|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
קבוצת ירדן
האם ניתן לקיים צוואה על בסיס העתק הצוואה?

חשיבות המיתוג בחברות היי-טק

בניית הפעילות השיווקית סביב התפיסה המותגית
05/08/2007  |   מערכת PCאון מערכת PCאון   |   מאמרים   |   תגובות
   רשימות קודמות
  טלפון מבית גוגל: ה-GPhone
  האם מדפסות גרועות מסיגריות?
  חמישה עקרונות לעיצוב טוב
  רוצה שהמנכ"ל ילך לכלא?
  הכנסות ממשחקים ניידים בצמיחה

כבר מזמן הוכר המותג כאחד הנכסים החשובים ביותר לחברות, כאשר הוא מאפשר להם באותם מאמצי מכירה לדרוש מחיר גבוה יותר ולמכור בכמויות גדולות יותר ומיצר להם חסינות מול פעילויות מתחרים ותנודות בשוק. זאת, בשל הערך המוסף שמיחסים הצרכנים למוצר או השירות הממותג ביחס למוצר ג'נרי שאינו מוכר להם.

יש הנוטים להניח כי חברות המשווקות לקהל מוסדי ולארגונים גדולים, ובתוכן כמובן חברות היי-טק, אינן יכולות ליהנות מפירות ההשקעה במותג, בצורה דומה לחברות הפונות לקהל פרטי ובשל כך אין מקום להשקיע במיתוג- אין טעות גדולה מכך!

כך תורם המותג

חברות המוכרות לשוק מוסדי, הנאבקות על תשומת ליבם של מקבלי החלטות עסוקים, אשר צריכות להתמודד במכרזים מסודרים ובתהליכי קנייה מורכבים, דווקא להן יש למותג ערך מוסף גבוה במיוחד. אם כן, כיצד תורם המותג?

עניין אחד שראוי לציון, הוא שכבר בהזמנת החברות להציע הצעות קיים סינון ראשוני והרבה פעמים חברות לא מוכרות למזמין כלל לא יזכו לפניה. עניין נוסף: לרב בין המציעים ברמת השירות והמוצר אין פערים ניכרים לעין (לעינו של הלקוח לפחות) ורובם מסוגלים לספק ללקוח מוצר המתאים לצרכיו. מה יבדיל בין המתחרים: או מחיר או ... נכון, מותג. החלטה שלכם באיזו זירה להתמודד. עוד עניין הראוי לציון: מקבל ההחלטות בארגון צריך להתמודד עם גורמים רבים המעורבים בתהליך. כל כשלון שיכול להקשר להחלטתו, עלולה לעלות לו בקידום ובאובדן כוח בארגון.

וגם כאן נכנס המותג לפעולה: מנהלים לא מפוטרים כי רכשו מוצר או שירות יקרים מדי, אולם הם כן עלולים לשלם ביוקר דווקא על רכישת שירות או מוצר שגרמו נזק לארגון. זה לגיטימי והגיוני לבחור בטוב יותר, ובדיעבד איש לא יוכל לבוא בטענות, אך אם בחרת לחסוך - הסיכון עליך. וכמו שאומרים אנשי המכירות של IBM: "עוד לא פוטר המנהל שקנה IBM".

דוגמאות מהשטח

לכן, לא מפתיע למצוא ברשימת 100 המותגים המובילים בעולם (מותגים שנבנו בלא מעט כסף, אך שווים לבעליהם מיליונים רבים של דולרים) מספר לא מבוטל של חברות המשווקות דווקא לעסקים (B2B). בין החברות הללו ניתן למנות את: caterpillar, סיסקו, זירוקס, אינטל, אורקל ועוד.

אם נרחיב את המבט ונבחן חברות היי-טק הפונות לקהל פרטי לצד העסקים, נמצא עוד רשימה מכובדת הכוללת את מיקרוסופט ו-IBM , שהובילו את רשימת המותגים לשנת 2006 (מקום 2 ו-3 לאחר קוקה-קולה) בשווי מותגים כולל של כמעט 120 מיליארד דולר!! (וזכרו זהו שווי המותגים כנכס פיננסי ולא שווי החברות).

לצדן של מיקרוסופט ו-IBM נמצא עוד מגוון רחב של חברות היי-טק, שירותים פיננסים, ספקי חומרה, חברות יעוץ ועוד, אשר רוב הכנסתם משיווק לעסקים, ויחד עם זאת בחרו להשקיע בבניית מותג. מהלך זה, מסתבר, השתלם עבורן כפי שמשתקף בדוחותיהן הכספיים. (הערה: לפירוט מלא יותר על חישוב שווי מותג וכיצד הוא תורם פיננסית לחברה מומלץ לגלוש לאתר interbrand העולמית ולעיין בדוחותיה).

שתי דוגמאות מקומיות: מנכ"ל אינקרדימייל הישראלית, ירון אדלר, התראיין באוקטובר 2006 אודות הצלחתה המסחרית של החברה ושיתוף הפעולה שנחתם עם בבילון. המנכ"ל הודה שלמרות הצלחתם הגדולה (60,000 מנויים רשומים עד לאותו מועד), הם כשלו בבניית מותג והדבר פוגע בהתפתחותם. הוא הודה כי עליהם להשקיע מאמצים רבים ויקרים בגיוס מנויים, בנוסף כי הם מתקשים לשמור על נאמנותם וחשופים לכל פעילות מתחרים - זו הסיבה שבימים אלו הם שוקדים על תהליך מיתוג מסודר.

לדברי שרית למרוביץ', סמנכ"ל משותף למיתוג באמ.סיסטמס לשעבר, תהליך המיתוג של החברה יצר גיבוש בקרב העובדים והכרה בערכי החברה ובמסריה המרכזיים. המיתוג עצמו פיתח את "גאוות היחידה" של החברה ונתן לאמ. סיסטמס עוצמה במשאים ומתנים מול חברות ההיי-טק הגדולות בעולם. בתהליך המיתוג, אמ. סיסטמס הפכה להיות מחברה "עתירת מותגים" ל-one brand company ובכך נהייתה הרבה יותר אטרקטיבית. למרוביץ קבעה כי "אין ספק שהמיתוג של אמ.סיסטמס סייע רבות לתהליכי המכירה של החברה ותרם משמעותית להגדלת שוויה הפיננסי".

מתי להתחיל?

בניית מותג עולה כסף ואורכת זמן. ניתן לומר שהיחס בין שני משתנים אלו הפוך - ככל שתשקיע יותר משאבים תקצור פירות מהר יותר ולהפך. זו הסיבה שדווקא חברות קטנות וצנועות צריכות להתחיל בתהליך מוקדם ככל האפשר. מתי? בשלבי ההקמה.

כבר בשלב זה יש להגדיר ולבנות זהות תאגידית, לבנות מסר מסודר מול קהלי היעד השונים, המתבסס על בידול ברור ואישיות מזוהה ולתרגם את כל אלו לכלל אמצעי התקשורת העומדים לרשות החברה- החל באתר החברה, כרטיסי הביקור, דרך פרוספקטים שיווקים, מצגות חברות ובהחלט לא פחות חשוב: באמצעות מבנה המוצרים והמחירים והעקרונות המוצגים בנאומי המכירות.

לסיכום

ככל שפעילות השיווקית של החברה מוגדרת ובנויה סביב התפיסה המותגית, כך הוא ייקלט מהר יותר וימנף את פעילויות יחסי הציבור, הפרסום והשיווק ויביא לתוצאות טובות יותר ומהר יותר.

מכללת היי-טק הינה מרכז הדרכה ללימודי מקצועות מערכות המידע והאלקטרוניקה. המכללה הנה מרכז הדרכה מוסמך ומאושר על-ידי יצרניות התוכנה והטכנולוגיות מובילות ונפוצות בעולם. המכללה מציעה מגוון קורסים רב בתחומים רבים.
הכותבים הם יועצים שיווקיים ומנהלים מקצועיים של תחום ניהול מרקום במכללת היי-טק, מרכז ההדרכה למקצועות האלקטרוניקה והמחשבים.
תאריך:  05/08/2007   |   עודכן:  05/08/2007
יצחקי קורן, ענבל אלוני-אופיר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשיבות המיתוג בחברות היי-טק
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברת גוגל החליטה להיכנס גם לשוק הטלפוניה, ומשקיעה מאות מיליוני דולרים בפרויקט הטלפון הנייד שלה, ה-GPhone. כרגע, נמצאת גוגל בשיחות עם מפעילי שירותי טלפונים באירופה ובארצות הברית. לפי דיווחים של רויטרס מהחודש שעבר, גוגל פנתה לחברות בטייוואן על-מנת שיפתחו עבורה טלפון מבוסס לינוקס, אשר אמור להגיע לשוק ברבעון הראשון של 2008.
05/08/2007  |  מערכת PCאון  |   מאמרים
החלטתי לענות לדברי הרמטכ"ל גבי אשכנזי על יחס החברה הישראלית להשתמטות. כל מי שלא יצא לנופש בחו"ל הרגיש, כי צבאנו המפואר יצא למבצע ענק ומתוזמר היטב של יחסי ציבור, שנועד לספק לו עוד חיילים, או שמא עוד תקציבים היא מטרת צבאנו הנועז. הציר העיקרי למבצע היא הסטטיסטיקה המביכה (אך אינה חדשה לחלוטין, ואולי גם אינה אמינה), שלא כולם מתגייסים. טוב שצבאנו מתעורר לעתים. טוב, שזה לא נעשה רק לצלילי תזמורת חיזבאללה.
05/08/2007  |  אביתר בן צדף  |   מאמרים
טרם נדמו צעקות השבר עת קרסו "מרפאות אריאל" ו"קלאבמרקט", ושוב עדים אנו לעוד ועוד נושים פגועים, המצטרפים למעגל החרדים לגורל כספם, הפעם בשל קריסת חברת הבנייה - "חפציבה".
05/08/2007  |  עו"ד אבי זילברפלד  |   מאמרים
פתיחת מאמר המערכת של עיתון הארץ מ-03.08.2007 חושפת את העובדה הברורה. נגד השר פרידמן מתנהל מסע הסתה מתוכנן משום שהוא מנסה לחולל את השינויים להם הטיף קודם למינויו כשר [בישראל משום פוליטיקאי נחשב לרציני רק כשהוא מתכחש לעמדותיו הקודמות]. כך כותבת מערכת הארץ:
05/08/2007  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
רגע האמת שלכם מגיע, ראשי מועצת יש"ע בעבר, בהווה ובעתיד... ועל-כן אמרו לכולנו את האמת ואת כל האמת ובקול צלול ורם: האם כאשר ניהלתם את מאבק לכאורה נגד חורבן הישובים בדרום - קרצתם עין, לא רק לקציני המשטרה והצבא (כפי שכל מצלמה ומיקרופון תיעדו למשמרת), אלא גם אל האליל החדש-ישן שלכם, בנימין נתניהו?
05/08/2007  |  רפי פרידמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היא רצתה להיות בתו של משה דיין, שהיה אישיות מקרינה ושנויה במחלוקת ובעייתית, ובעיקר מיוחדת במינה, כה מקורית
דרור אידר
דרור אידר
למרות הקשיים ומורכבות המצב חובה לראות את התמונה הרחבה ולהודות על נס התקומה המדינית ועל היכולת להגן על עצמנו    על שמחה בזמנים קשים ועל ה"אף-על-פי-כן" המפורסם של ברנר. טובה הארץ מאוד...
איתמר לוין
איתמר לוין
שני מקרים של חייבים שהעבירו רכוש לאחיהם מגיעים לאולמו של השופט יעקב שקד. שימת לב לפרטים, גישה מעשית ואנושיות מובילות אותו למסקנות הפוכות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il