בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
בנקים: תתמקדו בלקוח – לא במוצר
|
מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה מצביע על העובדה כדי להשיג יתרון תחרותי, הבנקים חייבים לשנות את האסטרטגיה שלהם ולמקד את פעילותם דווקא בלקוחות ולא במוצרים נלווים
פיתוח ושיווק של מוצרים נלווים הוא דבר ידוע ומקובל בעולם הבנקאות, מתוך כוונה להעמיק את פעילותו של הלקוח בבנק. יחד עם זאת, המגמה הרווחת היום, היא דווקא להשקיע ביחסי קרבה עם הלקוח, דבר שמספק תובנה משמעותית על ערך חייו של הלקוח, ומאפשר להשיג יתרונות עסקיים רבים. מחקר של Peppers & Rogers שהתפרסם לאחרונה מראה כי מרבית הבנקים בעולם ממשיכים למדוד את הצלחתם באמצעות קווי מוצר, יותר מאשר בערך הלקוח. המסקנה הגורפת של המחקר מצביעה על העובדה כי כדי להשיג יתרון תחרותי, הבנקים חייבים לשנות את האסטרטגיה שלהם ולמקד את פעילותם דווקא בלקוחות ולא במוצרים. המחקר כלל 48 מנהלים בכירים של 18 בנקים אמריקנים, שנשאלו על אפליקציות מדידה של ערכי הלקוח, תהליך המדידה וההשפעה של ערך הלקוח על הארגון. הבנקים המובילים שהשתתפו במחקר, דיווחו על דרגה גבוהה של אמון במודל ערכי הלקוח - הדירוג עמד על 7.6 מתוך 10. מסתבר כי למרות שמודלים לבחינת ערך הלקוח נתפסים כמדוייקים, הבנקים עדיין אינם מבינים מהו הערך שלהם לארגון. על-פי המחקר, בעוד שיותר מחצי (52%) מהעונים דיווחו כי שימוש במודלים אנליטיים אלו מניע להצלחת הארגון, 44% מהם היססו. כאשר נשאלו האם שימוש במודל למדידת ערך הלקוח מספק יתרון תחרותי, כשליש ענו "כן", שליש ענו "לא" והנותרים ענו "לא בטוח". תעשיית הפיננסיים זוהתה לא מכבר כמובילה ביחסי קרבה עם לקוחותיה. בנקים מסחריים בעיקר, נוטים לזקוף לזכותם את האסטרטגיה והטכנולוגיה הטובות ביותר לפיתוח מערכת יחסים רווחית עם הלקוח, כאשר חלק גדול מהתהליך נעוץ בתובנת ערכי הלקוח, המשמשת לצורך קבלת החלטות טקטית ואסטרטגית. מדידת ערך הלקוח הינה חלק מגישה ניהולית רחבה יותר של בניית מערכת יחסים רווחית וארוכת טווח עם לקוחות. גישה זו כוללת מדידה ותובנה של מגמותיו של הלקוח ושל ערכו העתידי דרך מגוון המוצרים. בהתאם למידע המתקבל הארגון בעצם מגדיר את הפעילות הרצויה, בין אם דרך מכירות חיצוניות או פעילות פנימית כגון קמפיינים שיווקיים או אינטראקציה עם הלקוח באמצעות מחלקות השירות. למעשה, המטרה בניהול ערך הלקוח היא 'לעשות סדר' בכל הארגון כדי להרחיב את מערכת היחסים בין הבנק ללקוחותיו דרך מגוון המוצרים. לאחרונה, בנקים רבים החלו להבין מהו הפוטנציאל הגדול הקיים בשילוב מדידת ערכי הלקוח במודלים העסקיים שלהם. בעוד שבנקים מגלים הבנה לגבי ערך לקוחותיהם על-פני מגוון המוצרים, הם עדיין צריכים לקשר זאת אל תוך "פוטנציאל הלקוח" ואז ליישם תוכניות לפיתוח פעילות מתואמת לרוחב המוצרים והערוצים. היתרון התחרותי טמון ביכולת הבנקים לשלב תובנת לקוח, הייחודית רק לאותו בנק, המשמשת לפיתוח דרכים ליצירת אינטימיות עם הלקוחות, שמהווה את אחד הדברים החשובים ביותר. בסיכומו של דבר, המחקר מציין כי המגמה לבחינת ערך לקוח צוברת תאוצה: כל אחד מהמשתתפים במחקר דיווח כי הארגון שלו מודד את ערך הלקוח באופן מסויים ומשתמש בכלי זה לצורך קבלת החלטות. עוד צויין כי מנהלים בכירים בבנקים צופים במידע ומשתמשים בכלי זה באופן קבוע כצורך אסטרטגי. 67% ציינו כי המנהלים הבכירים בארגון שלהם משתשמשים במידע לצורך קבלת החלטות, ו-78% משתמשים בו לצורך תכנון אסטרטגי.
|
|
כותבת המאמר: שרון הר-עוז, מנהלת תחום CRM אנליטי ב-SAS ישראל;
|
|
תאריך:
|
29/08/2006
|
|
|
עודכן:
|
29/08/2006
|
|
חלי וינשטיין
|
בנקים: תתמקדו בלקוח – לא במוצר
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
איציק פרלמוטר
|
31/08/06 02:19
|
|
מבחוץ, החזון האדריכלי נראה כאידיאל שמכוון את כל העוסקים בו לבנייה, להתחדשות, ליצירתיות, לנתינה לחברה, ובאופן כללי לעשיית טוב וצדק. העשייה האדריכלית נראת כמעט אוטופית, שלווה ומוקפת בהרגשה טהורה שאופפת את החיוביות והחיוניות המעשית של העוסקים בה. מבחוץ נדמה שהכול מאוזן ומבוסס, שואף למצוינות שתפיק את המקסימום בסביבה שלנו.
|
|
|
לפני 23 שנים הודיע מנחם בגין על התפטרותו. הייתה זאת מלחמת לבנון הראשונה שהביאה אל קדמת הבימה את "השכול הפוליטי" שהרחיק את בגין לביתו ברחוב צמח: הורים שכולים היו הראשונים לתבוע את פיטוריו, ספרו את "קורבנות" מדיניותו ותבעו דין וחשבון ציבורי ממי שהוביל את בניהם להיהרג "ללא סיבה" במלחמת אין ברירה שלומיאלית. נהרות של דיו נכתבו על התופעה, אשר ניצניה במלחמת יום כיפור וברוחה פעלו אורנה שמעוני וחברותיה ב-'ארבע אימהות'.
|
|
|
יש כל מיני סוגים של ועדות חקירה. לכל אחת מהן יש מינוסים ופלוסים. ההחלטה, איזה סוג ועדה צריכה לחקור מה, מתקבלת על-פי אמת מידה אחת: אינטרסים. ברוב המקרים, האינטרס הוא תמים: להגיע לחקר האמת, כדי לתקן קלקולים ולהפיק לקחים. במקרה של מחדלים כבדים, האינטרס אחר: למנוע עריפת ראשי האחראים - גם אם מגיע להם!!
|
|
|
הקריאות להקמת ועדת חקירה ממלכתית כאילו שוב ניוושע מן המערכת המשפטית, אשר תרחף כ"רוח מעל פני תהום" מעל לבעיות החמורות שנתגלו במלחמה, הינן טעות חמורה. נוסף לארגומנטים שהושמעו על השיתוק הקטטוני שיפקוד את מערכות מקבלי ההחלטות, ישנם גם ארגומנטים נוספים כבדי משקל לא פחות.
|
|
|
נוכח ניסיון ההונאה של אולמרט בנאומו אין מנוס מהמסקנה כי שחיתות, קומבינות, תרבות השקר והתעתועים הביאו לצמיחת מנהיגות של "אומני הונאה", לצמיחת מנהיגות של "אנטי מנהיגים".
|
|
|
|
|
|
הרצל ובלפור חקק
על המשוררת טניה הדר, מחווה לזכרה בשיריה של טניה הדר אנו נסחפים כבמטה קסם אחר המסע הפנימי, הולכים לאן שהולכת הנפש
|
|
|
דן מרגלית
שלושה או חמישה ימים לפני תאריך היעד לפקיעת האולטימטום בנימין נתניהו יחריף את העימות בגליל העליון ממנו נסוג בבושה ובבושת פנים ובחרפה
|
|
|
יואב יצחק
המשטרה חקרה חשד, לפיו מאור פחימה, עבריין ידוע ומוכר למשטרה, מעורב בהטמנת מטען חבלה שנועד לפגוע במנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח קיסריה, מיכאל כרסנטי - לאחר שזה דחה בקשתו להכשיר עבירות ב...
|
|
|
אפרים הלפרין
החמאס מציל אותנו מפני עצמנו בלעדיו אכלנו והיינו ממשיכים לאכול איש את רעהו חיים זו לגמרי לא חוכמה להקשיב לשיבוט גנטי של עצמך, האתגר הוא בהקשבה למקורות אשר חולקים עליך בדעתם
|
|
|
איתן קלינסקי
לצערי הרב, יאיר גולן גילה בימים אלו יהירות משיחית בוטה, גסת רוח ומבהילה בדרישתו, שבנימין נתניהו היה חייב כבר שבוע אחרי 7 באוקטובר 2023 להיכנס לחזית דמים נוספת על קו רכס בדרום לבנון...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|