|   15:07:40
  אהרון רול  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

היתה דמוקרטיה? <br>

ידועה זה מכבר אימרתו של וולטייר "אינני מסכים עם דעותיך אך אלחם עד חורמה על זכותך לבטאן" כאחד מהיסודות החשובים ביותר בכיננונו ותחזוקתו של משטר דמוקרטי, לא במדינת ישראל
08/11/2007  |   אהרון רול   |   מאמרים   |   פרשת רצח רבין   |   תגובות

שאלו כל דמוקרטיולוג מתחיל מהי במשפט אחד מהות הדמוקרטיה ודאי תקבלו את מרב התשובות בכך כי חופש הביטוי האישי הוא הוא הסמן הימני לזכויות הפרט, מכאן מתחילות חרויות בני אנוש להתפתח ומשום כך חופש הביטוי הוא הינו מהות הדמוקרטיה.

ברור, האין זאת? ובכן כתר נא זעיר, לא במדינת ישראל. כלומר עלינו לדייק, כל זמן שהבעת הדעה הינה תואמת את דעתו של ציבור מסויים הרי היא לגיטימית ואילו דעתו של הציבור בעל הדעה הנוגדת הינה "הסתה", "גזענות", "לשון הרע", "הסתה לרצח", "הסתה לאלימות", "הפקרות" ועוד כהנה וכהנה פכים קטנים.

ידועה זה מכבר אימרתו של וולטייר "אינני מסכים עם דעותיך אך אלחם עד חורמה על זכותך לבטאן" כאחד מהיסודות החשובים ביותר בכיננונו ותחזוקתו של משטר דמוקרטי, לא במדינת ישראל.

בסוף השבוע האחרון יכולים היינו להיווכח כי עלינו לצעוד עדיין כברת דרך ארוכה עד לכיננונו של משטר דמוקרטי אמיתי במחוזותינו. קומץ מאוהדי בית"ר ירושלים סרבו לכבד את זכרו של יצחק רבין ז"ל תוך דקת דומיה לכבודו ואף צעקו קריאות גנאי כלפי רבין והטקס הקצר בו נאלצו להשתתף. הרישא למאמר אין כוונתו לקריאות המגעילות של אוהדי בית"ר, כוונת המאמר הינה בכיוון אצבע מאשימה כלפי חלק מהמגנים את מעשה האוהדים. ברי הוא כי כל המעורבים בעניין זה יוצאים וידיהם על ראשם, כולם יוצאים רע ביותר מהפרשה המבישה הזו.

גינוי התנהגות האוהדים חמומי המוח הינה הולמת וחייבת לבוא נחרצות ובקול רם אך מכן ועד תגובותיהם של האדונים המאוד לא נכבדים כדוגמת לוזון מהתאחדות הכדורגל, איתן כבל ואופיר פינס ממפלגת העבודה ועוד אחרים ונלעגים מכנסת ישראל מעידה כי כל מהות הדמוקרטיה הינה זרה להם. לטעמם של הדמוקרטים הגדולים ממפלגת העבודה והשמאל הקיצוני, חסרונה של משטרת מחשבות בישראל הינה תאונת עבודה מצערת בלבד.

התלהמותם של אוהדי בית"ר אינה אפילו מתקרבת לרמת הסתה לרצח ולאלימות. ככל שאנו סולדים ממנה, הינה בסופו של יום הבעת דעה לגיטימית במשטר דמוקרטי ומשכך, עלינו לדאוג כי יהנו הללו מהגנת המערכת על זכותם לבטאה, ללא הפרעה, כל זמן שהסדר הציבורי נשמר והבעת הדעה לא גלשה להסתה לאלימות ולרצח וללשון הרע כהגדרתן בחוק.

מגלגלי העיניים ביננו כבר אצים רצים להזמין את המשטרה ולקרצף עילות משפטיות על-מנת להגיש תביעות משפטיות נגד האוהדים. פרשן התרבות בגרוש של גלי צה"ל ממליץ כבר עם קצף על שפתיו לקצוב עונשה של קבוצת בית"ר להרחקה מאוהדיה וכל זאת מדוע? יען כי המחנה השני העז להביע דעתו המנוגדת לדעת המחנה הראשון. ומשום כך בני המחנה השני הינם "פרימיטיבים", "אלימים", פורעי חוק", "גזענים" ושאר ביטויים הבאים לגמד את בני המחנה השני ולהפכו ללא לגיטימי.

הציבור שרבים בו לא התעלו לעולם למעלה מדרגת עדר כנוע וחלול מחשבה, גם הוא מהלך כסומא אחר החלילנים מהמלין המרצדים מעל מסכי הטלוויזיה ומחרים ומחזיקים באותם המלצות משונות.

אם חושב מישהו כי על הכוונת הם אוהדי בית"ר חמומי המוח, טעות בידו. דה-לגיטימציה של כלל המחנה אליו משתייכים אוהדי בית"ר היא ורק היא על הכוונת של הדו-פרצופיים המשתייכים למחנה המקטרגים. טקטיקת ההכפשה היא ישירה ופשוטה. המנהגותם של אוהדי בית"ר הידועים באגרסיביות ובהתנהגותם הגזענית הבוטה כלפי בני המגזר הערבי כמו גם לקבוצות יריבות מהמגזר היהודי מנוצלת ע"י המקטרגים ממחנה השמאל להטלת דופי כוללני ע"י שכורכים את אירוע קריאות הבוז לזכרו של יצחק רבין עם התנהגותם השלילית מהעבר של האוהדים המשולהבים לבליל אחד מתוך כוונה לגרום לאסוציאציה אחידה בין התנהגות שלילית מהעבר עם קריאות הבוז מהשבת האחרונה. טקטיקה יעילה יש להודות אך נכלולית וחסרת עכבות מוסריות ברמות לא יתוארו.

כאשר אבשלום וילן, עמי איילון ירון לונדון ורבים אחרים הסיתו לרצח מתיישבים יהודים בגדה בגלוי, ללא כחל ושרק, ומעל גלי האתר, לא פצה איש את פיו במחאה, המשטרה לא הוזנקה והאורות בפרקליטות המדינה לא דלקו עד אשמורת אחרונה. פתאום אותם המסיתים לרצח משאך זה תואם את דעותיהם הפוליטיות ומשום כך כשר למהדרין, נזעקים לגנות את מעשי אוהדי בית"ר.

השמאל הישראלי הקיצוני (לא השמאל המתון, נא לא לטעות כאן) פשט זה מכבר את כסותו הרעיונית האידאולוגית מקדמת דנא ומהווה אסופה מגעילה לשונאי ישראל, מתייוונים, אנרכיסטים והוזים. מחנה זה אינו יהודי, אינו דמוקרטי, אינו ציוני ואינו סוציאליסטי כפי שהיה אך מספר עשורים בעבר ומכאן נשאל רטורית, מהו מחנה השמאל הישראלי לבד מנאד נפוח וריק?

יותר ויותר מתגבשת התחושה כי מחנה זה מנהל פולחן אלילים וחמור יותר, מאשים מחנה שלם ברצח רבין על-מנת ליצור מצג שווא של אידאולוגיה רעיונית, המשוללת כל יסוד. באין בסיס רעיוני למחנה השמאל הופכת "מורשת רבין" לבסיס הרעיוני השמאלני הבלבדי בעוד הכבוד הראוי בזכות, של אדם נעים הליכות, מפקד ומנהיג ראוי מוערך כיצחק רבין ז"ל הופכים להערצת אלילים מתוזמרת ומאורגנת, הזויה ונלעגת אשר הדמיון בינה לבין נשואה הינו מקרי בלבד.

ממשיכי דרכו של יצחק רבין בפרוש ובכוונת מכוון רוקדים על דמו השפוך על-מנת להאדיר יתרונות פוליטיים על פני יריביהם מהמחנה השני. כבוד לרבין? בבקשה אל תצחיקונו.

אמנם הפרובוקציה של מועדון מכבי חיפה הינו נושא משני בכל התבשיל המגעיל הזה, אך אין לפטור את מנהליו מכך. כעת ברור כי מנהלי המועדון היו מודעים להשפעה השלילית של מעשה דקת הדומיה לזכר רבין על אוהדי בית"ר ובכל זאת בחרו לקיימה. אם זו אינה פרובוקציה איננו יודעים פרובוקציה מהי.

למה הדבר דומה? לדרוש מאוהדי סכנין לדקת דומיה לזכר הקורבנות היהודים ע"י מחוללי האינתיפדה הפלשתינים... רק תארו לעצמכם את שיתחולל במגרש אז. ללא כל ספק ישנה אחריות תורמת למנהלי קבוצת מכבי חיפה לאשר אירע על המגרש בשבת האחרונה.

ראוי היה כי יינקטו צעדים הכרחיים עקב השתלשלות המקרים על המגרש אך אין בינם והתערבות שלטונות החוק ולא דבר. ראוי היה כי האוהדים המתפרעים יאותרו ויכונסו למספר ימי עיון באחריות מנהלי קבוצת בית"ר ירושלים, אשר ייתמקדו בפועלו של יצחק רבין דרך שנות שרותו את העם ומדינת ישראל. גם התנהגות גזענית של אוהדים אלו במקרים אחרים מהעבר תטופל בהזדמנות זו. חינוך (לא אינדוקטרינציה) היא הדרך הנאותה לטפל במצב עדין זה. חייבים להדגיש, להסביר ולחנך לאותם אוהדים כי דעתם לגיטימית אך הדרך בה ביטאו אותה היתה שגויה ואינה מקובלת במדינה מתוקנת.

"פסטיבל" יצחק רבין במתכונתו הנוכחית חייב להיפסק לפי החלטת ממשלה. יש לקבוע יום זיכרון אחד בשנה אשר בו יהיו חופשים כל הארגונים החפצים בשימור הזיכרון ליצחק רבין להביע הערכתם וצערם בהשתתפות כל הציבור מכל קצווי הקשת הפוליטית. רק כך ישנו סיכוי שימי הזיכרון ליצחק רבין לא יהפכו ללעג וקלס בקרב שכבות נרחבות בציבור כפי שלהוותנו אכן קורה כבר וכתוצאה מכך ישכחו בהדרגה וחבל, זו בפרוש אינה הכוונה.

המחבר הינו יועץ אירגוני ודירקטור ניהול פרויקטים בכיר לחברות ואירגונים בענף המחשבים.
תאריך:  08/11/2007   |   עודכן:  08/11/2007
אהרון רול
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 יגאל עמיר 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
היתה דמוקרטיה?
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
jdgj
8/11/07 15:08
2
א.א.א
8/11/07 15:09
3
ע.ג1
8/11/07 15:46
4
קצלה
8/11/07 15:59
5
ולא חלק מהפתרון
8/11/07 16:33
6
יורם רובין
8/11/07 16:37
7
מרק טווין
8/11/07 17:46
8
שמחה ניר, עו"ד
8/11/07 23:09
9
נחום שחף
9/11/07 01:24
10
חשדנית
9/11/07 07:29
 
המשתיל
10/11/07 08:31
11
אביעד ש
9/11/07 10:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זה עתה חזרתי מביקור מפעים במערת המכפלה, אותה מערה מופלאה שבה קבורים אבות כל המין האנושי - אדם וחווה, אברהם ושרה, יצחק ורבקה, יעקב ולאה.
08/11/2007  |  אורנה רב-הון  |   מאמרים
בשנים האחרונות אנו עדים יותר ויותר לתופעה של גברים, לרוב בשנות החמישים לחייהם או בסמוך לכך, אשר זונחים את בת זוגם עמה חיו והקימו משפחה לטובת אישה צעירה אפילו צעירה מאוד, כאשר למתבונן מן הצד לא ממש ברור מה החיבור ביניהם...
08/11/2007  |  עו"ד רן רייכמן  |   מאמרים
השמות שהעניק יגאל עמיר לבנו - "ינון-אליה-שלום" הם שמות עם יומרה גדולה, יומרה משיחית. יגאל, בנה של גאולה, מעניק לבנו שלושה שמות שנקשרים במסורת היהודית לדמות המשיח לעתיד לבוא.
08/11/2007  |  הרצל חקק  |   מאמרים
קצת היסטוריה: לידתה של מדיניות ההעדפה המתקנת החלה באמצע שנות ה-60 בארה"ב על-ידי צו של הנשיא ג'ונסון, עקב האפליה של אוכלוסיית הכושים, אשר מעמדם היה נחות מצד הלבנים, שמנעו מהם כל זכויות אזרח. מאז תפסה דוקטרינה זו את חשיבותה, כמו בקהילייה הבינלאומית גם בישראל, למרות חילוקי הדעות הקיימים מאז בקהילייה המשפטית, בעניין זה.
08/11/2007  |  עו"ד יצחק גאגולה  |   מאמרים
סינוסיטיס נובעת מחסימת דרכי הניקוז של הסינוסים עקב הצטברות נוזלים או עיבוי הריריות עד היווצרות דלקת. הסימפטומים לרוב כוללים כאב ראש מקומי ותחושת כבדות בראש עם או בלי נזלת. האבחנה נעשית בדרך-כלל על-ידי צילום מערות הפנים או אנדוסקופיה.
08/11/2007  |  דיתי אור  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   פרשת רצח רבין  /  מי ומי  
אוהדי בית"ר שרקו בוז ליצחק רבין  /  מערכת ONE
"אומרים שהוא בן השטן"  /  איציק וולף
יובל רבין: "להפסיק לשתוק"  /  עידן יוסף
המורשת המשובשת של רבין  /  מרדכי נעלי
רבין מסית נגד מערכת החוק  /  שמואל קופר
למתנגדים לעונש מוות בישראל  /  גורי גרוסמן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
[צילום: AP]
יאיר נבות
הנשיא לשעבר הוסיף: איש לא הטיל ספק בכך שהמחוקקים האמריקנים יאשרו "עזרה" לכנופייה של ניאו נאצים. זו הייתה הצבעה של ממזרים אמריקנים צוהלים על: המשך מלחמת האזרחים של העם המפולג של ארצ...
[צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
מתן גולדבלט
בית המשפט העליון של קנדה בבחינה חוקתית של פגיעה בחופש ההתאגדות של מנהלים זוטרים בבתי קזינו: האם יש הבדל בין פגיעה בזכות שלילית לפגיעה בזכות חיובית?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il