|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מתי ולמה נזמין עורך דין מתחום התעופה?
כתיבת המומחים
האם כדאי להשקיע בנאסד"ק 100?

יח"צ זה לא רק מדיה!

כתבות זה יפה ונחמד ובאמת בסופה של דרך מוצג לראווה תיק עיתונות המסכם את תקופת העבודה עם הלקוח, אך יחסי ציבור הם לא רק מדיה, הם מדע מדויק המכוון להבאת הלקוח לפריחה ולשגשוג
21/12/2006  |   יעל לוטן   |   מאמרים   |   תגובות

ענף יחסי הציבור מתפתח ומקבל יותר ויותר את חשיבותו המתבקשת. תהליכי העבודה אכן מתמקצעים אך עדיין ישנה בעיה נפוצה של חוסר ידע בקרב הלקוחות הפוטנציאלים.

לעבודת יחסי ציבור ישנו אפקט מצטבר וכמו כל תהליך ישנו טווח של זמן מסוים עד שמתחילים לראות תוצאות בשטח. יחסי ציבור הם לא פרסום, הם לא קונים מדיה. פרסום הוא חד, ישיר וקצר ואילו יחסי ציבור הם מחושבים ובונים מערך שלם המחולק לשלושה פרמטרים: תדמיתי, שיווקי ותקשורתי. יחסי ציבור בונים את המוניטין ואחראים למיצוב נכון. לקוח אשר מבקש לשכור שירותים של חברת יחסי ציבור, לעיתים אינו מודע לאפשרויות וליכולות של התחום ומתוך חוסר ידע סבור לתומו שהוא צריך רק "כמה שיותר כתבות".

כתבות זה יפה ונחמד ובאמת בסופה של דרך מוצג לראווה תיק עיתונות המסכם את תקופת העבודה עם הלקוח, אך יחסי ציבור הם לא רק מדיה, הם מדע מדויק המכוון להבאת הלקוח לפריחה ולשגשוג. כתבה לא תעזור אם היא לא תביא לקוחות (בגלל מסרים יבשים וכו') וכתבה לא תועיל אם תופיע בעיתון לעורכי דין כאשר הלקוח מגיע מתחום ההיי-טק. חברת יחסי ציבור אשר משכילה להבין זאת צריכה לקחת אחריות מלאה על הלקוח ולספק לו מטריית שירותים רחבה אשר קשרי מדיה הם חלק בלתי נפרד ממנה אך לא רק. יחסי צבור מכוונים אל העתיד ועוזרים להגשים ללקוח את חלומותיו, הם סוללים את דרכו להצלחה בכך שהם מראים לו שזה אפשרי! כאשר חברה מתקשרת עם לקוח עליה לספק לו מענה בשלושה תחומים: תדמיתי, תקשורתי ושיווקי.

אז איך עושים זאת הלכה למעשה?

תחילה פורשים את מהלך העבודה לשלבים מדויקים כאשר לנגד העין עומדים תמיד החזון והחלום. מרגע שבמזל טוב נחתם הסכם עבודה עם לקוח מתבצעת העבודה במספר שלבים.

מחקר - שלב המחקר הוא הראשון והחשוב ביותר במהלך העבודה. בשלב המחקר בודקים מי הם קהלי המטרה, מה החזון של בעל העסק, איפה הוא רוצה להיות בעוד מספר שנים, מהן נקודות החוזקה והחולשה עליהן צריך לעבוד, מה היה בעבר, וכל נתון הרלוונטי לבניית תוכנית עבודה.

אסטרטגיה - מגדירה את החזון ונותנת את ציוני הדרך, ומערכות הצעדים של כיצד להגיע לשם!

תוכנית עבודה - תוכנית עבודה אשר נבנית עבור לקוח אינה מוצר מדף. מרגע שהתוכנית מאושרת על-ידי הלקוח עליה להיות בחשיבות עליונה, כי רק ביצוע התוכנית שלב אחר שלב יביא את התוצאות עבורן שילם הלקוח ובעטיין הגיע לחברת יחסי הציבור.

התוכנית מתייחסת למספר פרמטרים - תיאור המוצר, קהלי מטרה, סביבת עבודה, מטרות - קצרות טווח וארוכות טווח, ביסוס מערך תקשורתי, תדמית וזהות אותה מבקש הלקוח להשיג ודרכי פעולה להשגתם, וערכי המותג כל התוכנית נגזרת מהמחקר אשר נעשה מול הלקוח ומותאמת לו באופן אישי.

אישור מסרים - חשוב מאוד לדייק את המסרים בהתאם לאסטרטגיה של הלקוח. להיות ברורים ואחידים. כל המסרים מועברים ללקוח לפני צאתם למרחב הציבורי.

ניהול התיק - שלושה אנשי מקצוע מופקדים על התיק: מנהל קריאייטיב, מנהל מחלקה ויועץ תקשורת מוסמך אשר מקבל את התיק. כל זה מבטיח שהקריאייטיב יהיה הכי מיוחד ושונה מהמתחרים, שהעבודה תתבצע כראוי ושתוכנית העבודה תצא אל הפועל.

קשרי מדיה,. - "להכניס כתבות" זה מצוין ויש כאלה שיש להם את מיטב הקשרים מול התקשורת. המומחיות היא ליצור את הקריאייטיב הייחודי אשר ישרת את התדמית אשר רוצה לשדר הלקוח כי תמיד אפשר להיות במדיה השאלה היא איך ובאיזה אופן זה יהיה על הצד הטוב ביותר מבחינה תדמיתית.

מעבר לקשרי מדיה יחסי ציבור כוללים גם:

ניוז לטר תדמיתי - מפולח קהל מטרה - מגזין אינטרנט
פרסום מאמרים מקצועיים לבניית מובילי דעה
מיתוג - בניית לוגו, ברושור חומרי תדמית ויזואליים
אתר אינטרנט
קמפיין אינטרנט משולב פרסום ומערכתי
הפקת אירועי תקשורת ותדמית
כתבות במדיה הכתובה ואלקטרונית לפי תוכנית עבודה
כתיבת מסרים תקשורתיים ותדמיתיים
יצירת שתופי פעולה עסקיים

את כל השירותים הנ"ל ניתן וצריך לקבל מחברת יחסי הציבור במקום להתרוצץ מספק לספק.

פגישות ייעוץ - במסגרת עבודת יחסי ציבור ובמסגרת האחריות אשר לוקחים על הלקוח חובה לקיים פגישות ייעוץ. בפגישות מקבל הלקוח מעבר לשירות הבסיסי ייעוץ מקצועי בנושא מוניטין, תדמית, מיתוג, כוח אדם ובקיצור ייעוץ לגבי כל נושא אשר אמור למנף אותו.

יחד עם הלקוח ועם הבנה מלאה של הצרכים שלו ניתן לבנות וליישם תוכנית עבודה מנצחת אשר תגדיל את ההכנסות שלו ותגרום לו לפרוח ולשגשג, זו המטרה העיקרית של יחסי ציבור. יחסי ציבור לא נועדו לעשות מהלקוח "סלב". יחסי ציבור בהגדרה הם "הבאת דברים טובים לידיעת הציבור", הכוונה היא לחיבור הלקוח עם קהל המטרה שלו בצורה החיובית אשר תיתן את מקסימום האפקט.

הכותבת היא מנכ"ל לוטן תדמיות בע"מ.
תאריך:  21/12/2006   |   עודכן:  21/12/2006
יעל לוטן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יח"צ זה לא רק מדיה!
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.ל
21/12/06 16:54
2
דניאל2006
21/12/06 19:26
3
יח'צ
30/12/06 23:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
‏‏‏‏‏לאחרונה אישר בית המשפט המחוזי את קביעתו של בית משפט השלום בתל אביב כי הבטחה בכתב שניתנה ללקוח בנק, יש לכבד. וכי ההבטחה בכתב גוברת על הסכמים סטנדרטים של הבנק גם אם נחתמו לאחר מכן.
21/12/2006  |  עו"ד מירב מור  |   מאמרים
הסורים זכו לעצמאות ב-1946 לאחר מרידתם בצרפתים ששלטו בסוריה ולבנון. הממשלה שהציבו הצרפתים נפלה מיד וחלה הקצנה של העם הסורי. מפלגת הבעת' הוקמה ב-1947 ע"י מורה סורי, מישל אפלק, והיתה מפלגה לאומית שדגלה באחדות כלל ערבית במטרה לשבור את האימפריאליזם יחד עם מדיניות כלכלית קפיטליסטית מוכוונת מברה"מ. מפלגת הבעת' התבססה על האליטה אך נתמכה גם ע"י איכרים רבים.
21/12/2006  |  יעל לוי  |   מאמרים
תארו לעצמכם את התסריט הבא: קסאם נורה מרצועת עזה ופוגע בבית בשדרות, ברח' הדקל 1. יחידות מיוחדות נשלחות אל תוך הרצועה ולוכדות את המחבל. הרמטכ"ל וראש אמ"ן מתראיינים לעיתונות. "עשינו את עבודתנו" הם אומרים בגאווה. למחרת זועקות כותרות העיתונים "אפשר לנשום לרוחה נתפס משגר הקסאם על הבית בשדרות, ברח' הדקל 1". בנתיים לאורך כל הזמן הזה ממשיכים קסאמים אחרים ליפול בשדרות באין מפריע.
20/12/2006  |  תמר הר-פז  |   מאמרים
מה המשותף לבר-כוכבא, טרומפלדור ויאיר שטרן? במעמדם חל פיחות מתמשך זה למעלה מעשרים שנה. המסע השיטתי לניפוץ מיתוסים ושחיטת פרות קדושות מתנהל כבר למעלה שני עשורים. בפרקי זמן קצובים למדי יוצא ההיסטוריון התורן עם 'גילויים חדשים' על דמויות מופת. באופן עקבי שוחקים דמויות שהיו מושאי הערצה והערכה. תחילה שחטו את כובשי ארץ ישראל, לאחר מכן את המצביאים לאורך ההיסטוריה היהודית, והדברים מגיעים גם ללוחמים במאה האחרונה.
20/12/2006  |  אדמונד חסין  |   מאמרים
יכול להיות שאנו התושבים הקטנים והשקטים זן מיוחד? יכול להיות שאנו כטיפה קטנה שאף אחד לא שם לב אליה? מה קורה לנו? או אולי אנחנו כל כך קטנים ושקופים?
20/12/2006  |  רענן דרורי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היא רצתה להיות בתו של משה דיין, שהיה אישיות מקרינה ושנויה במחלוקת ובעייתית, ובעיקר מיוחדת במינה, כה מקורית
איתמר לוין
איתמר לוין
שני מקרים של חייבים שהעבירו רכוש לאחיהם מגיעים לאולמו של השופט יעקב שקד. שימת לב לפרטים, גישה מעשית ואנושיות מובילות אותו למסקנות הפוכות
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
ביקורתו הפומבית של יו"ר המחנה ה"ממלכתי" על ניהול המלחמה פוגעת במלחמה ובלוחמים כאשר בשל שיקולים פוליטיים הוא מאיים להפיל את הממשלה. על גנץ להתאחד מאחורי העם, להילחם עד הניצחון ולא ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il