|   15:07:40
דוד אמסלם שר   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

תאונות הדרכים - סוף !?

ישנו רעיון פשוט מאוד שלדעת כותב מאמר זה שווה לנסות, ואפילו לתקופה מוגבלת, עלותו היא אפסית הווה אומר לנערי האוצר לא תהיה סיבה להחרימו
27/05/2008  |     |   מאמרים   |   הקטל בדרכים   |   תגובות

מכת תאונות הדרכים אוכלת בכל פה באזרחי ישראל זה שנים רבות, כנראה מספר המלחמות שהוכרזו במדינה על התאונות רב יותר מהכרזות המלחמה של נפוליון בונפרטה, לדאבוננו ספגנו השנה אנו בציבור החרדי קורבנות כבדים במלחמה הכמעט אבודה הזו, ולא יהיה מוגזם להניח שמדובר באחת הבעיות היותר מטרידות כל אדם, אין משנה אם מדובר באוהד יוסי ביילין, או שמא ממעריצי בני בגין, בעניין הזה הולכים חסידי תולדות אברהם יצחק שלובי זרוע עם צעירי מר"צ בחיפוש אחר מזור לבעיה (בכפוף להוראות מרן אדמו"ר שליט"א.)

אחת לכמה חודשים נוצר רושם שפתרון יושב ומחכה בפתח וכל שצריך על-מנת להכניסו אלינו זה רק את המעשה הפעוט שנקרא: הקמת ועדה, זו כמובן תשב על המדוכה ובין בורקס חם אחד למשנהו תגבש את ההמלצות ליישומו. נדמה שהדברים מתנהלים בכמין רוטינה קבועה בת מספר שלבים. א, מסיבת עיתונאים נרגשת בה מודיע השר הממונה בפאתוס שלא היה מבייש את מנחם בגין בנאום הצ'חצ'חים על רפורמות מהפכניות בכל מערך התנועה והאכיפה. ב', מוקמת הוועדה "המיוחלת" לבחינת הנושא. ג', שוב מסיבת עיתונאים דרמתית בה מפורסמות המלצות הוועדה. ד', ההמלצות מעלות ירוקת במגירה חלודה אי שם במרתפי ארכיון משרד התחבורה. ה', השר הממונה מסתתר (כפשוטו) מאמצעי התקשורת למשך כמה חודשים עד הרפורמה הבאה ו' - חזור לאות א'.

אמנם, בכמה מקרים נעשה איזה שהוא ניסיון לשדרג מספר מערכות הקשורות לתחבורה, אך תמיד היה הניסיון חלקי ולא מערכתי, מה שהוביל להמשך השגרה המתסכלת של הודעות לקוניות ברדיו על תאונות קטלניות. דווקא אותנו כציבור חרדי האמון על מצוות העשה של "ונשמרתם" אמור הנושא להעסיק יותר, כי הלא גדול ה"מצווה ועושה"... לבד מכך שמדובר באינטרס ברור של כל אחד מאיתנו. גם לא מובן מדוע לא נשמע קולם של נציגי הציבור החרדי בנושא חשוב זה, ואם נשמע פה ושם דיבור בחצי פה בטון מינורי לחלוטין!? לא לזאת הכוונה. בשונה מהצעות חוק רבות ביזמת נציגינו, המכוונים לעזור לנדכא והאומלל, פה נוגע הדבר ישירות גם לשלוחינו הגיבורים ולבני משפחותיהם,... לא ברור!? (הרווח מלקיחת נושא זה ברצינות והבאת הישגים בו מובן, ומשכנו כבוד באפלת תיבת התכלת המכונה - "קלפי").

המצב סטטי! מדוע?

ישנם לא מעט רעיונות להנמכת מפלס התאונות, דא-עקא - שכל רעיון ויהיה ההגיוני ביותר שיוצע, יגרום תמיד לאיזה מומחה ממושקף מקריח וקטן לקפוץ על כל במה ובטון מלומד להוכיח שאף אחד לא מבין כלום, ואך ורק א' ב' ו-ג' שהוא מציע, הם הפתרונות הנכונים, עוד שתי סיבות ידועות ולא נעימות הן, ששום דבר רציני לא מנוסה, א', פתרונות רציניים ואמיתיים, הינם בדרך כלל יותר לטווח ארוך ואת פירותיהם אמור לקטוף מישהו אחר, דבר המוביל אוטומטית לחשיבה על רעיונות קצרי טווח בלבד! שלא לעבור חס וחלילה על לאו מפורש ישראלייתא "ולא יהיה פראייר בעדת ישראל" ב', תיאוריה עצובה הגורסת כי ליותר מדי גורמים יש אינטרס שימשיך המצב הנוכחי הרווחי ובהם, קופת המדינה, קופת המשטרה, קופת בעלי המקצוע מעלי המס, ועוד...

שינוי המצב

ישנו רעיון פשוט מאוד שלדעת כותב מאמר זה שווה לנסות, ואפילו לתקופה מוגבלת, עלותו היא אפסית הווה אומר לנערי האוצר לא תהיה סיבה להחרימו,והוא קובע כך: "נהג" באשר הוא, צריך לחשוש מכל רכב הנוסע בכביש לידו, ולהתנהג כאילו מדובר בניידת משטרה, הדבר יכול לקרות ע"י התרחיש הבא: 60% מניידות משטרת התנועה יהיו רכבים אזרחיים לחלוטין וממבחר דגמים, ינועו תדיר בדרכים ולא יתחבאו בסמטאות אפלוליות על-מנת ללכוד את אותו האומלל שרק האט בתמרור "עצור" ולא ביצע עצירה מוחלטת, ההיגיון מחייב שלאחר שייעצרו נהגים עברייני תנועה וכולנו כאלה לפעמים, על-ידי רכבים לכאורה תמימים לחלוטין, ייהפך כל רכב הנע על הכביש ל"ניידת בפוטנציה", ומי הוא זה האידיוט שיעבור את עבירת התנועה הקטנה ביותר לעיני "עשרות ניידות משטרה"...

ברם... אין לשכוח נקודה חשובה עד מאוד והיא: שהאינטרס המשטרתי הוא, ללכוד כמה שיותר עברייני תנועה שהרי הקנסות המושתים עליהם מכניסים כסף רב לקופת המשטרה/המדינה, אך לשם כך.... דרושים הרבה כאלה!!! ציני מדי? לא בטוח! בנוסף חשוב לעשות הבחנה ברורה בין נהגים "מועדים" שידרשו לשלם קנסות גבוהים ויקבלו עונשים חמורים יותר, לבין נהגים נורמטיביים שמאיזו סיבה חטאו בנהיגה לא חוקית, על-מנת לתת תמריץ לנהגים להישאר בעלי "עבר" נקי כמה שיותר (ממש כמו בביטוח!).

תאריך:  27/05/2008   |   עודכן:  27/05/2008
דוד אמסלם
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 פגע וברח   צליפת שוט 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תאונות הדרכים - סוף !?
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
dfgwer34
27/05/08 15:57
2
מוטי פלד
27/05/08 16:40
 
שרון ר.
28/05/08 00:18
3
מרק טווין
28/05/08 09:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הפעם עוסקים אנו בהתבטאויות גזעניות ופוגעות מאוד של אנשים בכירים ועל מידת ההשפעה של התבטאויות אלה על תפקידים ציבוריים הפתוחים עבור אנשים אלה. נתחיל מהמקרה האחרון.
27/05/2008  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
פחדים, חרדות, דיכאון, דלוזיות, אובססיות, שינה מלאה בסיוטים - כל אלה הן רק חלק מהתופעות אותן חווה האב שחזר ממלחמה עקובה מדם, האם שהייתה נוכחת בפיגוע או הילד שחיי בצל אזעקות חוזרות ונשנות. קושי תפקודי, קושי חברתי, לימודי, זוגי - כולם תופעות נלוות לאותה בעיה פוסט טראומתית.
26/05/2008  |  אדית דניאל  |   מאמרים
ארבע גישות של משקיעים
26/05/2008  |  רו"ח שי באטון  |   מאמרים
יותר ממיליון יהודים מתגוררים כיום באשדוד ובאשקלון, בעכו ובנהרייה, ברמלה ובלוד, בבית-שמש ובקריית-גת, בבאר-שבע ובנצרת-עילית. רבים מהם אינם יודעים כלל שהם חיים בשטחים שנכבשו במלחמה. מדינת ישראל קמה על בסיס הסכמתה לתוכנית ה'חלוקה', שעל-פיה כל השטחים הללו היו חלק מהמדינה הערבית. אלא שמדינות ערב פתחו במלחמה נגדנו, ובמלחמה הזאת הצליחה ישראל להרחיב את גבולותיה ולהשתלט על חלקים נרחבים יותר מארץ-ישראל.
26/05/2008  |  מנחם ברוד  |   מאמרים
אני רואה חשיבות רבה בקיום מושב זה, העוסק בחוק נתוני תקשורת החדש אשר עתיד להיכנס לתוקפו בעוד כחודש ימים, ואשר עתיד לשמש את מערכת אכיפת החוק בהתמודדות עם איומי הפשיעה הניצבים לפתחה של החברה בישראל בעת הזו.
26/05/2008  |  ניצב יוחנן דנינו  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il