|   15:07:40
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

הטור של פריצי

סנטה קלאוס בירושלים הוועדה לחיים משותפים השופט שקפץ טריטוריות בריטיות שדה הקרב העתידי והשידור הציבורי
17/10/2008  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות
ממראות המהומות בעכו

ועדה טובה

למחרת יום הכיפורים נתפרסמה בעיתונים מודעה שבישרה לציבור על הקמת "ועדה ציבורית לגיבוש מדיניות לאומית בנושא חינוך לחיים משותפים בין יהודים לערבים". פרופסור יהודי וד"ר ערבי (היררכיה?) הועמדו בראש הוועדה הזו, שהוקמה ע"י שרת החינוך יולי תמיר.

במודעה נכתב שהוועדה תגבש המלצות ל"יצירת מסגרת מושגית בתחום המדיניות לחיים משותפים" ותעשה "המשגה כוללת של התחום תוך הגדרת התכנים הנכללים בו, התחומים המשיקים אליו ויחסי הגומלין ביניהם". כן תעסוק הוועדה ב"איתור עוגנים בתוך מערכת החינוך והשלטון המקומי לפיתוח המודלים, פיתוח המימשק והגדרת יחסי הגומלין שבין משרד החינוך לבין ארגוני החברה האזרחית העוסקים בחינוך לחיים משותפים ופיתוח תשתית ארגונית אופרטיבית והכשרתית להטמעה ויישום של המלצות הוועדה".

תקראו פעמיים. ואם הבנתם, אתם יכולים למלא טפסים ולשלוח לוועדה הזו הצעות ותוכניות ואף לבקש להופיע בפניה, למרות שכתוב במודעה שהוועדה המכובדת הזו לא מתחייבת לענות לכם, וזה די מעליב. אני, למשל, רציתי להציע להם להיכנס לאוטו ולנסוע קצת לעכו, כדי לקבל מושג ולהכיר אישית את "התשתית הארגונית והאופרטיבית" הפועלת בשטח.

חשבתי שאם הם ייפגשו אישית את התשתית האופרטיבית הזו הם בטח יצליחו לבצע "המשגה כוללת של התחום" עם הגדרת "התכנים הנכללים בו" ו"יחסי הגומלין ביניהם" ושנלמד מהם משהו, אבל כתוב במודעה שהם אפילו לא מתחייבים לענות. חבל.

השופט שקפץ

4 ערבים הורשעו לפני שנים ברצח דפנה כרמון, רצח שהיה לא מפוענח במשך שנתיים עד שאחד מנאשמי רצח דני כץ הופיע פתאום במשטרה, ביקש מעמד עד מדינה וביקש להפליל את עצמו ואת חבריו. ארבעתם הורשעו על-פי עדות מדובב והודאותיהם העצמיות במשטרה, למרות שהם הכחישו וטענו שמדובר בהודאות שווא. הסנגוריה הציבורית טוענת שנתגלו מימצאים חדשים ושהיא תגיש בקשה לקיים משפט חוזר.

מי שנזעק לפתע זה השופט בגימלאות שדן אותם בזמנו, דן ביין, שהכריז שיש לו אמון מלא בפסק הדין ושאשמת הארבעה הוכחה בזמנו מעל לספק סביר. לא ברור למה הוא קופץ. במדינה בה רק 2 מכל 1,000 איש שמועמדים לדין יוצאים זכאים, השופט ביין יכול להיות רגוע: ירשיעו אותם שוב. כי במדינה בה 99.8% מכתבי האישום שמוגשים מסתיימים במילא בהרשעה, אשמתם של הארבעה הללו מבוססת גם מהבחינה הסטטיסטית: וכי מה הסיכוי הסטטיסטי להשיג בבית משפט זיכוי ל-4 ערבים שמואשמים ברצח חיילת?

אין לי מושג למה הוא קפץ, אלא אם יש לשופט ביין סיבה לחשוש שמה שהתברר על פרשת משפט נאשמי כנופיית מע"צ ומה שהתגלה על פרשת עמוס ברנס עלול שיתברר שהתרחש גם אצלו?

טכנולוגיות בשדה הקרב

הטכנולוגיה מתפתחת בקצב מדהים ומעניין לעקוב: חיל האוויר, למשל, מפתח מערכת ממוחשבת שתדע לעבד נתונים מהמון חיישנים מתקדמים ולומר לנו באיזו מקום במדוייק עתיד ליפול כל טיל וכל קליע שיירה עלינו. כך אפשר יהיה להפעיל מראש צפירה באזור המתאים ולאפשר לאזרחים לחבוש מסכות ולרדת למקלטים.

לא יודע למה, אבל אני מתחיל להתגעגע לימים הפרימיטיביים בהם צה"ל בכלל לא ידע לחשב דברים חכמים כאלה ולכן, ברשלנותו, הוא הפעיל אזעקה בכל המרחב בלי אבחנה והכניס את כל האזרחים במדינות ערב לפאניקה והיסטריה בכל פעם שהוא תקף ישירות את מי שירו או תיכננו לירות עלינו. אבל זה היה בימים שצה"ל היה פרימיטיבי וטיפש וחשב שהגנה מנהלים באמצעות לחימה בשטח האוייב ועל חשבונו.

סוחטים קואליציה

אחרי שהעבודה סגרה עם ציפי לבני הסכם קואליציה תמורת קבלת תוספת 1.5 מיליארד ש"ח (לשנתיים) שרובם מיועדים לקצבאות זיקנה, שס רוצה לקבל 1.5 מיליארד שקל לשנה כתוספת לקיצבאות הילדים. כל אחד מסתכל על עתידו. שעה שנשות שס דוהרות באמבולנסים לחדר היולדות מפלגת העבודה מבינה כנראה שהיא בדרך לפנסיה.

סנטה קלאוס ירוק

6,000 הגויים בוהקי העיניים ונרגשי הלבבות שצעדו ברחובות ירושלים כשהם מנופפים לתושביה לשלום ואהבה, ודאי חשבו שציורי סנטה קלאוס עם הזקן הלבן שמקשטים את קירות העיר ניתלו לכבודם, גם אם חלקם תמהו אולי מדוע זה בסוכות ולא בקריסטמס.
הם לא יכלו לנחש שאלה הן מודעות הבחירות של מאיר פרוש, המועמד החרדי לראשות העיר, שבמקום להציג את תמונתו האמיתית (החרדית) הפרסומאים הפיקחים שלו מציירים את סנטה קלאוס. זה מרגיע וגם יש הגיון: לשניהם זקן לבן והמון הפתעות בשק (רק שאחרי הבחירות בשק של פרוש יכסו וילבישו את נשות העיר ובנותיהן).

הטרגדיה של ירושלים הינה שהמועמד החילוני (לכאורה) ניר ברקת, הוא לא רק ארוגנט המנותק מהעיר ותושביה, אלא שבעת כהונתו כראש סיעת האופוזיציה בעירייה הוא לא הצליח לגלות בכל הקדנציה האחרונה שום שערוריה בעירייה, לא חשף שום מקרה שחיתות ואפילו לא מצא אירוע קל של הפרת נהלים. מאחר וזו עירייה שמנוהלת כבר 5 שנים ע"י החרדים, אז או שהם מנהלים מצויין את העיר, או שהוא אפילו לא מבין מה מתרחש מול עיניו.

מזלם של הירושלמים שהפעם יש גם מועמד של "עלה ירוק", ככה שאם מישהו יטרח ללכת לקלפי יהיה לו מה לשים בלי להתחרט אח"כ יותר מדי. בעצם מומלץ אפילו לעשן משהו טוב לפני שהולכים להצביע בירושלים, אחרת עוד עלולים להקיא בדרך לקלפי, בעיקר אם מסתכלים איך העיר כבר נראית: חורבות, ליכלוך, עזובה ונטישה.

פרובינציית השידור

הבלוף שנקרא תחרות בין ערוצי השידור כבר מזמן אינו משכנע, בעיקר כשרואים איך 3 מהדורות החדשות ב-3 הערוצים (ערוץ 1 , ערוץ 2 וערוץ 10 ) לא רק שהן זהות לחלוטין בתוכנן, אלא שאפילו את האייטמים החדשותיים הן משדרות באותו סדר. גם להפסקת פרסומות 3 הערוצים הללו יוצאים באותו זמן, וזה מתואם ביניהם כדי שלא תזפזפו במקרה לערוץ המקביל וכך תיווצר במקרה תחרות. ליתר ביטחון בבוקר הם מביאים לכם את אותם פרשנים ושדרנים שלהם גם לתוכניות הרדיו, כדי שלא תפתחו חלילה פרשנות אחרת או מחשבה עצמאית.

השבוע הם הגיעו לשיא נוסף: במדינת ישראל, בה יש לנו 300 סוגי בישול ומטבחים שונים (בהנחה שגם המטבח הפולני נחשב למטבח) הצליחו ערוץ 10 וערוץ 2 לשדר תוכניות בישול באותו זמן, כמו תמיד, רק שהפעם הם התעלו על עצמם כשבשני הערוצים הופיע בו-זמנית אותו אהרוני. בערוץ 2 הם קראו לזה "אהרוני מבשל לחברים" ובערוץ 10 קראו לזה "אהרוני לחגים סוכות". איזו יצירתיות. רק בשביל זה היה שווה להקים ולממן את הרשות השניה.

שטחי מולדת

חברת "אלביט מערכות" הייתה אמורה לבצע ניסויים ולהציג ברמת הגולן טכניקות להפעלת מל"טים בפני חיילים בריטיים, במסגרת עיסקה לאספקת מטוסים כאלה, אולם ממשלת בריטניה התנגדה לכך שהניסויים יעשו ברמת הגולן, כי מדובר בשטח כבוש.

הניסויים יועברו עכשו לאזור ראש פינה, מה שמעלה חשש שהרעש יפריע לתושבים באזור הצפוף. חבל שלא חשבו מראש: אלביט יכלה להציע לבריטים להעביר את הניסויים לשטח בריטי מתאים, למשל לאיי מאלווינאס.

תאריך:  17/10/2008   |   עודכן:  17/10/2008
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נוסיק טוסיק
17/10/08 17:18
 
אפרסק רקוב
17/10/08 18:04
2
ע. סובול
17/10/08 18:23
 
אפרסק רקוב
17/10/08 23:52
3
קמטוטי
18/10/08 12:06
 
לא שכחנו
18/10/08 14:14
4
קמטוטי
18/10/08 12:20
5
גרשון ה
18/10/08 17:06
 
איפה בריטניה ?
18/10/08 18:17
6
מכירים את פרוש
19/10/08 07:07
7
נחום שחף
19/10/08 11:27
8
בנושא מפקח בחירות
21/10/08 21:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בישראל יש ועדות מקומיות ולאומיות למתן שמות לערים, לרחובות, לאתרים. בדרך כלל הבחירה היא ראויה, אף שלעתים היא שנויה במחלוקת, לדוגמה שמות של מנהיגים מונצחים ברחובות, בכיכרות, באתרים, בגשרים בבתי כנסת, בבתי אירוח, בנמלי תעופה ועוד בכל מקום בארץ, ועד כמה שאני יודע גם בעולם. לעומת זאת, כביש ראשי בין עירוני- autostrada באיטלקית או high way באנגלית, נקרא במספר: כביש מס' 1,2,3,4 (או באנגליה למשל MW4: motor way 4). ואם בשם, אזי על הפָארק סביבו, או היער או הגבעות (למשל Taconic park high way בצפון מזרח מדינת ניו-יורק) ולא בשם אדם. לאחר רצח רבין, נחתה עלינו אינפלציה ממש לקרוא מקומות על שמו. זה מוגזם ולא עושה חסד לא עם האיש הזה, ולא עם אלה שהרבו במחווה מופרזת. אבל זה לא הספיק להם וקראו כביש בין עירוני - כביש חוצה ישראל, כביש מספר 6, על שם רבין. זה חריג במימד לאומי.
17/10/2008  |  צבי גיל  |   מאמרים
לצד הקריסה הכלכלית בעולם - והרחק מעיני מעצבי מדיניות ודעת קהל בישראל - מתרחשת קריסה חסרת-תקדים של מרבית המדדים הדמוגרפים בעולם בכלל ובין הירדן לים התיכון בפרט. לקריסה הדמוגרפית השפעה ישירה על החלטות הרות-גורל לגבי עתידה וקיומה של המדינה היהודית. המשך ההתעלמות מהתופעה ומהשלכותיה פוגע בביטחונה הלאומי של המדינה.
17/10/2008  |  יורם אטינגר  |   מאמרים
שתיקתם הרועמת בימים אלה של היועצים הפוליטיים הבכירים ראובן אדלר ואייל ארד על כך שאינם מעורבים במלאכת הרכבתה של ממשלת ציפי לבני, הינה זמנית בלבד. אל חשש: שני יועצי חרש אופורטוניסטים אלה מצויים כבר בעמדת הזנק. הם יתייצבו לדגל מיד אחרי שתקום הממשלה החדשה ויהפכו ל"סביבתה הקרובה" של ציפי ועל פיהם תישק ציפי ראש הממשלה ואחר כך ישקו שריה הרפוסים והעיתונאים הסייענים בעלי תעודות האי יושר.
17/10/2008  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
מרקורי נעצר ביום רביעי, 15.10.2008 ומשפיע על כל התהליכים שסביבנו. כל מה שחשבנו שקורה לאחרונה משתנה. העצירה של המרקורי, מביאה את התשובות שחיכינו להן לאורך זמן ושהתעכבו, בגלל הנסיגה. סוף סוף התמונה מתבהרת וגם אם אינה עונה על הציפיות, לפחות ברור לנו מה קורה, בלי אשליות.
17/10/2008  |  טובה ספרא  |   מאמרים
תחילה, עמותת אלסדק ואני מגנים כל מעשה אלים נגד אזרחים ומגנים כל פגיעה ברגשות הזולת.
17/10/2008  |  אמין זאהר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
למרות שאיילת שקד אינה נושאת בתפקיד ציבורי, היא חייבת לתת הסבר לציבור על השיחה המביכה    שיחה שלמעשה הכתימה את דרכי פעולתה של מערכת המשפט בישראל, והיא מעיבה על המערכת גם היום
חברון [צילום: משה מילנר/לע"מ]
שירה אדרי
בשנת 1929, במהלך מאורעות תרפ"ט (1929), הרבה לפני "הכיבוש", נשים וילדות יהודיות רבות נאנסו על-ידי הפורעים הערבים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il