.

וחושב אני על הציווי ״שַׁל נְעָלֶיךָ מֵעַל רַגְלֶיךָ, כִּי הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אַתָּה עוֹמֵד עָלָיו אַדְמַת קֹדֶשׁ הוּא!״ אך בעוד פסוק ה׳ בפרק ג׳ בספר שמות פותח בציווי האלוהי למשה ״אל תקרב הלום,״ במקרה של ירושלים חובה עלינו להגיע, לחוש, להרגיש, לחגוג ולבלות. עיר בירה לנו, עיר נושנה-עתיקה, מודרנית ומחודשת. עיר מופלאה, עיר במתנה.

תאריך:  31/12/2017   |   עודכן:  31/12/2017
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שנה בסימן ירושלים הבירה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מאמר הלל ושבח
2/01/18 06:19
2
אסתר.שניאורסון.ג
3/01/18 12:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אני חייב להודות כי בגילי (סבא לנכדים-אולי סבא צעיר אבל בכל זאת סבא) לא שמעתי מעולם על הזמרת המכנה עצמה "לורד". האמת איני מומחה גדול במוזיקה. כששמעתי כי אותה "לורד" החליטה לבטל הופעתה בארץ כי התנהלותנו אינה מוצאת חן בעיניה החלטתי לבדוק מי זו אותה "לורד", מקורותיה ואולי להבין למה החליטה להחרים את ישראל כלומר גם אותי. כמו שנאמר במקומותינו: מה עשית לה? אילו הייתה מחליטה לבטל מגיעה עם ממשלת ישראל כי עם מדיניותה אינה מסכימה מילא אבל לצאת נגד אותם אלפים של בני נוער שרצו להאזין לשירתה? למה?
31/12/2017  |  יורם דורי  |   מאמרים
צעד תמוה ביצע בשבוע שעבר היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט, כשהגיש לבית המשפט בקשה דחופה לעיכוב הליכים בדיון, בתביעת לשון הרע שהגיש מני נפתלי, נגד אישים בסביבת נתניהו. תביעת הדיבה חסרת השחר של נפתלי, הוגשה מפני שאמרו עליו את האמת, והיא הקפיצה את היועמ"ש ואת פרקליט המדינה שי ניצן, וכל כך למה? לטענתם, בתיק הדיבה נחשפים מסמכים שונים והדבר עלול לפגוע בחקירה המתנהלת נגד שרה נתניהו ונגד סיידוף... על פניו נראה שהמהלך נועד לשבש את תביעת הסנגורים (הוגש נגדם כתב תביעה אזרחי) ומאחר שיום קודם לכן התרסקה תביעה של נפתלי שנאלץ להודות שהוא זה שהזמין חמגשיות ללא ידיעתה של אשת ראש הממשלה, וכדי למנוע את המשך קריסת התיק, מבקשים השניים, להפריע במהלך התיק הפלילי נגד שרה נתניהו.
31/12/2017  |  אסתר שניאורסון גרי  |   מאמרים
באמצע שנות התשעים יוסדה תנועת בחירות משותפת ל"הסתדרות העובדים הכללית" שכללה שני הפכים עד אז: מר"צ ו...ש"ס! הרשימה הזו התמקמה משמאל למפלגת העבודה ובראשה עמד השר וח"כ לשעבר - חיים רמון. הרשימה הזו אומנם ניצחה אבל לא הנושא הפועלי היה כאן העיקר אלא הברית הזו - בין שונאי דת ישראל לאלה שהניפו את דגל "החזרת העטרה ליושנה", בנוגע לחיים התורתיים של בני עדות המזרח. האדריכל של הברית הבלתי קדושה הזו היה השר וח"כ אריה דרעי, אז והיום יו"ר ש"ס, עם הפסקה בכלא. התירוץ של דרעי היה כי "זו רק ברית חברתית", אבל אנשי מר"צ דווקא העדיפו לחשוף את האמת: הברית הזו הייתה תחילת הדרך עבורם לחתוך בהתקדמות צמיחת הדת ותנועת התשובה בישראל. דרעי דיבר - במילה "חברתית", לציבור שלו בלשון סוציאלית ומעמדית אבל אצל מר"צ למילה "חברתית" יש עוד הסבר, מלבד הצד הסוציאל - מעמדי. אצל מר"צ למילה "חברתית" יש גם הסבר נוסף והוא קשור לשינוי החברה בישראל מחברה שמרנית לחברה הוללת והזויה עם דיכוי הדת ומעמדן של הנשים על-פי ההשקפה השמרנית. אצל מר"צ המילה "חברתית" מסמלת את עליית הנוער לשלטון ומרידת ילדים בהוריהם, המילה "חברתית" מסמלת אצל מר"צ מאבק ל"פמניזם" גם כשהוא נגד נשים שאינן חפצות בכך, אצל מר"צ חברת תועבות היא "מהפיכה חברתית" וכו'. דרעי ידע מכל זאת אבל לאוהדיו התמימים הוא מכר את המילה "חברתית" במינון שהיה נוח לו ובהסבר שהיה מוכר ליהודים שומרי מצוות. אבל דרעי חשב קדימה וחפץ היה בכך שחלק מה"מהמפיכה החברתית" שלה התכוונו במר"צ תנחת גם על הציבור החרדי. לשם כך למשל בודד דרעי בש"ס של אז - ואח"כ זרק ממנה, את ח"כ המנוח הרב יוסף עזרן, שהיה היחיד מששת ח"כי ש"ס דאז שהתנגד לכל הרעיונות הללו ויצא חזיתית נגד דרעי. כבר אז תכנן דרעי לבנות מערכת הסכלה חילונית לחרדים וגם לגייסם לצבא, ובמקביל הוא הקים בשנת 1996 רשימה חדשה לפרלמנט, מטעם ש"ס, עם כמה "יסמנים" שנותרו שם עד היום (הח"כים יצחק כהן, דוד אזולאי ויצחק ועקנין), ובתקווה שחיים רמון יהיה ראש ממשלה והברית עם מר"צ תתחזק. אבל כניסתו של דרעי לכלא והסתכסכותו עם אהוד ברק לצד קריסת רמון, שינו את התוכניות. אבל הברית ב"הסתדרות העובדים הכללית" עם השמאל, נמשכה גם בימים שאלי ישי תפס את ההנהגה, אם כי במינון נמוך יותר.
31/12/2017  |  אליהו קאופמן  |   מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - שקר גדול, מכביר מלים, שובר גלים, כבישים, נכשל כצפוי, אמירה מופרכת וניתוק שבוע טוב
31/12/2017  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
מה שהטביע יותר מכל את חותמו על שנת 2017, החולפת עתה לנגד עינינו, הוא התחזקותו של הימין הקיצוני בעולם הרחב. התחזקות זו היא תוצאה ישירה של מגמת האיסלאמיזציה, ההולכת ומתפשטת על פני הגלובוס. תחילתה בנהירת הפליטים המהגרים שנמלטו מהגיהינום הסורי לעבר ארצות-אירופה, שבהן מצאו מקלט מדיני, וסופה עדיין לוטה בערפל, בגדר של מי ישורנו.
31/12/2017  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il