|
הלקוח מחפש זמינות [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
|
|
|
|
|
בסופו של דבר אחד המדדים החשובים ביותר בכל רשת, הוא הפדיון. "כמה עשינו אתמול", זה כמעט בוקר טוב קמעונאי, זה מושג שכולם מבינים ומיישר את כל העוסקים ברשת תחת מכנה משותף אחד וכאשר הפדיון גבוה, אין אחד שליבו אינו רחב ולהפך.
הפדיון מנקז לתוכו מכלול רחב של פעילויות אשר משקפות את האטרקטיביות של החנות, בהם מיקום, נגישות, חניה, מחיר וגם זמינות המוצר במלאי.
לעיתים שוכחים העוסקים במלאכה את נושא הזמינות וממוקדים לצד בחירה מושכלת של החנות, בפרסום ובתמחור, אולם שוכחים שדווקא היום הלקוח רוצה את המוצר במיידי ולא לחכות לו שבועיים ומעלה.
דווקא בשל כך הופתעתי מאוד ממה שקורה ברשת אייס, אשר מנסה להתמודד מול איקאה גם בתחום הארונות/אחסון, שם נאמר לי שמועד אספקת סחורה הוא כ-18 ימי עבודה.
מדוע לעבוד בשנת 2018 בשיטות ניהול מלאי אשר היו מתאימות לפני כ-30 שנה, כאשר שיעור האינפלציה היה גבוה ולייצר מוצר רק כאשר קיימת הזמנה מנגד? האם אי-אפשר לייצר מלאי ביטחון של 10 יחידות למשל מכל מוצר ולספק אותו בזמן ללקוחות?? וכל זאת כאשר לאיקאה מלאי זמין ביותר??
אז איך ברשת אייס רוצה בדיוק להתמודד במצב השוק הנוכחי? רק במחיר זול ב-50 שקלים? פשוט לא יעבוד, הלקוח מחפש היום בראש ובראשונה זמינות וזה שם המשחק, זמינות זה שם נרדף לשירות... נקודה!