|   15:07:40
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

הטור של פריצי

על דיכטר המתנדב וקשישים בבג"צ נתונים ממירוץ דמוגרפי והנס הערבי של פואד על קרונות רכבת שהקדימו זמנם, שופט שנשכח ואיך קונים בנקים בישראל ועוד
05/10/2007  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות

פעם, כשגולדה צלצלה לשגרירות ישראל בבנקוק ולטלפון ענה תא"ל בנימין בן-אליעזר שהזדהה כ"פואד", גולדה דיווחה לסובבים אותה שהערבים השתלטו על השגרירות. הם לא השתלטו על השגרירות, אבל כן על מפלגת העבודה. אהוד ברק ניצח לאחרונה בפריימריז שלו רק הודות לקולות ערביי המפלגה שגייס לו פואד ובתמורה חיבר פואד, שר התשתיות, כמה כפרים ערביים לא מוכרים למערכת החשמל.

עכשו פואד הורה לחברת החשמל לקלוט אצלה 150 עובדים ערבים, כי אם כבר חשמל לקבלני הקולות - אז שיהיה להם גם חשמל חינם.

פואד טוען שזה נעשה למען המגזר החרדי שמשתמש בשבתות בגנרטורים, כי אם יהיו לחברת החשמל גויים של שבת, החרדים ישתמשו בחשמל הכשר של חברת החשמל וככה יגדלו הכנסותיה. רעיון יפה. לחברת החשמל יש גרעון מצטבר של מיליארדי דולרים, עד שהיא כבר לא מצליחה להנפיק אגרות חוב. אז עכשו, כש-2,000 משפחות חרדיות במאה שערים יתחילו לקנות ממנה חשמל בשבת, החשבון שלהם בטח יכסה את הגרעון. לסיפור פח השמן שהציל את בית המקדש יצטרף עכשו סיפור סיר הצ'ולנט שהציל את חברת החשמל, או בגירסתו החילונית: סיפור השוחד לקבלני הקולות הערבים שהצילו את ברק.

המתנדב

השר לביטחון פנים אבי דיכטר מצא את הרגע המתאים לומר שלא צריך לחקור ראש ממשלה שחשוד בפלילים וכולם הסתערו עליו כאילו אמר שטויות. אתם רוצים את השטויות האמיתיות של דיכטר?

בבקשה: דיכטר הוא מתנדב במשמר האזרחי. אז כל פעם שהוא יוצא כמתנדב לסיור לילה בשכונה שלו, מצטרפים אליו ניידת ו- 2 מאבטחים של היחידה לאבטחת אישים ששומרים עליו. דיכטר, לך לישון.

הרגולטורים

אבי ברגר מ"קסלמן את קסמלמן" ייצג את קבוצת סרברוס שניסתה לקנות את בנק לאומי ונפסלה, ולכן הוא אינטרסנט ובעל עניין. אבל יש משהו בדברים שאמר: "במשך שנים ייחלנו לגוף בינלאומי פיננסי שמבין בתחום, שסוף-סוף ימצא עניין במערכת הבנקאות שלנו. בסופו של יום, כאשר מצאנו גוף כזה, שהוא קרן השקעות פרטית מהמובילות בעולם ושפיננסים בקנה מידה גלובלי הם אחת ההתמחויות שלה, התחילו להשוות אותה מול אלטרנטיבות שלא קיימות, והתחילו לבחון אם הגוף הזה כן יכול להחזיק בנק בניו-יורק או לא... מדובר בקבוצה שמורכבת מקרן השקעות פרטית שמגלגלת עשרות מיליארדי דולרים בעבור משקיעים, שקיבלה רישיון לבנקאות ב-40 מדינות בעולם ואחד מתחומי ההתמחות שלה זה בנקאות ופיננסים... וקבוצה של שבעה יהודים מהעשירים ביותר בקהילה היהודית בתפוצות... להגיד שעל-פניו העסקה לא כשרה? הם יכולים לקנות ב-40 מדינות ולא בישראל? משהו נשמע פה לא סביר".

טיעון מרשים ויכול להיות שהוא צודק. אבל מה מנע מהקבוצה הזו להבטיח ג'ובים עתידיים ל-2 פקידים בכירים מהאוצר ובנק ישראל ולקנות את הבנק? ככה עובדת קבוצה בינלאומית? הם לא יודעים איך עושים עסקים בישראל?

ועדה אילמת

"לו גאידמק היה פונה בצורה מסודרת בעניין שדרות ואומר: חברה, אני רוצה להוציא אנשים לסוף שבוע באילת, הכל היה נראה אחרת" אמר מנכ"ל משרד ראש הממשלה רענן דינור לחברי ועדת וינוגרד.

סיפור שדרות לא נוגע לוועדה הקשישה הזו (לבנון. זוכרים?), אבל חבל שאיש מחבריה לא השיב לו שאילו הממשלה שלו היתה עושה את חובתה, תושבי שדרות לא היו נאלצים לברוח לאילת.

זכרון

זוכרים את השופט (בדימ.) דן כהן שחשוד בקבלת שוחד בעשרות מליוני דולרים בעסקת יבוא הטורבינות של חברת החשמל, זה שנתנו לו לצאת "ללמוד ספרדית" בפרו?

שמתם לב איזה שקט שורר בעניינו? שמתם לב שהמשטרה והפרקליטות שותקים ולא מזכירים לנו את קיומו, את העלמותו או את הטורבינות והשותפים? ידוע לכם אולי למה?

חושדים וחשודים

מצב שבו ראש ממשלה חשוד בפלילים אינו מצב בריא, אבל חשדות אינן סיבה להדחת ראש ממשלה, בעיקר במדינה בה לפרקליטות יש שם רע מאד בכל הנוגע להגינות ואמירת האמת.

נגד רב הפוליטיקאים בישראל הוגשו תלונות פליליות. הסלקציה המוזרה של הפרקליטות היכן חוקרים והיכן לא חוקרים מעוררת דאגה. לא אזכיר אפילו את הדברים שנעשו בפרקליטות נגד רובי ריבלין, רפאל רפול, אביגדור קהלני ואחרים, כיוון שהיועץ המשפטי לממשלה בעצמו, מני מזוז, הוא שהודיע ואישר בפומבי שהוא גילה בפרקליטות המדינה "שיטה של תפירת תיקים". לא מקרים. שיטה.

אז בין החשדות שיש לנו נגד ראש הממשלה לבין הוכחות שיש לנו נגד הפרקליטות, אולמרט רשאי בינתיים להנות מהספק.

לוחות זמנים

באוגוסט 2004 רכש הקבלן יצחק תשובה את מלון פלאזה ההיסטורי בניו-יורק במטרה להופכו לבנין מגורים ומרכז מסחרי. אגודת השימור של ניו-יורק הגישה התנגדות וכך גם אישי ציבור ופוליטיקאים. נוהל מו"מ, הושגו פשרות ועכשו שופץ הבנין ושוחזר בפאר, לשמחתה של ניו-יורק והמשקיעים גם יחד. כל הפרויקט בהיקף של 1.1 מיליארד דולר, כולל השגת המימון, הרכישה, הגשת התוכניות, זמן התנגדויות, ניהול מו"מ, פיקוח, מיסים ואגרות, ביקורת איכות הסביבה ומה לא, כולל הבניה עצמה, הכל נסתיים ב-3 שנים. בערך כמו הזמן שהיה לוקח לתשובה לקבל רשיון לסגירת מרפסת בישראל.

נעלמו

יורם אטינגר הוא מנאמני א"י, אחד שמאמין שהבעיה הדמוגרפית לא קיימת או תסתדר איכשהו והוא מרבה לפרסם נתונים בנושא.

לאחרונה הוא שוב פרסם מחקר של קבוצת עבודה בה הוא מעורב, שטוענת שהרוב היהודי בירושלים (כיום 65%) יהיה כזה גם בשנת 2025.

אין לי מושג איך מתפתח המירוץ בין הילודה הערבית-פלשתינית לבין הילודה היהודית-חרדית ומי בדיוק ינצח בו, אבל הייתי מציע ליורם אטינגר לציין פעם במחקרים שלו על בירת ישראל גם מה קרה בינתיים למיעוט הישראלי שהיה בעיר.

עותרי קש?

שני מתנדבים של המשמר האזרחי ועמותת "משפט בשירות הזקנה" עתרו לבג"צ נגד הוראות חדשות שמחייבות מתנדבים לפרוש בגיל 67 ורק במקרים חריגים הם יוכלו להתנדב עד גיל 72. העותרים טוענים שאין להגביל אדם מטעמי גיל.

זו "עתירה בטוחה", כי שופטי הבג"צ בעצמם מכהנים עד גיל 70 ואחרי פרישתם משיפוט הם רק מתחילים קריירה נוספת כמבקר המדינה (גודלברג), או כיו"ר ועדת העזבונות (טל), או כנציבת קבילות הציבור (שטרסברג ) ואפילו כיו"ר מועצת העיתונות (דורנר).

לולא היה כתוב על העתירה שהיא הוגשה בשם מתנדבים מהמשמר האזרחי, הייתי חושד שהיא הוגשה ביוזמת השופטים.

רכבת הקסמים

2 הקרונות הראשונים של הרכבת הקלה בירושלים כבר הגיעו לארץ ובתוך כמה חודשים יגיעו לארץ כל 92 הקרונות הצרפתיים שהוזמנו.

פסים לרכבת קלה אין בשום מקום בעיר וברור שגם בשנה הבאה לא תהיה שום רכבת בירושלים, העיקר שיש כבר קרונות. אני לא מחפש מיליארדים ואני מוותר על החוזים הגדולים שמקבלים במתנה מהמדינה, כמו החוזים להקמת רכבת קלה או לסלילת "נתיב מהיר" בגוש דן.

אני אסתפק בחוזה המיליונים הצנוע, שמישהו יקבל עכשו עבור איחסון הקרונות הללו בחצר אחורית שלו, שירקבו עד שיבנו פסי רכבת.

תחבורה ממשלתית

הצפיפות בכבישים מתגברת, אין חניה, הרעש וזיהום האויר מחמירים ולכן הממשלה החליטה על מדיניות של עידוד המעבר לתחבורה ציבורית.

מאז החלטתה זו היא הכפילה את מספר עובדי המדינה הבכירים שקיבלו ממנה רכב צמוד ואילו משאר העובדים, שרק מקבלים השתתפות בנסיעות, היא עדין דורשת להוכיח לה שהם קונים מכונית כדי לקבל את תוספת השכר הזו. מה דעתכם לתת את דמי הנסיעות ואחזקת הרכב לכל מי שזכאי להם גם אם הוא לא ירכוש רכב אלא יסע בתחבורה ציבורית?

החודש החליטה המדינה לשפר את תנאי הנגדים בצה"ל. אז במקום לתת להם תוספת למשכורת הוחלט שהם יקבלו כולם רכב צמוד. אולי עדיף כך. ממשלות הרי צריכות למצות את כל אופציות הטימטום האפשרי לפני שהן מתחילות לחשוב.

תאריך:  05/10/2007   |   עודכן:  05/10/2007
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 25 ] מוצגות   [ 24 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משה, עורך-דין
5/10/07 15:06
 
יותם
5/10/07 18:39
 
מה המקור שלך?
5/10/07 20:22
 
הגולש הנבון
6/10/07 17:59
 
משה, עורך-דין
5/10/07 21:36
 
יותם
6/10/07 18:26
2
באומץ
5/10/07 15:16
3
שמאלני
5/10/07 17:09
4
שבתאי עזריאל
5/10/07 19:07
5
David Moonshine
5/10/07 21:32
6
מה הסכם איתו ?
6/10/07 06:49
7
פריצי המלך
6/10/07 09:08
8
מי כ ל ו מ ו ט י
6/10/07 09:21
 
הגולש הנבון
6/10/07 10:43
9
אחד0
6/10/07 14:17
10
א ר
6/10/07 18:24
11
גרייבסקי וגילת
6/10/07 18:29
 
אליה אור
6/10/07 20:26
 
כמה גרייבסקי דביל
7/10/07 21:54
12
אפוקסי
6/10/07 18:34
 
פיקי צבייקי
6/10/07 19:29
 
אנטי - יוכוס
6/10/07 21:35
 
טוין מרק
6/10/07 22:39
13
מוטי גילת
6/10/07 20:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התורה איננה ספר היסטוריה. היא גם איננה רק ספר מצוות. התורה היא ספר מוסר, אשר שם לו למטרה לשפר את נפשו של היהודי, לעדן אותה ולהביא אותו לעשות את המעשים הטובים והרצויים בעיני הבורא.
05/10/2007  |  איתמר לוין  |   מאמרים
לפנינו כמה שבועות שלא יאפשרו לנו עמידה בלוחות זמנים כמצופה. הכוכבים אורגים כמה מבנים מורכבים, המקשים על הליכה בתלם או שמירה על השגרה. אל תיכנסו לדאגה, אלא שימרו על ערנות.
05/10/2007  |  טובה ספרא  |   מאמרים
בעיות העור והתחושות המתלוות אליהן
05/10/2007  |  ניר חוכיימה   |   מאמרים
דוח של מבקר מפלגת העבודה, אברהם סולומון, המתפרסם כאן לראשונה, חושף עבירות לכאורה שבוצעו על-ידי יו"ר מפלגת העבודה לשעבר ח"כ עמיר פרץ ומזכ"ל המפלגה ח"כ איתן כבל - במהלך קמפיין הבחירות לכנסת ה-17. הדוח מאשש, למעשה, שורה של פרסומים כאן ב-Nfc עוד לפני הבחירות לכנסת, בהם התרענו, בזמן אמת, מפני מעשיהם של פרץ-כבל:
05/10/2007  |  איילת פישביין  |   מאמרים
לפני כארבעה שבועות שהה מנכ"ל yes, רון אילון, בארה"ב. באחד הימים הוא קיבל שיחת טלפון: "יש שיבושים בשידור הלווין". בתחילה, סברה החברה כי מדובר בשיבושים אקראיים, כאלה שיתוקנו בהקדם. כעבור יממה כבר היה ברור שלא מדובר בבעיה נקודתית חולפת, ואילון עלה על מטוס ושב במהירות ארצה.
04/10/2007  |  איילה צורף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
דן מרגלית
דן מרגלית
ברמה המעשית לשנים הקרובות יכלה ישראל להגיע ליעדה האסטרטגי גם במהלך המלחמה הרעה הזאת אילו הסכים ביבי להעביר את השליטה ברצועת עזה למנהלה פלשתינית הכוללת גם את הרשות הפלשתינית
דרור אידר
דרור אידר
חמאס דורש הפסקת אש קבועה ללא אפשרות לחדש את הלחימה לאחר מכן    ישראל דורשת כמובן לחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש    אי-אפשר לגשר על העניין אלא באמצעות ההולכה בכחש של המציאות "ללכת עם ו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il