|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

דגיגים על חוף עתלית

מפעלי משפחת דנקנר בעתלית יוצרים מפגעים. מפעל הדגיגים מתרחב בכיוון חוף הים, משאיות עוברות דרך עתלית ל"כרמל כימיקלים" ומסכנות חיים, ובניית גשר על פסי הרכבת מתעכבת בגלל דרישה לשנות את מיקומו. התושבים טוענים כי שינוי המיקום ישרת את האינטרסים של משפחת דנקנר
09/12/2006  |     |   מאמרים   |   תגובות
דנקנר. החברה ממשיכה לזהם

מפעל הדגיגים בעתלית של משפחת דנקנר שוב מייצר בעיות. בבעלות חברת המלח של דנקנר (אלון דנקנר המנכ"ל ודני דנקנר היו"ר) פעל לרביית דגיגים הפועל זה כ-17 שנה בעתלית. מדובר במפעל חקלאות ימית, שמייצר דגיגים של דגי ים עבור בריכות פיטום בארץ וגם בחו"ל. גדר המפעל ניצבת סמוך מאוד לקו חוף הים, האמור לשמש את הציבור.

בחודשים האחרונים הבחינו פעילי עמותת כחול-ירוק בבנייה מואצת של מבנה בתחום מפעל הדגיגים, קרוב מאוד לגדר, שבנייתו מהווה לכאורה עבירה על חוק החופים. פעילי העמותה תיעדו את הבנייה על שלביה, צילמו את המפעל במצבו הנוכחי, השוו את הצילומים לצילומי אוויר משנת 2005 וביקשו מהמועצה האזורית חוף הכרמל ומהאחראי על מחלקת ים וחופים במשרד לאיכות הסביבה, רני אמיר, לעצור את הבנייה. אך ללא הועיל.

ל-Nfc אמר אמיר כי אין צורך אפילו לבדוק את התלונות, מפני שפקחיו נמצאים בשטח כל הזמן והם לא הבחינו בבנייה במפעל הדגיגים.

רני אמיר: "מי מתרחב לכיוון הים? מפעל הדגה? מה זאת אומרת מתרחב לכיוון הים? איפה? אני לא יודע על זה.

Nfc: אתה מוכן לבדוק?

רני אמיר: "תראי אנחנו נמצאים בחוף לא מעט, ואם היתה כזאת התרחבות, היינו רואים. אני לא יודע על כזאת התרחבות. אני לא כל כך יודע על מה את מדברת".

דובר חברת המלח הכחיש את קיומה של בנייה במפעל הדגיגים.
המועצה האזורית חוף הכרמל, דווקא הבחינה בבנייה. ל-Nfc נמסר מדוברות המועצה כי מאחר שהיא "משקיעה מאמצים רבים על-מנת להגן על רווחת תושבי חוף הכרמל ועתלית בפרט, ועל כן הוציאה צו הפסקת עבודה מיידי ביום 26.11.06" ל"בנייה בלתי חוקית של מפעל הדגה של חברת המלח בעתלית".

ביום 6.12.06 בביקור במקום שערך Nfc יחד עם פעילי עמותת כחול-ירוק, נמצא שלא רק שהבנייה לא הופסקה - אלא להפך, היא הואצה. מספר פועלים עבדו במרץ עד שעות הערב להשלמת הבנייה. נציגי החברה טענו כי מדובר בטענות שיקריות.

תורמים ומזהמים

במתחם חברת המלח בעתלית נמצא מפעל נוסף "כרמל כימיקלים" בבעלות משפחת דנקנר, המייצר חומרים לתעשיית הפלסטיקה. המשאיות המגיעות אל המפעל וממנו עוברות דרך עתלית ומהוות, לדברי התושבים, מפגע תעבורתי. ניסיונות שהם ערכו למנוע את מעבר המשאיות, עלו בתוהו.

חברת "כרמל כימיקלים" הורשעה בזיהום הים, בעיסוק בחומרים מסוכנים ובעבירות על תקנות המים. בגין זאת נקנסה בסכום של 700 אלף שקל. מנכ"לי החברה בזמן שבוצעו העבירות, דוד דנקנר ועמוס גולדברג, הופנו לשירות המבחן לשם קביעת תוכנית לעבודות בשרות הציבור.

כבר לפני ארבע שנים דרש אינג'ינר מוריס שגיא, מרכז ענף חומרים מסוכנים מחוזי במשרד לאיכות הסביבה מהמפעל "לשנע בכביש עוקף" את המשאיות המגיעות אליו וממנו. הכביש העוקף טרם נסלל.

שנתיים אחרי ששוגר מכתבו של אינג'ינר שגיא, פנה יצחק גוטליב, חבר הוועד המקומי בעתלית, יחד עם שני חברי ועד נוספים, אל נדב שחר מנכ"ל חברת המלח, בבקשה כי יפעל להסרת המטרד. המנכ"ל טען כלפי הפונים כי הם "מונעים משיקולים אגואיסטים צרים", ומנה שורה ארוכה של תרומות נדיבות שתורמת חברת המלח לעתלית: "חברת המלח הינה חברה ירוקה המשלמת ארנונה ומים בהיקף גבוה מזה הנהוג במועצה האזורית חוף הכרמל; עשרות מעובדי החברה הם תושבי המקום; בימים קשים אלה לכלכלת המדינה בכלל ולתעשיית המלח בפרט, נכלל בתקציב החברה סעיף מיוחד למען הקהילה בעתלית; רק בשנה האחרונה אנו פועלים לתמיכה במועדון הנוער ביזמות עסקית, מועדון נשים, מועדון לקשישים, מועדונית טיפולית ובית ספר להורים עם מכון אדלר; בנוסף פועלת החברה בעזרה לבתי כנסת, וסיוע למשפחות נזקקות לקראת החגים". המנכ"ל הבטיח להמשיך "לפעול לפיתוח התעשיה ויצירת מקומות עבודה במפעלנו למרות הקשיים אותם אתם מנסים להערים עלינו".

חבר הוועד גוטליב השיב למנכ"ל בעוקצנות: "תנועת משאיות כבדות, או משאיות הנושאות חומרים מסוכנים ברחובות היישוב, "אינה מתיישבת עם טענתך המתחסדת להיות נושא דגל הירוקים הטוען לטובת התושבים". אבל, למרות חליפת המכתבים - המפגע לא הוסר.

המשרד לאיכות הסביבה, לא מסר תגובתו בנושא.

המועצה האזורית חוף הכרמל הודיעה מנגד, כי היא דווקא מודעת לבעייה. לדבריה, למרות שהאחריות למניעת מעבר חומרים מסוכנים היא באחריות המשרד להגנת הסביבה, ולמרות שהמשטרה היא האחראית על מניעת מעבר המשאיות דרך עתלית, "המועצה לא הסתפקה בתשובות אלה ופועלת לבניית כביש עוקף".

חברת המלח מסרה כי מדובר בטענות שקריות ובנתונים לא נכונים.

כיוון הרוח

למרות התרומות לקהילה, קבוצת תושבים מעתלית מנהלת בעקשנות מאבקים להסרת המפגעים של חברת המלח. בבדיקות ניתור פרטיות שערכו חברי עמותת כחול ירוק, הם גילו שרמת זיהום האוויר, שלטענתם מקורה במפעל "כרמל כימיקלים", עולה כמעט פי שניים על המותר. בשנת 2004 חוייב המפעל לעבור לשימוש במזוט דל גפרית, כדי לצמצם את זיהום האוויר והוא עשה זאת באופן מיידי, ובנוסף הוא חויב לבצע מדידות סביבתיות לצמצום ממדי המפגע. בנושא זה, המשרד לאיכות הסביבה מגלה יוזמה ועורך בדיקות תקופתיות, אבל לטענת אנשי כחול-ירוק הוא עושה זאת בצורה חובבנית ואינו מביא בחשבון את כיווני הרוח הבאה מן הים. המפעל עצמו מכחיש בתוקף את זיהום האוויר.

מיקום הגשר לטובת מי?

מינהל מקרקעי ישראל וחברת המלח מעוניינים לנדלן את קרקעות החברה בעתלית. קבוצה מובילה מתושבי עתלית, מתנגדת למהלך טענה כי הקרקעות ברובן אינן ניתנות לנדלון בגלל כמה סיבות, כגון: שימור הטבע, חוק החופים, וטווח הביטחון הנדרש כדי ליצור חייץ בין הקרקעות לבין בסיסי צה"ל הממוקמים על קו החוף.

עתה מתנהל מאבק סביב גשר מעל פסי רכבת האמור להיבנות בעתלית מטעמי בטיחות. המועצה האזורית חוף הכרמל מבקשת להרחיק את הגשר מהמקום שיועד לו על-ידי רכבת ישראל, לכיוון קרקעות חברת המלח. מנגד, התושבים טוענים שהרחקת הגשר לא תיטיב אתם, אלא עם קרקעות דנקנר כאשר מהלך הנדלון ייצא לדרך. לפי שעה, רכבת ישראל דבקה בתוכנית המקורית, אבל התושבים חוששים שהאינטרסים של דנקנר הם שיכריעו.

דוברת רכבת ישראל מלי כהן מסרה בתגובה: "נציגי רכבת ישראל הציגו לפני הוועדה לתשתיות לאומיות מספר חלופות למיקום הגשר בעתלית. לאחר הצגת החלופות ושמיעת הצדדים הרלוונטיים, לרבות נציגי המועצה, קבעה הוועדה לתשתיות לאומיות לבנות את הגשר במיקום הנוכחי".

המועצה האזורית חוף הכרמל מסרה, כי היא עומדת על כך ששינוי מיקום הגשר הוא לטובת התושבים ולא לטובת מהלך הנדלון של קרקעות דנקנר: "מועצת חוף הכרמל משקיעה רבות בתוכנית אסטרטגית לפיתוח עתלית. התוכנית נעשתה בשיתוף ציבור עתלית. משרד התחבורה מעוניין להקים גשר בלב התוכנית, הדבר עומד בסתירה לתוכנית אב ומתאר בעתלית. הצענו למשרד התחבורה מספר אלטרנטיבות התואמות את צורכי וטובת עתלית. פיתוח כלכלי, שמירה על ערכי הנוף והטבע, ובין היתר על שדרת האקליפטוסים ההיסטורית [בני 100 שנה] לעומת התוכנית של משרד התחבורה שמחריבה אותם ומתעלמת לחלוטין מהפיתוח הכלכלי של עתלית. משיקולים של זמן ביצוע, דחה משרד התחבורה את הצעתנו, אנו כרגע מקדמים את התוכנית שלנו מול הוועדה המחוזית והיא לקראת אישור".

ממשרד הפנים נמסר כי "תוכנית אב, הינה תוכנית רעיונית ללא מעמד משפטית אשר איננה מחייבת את גופי התכנון".

תאריך:  09/12/2006   |   עודכן:  09/12/2006
איילת פישביין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דגיגים על חוף עתלית
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פטריוט ישראלי
9/12/06 17:52
2
האזרח הקטן
9/12/06 19:01
3
מקומי
9/12/06 22:14
 
אילתית
10/12/06 21:24
4
נווה הפרחים
9/12/06 22:16
5
כן ירבו כמוך
10/12/06 08:36
6
עתליתי
10/12/06 09:18
7
איכס..הריח
10/12/06 14:39
8
רני אמיר ראש אגף (כרגע) ים וחופים
10/12/06 23:16
9
עתליתי לא דפוק
11/12/06 19:24
10
אייל1
11/12/06 23:40
11
ככה זה
12/12/06 09:47
12
אילנית
12/12/06 13:49
13
תושבת נוה הפרחים
18/12/06 18:14
14
תושב נוה הפרחים
18/12/06 18:18
15
אלי- תוהה
3/01/07 23:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בממשלה, בכנסת, ברשויות המקומיות ובגופים ציבוריים ניתן - למרבה הפלא - למצוא גם נבחרי ועובדי ציבור ישרים, שלא דבק בהם רבב. מדי פעם נציין את הבולטים ביניהם ונבדוק עד כמה התנהלותם הפוליטית תואמת את יושרם האישי. אורחי היומן השבוע הם שרת החוץ והמשפטים, ציפי לבני, וחברי הכנסת אופיר פז-פינס, פרופ' אריה אלדד ורן כהן.
09/12/2006  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
אישה גבוהה, שחורה לבושה בבגד קרוע צבעוני ולרגליה שני ילדים בגילאי 6-5 זוחלים על החול הלוהט בשעת בוקר על קו הגבול. העצמות ניבטות מבעד לעורם הדק ובטנם נפוחה מרעב, אחד הילדים מעולף למחצה, נסחב כמו חפץ על-ידי האם. כשהג'יפ הצהלי מתקרב אליהם, הם קמים בכוחות אחרונים ורצים אליו בשמחה, מסע בריחתם מהגהינם בסודן תם, הם הגיעו לארץ היהודים, כאן יינתן להם מגן ומקלט. העם שחווה על בשרו מהי השמדת עם ומה זו "שואה" בוודאי יפתח את שעריו לניצולי השואה בדרפור, לא? אז זהו, שלא.
08/12/2006  |  רוני אלוני סדובניק  |   מאמרים
ממשלת ישראל החליטה (4 בדצמבר 2006) להמשיך לדבוק בהפסקת האש עם ממשלת החמאס וארגוני הטרור הפלשתינים על אף המשך שיגור רקטות הקסאם לעבר ישראל (16 רקטות פגעו בשטח ישראל מאז תחילת ה'תהדיאה'- הרגיעה הנוכחית). "מדיניות ההבלגה" נומקה בכך ש"המבצע הצבאי האחרון לא עצר את ירי הקסאם ולכן יש לדבוק בהפסקת האש".
08/12/2006  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
הציטוט הבא נלקח מנאום ההשבעה הראשון של נשיא ארצות הברית, אברהם לינקולן, הנחשב כאחד מגדולי הנשיאים ומי שמנע בכוח מנהיגותו את פילוגה של ארצות הברית לשתי אומות נפרדות ועוינות.
08/12/2006  |  משה גולדבלט  |   מאמרים
אחד העיקרים המהותיים, עליהם גדל והתחנך החייל הישראלי ומפקדיו הוא כי אין משאירים פצועים בשטח האויב. וכי יש לעשות כל שניתן בכדי להחזיר את החיילים לביתם. קולמוסים רבים נשברו על סיפורי גבורה של חיילי צה"ל ומפקדיהם כשאלו אף הקריבו את חייהם בכדי להציל את חבריהם וחייליהם. אולם, דומה, כי בעשור השנים האחרונות ערך זה של הצלת פצועים ואי השארתם בשטח האויב - הולך ומתנפץ.
08/12/2006  |  ד"ר יאיר שיבר, עו"ד  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il