אז יש לכם אתר אינטרנט משגע, מרהיב ומפתה, ולא פעם שאלתם את עצמכם "איך אני גורם למוצג האינטרנטי שלי להפוך למוכר? אמין ובעל מוניטין?"
אז מצאתם עצמכם מול 2 אופציות, האחת: פרסום האתר שלכם בחוצות הרשת, והשנייה הפצתו באמצעות הלקוחות, כרטיסי הביקור, שילוט ועוד.
מובן שהאפשרות הראשונה, תביא לחשיפה רבה יותר מכיוון שפרסום און ליין יחשוף את האתר שלכם לאלפי גולשים בפרק זמן שתבחרו.
אז איפה לפרסם? באתרי פורטל גדולים? או שאולי באתרים ממוקדים בנושא העיסוק של האתר שלכם?
בתשובתי שתי מטרות עומדות לנגד עיני: האחת חשיפה נטו, והשנייה הגדלת התנועה (טראפיק) לאתר.
אם ברצונכם להגדיל את החשיפה - ביחרו בפרסום המאופיין בבאנרים וחשיפת שם המותג שלכם. וכאן מתחילה שאלת המליון, האם זה עובד?
קהל הגולשים מודל 2008 הינו קהל מודע ומבין מהן פרסומות, זהו קהל הבוחר לעצמו את הנראה על המסך, המוח שלנו הורגל במהלך השנים האחרונות "לסנן" פרסומות הנראות באתרים שונים ובמיוחד פורטלים. אז מה התועלת? ובכן, השקעה מספיק גדולה שנאמדת בכעשרות אלפי דולרים לתקופה קצרה תביא לחשיפה טובה מאוד, אומנם ה"מוח" של הגולש ירצה להתעלם מהפרסומת אך עקב חשיפתו פעם אחר פעם לאותה פרסומת הוא יזכור את הצבעים שראה ואת צורתו של הלוגו שלכם.
לגבי המטרה השנייה, הגדלת התנועה לאתר, כאן תרצו לבחור בפרסומות טקסטואליות בהן תוכלו לשדר ואף לדבר עם הגולש בשפה אותה הוא מבין ואף מחפש. כמו כן תוכלו למקד את הפרסומת שלכם לקהל היעד שלכם, למשל חתך גילאים ומין.
כאן דעתי חד-משמעית חולקת על בעלי האתרים הגדולים, שם ההשקעה שלכם תהיה גדולה אך הקהל היעד שלכם יהיה קטן וממוקד, התוצאה - הרגשה של עלות מול תועלת נמוכים.
אם תבחרו בפרסום ממוקד אוכלוסין, עשו זאת באתרים הקטנים יותר, שבהם נמצא 100% מקהל היעד שלכם, שם בעבור השקעה נמוכה, תקבלו חשיפה גבוהה ומיקוד מקסימאלי.