בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
כולם טוענים שגזלתי מידי הפלשתינים האומללים את חלקת הקרקע שהעניק אלוהים למוחמד נביאם כמתת חסד. אבל לי יש הוכחות להפרכת השקר הגס הזה. לא כבשתי ולא נטלתי בכוח. בסך-הכל חזרתי אל נחלת אבותיי שעל-פי כל דין וגם לפי הכתוב בתנ"ך שהנחילו לי אבותיי הקדמונים שייכת לי. מכאן גירשו אותי ולכאן אני שב. בכוח ובמוח. ומי שזה לא מוצא חן בעיניו - יכול לארוז את חפציו ולהסתלק מכאן
|
[צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90]
|
|
|
|
|
זו שירתו של הגולה השב הביתה אחרי אלפי שנות נדודים: כל העולם נגדי. זו ממש הרגשה נפלאה. כולם טוענים שגזלתי מידי הפלשתינים האומללים את חלקת הקרקע שהעניק אלוהים למוחמד נביאם כמתת חסד. אבל לי יש הוכחות להפרכת השקר הגס הזה. לא כבשתי ולא נטלתי בכוח. בסך-הכל חזרתי אל נחלת אבותיי שעל-פי כל דין וגם לפי הכתוב בתנ"ך שהנחילו לי אבותיי הקדמונים שייכת לי מקדמת דנא. מכאן גירשו אותי ולכאן אני שב. בכוח ובמוח. ומי שזה לא מוצא חן בעיניו - יכול לארוז את חפציו ולהסתלק מכאן. אני חוזר הביתה. אל הגפן והתאנה, אל התמר והחיטה, גם אם הדרך עקלקלה. אני חוזר אל ההרים שבהם התנחלו אבותיי ומהם גירשו את כל אויביהם עד ששנאת חינם פירקה את האחדות, מוטטה את החומות הבצורות. עכשיו הגיעה העת לשוב, לחזור אל המולדת. ולא אכפת לי אם יאמרו הגויים שאני כובש דורסני. שגזלתי מידי הפלשתינים את נחלתם שהובטחה למוחמד נביאם. שיגידו. כאשר הוריהם טיפסו כקופים בורי דעת על עצי הפרא ביערות הבערות, כבר אז כתבו הורי את תורת הקודש של אלוהים אחד. אני חוזר הביתה ומוכן לשים את נפשי בכפי כדי להילחם על זכותי. יכולים לכנות אותי בשמות גנאי כמו מתנחבל, יכולים לטעון כי כל עוד לא נכנעתי לדרישות הפלשתיניות ההזויות אני המכשול בפני השלום הנצחי, כי אני הגורם לכך שלנצח תאכל חרב. שיטענו. בינתיים אני כאן ואני מוכן להילחם בכל כוחי על זכות החזרה שלי אל מולדת אבותיי, אל מולדתי. ומי שאינו מאמין - שינסה לעצור בעדי.
|
תאריך:
|
05/05/2018
|
|
|
עודכן:
|
05/05/2018
|
|
עמי דור-און
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
יהודי חרד
|
6/05/18 15:16
|
|
|
|
יורד-חקר נצר למשה
|
7/05/18 07:54
|
|
הכל מסכימים שמשטר דמוקרטי אין פירושו שהרוב הנבחר, רוב המתבטא הן בהרכב הרשות המחוקקת והן בהרכב הרשות המבצעת, רשאי לעשות ככל העולה על רוחו. מוסכם שיש גבולות סבירים שגם לרוב אסור לחצות אותם, ואם יחצה אותם הוא ייקלע למצב של עריצות הרוב, שכמובן אינה תקינה ואינה רצויה.
|
|
|
ביום זה של ל"ג בעומר ראוי להתבונן במה שמספר התלמוד ב מסכת שבת דף ל"ג עמוד ב'.
|
|
|
פרשת השבוע פותחת כך (ויקרא כה): [א] וַיְדַבֵּר ה' אֶל-מֹשֶׁה, בְּהַר סִינַי לֵאמֹר. [ב] דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם, כִּי תָבֹאוּ אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אֲנִי נֹתֵן לָכֶם--וְשָׁבְתָה הָאָרֶץ, שַׁבָּת לַה'. [ג] שֵׁשׁ שָׁנִים תִּזְרַע שָׂדֶךָ, וְשֵׁשׁ שָׁנִים תִּזְמֹר כַּרְמֶךָ; וְאָסַפְתָּ, אֶת-תְּבוּאָתָהּ. [ד] וּבַשָּׁנָה הַשְּׁבִיעִת, שַׁבַּת שַׁבָּתוֹן יִהְיֶה לָאָרֶץ--שַׁבָּת, לַה': שָׂדְךָ לֹא תִזְרָע, וְכַרְמְךָ לֹא תִזְמֹר. ורש"י מצטט מהמדרש שאלה: מה ענין שמיטה אצל הר סיני, והלא כל המצות נאמרו מסיני? אלא מה שמיטה נאמרו כללותיה ופרטותיה ודקדוקיה מסיני אף כולן נאמרו כללותיהן ודקדוקיהן מסיני. כלומר השאלה היא מדוע דווקא במצוות השמיטה התורה מדגישה את הקשר להר סיני, מה המיוחד במצווה זו יותר ממצוות אחרות, שבה בחרה התורה להדגיש את הקשר להר סיני?
|
|
|
ישנם רגעים נדירים בחיי אדם, או בחיי עם, שבהם האמת הצרופה, נטולת מסיכות וצעיפים, צפה ממעמקים ונחשפת בשיא טהרתה. לפתע פתאום מתבררים דברים שלא הובנו קודם, מחמת הררי מילים שקברו את האמת תחתם. מעטים הם רגעים אלה, שיש להם גם מטבע לשוני עממי: נפל לי האסימון...
|
|
|
שר האוצר הגרוע ביותר שהיה כאן, אדון לפיד, מציג תובנות "מופלאות" לגבי המבצע המרהיב... "באירן סוגרים כעת את הפרצות". כלומר, עד שנתניהו לא חשף את המבצע, לא היה לאייתולות שום מושג ש"דברים" נעלמו. שארכיון האטום שלהם, לא נמצא במקום? איזה גויילם יכול לחשוב כך? והוא עוד רוצה להיות ראש הממשלה... לאחר בוחן מציאות אפס, שבו הסביר לאומה לאחר שסולק מתפקיד שר האוצר "נתניהו לא יהיה עוד בחיים ראש הממשלה"...
|
|
|
|