|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

כיצד לבצע קניות עם הילדים?

רצוי לזכור שלא כל מה שקיים בחנויות באריזות יפות הוא אכן בריא ומומלץ לאכילה אי אפשר לצפות מילדים שיבחרו לבדם את הבחירות הנבונות בנושא תזונה, כשהם מוצפים מכל עבר במבול פרסומי ובשפע גירויים שבלתי אפשרי לעמוד בפניו
19/02/2008  |     |   מאמרים   |   תגובות

שטף הפרסומות המציף אותנו מכל עבר מעודד אותנו ההורים, פעמים רבות לקניות לא מודעות ולא נחוצות של מוצרים בעלי ערך תזונתי נמוך ביותר. חלק גדול מההורים מתקשים לעמוד בפני הלחצים של הילדים בעת ביקור ברשת שיווק או חנויות מזון ונגררים לקניות מיותרות שגורמות להוצאות ובעיקר אינן תורמות לבריאותם של הילדים.

כיצד לבצע קניות של מוצרי מזון עם ילדים בדרך אפקטיבית ולהתמודד עם השיווק המסיבי שמפעילות החברות:

ארוחה נכונה מתחילה בקניות נכונות. רצוי לזכור שלא כל מה שקיים בחנויות באריזות יפות ותחת הכותרת מוצרי "בריאות", "טבע" "ביו" או "אורגני", הוא אכן בריא ומומלץ לאכילה. גם מוצרים הנושאים את הכותרת "חומרים טבעיים" עוברים בדרך-כלל תהליכים תעשייתיים מורכבים הגורמים לאיבוד רוב ערכיו התזונתיים של חומר הגלם. לעיתים הפער בין המוצר הבסיסי שנקטף בשדה (הירק, הפרי, הדגן והבוטן) למוצר הסופי שמצוי בתוך האריזה המושכת הוא כה גדול, עד שיקשה עלינו למצוא את הקשר בין השניים.

במוצרים המעובדים יש בדרך-כלל כמות גדולה של סוכר ומלח ובצד החומרים הטבעיים נמצא גם ספיחים שאינם בריאים כגון: שומנים מוקשים, חומרי טעם וריח, חומרים משמרים, צבעים, מתחלבים, ועוד. רצוי לבדוק האם מה שכתוב בכותרת, אכן מתאמת בפרטים הקטנים.

זכרו כי על סדר יומן של חברות המזון והפרסום לא עומד בדרך-כלל הרצון האלטרואיסטי לבנות את גופם של ילדינו בצורה המיטבית ולשמור על בריאותם, אלא הרצון למכור הרבה ומהר.

היצרנים, המודעים ל"טרנד" הבריאותי, מעוניינים לתת לנו הרגשה שאנחנו קונים את הדבר הבריא ביותר עבור ילדינו. מבט מעמיק מעבר לשם "לחם מקמח מלא", למשל, או "רכיבים אורגנים", יכול לגלות גם דברים אחרים. גם החומרים הטבעיים עצמם עוברים לעיתים תהליכים שהופכים אותם ללא מומלצים בעליל.

בעזרת תהליך הנקרא "מיתוג מחדש", לוקחים מוצר בעל ערך תזונתי נמוך, מוסיפים לו או מוציאים ממנו חומרים מסוימים, ובעזרת אנשי שיווק, יוצרים רושם ותדמית של מזון בריא ומומלץ.

חטיפים, דגני בוקר, מעדני חלב וממתקים, אינם הופכים בהכרח לבריאים עקב משפט מנצח של פרסומאי או שינויים בהרכב המוצר. כדאי שנזכור כי מותג (ולא רק באוכל...) הוא ניסיון לטעון לקיומו של משהו מיוחד במקום בו אין הבדל של ממש ממוצרים דומים, ולהצדיק ניסיון זה בעזרת דימויים המשווקים לצרכן בכמות גדולה.

כאשר הולכים לקניות, (כן, גם בחנות טבע), רצוי ומומלץ לקרוא את הרכיבים המופיעים על-גבי האריזה. לא לחינם "האותיות הקטנות" (רשימת הרכיבים שעל המוצר) הן כל-כך קטנות. הן בהחלט יכולות להוציא לפעמים את התיאבון או את החשק לרכוש מוצר מסוים...

אנו מהווים דוגמא לילדנו באופן הקנייה שלנו ובהרגלי הצרכנות שלנו. אי אפשר לצפות מילדים שיבחרו לבדם את הבחירות הנבונות בנושא תזונה, כשהם מוצפים מכל עבר במבול פרסומי ובשפע גירויים שבלתי אפשרי לעמוד בפניו: שלטי חוצות, ירחונים לילדים ולנוער, טלוויזיה, סרטים, והשפע הקיים בכל החנויות והמכונות לממכר שתייה קלה, חטיפים וממתקים.

על-פי מחקרים ילד ממוצע (וגם ילדה) צופים בכ-40 אלף פרסומות בשנה בטלוויזיה בלבד, וכי הילדים נחשפים לפרסומת למוצרי מזון כל חמש דקות בממוצע. הפרסומות מעודדות אותנו להיות צרכנים. מסרים שיווקיים מכל עבר משכנעים אותנו לרכוש מוצרים שחלקם - מזיקים לנו.

הפרסומות פונות לילדנו כלקוחות פוטנציאליים, ומבטיחות שימלאו את כל צרכיהם. יהפכו אותם למקובלים יותר, חדשניים יותר, מושכים יותר ומאושרים יותר. גם הפרסים וההגרלות במוצרי המזון מהווים משיכה לכוח הקניה הצעיר.

אז מה בכל זאת אפשר לעשות?

רצוי להכין מראש רשימת קניות ולהיות נאמנים לה. הפיתויים הגדולים בחנויות, ואמנות המכירה פועלים עלינו גם ברבדים לא מודעים (מיקום המוצרים בחנות, אריזתם, מבצעים וכו').

כשהולכים עם הילדים... כדאי לסכם מראש עם הילד איזה מוצר או מוצרים ייקנו בשבילו, זאת בכדי לוותר על דיאלוגים מתישים ומאבקי כוח אבודים מראש אל מול המדפים. למשל - שקית שוקו למימוש בזמן הקניות וחבילת פסטה בצורת חיות (מקמח מלא כמובן...) לארוחת הצהריים.

כדאי להגיע לקניות, כשהילדים (ואנחנו) שבעים, כדי לוותר על ארוחה לא בריאה, לא מתוכננת ולא כלכלית במאפיית הסופרמרקט, או על חטיף השוקולד שליד הקופה, שממוקם שם בדיוק למטרה זו.

ולנו ההורים, רצוי להעדיף רכישת חומרי גלם טבעיים לבישול ביתי מרכישת מוצרי מזון מוכן, מהיר ומעובד. החסכון בזמן המושקע בהכנת האוכל, מתקזז עם זמן ההמתנה לרופאת הילדים בקופת חולים.

דברו עם ילדכם על נושא הפרסומות, דרך פעולתן ומטרתן. הפכו את הצפייה בהן לצפייה מודרכת, מודעת ובררנית. הפכו את הקניות לפעולה חינוכית (לנו ולהם) ולהזדמנות להביע עמדה חברתית-ערכית-מוסרית-בריאותית.

אל לנו לזלזל בכוחנו כלקוח, והבה נכבד את עצמנו ואת ילדנו, ונשקיע את כספנו במוצרי מזון שכשמם כן הם - מזינים את הגוף ושומרים על בריאותנו.

ולסיום, כמו שבאוטו שלנו לא נשים מים (או קוקה קולה) במקום דלק, כך חשוב שגם במכונה הפרטית שלנו - הגוף, שאותה לא ניתן להחליף במודל חדש, נשים את הדלק הנכון לתפקוד מושלם ורב שנים.

מחברת המאמר הינה מחברת ספר הילדים "לא רק ממתק"
תאריך:  19/02/2008   |   עודכן:  19/02/2008
רחל בהרל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כיצד לבצע קניות עם הילדים?
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
למרות שמחלת הנפילה מוכרת לנו בעיקר אצל בני אדם, גם כלבים סובלים מהפרעות של תקשורת חשמלית (אותות ופולסים) הגורמת לתנועה פתאומיים של הזרמים ללא מסלול מוגדר (תופעה המוכרת לכולנו דווקא בגלל הסימפטומים) הגורמים לעוויתות בגוף. אך מה קורה כאשר כלבים סובלים מבעיה זו?
19/02/2008  |  ד"ר מאיר ברק  |   מאמרים
הויכוח הציבורי בעד ונגד כניסה קרקעית של צה"ל, במבצע גדול, לרצועת עזה מתנהל כבר מספר חודשים. הוא מתלהט כל אימת שעוצמת הקסאמים הנורים על שדרות וישובי הנגב המערבי מתגברת.
19/02/2008  |  מנחם רבוי  |   מאמרים
אחד הביטויים המזוהים ביותר עם אהרן ברק הוא "הכל שפיט". בזמנו ניסה ברק להסביר, כי התכוון לכך שבית המשפט יכול לדון בכל דבר, אך אינו חייב לדון בכל דבר. אלא שההסבר לא נקלט והתפיסה הרווחת היא, כי אכן כמעט כל סוגייה ניתן להביא לפתחו של בית המשפט.
19/02/2008  |  איתמר לוין  |   מאמרים
ההכרזה על עצמאות קוסובו היא שיאו של תהליך, שאם ימשיך עד לסופו ההגיוני משמעותו סופה של מדינת ישראל.
19/02/2008  |  ד"ר יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
הסופר המהולל עמוס עוז אמר בשבוע שעבר, כי מבצע צבאי בעזה ייגבה יותר קורבנות מאשר גבו שבע שנות קסאמים על שדרות.
19/02/2008  |  עמוס שריג  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il