|   15:07:40
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

בצלם מקל עם הטרוריסטים

ארגון בצלם נוהג בקו חד-צדדי משווע בהתייחסות שלו לסכסוך הישראלי - פלשתיני הוא דורש לחקור את בכירי צה"ל על "אחריות פיקודית" ל"חשד כבד" לפשע מלחמה, אך נמנע מלתבוע את העמדתם לדין של מנהיגי חמאס וארגוני הטרור אחרים על "אחריות פיקודית" לפיגועי הטרור
27/03/2008  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   פרשת בצלם   |   תגובות

כלי הנשק שנמצאו בידי ארבעת הטרוריסטים שחוסלו

המאבק בטרור לפי בצלם
יהונתן דחוח-הלוי
ארגוני זכויות האדם, וארגון בצלם בכללם, מטילים כבלים רבים על ישראל והדמוקרטיות המערביות הנלחמות נגד הטרור המסתתר באוכלוסיה אזרחית * מנגד, הם נמנעים בשיטתיות מלהציע דפוסי פעולה חלופיים ואפקטיביים למלחמה בטרור * אי נכונותם לעשות כן עשויה ללמד על כוונותיהם האמיתיות
לרשימה המלאה

בצלם שוב מגונן על חמאס
יהונתן דחוח-הלוי
אין הפתעה בדוחות בצלם * פעם נוספת בצלם נמנע במתכוון מלהטיל את האחריות לפיגוע רצח על ארגון הטרור חמאס ועל הנהגתו הקובעת את מדיניות הפיגועים וזאת על אף נטילת האחריות הגלויה * בצלם גם נמנע מלקרוא להעמיד לדין את האחראים לרצח * "זכויות האדם" על-פי בצלם
לרשימה המלאה

מדוע בצלם מגן על החמאס?
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון "בצלם" מגנה את שיגור טילי הקסאם, ואולם בה בעת נמנע מלהצביע במפורש על האחראים ל"פשעי המלחמה", ובהם החמאס, הג'יהאד האיסלאמי ושאר ארגוני הטרור הפלשתינים * ע"פ "בצלם", שלטון החמאס, שהטרור הוא נדבך מרכזי במדיניותו והמעניק חסות לשלוחות אל-קאעידה ברצועת עזה, הינו "גורם שלטוני לגיטימי"
לרשימה המלאה

בצלם מגחך עצמו לדעת
יהונתן דחוח-הלוי
קריאת ארגון בצלם להנהגת החמאס ברצועת עזה: "לחקור את כל האירועים שהתרחשו במסגרת ההתנגשויות עם פתח", משולה לתרחיש שבו ארה"ב היתה קוראת לאל-קאעידה לחקור את אירועי ה-11 בספטמבר * קריאת בצלם מתעלמת מאחריות החמאס לרציחות בעזה ופוטרת אותו מאחריות
לרשימה המלאה

ארגון בצלם, המציג עצמו כארגון זכויות אדם, מפרסם (27.3.08) הודעה רשמית הקוראת ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט הצבאי הראשי להורות על חקירה פלילית של פרשת חיסולם של ארבעה מבוקשים פלשתינים בבית לחם (12.3.08). בצלם תובע, כי החקירה תתייחס גם לאחריותם הפיקודית האישית של מפקד אוגדת איו"ש, אלוף פיקוד המרכז והרמטכ"ל, בהיותם גורמי פיקוד בכירים שהיו מעורבים בתכנון הפעולה ובאישורה.

טענותיו העיקריות של בצלם, הינן:

כוח צה"ל היה צריך לעצור את המבוקשים - "בג"צ אסר על המדינה להרוג במכוון פלשתינים המשתתפים בלחימה אם ניתן לעשות שימוש באמצעים שפגיעתם פחותה, כלומר לעצרם ולהעמידם לדין. מתחקיר בצלם עולה חשד כי בניגוד לפסיקת בג"צ, לא נעשה באירוע זה כל ניסיון לעצור את החשודים וכי הכוחות פעלו כאילו הם במשימת התנקשות, וירו במבוקשים מאחור בירי אוטומאטי מאסיבי, מבלי שהללו ניסו לברוח או עשו שימוש בנשקם".

בוצע וידוא הריגה - "עוד עולה מהתחקיר (שביצע בצלם) חשד כבד כי אנשי כוחות הביטחון ביצעו "וידוא הריגה" במבוקשים".

צה"ל התעלל במשפחת מבוקש והרס את ביתו - "ימים מספר לפני הריגתו של שחאדה, הרסו כוחות הביטחון את ביתו בנסיבות המעוררות חשד כבד לפעולת ענישה, והתעללו קשות בבני המשפחה".

טענת ארגון בצלם בלתי סבירה בעליל

כל אירוע בו נהרגים בני אדם במזיד ובשוגג ראוי להיחקר בדקדקנות, וכך גם פעולה זו ובוודאי העדויות על ביצוע "וידוא הריגה" והיחס למשפחת שחאדה. לצד זאת, ראוי לבחון את הטענה המרכזית המובאת בהודעתו של ארגון בצלם ולפיה משתמע, כי כוח צה"ל שפעל בבית לחם היה אמור לפי בצלם שלא לפתוח באש לעבר ארבעת המבוקשים הפלשתינים, אלא לנסות לעוצרם כדי להביאם לדין בישראל. ע"פ בצלם ניתן להבין, כי הייתה בידי כוח צה"ל אפשרות סבירה לעצור המבוקשים במרכז בית לחם, שכן הם "לא עשו שימוש בנשק".

האמנם טענה זו של ארגון בצלם עומדת במבחן המציאות? האם ארגון בצלם באמת מעריך שחולית מסתערבים יכולה לבצע מעצר של ארבעה (!) טרוריסטים חמושים (בתת מקלע MP5 ובשני רובי סער מסוג M-16) המייחלים ע"פ אמונתם למות קדושים ובעיבורה של עיר פלשתינית? האם ארגון בצלם באמת מעריך שניסיון מעצר היה יכול להסתיים ללא קרב דמים, התקהלות של אלפים שינסו לעשות לינץ' בכוח המסתערבים ובסכנה ממשית לפגיעה בתושבים פלשתינים רבים בחילופי אש שסביר שיתפתחו בין הטרוריסטים לכוח הישראלי? האם בידי ארגון בצלם יש תוכנית קסם אופרטיבית חלופית ריאלית לזו של צה"ל וכוח הימ"מ היכולה לתת מענה מבצעי לאתגר של מעצר טרוריסטים חמושים בלב עיר פלשתינית?

תמוהה עמדתו של ארגון בצלם שהרי הוא עצמו מעיד על הסכנה הטמונה בהפעלת כוח מסתערבים בלב אוכלוסיה פלשתינית. בהודעה שפרסם (25.1.07) קורא הארגון להפסקת השימוש במסתערבים בציינו בין היתר, כי קיימת "סכנה אחרת, שלמרבה הצער התממשה כתוצאה מפעולת המסתערבים במקרה הנדון (פעולה ברמאללה) ובמקרים דומים בעבר, היא הסכנה שאזרחים יקלעו לאזורי לחימה משום שלא יזהו את הלוחמים המוסווים הפועלים בקרבתם".

גישת ארגון בצלם מעניקה במשתמע חסינות לטרוריסטים

לארגון בצלם אין תשובה אמיתית לדילמות האמיתיות של צה"ל ומערכת הביטחון הישראלית במאבק בטרור הפלשתיני. ארגון בצלם מטיל (ע"פ פרשנותו לחוק הבינלאומי) כבלים רבים על ישראל ומנגד, נמנע בשיטתיות מלהציע דפוסי פעולה חלופיים ואפקטיביים למלחמה בטרור.

מניתוח עמדותיו של ארגון בצלם עולה, כי דווקא טרוריסטים הפועלים בסביבה אזרחית ומשתמשים בה כדי לרצוח ישראלים (דוגמה - ירי קסאם) זכאים ליהנות מחסינות מפני חיסול מחשש לפגיעה באזרחים פלשתינים, הווה אומר זכויות האדם של הנרצחים הישראלים אינן משתוות לזכויות האדם של האזרחים הפלשתינים העלולים להיפגע בפעולת סיכול טרור ישראלית.

ארגון בצלם נמנע מלכנות את הג'יהאד האיסלאמי כ"ארגון טרור"

ארגון בצלם נוהג בקו חד-צדדי משווע בהתייחסות שלו לסכסוך הישראלי - פלשתיני והודעתו האחרונה מלמדת על כך באופן ברור. בקטן אחל ובגדול אכלה. ראוי לשים לב למינוח שעושה ארגון בצלם בתארו את ארבעת הפלשתינים שחוסלו בפעולה. ארגון בצלם מציין, כי "הארבעה הוגדרו מבוקשים בידי כוחות הביטחון" ונזהר שלא לכנות אותם טרוריסטים, כפי שהוא נמנע באדיקות מלכנות את הג'יהאד האיסלאמי וחמאס כ"ארגוני טרור" ומעדיף לכנותם בכינוי סתמי "ארגונים פלשתינים", שאינו מעיד על אופיים הטרוריסטי. ארגון בצלם מתעלם באופן מוחלט מההודעות הרשמית הג'יהאד האיסלאמי ושל הפתח הקושרות את כל ארבעת "המבוקשים" לפעילות טרור, ולדידו כך נראה, אין די בכך כדי להגדירם כ"טרוריסטים".

חמאס מודה באחריות הפיקודית של ההנהגה המדינית לפיגועי הטרור

גם במקרה זה ארגון בצלם דורש לחקור במישור הפלילי את הפיקוד הבכיר של צה"ל על אחריותו לפעולה ועל היותו חלק בשרשרת הפיקוד (מפקד אוגדת איו"ש, אלוף פיקוד המרכז והרמטכ"ל). מנוסח ההודעה של בצלם עולה, כי הארגון גורס שבוצע בסבירות גבוהה פשע מלחמה, וכי המפקדים נושאים באחריות פיקודית לפשע זה. על-פי הנחות היסוד של בצלם לגבי האירוע יש בכך בהחלט היגיון. ואולם, מעניין לבחון אם בצלם הינו ארגון הגון וישר ומיישם את אותן אמות מידה בהן הוא מחייב את צה"ל גם בהתייחסותו לטרור הפלשתיני. התשובה לכך מעניינת לא פחות.

בהודעה שפרסם ב-26 בינואר 2006 קרא ארגון בצלם לחמאס "להתנער ממדיניות הפיגועים ולהימנע מכל התקפה מכוונת כלפי אזרחים, בישראל ובשטחים" וציין כי "התקפה מכוונת על אזרחים, הנחשבת ל"פשע מלחמה". כלומר, ארגון בצלם מכיר (במשתמע) בעובדה שחמאס מאמץ מדיניות פיגועים (שוב נמנע בצלם מלקרוא לילד בשמו "טרור"), וכי חמאס כארגון (הנהגה "מדינית" ו"צבאית") אחראי ל"פשעי מלחמה".

עיתוי ההודעה היה במועד סמוך לניצחון חמאס בבחירות לפרלמנט, ונראה כי ארגון בצלם קיווה בסתר ליבו שחמאס ישתנה ויהפוך למפלגה פוליטית. דא עקא, שתקוות בצלם נכזבו וחמאס לא רק שלא חדל מ"מדיניות הפיגועים", אלא שכלל אותה, הרחיב את תשתיות הטרור, נתן מחסה ברצועת עזה לארגוני טרור איסלאמיים הקשורים לאל-קאעידה וממשיך בביצוע פיגועים מדי יום ביומו באמצעות גדודי אל-קסאם וארגוני טרור אחרים כקבלני משנה.

מנהיגי חמאס מתפארים בגלוי ב"מדיניות הפיגועים" ובאחריותם הפיקודית לפיגועי הטרור. מתוך שלל הדוגמאות אסתפק הפעם באחת מייצגת. בראיון לאתר האינטרנט "אל-איסלאם אל-יום" (4.10.07) נשאל ראש ממשלת חמאס, איסמאעיל הניה את השאלה הבאה: "איזה קשר קיים בין תנועת "חמאס" לבין הזרוע הצבאית שלה, גדודי השהיד עז אל-דין אל-קסאם?". תשובתו של הניה הייתה חד-משמעית: "גדודי אל-קסאם מהווים חלק מתנועת "חמאס", אך הנסיבות הביטחוניות מחייבות הפרדה בין פוליטיקאים לאנשי צבא, וזה מה שקורה מזה עשר שנים בקירוב, אך הן הפוליטיקאי והן החייל מחויבים לבצע את המדיניות הכללית של התנועה". הניה מאשר אפוא, כי גדודי קסאם מחויבים למדיניות התנועה הנקבעת ע"י "ההנהגה המדינית".

דובר גדודי עיז א-דין אל-קסאם, אבו עוביידה, אישר אף הוא את דבריו הניה באומרו בראיון שהתפרסם באתר חמאס (25.3.08), כי גדודי אל-קסאם לא קיבלו פקודה כלשהי להפסיק את שיגור הטילים לעבר יעדים ישראלים הנמצאים בסמיכות לגבול רצועת עזה. הווה אומר: גדודי אל-קסאם נתונים למרות "ההנהגה המדינית" של חמאס ומקבלים ממנה פקודות להוציא לפועל את "מדיניות הפיגועים" באמצעות פיגועי טרור.

מדוע ארגון בצלם אינו דורש להעמיד לדין את מנהיגי חמאס?

כאמור, ההוכחות על האחריות הפיקודית של הנהגת חמאס לגדודי אל-קסאם ולפיגועי הטרור רבות והן פורסמו בגלוי ובוודאי שהגיעו גם לידיעת ארגון בצלם וחוקריו (אלא אם כן יטען ארגון בצלם להגנתו שעבודתו כה רשלנית עד כדי כך שחוקריו אינם עוקבים אחר התקשורת הישראלית והפלשתינית, אינם רואים טלוויזיה, אינם שומעים רדיו ואינם גולשים באינטרנט).

ועתה ישאל השואל: האם ארגון בצלם כפי שהוא דורש לחקור במישור הפלילי את מפקדי צה"ל הבכירים, תובע באותה מידה לחקור במישור הפלילי או להעמיד לדין את ראשי חמאס על אחריותם הפיקודית לאלפי פיגועי הטרור נגד ישראל, אותם מגדיר אף בצלם כ"פשעי מלחמה"?

התשובה שלילית! ארגון בצלם אינו מייחס להנהגת חמאס כל אחריות פיקודית לטרור! נהפוך הוא. ארגון בצלם מתייחס להנהגת חמאס, הנושאת ב"אחריות פיקודית" ל"פשעי מלחמה" כגורם לגיטימי שחלה עליו החובה לפעול נגד אותם פעילי טרור הנשלחים ע"י אותה הנהגה עצמה לרצוח ישראלים... כן, זה ההיגיון המנחה את ארגון בצלם, כפי שנלמד מהודעותיו. על בסיס אותו היגיון ארגון בצלם, לו היה עוסק בטרור נגד ארה"ב, היה תובע מבן-לאדן לחקור את האחראים לפיגועי ה-11 בספטמבר ולהעמידם לדין...

ולהלן מספר דוגמאות הממחישות את ההיגיון של בצלם מתוך הודעותיו:

  • "על הנהגת חמאס, כבעלת השליטה בפועל במנגנוני הביטחון ברצועת עזה, חלה חובה לפעול לשחרורו של שליט לאלתר וללא תנאים" (24.6.07).

  • "על הרשות הפלשתינית מוטלת חובה למנוע התקפות על אזרחים ישראלים... על הרשות הפלשתינית לעשות כל שביכולתה כדי להפסיק את ירי רקטות הקסאם ועל הארגונים הפלשתינים לחדול מהתקפות מכוונות כלפי אזרחים" (16.6.07).

בעקבות ביקורת נוקבת שחזרתי ומתחתי נגד ארגון בצלם בסידרת מאמרי ב-Nfc בסוגייה זו, שינה ארגון בצלם את דרך התייחסותו למה שהוא "השלטון הפלשתיני" ברצועת עזה. בהודעה שפרסם ארגון בצלם (11.9.07) נאמר כדלהלן:

  • "על השלטון הפלשתיני לעשות כל שביכולתו כדי להפסיק את ירי רקטות הקסאם ועל הארגונים הפלשתינים לחדול מהתקפות מכוונות כלפי אזרחים... בהימנעותו מנקיטת צעדים מספיקים להפסקת הירי סמוך לבתי אזרחים, וביתר שאת בהשתתפותו הפעילה בהתקפות אלה, מפר השלטון הפלשתיני ברצועת עזה בחומרה את המשפט הבינלאומי ומבצע פשעי מלחמה".

בפעם הראשונה מאשים ארגון בצלם את "השלטון הפלשתיני" ברצועת עזה ב"פשעי מלחמה", אך עדיין נמנע מלציין את העובדה, כי למעשה מדובר בארגון חמאס, וכן נמנע מלציין שמות או בעלי תפקידים, כפי שהוא נוהג לעשות כאשר הוא מטפל בחשדות לפשעי מלחמה ע"י גורמי ביטחון ישראלים.

עידכון

הפניתי אמש (26.3.08) שאילתא לשרית מיכאלי, ראש אגף ההסברה של ארגון בצלם ולהלן לשונה:

"מדוע ארגון בצלם נמנע באופן שיטתי מלקרוא להעמדת בכירי החמאס לדין על אחריותם הפיקודית (בה הם מודים בגאווה גלויה) לאלפי פשעי מלחמה שבוצעו נגד ישראל בשנים האחרונות, ובהם מאות פיגועי התאבדות, פיגועי ירי, פיגועי מטען, רצח בדם קר, הסתה לרצח, קריאות להשמדת כל העם היהודי (ג'ינוסייד) ועוד?".

ארגון בצלם נמנע מלהשיב לשאילתא זו וטעמיו עמו".

תאריך:  27/03/2008   |   עודכן:  29/03/2008
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בצלם מקל עם הטרוריסטים
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פנחס
27/03/08 17:17
2
יואב ה
27/03/08 17:19
3
אזרח פשוט
27/03/08 17:22
4
דן גשש
27/03/08 17:52
5
vbhfrr
27/03/08 18:09
6
י.ש
27/03/08 22:29
7
בטרוריסטים
27/03/08 23:14
8
בצלם
28/03/08 00:32
9
איתי
28/03/08 00:58
10
י.ש.י
29/03/08 09:34
11
ihuda
30/03/08 14:35
12
ihuda
30/03/08 14:51
13
שלמה מאורהשקעות
29/11/08 09:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אי-שם בשנות ה-90, בימים הראשונים של הרשת הפועלת בפרוטוקול http, קם לו השלט "האתר בבנייה" - Under Construction. אנשים החלו לעשות גישושים ראשונים באוטוסטרדת המידע ובנו אתרים ודפים בעשר אצבעותיהם. אנשים בנו קישורים, אבל לא תמיד היה להם להיכן לקשר. קישורים הובילו לשום מקום, וגררו תשובה: 404 File Not Found, או שקיבלו הפניה לדפי 404 מותאמים לאתר, אשר בישרו לגולש שהגיע לדף שאינו קיים ויש לו טעות בניווט.
26/03/2008  |  זהר עמיהוד   |   מאמרים
שואל חתן פרס ישראל העיתונאי נחום ברנע: "איך נדע אם זורקי האבנים הם ערבים שמחו נגד המשטרה, או שמאלנים שמחו נגד ההתנחלויות, או שכנים שמחו נגד הרעש. בשביל זה יש עיתונות: לקרוא בילד בשמו" [ידיעות-אחרונות, 21.3.08]. סוף ציטוט.
26/03/2008  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בשנתיים האחרונות עובר שוק ההון בישראל שינויים רבים. הרפורמה שהוביל משרד האוצר - רפורמת בכר, השפיעה באופן משמעותי על הפעילות בתחום החיסכון ארוך הטווח: פנסיה וביטוחי מנהלים, קופות גמל וקרנות השתלמות. רפורמה זו השפיעה במיוחד על חברות הביטוח. אם בעבר פעלו בשוק 'שבוי' - פחות תחרותי - ועסקו בעיקר בתחומים המסורתיים, ביטוח כללי וביטוח החיים, הרי בעקבות הרפורמה, הסביבה העסקית השתנתה. העיסוק בתחום הביטוח התרחב גם לתחומים בהם שלטו בעבר בעיקר הבנקים: קופות גמל, קרנות השתלמות וניהול השקעות. הבנקים מצדם הורשו לעסוק בביטוח.
26/03/2008  |  שוקי שטאובר  |   מאמרים
עוזי בנזימן אכן מביא את דברי הגנאי של השופטת נאוה בכור על סירובה של הזכאית מספק צביה שריאל להכיר בבית המשפט. אך האם מביא בנזימן את הקטעים הרבים והארוכים מתוך הפרוטוקול מדוע זוכתה למעשה הנאשמת? ומדוע תגובתה שלא להכיר במערכת המשפט היא היחידה האפשרית. היא הייתה נתונה תחת אישום טיפוסי שכולו פרי ביום ועלילת דם נגד המתנחלים או נגד יהודים שהפכו לזרים בארצם ומולדתם שלהם שנוכסה בוזתה ונחמסה על-ידי גורמים פוסט-יהודים-אנטישמיים המניחים כי כל התעללות במתנחלים או בציונות הדתית היא מצוות פיקוח נפש הדוחה כל צדק אלמנטרי.
26/03/2008  |  הלל ויס  |   מאמרים
רחל גיל, סופרת בין שתי יבשות, מתגוררת בשני מחוזות. היא ובעלה פרופ' אברהם בלבן מתגוררים שם בגיינסוויל, העיר הגדולה שליד "טורנברוק" (שם העיירה בה מתרחשת העלילה של הרומן המציאה המחברת, "אבל התיאור שלה מבוסס על עיירה שנמצאת פה, כל שאר הנופים קיימים כפי שהם מתוארים בספר "ר.ג.) וגם באבן יהודה, בארץ ישראל.
26/03/2008  |  שושנה ויג  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il