|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח

יחסי ציבור בעיתונות הרוסית

16/07/2006  |     |   מאמרים   |   תגובות

העלייה הגדולה מברית המועצות לשעבר התחילה לפני כ-15 שנים ועד היום הביאה לישראל כמיליון וחצי עולים, שאמנם כבר קשה להגדירם כעולים חדשים אך הם עדיין משמרים את תרבותם כקהילה, וכך גם את ערכיהם ומעל לכל את השפה הרוסית. כשם שהחנויות התמלאו במוכרים דוברי השפה הרוסית המשווקים מוצרים שמדברים יותר אל קהל היעד הרוסי, ובדומה לחברות ומוסדות ממשלתיים שקלטו לשורותיהם עולים כדי להתחבר עם הפלח הספציפי באוכלוסיה ולענות על צרכיו בשפת האם, כך גם נולדה הדרישה למדיה ייעודית עבור המגזר הרוסי.

ההתחלה היתה ברדיו "רק"ע" (רשת לקליטת עלייה). בהמשך הוקמו עיתונים ארציים ומקומיים ובשנת 2002 הוקם לראשונה בישראל ערוץ טלוויזיה (ערוץ 9) שכל מנחיו מדברים אל הצופים אך ורק בשפה הרוסית. כיום, בכל דוכן עיתונים בקיוסק השכונתי ניתן למצוא לצד "מעריב" או "ידיעות אחרונות" גם את העיתונים "וסטי" ו"נובוסטי נדלי".

אלא שהן המפרסמים והן אנשי יחסי הציבור נוהגים לראות בעיתונות הייעודית בשפה הרוסית מעין כביש מעבר בין הלקוחות שהם מייצגים לבין קהל הקוראים הספציפי, שהוא בבחינת פלח שוק של צרכנים פוטנציאליים. משרדי יחסי הציבור עשויים להתייחס באגביות מוחלטת אל קהל הצרכנים הזה, וכך גם אל עורכי העיתונות בשפה הרוסית ולכתביה, כאילו הפלח הזה מובטח להם מראש, שלא, למשל, כמו העיתונים הארציים היומיים הכלליים שתפוצתם מגרה ומפתה כל יחצ"ן ולקוח. אנשי יחסי הציבור נוטים שלא לתת את הדעת על כך שעבודתם מול העיתונאים הרוסים עשויה להיות מאוד לא קלה.

הכתבים והעורכים בעיתונות הרוסית בארץ לא ממהרים לקפוץ על כל מציאה שיח"צן מעוניין להעביר. פעמים רבות עשוי יחצ"ן להיתקל במחסומים ובאי הבנות בפנייתו לעיתונאים שכותבים בשפה הרוסית. זאת בין היתר משום שעבור העיתונאים העולים, תחום יחסי הציבור משתווה לתחום הפרסום, והם אינם חשים בהבדל שבין שני התחומים הללו. "יש לך הודעה לעיתונות בתחום הצרכני? אנא פנה למחלקת פרסום", זו תשובה די שגרתית שמספקים ליח"צנים אנשי מערכת עיתון בשפה הרוסית. בעיתונות הישראלית הכללית, תחום יחסי הציבור כבר נטמע הרבה יותר, והפך לחלק אינטגרלי משגרת העבודה של העיתונאים.

העיתונות הרוסית דוחה על הסף את תחום יחסי הציבור, בין היתר מפני שהמיתוס העיקרי שנבנה סביב הנושא הוא שיחסי ציבור משמעם פרסומת בחינם. העיתונאים במגזר הרוסי משוכנעים שיחצ"ן שמספר להם על מוצר ומנסה לעניינם בכתבה או בידיעה אודותיו, פשוט מנסה למכור להם תדמית חיובית בעטיפה פרסומית שאינה בהכרח תואמת את המציאות. פעמים רבות הם תופסים את תחום יחסי הציבור כעניין המגביל את החירות שלהם: היח"צנים, מבחינתם, מפליאים במניפולציות שיווקיות, והם, העיתונאים, אינם מוכנים לשמש להם טרף קל.

את החשדות האלה ניתן להפריך בקלות. מטרת הפרסומת הרי היא למכור, ואילו מטרת יחסי הציבור היא ליצור תדמית חיובית לחברה על-מנת לקדם את מוצריה או את שירותיה. משרד יחסי ציבור טוב מציג מידע אובייקטיבי לשיפוטם של הקוראים, הוא נאמן לאמת בפרסום ולשקיפות מידע, ועל העיתונאים מוטלת האחריות להחליט בעצמם מה טוב ונכון להם ומה לא; מה ייקחו מכל האינפורמציות ומה ישאירו באחת המגירות במשרד. היח"צן רק מביא לצרכנים הפוטנציאליים את המידע החשוב בזמן הנכון, במקום ובנסיבות המתאימים. תפקידו להציג תשקיף של מצב מציאותי ולא לעוות את המציאות. חשוב שגם יוכל לעמוד מאחורי המילים היפות. ודאי וודאי כשהוא פונה אל המגזר הרוסי בארץ: הקהל שדובר את השפה הרוסית בישראל למד היטב על בשרו מה הם שקרים ותרמיות, והדבר האחרון שהוא רוצה בו הוא שישחקו איתו במניפולציות שיווקיות שאינן תואמות את המציאות.

ככל שתחום יחסי הציבור ישפר את המודעות שלו לגבי מגזר דוברי השפה הרוסית בארץ, כך תינתן לקהל היעד הזה ההזדמנות לבחור מבין מגוון השירותים והמוצרים את אלה הטובים והנכונים עבורו. מתפקידנו כאנשי יחסי ציבור להפריך את המיתוסים הקיימים, ועלינו לעשות זאת באמצעות הגברת המודעות לתחום החשוב הזה.

תאריך:  16/07/2006   |   עודכן:  16/07/2006
נטלי שבצנקו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ההודעה על הפעלת הגל השקט של פיקוד העורף במהלך השבת היתה מאוחרת מדי. מחדל אחד ארוך, הן מצד אופן הפעלת הגל השקט בשבת והן מצד אופן ההודעה על קיומו של הגל השקט לציבור שומרי השבת.
16/07/2006  |  עידן יוסף  |   מאמרים
בדברים שלהלן אני מבקש להציג גישה אחרת לעיון בסכסוך הערבי ישראלי, גישה המשלבת הטמעה והפנמה של ההיסטוריה של הסכסוך עם מבט על, מגובה מסוים, אל מעבר לאופק הקרוב של המשך הסכסוך, בעשורים הקרובים.
16/07/2006  |  אלון ייני  |   מאמרים
לפני כעשרים וארבע שנים על-רקע מלחמת של"ג - לקח גיסי את בן אחותי להפגנה בכיכר העיר, שכוונתה האמיתית הייתה להפיל ממשלה בישראל. אחריה, ובמשך שנתיים תמימות לא דברתי איתו ולו מילה.
16/07/2006  |  אמציה חן-פצי  |   מאמרים
הורגים ופוגעים בנו המחבלים למיניהם בצפון ודרום הארץ, אבל העולם אטום כלפינו ותוקף את ישראל שיוצאת להגן על אזרחיה. כמה אפשר לשנו את היהודים וכמה אפשר להיות אטומים לסבלם של היהודים?
16/07/2006  |  איינאו פרדה סנבטו  |   מאמרים
ב- 27 ביוני 2006 לפנות בוקר ביצעה רביעיית מטוסים של חיל האוויר הישראלי יעף מעל לארמונו של הנשיא הסורי, בשאר אל-אסד, בעיירת מולדתה של משפחת אסד, קרדאחה. המטוסים הישראלים שברו אף את מחסום הקול כשחלפו מעל לארמונו של בשאר. הם עשו זאת כלקח מיעף דומה שביצעו מטוסים ישראלים מעל לארמונו של הנשיא הסורי כארבע שנים קודם לכן, בסתיו 2002, שנועד אז להזהיר את אסד הצעיר מפני הסלמה במצב לאורך הגבול הישראלי-לבנוני. אלא שבדיעבד התברר באותה העת לישראל כי הנשיא הסורי כלל לא ידע כי מטוסים ישראלים חלפו מעל לארמונו ולמד על כך מפרסומים בכלי התקשורת הישראלית מספר שבועות לאחר מכן.
16/07/2006  |  אייל זיסר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
העולם האנושי הוא הוויה דינמית והתהליכים המתפתחים בו נגזרים מאינטגרציה של מהלכים רוחניים וחומריים עם השפעות מן הטבע שמעצבים במשותף את תנאי הסביבה בהם מתקיימת החברה האנושית - מתפתחת ...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
תפקודה הלקוי של צרפת בכלל ושל הצבא הצרפתי בפרט בתחילת מלחמת העולם השנייה; לאנשי צבא בכירים אין כישורים לפתח קונספציות ולקרוא את הכתובות על הקיר; דמיון בין התפתחויות ומגמות ב-1940, ...
דן מרגלית
דן מרגלית
ישראל תוקפת בזעיר אנפין, אבל כדי לא להכעיס את האמריקנים נמנעת או מסתייגת מהפעלת חיל-האוויר    התוצאה היא עם פוטנציאל לאסון
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il