בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
נשאלת השאלה אם הנשיא איננו מסתכן כאן בכך, שבעתירה הנוספת, יחליט בג"צ - במסגרת סמכותו - לדון באופן ענייני, ויקבע בניסוח כזה או אחר, שעל הנשיא להתרחק מהמשכן
לפני ימים אחדים (14.11.06) דחה בג"צ על הסף את אחת משתי העתירות המונחות על שולחנו, שנועדו להביא להפסקת כהונתו של הנשיא - על-רקע החשדות הפליליים נגדו. העתירה שנדחתה הוגשה נגד הכנסת - במטרה להניע אותה לפתוח בהליכי הדחה כנגד הנשיא. בג"צ דחה כאמור את העתירה על הסף - מחמת היות העתירה מוקדמת מדי, וכן מנימוקים נוספים - בהם קביעתו כי: "העיקרון המנחה, העובר כחוט השני בפסיקתנו, הוא כי על בית המשפט זה לנהוג בריסון עצמי ובזהירות רבה בבואו להפעיל ביקורת שיפוטית על הליכים פרלמנטריים". אבל שופטי בג"צ לא התעלמו מהעתירה הנוספת המונחת על שולחנם. הנה מה שקבע בעניין זה השופט ג'ובראן שכתב את ההחלטה: "להשלמת התמונה העובדתית יצוין, כי בפני בית משפט זה תלויה ועומדת עתירה נוספת (בג"צ 8296/06), שעניינה העברת נשיא המדינה מתפקידו... חרף העובדה שהתוצאה אליה חותרים העותרים דכאן והעותר שבבג"צ 8296/06 הינה זהה והיא: העברת נשיא המדינה מתפקידו עוד טרם הגשת כתב האישום נגדו, הרי שהדרך בה מבקש כל אחד מהם לילך בה לשם השגת התוצאה האמורה הינה שונה... הסעד המבוקש בבג"צ 8296/06 מופנה בעיקרו כלפי נשיא המדינה, ואילו בענייננו הסעד המבוקש מופנה בעיקרו כלפי חברי הכנסת וועדת הכנסת. בנסיבות אלו לא ראינו לנכון לדון בשתי העתירות האמורות במאוחד, מה גם שהדבר כלל לא התבקש על-ידי העותרים. כן, איני סבור כי יש בהחלטה שתינתן בעתירה זו כדי להשפיע על הדיון בעתירה שבבג"צ 8296/06". עד כאן הציטוט מהחלטת השופט ג'ובראן. וכדי להשלים עוד את התמונה, יצויין שבראש הרכב השופטים ישבה הנשיאה דורית ביניש. עוד יצויין כעובדה, שהעתירה הנוספת, המונחת עדיין על שולחן בג"צ, הוגשה לבג"צ לפני העתירה שנדחתה, ובכל זאת הוחלט לדון תחילה בעתירה המאוחרת יותר. והעיקר: בג"צ בהרכב הנשיאה קבע, כאמור לעיל, שאין לדון בשתי העתירות במאוחד, וכי אין בהחלטה הדוחה את העתירה כדי להשפיע על הדיון בעתירה הנוספת הממתינה להכרעה. נוכח כל אלה דומה כי ראוי שהנשיא ישקול בכובד ראש אם כדאי לו להמתין באפס מעשה להכרעת בג"צ בעתירה הנוספת. במילים אחרות, נשאלת השאלה אם הנשיא איננו מסתכן כאן בכך, שבעתירה הנוספת, יחליט בג"צ - במסגרת סמכותו - לדון באופן ענייני, ויקבע בניסוח כזה או אחר, שעל הנשיא להתרחק מהמשכן. ויתרה מכך, נשאלת השאלה אם הנשיא, מבחינתו, אינו מסתכן כאן גם בכך, שבג"צ ישחרר בתוך פסק הדין גם אי אלו אמירות קשות וחריפות בגנותו של הנשיא - אמירות שיתקבעו בתודעת הציבור, ולא פחות חמור: יחלחלו מטבע הדברים גם אל תוך המערכת המשפטית בכללותה. לא קל להיות משה קצב בימים אלה.
|
תאריך:
|
19/11/2006
|
|
|
עודכן:
|
19/11/2006
|
|
עו"ד יוסי דר
|
|
בהיסטוריה של מדינת ישראל וצה"ל, האירוע הבולט ביותר, שדומה לכישלון במלחמת לבנון השנייה. הוא, הביזיון בתל-מוטילה בשנות ה- 50. שבעקבותיו וכלקח ממנו, הוקמה יחידה 101.
|
|
|
מבלי לערב שיקולים לאומיים, פוליטיים והיסטוריים, בארץ ישראל, בשטח שבין הים לנהר, ניתן לקיים רשות שלטונית אחת בלבד. על-מנת שרשות זו תהיה בה יציבות ברת קיימא המשוחררת מסכסוכים אתניים היא חייבת להישען על שני מרחבי מחייה חיוניים להישרדותה.
|
|
|
לפני למעלה מעשרים שנה כתבתי את הספרון "הלם הנסיגה בארץ ישראל", שזיכה אותי - בין היתר - בכינוי "נביא-חורבן". בשנה שעברה, לקראת הגירוש, נפלה החוברת לידם של שני חברים והיא נראתה להם כל כך אקטואלית, עד שביקשו ממני להוציאה מחדש.
|
|
|
"מלחמת הגנרלים" - החלה. הדוח שהגיש האלוף יורם יאיר (יאיא) על תפקוד אוגדה 91 בפיקודו של תא"ל גל הירש ובמיוחד הדוח של האלוף אלמוג - על הקטע של חטיפת החיילים בלבד, שקרתה בגזרה ובאחריות של תא"ל גל הירש, הפכו אותו שלא ברצונו ל"כוכב הצפון", אבל לצערנו, במובנו השלילי בלבד.
|
|
|
לא היה צורך בתחקירו של דורון אלמוג כדי לדעת שמדובר בכישלון מיותר, צורב ומשפיל. במשך שנים, במיוחד בחודשים האחרונים, הכריז חיזבאללה מעל ראשי כל הגגות כי בכוונתו לחטוף חיילים ישראלים. איום החטיפה, שתוצאותיו המדיניות, הצבאיות, המוראליות, הכלכליות ועוד - עד כדי גרירת ישראל למלחמה, כפי שקרה - היה תלוי מעל פיקוד הצפון כולו. זה היה האיום החמור ביותר, שלמניעת מימושו היה על המפקדים לזנוח כל דבר אחר, אפילו תוך ביטול פעולות אחרות. אפילו תוך ויתור על ליווי ביקור של נשות הדסה או ויצ"ו.
|
|
|
|