|   15:07:40
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים

אנאפוליס: מלכודת מושלמת

הצירוף של מפת הדרכים ואנאפוליס בונה מלכודת מושלמת לעניין הלאומי של היהודים בארץ ישראל יש לבנות את הכוח שיתנגד בפועל לגירוש, ובשלב הראשון הריסת המאחזים
23/01/2008  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   תגובות
ועידת אנאפוליס

הצירוף של מפת הדרכים ואנאפוליס בונה מלכודת מושלמת לעניין הלאומי של היהודים בארץ ישראל. איך נחלצים ממנה? הלוא המילכוד מתרחש אי שם למעלה, מחוץ לטווח השגתו של האזרח.

אי שם, הוגים תוכנית לטהר טרוריסטים על-ידי חיולם כשוטרי הרשות הפלשתינית, כדי ליצור את הרושם המטעה של פיזור ארגוני הטרור. אי שם, מסכימים ראש ממשלה ושר ביטחון שגנרל אמריקני יבנה עוד כוח צבאי פלשתיני, וישראל תאפשר את חימושו. לא רק ששום דבר אין האיש הקטן יכול לעשות נגד מהלכים כאלה, אלא שהם גם נודעים לו רק לאחר מעשה.

אי שם, מחליטה חונטה קטנה, חבורה, מיטבח, קליקה, לוותר על ההתנייה של אי קיום משא-ומתן, כל עוד לא חוסל הטרור, כלומר - להקים מדינה פלשתינית תחת אש. הציבור לומד על כך מן התקשורת. מה הוא יכול לעשות? מחר יצטווה צה"ל לבצע את הפעולה הקרקעית הגדולה ברצועה. המטרה הגלויה תהיה להפסיק את ירי הרקטות, אבל תהיה מטרה נוספת, חבויה, שסוכמה עם האמריקנים - להעביר את הרצועה לידי אבו מאזן, כדי לפרוץ את הדלת למדינה הפלשתינית שנחסמה על-ידי החמאס בעזה. מי יוכל להתנגד למהלך כזה?

ומה יכולנו לעשות כש"פורום החווה" אישר את התכתיב האמריקני הקרוי "מפת הדרכים", שהשליט עלינו את הקוורטט? וכשאולמרט הסכים לחתום על מדינה פלשתינית תוך שנה, ולהכפיף את הדיפלומטיה הישראלית לפסיקתם של גנרלים אמריקנים? ומי ידע בכלל שוויסגלס חתם בוושינגטון על מכתב התחייבות להקפאת ההתיישבות ולהריסת המאחזים, ללא דיון בכנסת ובממשלה, וכמובן ללא דיון ציבורי - התחייבות שחודשים ארוכים הוחזקה בסוד?
ומי יוכל למנוע מציפורה לבני להסכים עם אבו עלא, בדיוניהם הסודיים, על חלוקת ירושלים? ומי ידע שאולמרט כבר הסכים עקרונית להחזיר צאצאי פליטים ערבים מתש"ח, וכבר רצים מספרים כמו 100,000 ו-150,000?

גם על האקט המופקר הסופי, נסיגת צה"ל וגירוש המתנחלים מן השומרון, עם התוצאה הבלתי נמנעת של הפיכת כל גוש דן לשדרות ולמערב הנגב, אין לעם שליטה. אפילו אם נשכב תחת הגלגלים, לא נוכל לעצור את המהלך.

על הרקע הזה יש להעריך ולשפוט את תפקידה של ההתיישבות מעבר לקו הירוק בהגנה על המדינה - כיצד יצילו ירושלים, חברון ואריאל את תל - אביב, הגליל והנגב.

נפתח בדוגמה היסטורית. איך הצליחו השחורים, בשנות ה-60' של המאה שעברה, להתגבר על החוקים הגזעניים ולעלות על הדרך, המובילה היום לאפשרות של בחירת נשיא אמריקני שחור בארצות הברית? במסעדות הם התיישבו על הכיסאות שייוחדו ללבנים בלבד, באוטובוסים הם תפסו את המושבים הלבנים. הם הפירו ביודעין ובמכוון את חוקי האפלייה המרושעים, ואילצו את השוטרים לסחוב אותם מן ה"sit ins" האלה במכות, בזרנוקי מים, בשיסוי כלבים ובהשלכה לכלא. גאוניותם של השחורים בראשות מרטין לותר קינג היתה, שהם הוציאו את המאבק מן הלשכות הפוליטיות ומבתי המחוקקים, והעתיקו אותו לרחובות - שם הם אילצו את השלטון להפעיל כוח ברוטאלי, בין היתר, נגד נשים וילדים, להתלכלך, להתבזות, להכניס את עצמו למצב שבו א'א לנצח: אם יוותר, פירוש הדבר שנכשלה המדיניות, ואם יפעיל כוח גס, בפומבי, מול התקשורת האמריקנית לאכיפת מדיניות מבישה ונאלחת - ייפגעו מוראל הכוחות המופעלים ותדמית הממשלה, וסופה של המדיניות הזאת שהיא מנצחת את עצמה. עצם אילוץ הממשלה להפעיל כוח מאסיבי, הוא בלבד כבר היווה את חצי הניצחון.

ומכאן - לנמשל. פלשתין העצמאית אינה יכולה לקום, אלא על הריסות מפעל ההתנחלות היהודי. ההתיישבות הזאת היא אכן "מכשול", בלתי עביר, למדינה הפלשתינית, והיא גם "מכשול לשלום" - לשלום-בית-הקברות שהערבים מכינים למדינה היהודית כולה.

ובמלים אחרות: כדי שמדינת הטרור הפלשתינית תיכון, לא די להסיג את הצבא. מוכרחים לסחוב מאות אלפי אזרחים מתוך בתיהם, ואם יתנגדו - באזיקים. משום כך, את הנסיגה הזאת א"א לסגור בין קונדוליזה לציפורה, בין ג'ורג' לאהוד, ואף לא בכנסת בעזרת עוד חוק-סדום-ועמורה של "פינוי-פיצוי". השלטון יצטרך לקפוץ למים הקרים, להכניס את ידו לתוך הביוב, להסתכן בכישלון - גם בשטח וגם בזירה הפוליטית ובדעת הקהל, המגיבים על מה שקורה בשטח. ובשטח, בניגוד ללשכות הדיפלומטיות, יש גם לעם מה לומר ומה לעשות. שם הוא צד, שחקן, גורם משפיע, ואולי קובע.

כדי להבין עניין זה לעומק, הבה נצעד צעד אחד אחורה. הישראלי ההיסטרי אוהב להתבכיין ש"הזמן פועל נגדו". אבל משום מה, לערבים יש הרגשה שהזמן פועל דווקא לטובתנו. והיכן? בהתנחלויות. כבר היום מהווים 300,000 היהודים בתוך מיליון וחצי ערביי יהודה ושומרון 20% מן האוכלסיה, כאחוז הערבים במדינת ישראל. ביחד עם המאחזים, היהודים פרושים בכל רחבי יהודה ושומרון בלמעלה מ-300 יישובים, ובדרך הטבע, כמו כל אורגניזם חי, הם גדלים, מתפשטים ומתרחבים למרות כל הגזירות. מתקיים בהם הפסוק: "וכאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ". התקשורת מדווחת על גידול שנתי של למעלה מ-5%, בהשוואה לגידול של 1% ביתר חלקי הארץ. ביהודה ושומרון - זו הדמוגרפיה היהודית המבהילה - את הערבים! ואכן, דוברו של אבו מאזן הזהיר שזה הרגע האחרון לעקור אותם, כי עוד מעט המדינה הפלשתינית תהיה בלתי ניתנת ליישום. הנוכחות היהודית תהיה בלתי הפיכה.

לאמיתו של דבר, מפעל ההתנחלות הוא התשובה היחידה האקטיבית, החיובית, הקונסטרוקטיבית, תשובה של חיים ויצירה שנתנו היהודים לכל ההתקפות והאתגרים שהערבים מציבים מולם, זה 120 שנה. כל משחקי השלום, הביטחון, הגדר, הנסיגות היו במקרה הטוב מיגננה פאסיבית של מי שמנסה לשמור על כוחות שהולכים ואוזלים, בעוד שההתיישבות פורצת קדימה. די במלים הספורות האלה כדי להסביר, מדוע הערבים הם בהיסטריה ובפאניקה מול ההתנחלויות, שאלולא יצאו ממשלות ישראל מדעתן, היו יכולות לשמש כקלף מנצח של העם היהודי בארצו.

זו אפוא התכלית של מפת הדרכים ואנאפוליס: לעקור מן השורש ולא להשאיר שריד לתאי הגזע העובריים של הציונות שהושתלו ביש'ע ובירושלים, וגדלו שם פלאים.

נחום ברנע מספר בכתבתו (מוסף השבת של ידיעות אחרונות מן ה-18.1.08), תחת הכותרת "סודות מן החדר", שמשא-ומתן על המאחזים התנהל בין מועצת יש"ע לבין שליחו של אהוד ברק, איתן ברושי, ובו הסכימו אנשי מועצת יש"ע להוריד כל מאחז העומד על אדמה ערבית פרטית, כולל מיגרון, ורק היתנו שיתירו לבנות למפונים מבני קבע בהתנחלויות קיימות. הגיעו להבנות על 16-18 מתוך 26 המאחזים שברשימה האמריקנית. בתמורה, ביקשו המתנחלים רק הפשרת כמה תוכניות בנייה שהוקפאו. למשל, 52 אשקוביות באלקנה, שבמקומן ייבנו בתי קבע. ההצעה הועברה לאולמרט, ושלוש פעמים הוא דחה אותה. הוא טען, שההסכם הזה יציג אותו בפני האמריקנים כנוכל! ומדוע? מפני שבמסמך המוצע לא כתוב "שזה שלב א' לקראת פינוי של ממש."

יוצא, שאפילו הסכימה מועצת יש"ע לפינוי כל המאחזים כולם, ורק מאחז אחד היה זוכה ללגליזציה מטעם אולמרט - זה בלבד היה מספיק כדי "להציגו כנוכל" בפני בוש. משמע, שהוא התחייב בפניו לחסל את הכל! ומי שנדון למוות, לא פותחים לו קופת חיסכון.

הפחד הערבי מן ההתנחלות, ביחד עם תוכניות ההשמדה של ממשלת השמאל הישראלית, מוכיחים בעליל, כמה מרכזי הוא תפקיד ההתנחלויות בכל המערך הפוליטי הישראלי, כי מה שרע לאויבינו - טוב לנו.

אולמרט, בעל האידיאולוגיה השמאלנית, אומנם וויתר מרצון על הקלף המנצח הזה, אולם כדי לקיים את הבטחתו הוא חייב להוציא את הקלף מידי המתנחלים המחזיקות בו. בעצם, המתנחלים בעצמם הם הקלף, ואותם הוא יכול להוציא רק באמצעות הצבא.

כאן נקודת התורפה הראשונה. מסתירים מאיתנו את היקף הנזק שגרם לצה'ל הגירוש הראשון. לא כל שכן, שניתן היום לגרום להמוני חיילים להודיע למפקדיהם שהם ישרתו במסירות, יתנדבו לכל תפקיד ויצייתו לכל פקודה, חוץ מפקודה לגרש יהודים, להרוס בתי יהודים ולהשמיד התיישבות יהודית.

ללא הצבא, מול התנגדות חסרת פשרות, המשטרה לבדה לא תוכל להתמודד. וגם משוטרי ישראל אין להתייאש. גם את המוטיבציה שלהם אפשר להחליש.

השלטון מייבש ומקפיא עכשיו בכל עוז כל בנייה ופיתוח בהתנחלויות. הגזירות הפכו מאות אלפי אזרחים לנטולי זכויות, שרכושם הפקר. הכל אסור- אפילו סגירת מרפסות. אלא, שאם הכל אסור - הכל מותר. מי שהוציאו אותו אל מחוץ לחוק, בל יתפלאו לראותו חי מחוץ לחוק. לכן קרא חבר הכנסת אלדד לעשות את הבנייה החופשית ביישובים מכשיר וכלי ביטוי של מרי אזרחי. מה שאצל השחורים היה sit in - לשבת במקום שנאסר עליהם על-פי חוקי סדום, אצלנו יהיה build in - לבנות ביישובים ובמאחזים ולהקים מאחזים חדשים, בניגוד לחוקי סדום של הייבוש וההקפאה.
אם תנועת הבנייה "האסורה" תתנהל בו-זמנית בעשרות ובמאות מקומות, תקצר ידם של שלטונות ההקפאה, וזאת במיוחד אם כל מה שייהרס ייבנה שוב ושוב.

על הכל, יש לבנות את הכוח שיתנגד בפועל לגירוש, ובשלב הראשון הריסת המאחזים.

אומרים, "זיעה חוסכת דם". עצם ההתארגנות, עצם היות השלטונות מודעים, שאלפים יגיעו תוך שעות כדי להפוך את המאבק על כל מאחז לגרוע מעמונה עשוייה להרתיע, והמערכה לא תסתיים במאחז, היא תימשך ברכב המעצר, בבית המעצר ובבית המשפט. עיין ערך הילדות בנות ה-13 וה-14.

נחישות וכוח שיוקרנו מן השטח, ישפיעו על הזירה הפוליטית, ועל העם שהפוליטיקאים סוקרים את דעותיו. מפלגה כמו שס, ואפילו הפנסיונרים, ולא מעט חברי כנסת בתוך מפלגת קדימה, מושפעים ממשבר ומאווירת המשבר שהמחנה הכתום מסוגל לחולל, אם רק יהיה מספיק נחוש. אחרי פרישת ליברמן, שולי הביטחון של קואליציית אולמרט נותרו צרים מאד. אם ידעו הפוליטיקאים, שהתנגדות המתנחלים תגבה מהם מחיר כבד בדעת הקהל, עד כדי סיכון כיסאותיהם, הממשלה הזאת תיפול או תחליט בעצמה ללכת לבחירות. כך או כך, אויבי ישראל ומשת'פיהם היהודים לא יצליחו לשמוט מידיה את הקלף המנצח.

אולמרט דיקלם: "ברוך השם שיש לנו את הנשיא בוש", ואנו מכריזים נגדו: "ברוך השם שיש לנו את מפעל ההתנחלות", שמתוכו ניתן להציל את הארץ מידי מחריביה ומהרסיה.

תאריך:  23/01/2008   |   עודכן:  23/01/2008
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אנאפוליס: מלכודת מושלמת
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הניה
23/01/08 21:55
2
דורון ט
23/01/08 22:00
 
הניה
24/01/08 07:26
 
כתום כהה
24/01/08 12:56
 
שאול אבידור
24/01/08 13:13
3
סתם שאלה
24/01/08 09:07
4
היהודים !!!
24/01/08 12:32
5
יודע
24/01/08 12:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לקראת הכינוס הכלכלי בדאבוס שבשוויץ הזמינו מארגני הכנס סקר על מצב היחסים בין המוסלמים למערב. תוצאות הסקר שעשה מכון "גאלופ" הראו נתונים מדאיגים ביותר על מצב היחסים, כאשר כל צד סבור שהצד האחר לא מכבד את תרבותו.
23/01/2008  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
החשיבה הצבאית והמדינית בנושא החמאס בעזה, רדופה ומתמקדת בחששות הכבדים מהתעצמות החמאס וביכולתו, לבסוף, לפתח איום גם על ישובים מרוחקים יחסית כאשדוד, קריית גת ונתיבות.
23/01/2008  |  דני רשף  |   מאמרים
כבר חלפו 60 שנה מאז קום המדינה, ולמרבה הצער היא עדיין לא למדה להעניק לאזרחיה את שירותיה החיוניים. בעוד שחייליה המגוייסים מוכנים לחרף למענה את נפשם, היא נמנעת מלהחזיר להם כגמולם, בעת חזרתם לחייהם האזרחיים.
23/01/2008  |  ראובן לייב  |   מאמרים
דבר אחד חשוב כבר עשה אהוד אולמרט להבטחת עתידו. מקומו בהיסטוריה מובטח תחת התואר "ראש הממשלה הגרוע ביותר בתולדות ישראל". ולא סתם יעוטר אולמרט באות המפוקפק הזה. הוא זכה בו ביושר ועל-פי כל מבחן אפשרי.
23/01/2008  |  עמי דור-און  |   מאמרים
אני נדהם כל פעם מחדש לראות כיצד ארגוני זכויות האדם צצים להם כאשר עלול להיות "משבר הומניטרי" ברצועת עזה. מעולם לא שמעתי אותם מדברים משהו על זכויות האדם של תושבי שדרות ועוטף עזה. לא ראיתי אותם פונים לארגונים בינלאומיים כדי ליצור לחץ על החמאס ושותפיהם לפשעי הקאסם. כאילו הקאסמים, פשעי המלחמה תוצרת פלשתין', הם המובן מאליו שאין לערער עליהם, משהו שמדינת ישראל ובעיקר תושבי שדרות צריכים להשלים עמו.
23/01/2008  |  אלון דוידי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
דרור אידר
דרור אידר
חמאס דורש הפסקת אש קבועה ללא אפשרות לחדש את הלחימה לאחר מכן    ישראל דורשת כמובן לחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש    אי-אפשר לגשר על העניין אלא באמצעות ההולכה בכחש של המציאות "ללכת עם ו...
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il