הסולטן הטורקי - משתולל
הסולטן הטורקי -
ארדואן, משתולל. שאיפתו להיות מגן האיסלאם, שומר המקומות הקדושים לאיסלאם בירושלים ומגן העם הפלשתיני, מעבירים אותו על דעתו. על הממשלה לא להתרגש ממנו ולהעמידו במקומו הראוי, באמצעים דיפלומטיים, הפעלת קשרים, ולהסביר לו בשפה פשוטה וברורה כי האיום שלו לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג, עומד גם לזכות ישראל. ניתן ורצוי להגיש נגדו תלונה על רצח בלתי מרוסן של הכורדים, פלישה לאזורים שלהם בגבול סוריה ובתוך שטחי טורקיה, וזאת בהמשך לדריסה גסה של זכויות האזרח בארצו בעקבות ניסיון ההפיכה הכושל.
ולא לשכוח ברקע את רצח העם הארמני, ומי שרוצה להתעדכן ממליץ על הספר "40 יום של מוסאדג" להבנת האירוע המצער. וזה האיש שמטיף לנו מוסר ואלה מדינות צבועות חסרות בושה שתומכות בו, ואלה מדינות גם מ
האיחוד האירופי שהרימו יד בעד גינוי ישראל והקמת ועדת חקירה בוועדה של זכויות האזרח באו"ם. ולא תתפלאו בוודאי שתראו גם יהודים לא כשרים שיתמכו בוועדה בחרם ובפלשתינים המסכנים ששולחים נשים וילדים לקו הראשון כדי שפעילי ומחבלי החמאס יוכלו להסתתר מאחוריהם בתקווה שהילדים ישכבו על הגדר עבורם וככל שיהיו יותר נפגעים, כך הניה ישמח יותר.
הסרט פוקסטרוט - השמצת חיילי צה"ל מיותרת
ראיתי את הסרט וכפי שציינתי יש בו שני קטעים מיותרים, שאין להם שום קשר למטפורות אלא כדי להבאיש את ריחו, מעמדו, ומעשיו של צה"ל כלפי הפלשתינים. כדי למנוע אי-הבנות הסרט, פרט לשתי הסצנות, הוא טוב. משחק דרמטי ומשכנע שהנגיעה הפוליטית המוטעית הופכת אותו לאנטי-ישראלי. בנקודה זאת צדקה
מירי רגב, למרות שלא קראה אז את צ'כוב אבל בהמשך אף שיחקה בקטע לא רע בהבימה בהצגה שלוש אחיות, וקבלה דיווח מדויק על הקטעים הפרובלמטיים. כאשר הסרט מציג בקטע הראשון מחסום באי שם שרק גמל בודד ומסכן עובר שם, מגיעה מכונית באמצע הלילה ובו זוג פלשתינים מבוגר שלפי הלבוש נראים ממעמד ביניים ומעלה, ושלושה חיילים צעירים מצווים עליהם לצאת מהמכונית ולעמוד בגשם שוטף רק כדי להשפיל אותם.
זה משדר לעולם התנהגות ברוטלית, התעללות באוכלוסייה אזרחית תמימה ומעמיד את חיילי צה"ל במחסומים כקלגסים מתעללים. אז אמנם, יש מחסומים, יש לפעמים חריגות, יש אי-נעימויות אבל יש גם מחבלים ואפילו נשים שניצלו את הגישה ההומניטרית לבצע פיגועים ולגרום לנפגעים. והייתה האישה הצעירה שהתחפשה כהריונית וכשנתנו לה להתקרב הפכה לשהידית מתפוצצת וחיילת נהרגה ואחרים נפצעו, ועוד תקריות מסוג זה במחסומים. ומכאן הרגישות יתר במחסומים. אבל הקטע היותר קשה, היותר בעייתי, היותר מעצבן, היותר מעוות את המציאות הוא הקטע הבא בסרט.
מכונית עם 4 צעירים שני בנים ושתי בנות מגיעה למחסום לקראת חצות הליל. הצעירים לא מתלהבים מהחיילים אבל לא מעוררים פרובוקציה, ואפילו הבחורה ליד הנהג מחליפה מבטים וחיוכים עם החייל גיבור הסרט. דלת המכונית נפתחת ונזרקת ממנה פחית קולה אחד מחילי המחסום צועק בטעות ו
בתום לב רימון והחיל ליד המקלע מרסס את המכונית באש אוטומטית והורג את כל ארבעת הצעירים. החיילים מדווחים למפקדה על התקרית ואז מגיע מפקד בכיר עם בולדוזר חופר בור ענק בשטח וקוברים את המכונית עם הצעירים עמוק באדמה. המפקד אוסף את חיילי המחסום ומודיע להם חגיגית שלא הייתה שום תקרית, לא הגיע מכונית לא היו יריות בקיצור לא היה כלום.
רבותי אתם הבנתם את זה חיילי צה"ל הורגים בטעות ארבע צעירים מטייחים את המקרה, וגרוע מכך מעלימים בכלל את המקרה ואוסרים על אנשי המחסום לדבר על זה. עכשיו רואים זאת בעולם כולל שונאי ישראל המובהקים וטוענים שחיליי צה"ל רוצחים, מטייחים ומתעללים בפלשתינים המסכנים. והראיה - סרט ישראלי שמתאר את המציאות. אתם מבינים את ההשלכות התדמיתיות והפוליטיות? רבותי, אני קראתי את צ'כוב, את דוסטויבסקי, את טולסטוי ואת פושקין. אני מבין היטב מה זה מטפורה, אין בקטעים שבסרט שום רמז למטפורה אלא רמז ברור לתיאור כאילו מציאות של מדיניות אכזרית של צבא הכיבוש.
ועכשיו לגילוי נאות: שרתתי בצבא משך 22 שנה, הייתי פרקליט צבאי, שופט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש ובעזה, טיפלתי בעשרות תיקים של תקריות ואירועים עם האוכלוסייה האזרחית. מעולם, אבל מעולם לא נתקלתי במקרה כזה שבו הצבא הורג קובר ומטייח אירוע, כאילו לא קרה ועוד מחייב חיילים לשתוק.
מסקנת הסרט פוקסטרוט, בשל שני קטעים מיותרים המציגים את חיילינו באור שלילי ביותר, ראוי לכל גנאי וביקורת דוגמת הסרט "ג'נין ג'נין", שהציג את הצבא באור שלילי בכוונת הכותב. לפיכך מי שרוצה לברר אם אני צודק מוזמן לראות את הסרט תוך דגש על שני הקטעים שציינתי.