|   15:07:40
דלג
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

פגיעה קשה בערכי הדמוקרטיה

ההיעלבות של החרדים ממודעה עם פניה של ציפי לבני היא מקצועית לחלוטין, מתוזמרת ומתוכננת הם פוגעים למעשה לא רק בערך יסוד של הדמוקרטיה, שהוא שוויון ואזרחות אלא מגלים גישה מיזוגנית, אשר אינה שונה במאום מעמדתם של סוחרי הנשים, וסרסורי הזונות גם החרדים אינם רואים באישה אדם אלא חפץ
16/11/2008  |   ענבל בר-און   |   מאמרים   |   בחירות לכנסת 18   |   תגובות
היעלבות פוליטית [ארכיון: AP]

חבר הכנסת ליצמן הותקף בבית כנסת
עידן יוסף
כובעו הושלך, אוכל נזרק לעברו וחסידי סלונים דחפו אותו * הרקע: אי תמיכתו במאיר פרוש, שהביאה לבחירת ברקת * [צילום: פלאש 90]
לרשימה המלאה

בבוקר יום א' התעוררתי, פתחתי את אתר האינטרנט של עיתון הארץ, ולתדהמתי גיליתי כי קמפיין הבחירות של ציפי לבני הוסר משכונות מסוימות בירושלים, וזאת בשל היותה אישה!

התירוץ של החרדים הוא "היעלבות". למעשה הם נעלבים מקצוענים.

ניתן להבחין בין שני סוגי נעלבים: אלו שרגשותיהם נפגעים באופן אותנטי, אמיתי, ואלו שרגשותיהם נפגעים באופן מקצועי, מתוזמר, צעקני, דרשני, תובעני, פוליטי, מחושב ומתוכנן. הייתי משייכת את ה"ההיעלבות" המקצועית של החרדים לסוג ההיעלבות השני - אותו סוג היעלבות שכל אם טרייה נתקלת בו כשהילד שלה, שלא קיבל בזה הרגע את מה שהוא רוצה, מפיל את עצמו על הרצפה, מאדים, משתעל ועושה את עצמו נחנק, וכל זה משום שאמא חדשה וטרייה וחסרת ניסיון עדיין עם ילדים\ לא סיפקה את התביעה האד-הוקית החדשה לבקרים שלו (נניח שוקולד במקום ארוחה או משהו כזה).

ההיעלבות של החרדים היא מקצועית לחלוטין, היא מתוזמרת ומתוכננת. היא כמו אדם ששם צפרדע בסיר ומחמם את המים לאט כדי שהצפרדע לא תחוש בחום העולה במהרה ותקפוץ - היא מחממת את סיר המים שהחילונים שוהים בו כבר כמה שנים טובות. ההיעלבות הזו היא בת לוח זמנים. אם בשנים קודמות החרדים נעלבו רק מישבן לא מצונזר שהגיח מחוטיני בפרסומות של גדעון אוברזון, הרי שמשנה לשנה ההיעלבות - כמו אדם אשר דוחק את עצמו בתור הומה אנשים כדי לפלס את דרכו ולהיות ראשון מול פקיד האשנב - נדחקת לתחומים שיותר קשה לוותר עליהם - כמו למשל זכותה של אישה להתמודד על ראשות הממשלה.

אם אנו החילונים יכולים לוותר על הצגת הישבן התורן של דוגמנית זו או אחרת, הרי שזכותה של אישה להתמודד על ראשות הממשלה, ובכך להשיג הישג של ביקוע נוסף של תקרת הזכוכית- על זה כבר לא ניתן לוותר. אלא שכולם שותקים ומסכינים עם כך (אפילו ציפי עצמה ש"התחשבה" בחרדים והסכימה לוותר על קמפיין פרסומת זה באותן שכונות).

אותם חרדים אשר כל כך דורשים התחשבות ברגשות עצמם, אינם מתחשבים ברגשות אף אחד אחר. האם הם מתחשבים ברגשות אותן אמהות שכולות ואבות שכולים, בכך שהם טורחים להשתתף בנטל השירות הצבאי? ודאי שלא. האם אותם חרדים מתחשבים בייסורי התופת שעוברים על אלפי נכי צה"ל, בין אם הלומי קרב או משותקי גפיים, או לוקים במחלות שגורמות להם סבל רב (כגון מחלת הקרוהן שהתפשטה לא מזמן בבסיסי צה"ל, פגימות אורטופדיות שונות אשר מרבות לפרוץ לראשונה אצל צעירים בשירות וכדומה) - בכך שישתתפו בנטל השירות הצבאי באופן שווה? לא. מצדם שבתי הקברות ימלאו בדמם של החילונים ומצדם שמחלקות השיקום הקשות ביותר בתל השומר יתמלאו בחלקי גופם הלא מתפקדים של צעירים חילוניים.

האם החרדים, שכל כך טורחים לדברר בקול רם עד צועק את ההיעלבות שלהם, טורחים בכלל להתחשב בנשים צעירות, בנות עשרים, שבגיל 30 הן כבר (לכל הפחות) לאחר חמש לידות, ובגיל ארבעים מדדות כמו בנות שישים וזאת עקב ההשפעה הרפואית הרעה של 15 הריונות וגידול מאסיבי של ילדים, שפחות של עבודות הבית ופרנסה למען הבעל שלומד ב"כויילל"? סבלה הנפשי והפיזי של האישה החרדית, שגופה כבר קורס מעומס ההריונות והלידות ורגליה מתנפחות כתוצאה מעבודה בבית ובחוץ - אינו מעניין חרדים אלו.

הרי אם אישה במגזר החרדי מבקשת להפסיק את הטנק השועט של הלידות העוקבות אחת את השנייה ללא רווח קצר לרפואה כדי להחלים מלידה ללידה - עליה לבקש את אישור הרב, שלרוב יגיד לא (שכן הש"סניקים זקוקים לאלקטורט, ולעזאזל עם בריאות האישה החרדית, ולעזאזל עם הצורך הבריאותי לחלוטין ברווח של לפחות שנתיים אם לא יותר בין לידה ללידה). אבל הם, קדושת רגשותיהם, אלו שמזלזלים בדמו של החייל החילוני, בזיעת אפיה של האישה החרדית, ברגשותיהם של כל מי שהרב עובדיה השווה אותו לקוף, חזיר, נחש או חמור - הם - רגשותיהם קדושים, אפילו אם זה בא על חשבון ערכי היסוד של הדמוקרטיה הישראלית.

זכותה של אישה להיבחר לראשות הממשלה היא זכות יסוד כפולה - הן זכות דמוקרטית, זכותו של כל אזרח להיבחר להנהגת המדינה, הדמוקרטיה בהתגלמותה, והן זכות קיבוצית של נשים, להבקיע את תקרת הזכוכית, לחתור במאמצים תמידיים לקראת שוויון, לא בצעקנות מאשימה, אלא דווקא בחתירה מתמדת לקראת כיבוש משרות רמות יותר. אישה כראש ממשלה תעלה את סיכוייהן של נשים בכל רחבי המגזר הציבורי והפרטי להתקדם ולעלות בדרגה, כך שלבחירתה האפשרית של לבני חשיבות דמוקרטית כפולה, אזרחית, כלל דמוקרטית, ומגזרית-נשית.

החרדים אשר מונעים מן המועמדת לבני לפרסם קמפיין ככל העולה על רוחה ללא מגבלות (למעט אותם גבולות סבירים של אי פגיעה ברגשות ציבור אחר, נניח, בנוסח דרשותיו של הרב עובדיה יוסף המשוות בני מיעוטים לחיות), פוגעים למעשה לא רק בערך יסוד של הדמוקרטיה, שהוא שוויון ואזרחות; הם למעשה, בגישתם, מגלים גישה מיזוגנית, אחות לגישה האנטישמית, כלפי נשים בכללן. עורכי אתרי פורנו רואים באישה חפץ, גוף, משהו מיני, הם מפשיטים את האישה (תרתי משמע) ממהותה האנושית ומציגים אותה ככלי ריק לשימושו של הגבר, וכחפץ. העמדה אשר משתמעת מהתנגדותם החריפה של החרדים להציג את פניה של מועמדת לראש הממשלה בשלטי חוצות, היא עמדה אשר אינה שונה במאום מעמדתם של סוחרי הנשים, סרסורי הזונות ושל מנהלי אתרי הפורנו הידועים לשמצה: כמו אנשי הפורנוגרפיה, גם החרדים אינם רואים באישה - אדם, על כל מגוון התכונות הנפלאות בו, לטוב ולרע, אלא חפץ, גוף, ואם אצל הפורנוגרפיסטים זה מגרה, אצל החרדים זה טמא, אבל זה היינו הך, שניהם רואים באישה חפץ, זה לשימוש וזה להיגעלות, אבל חפץ.

לפני מספר שנים הגישה אישה בשם שרון פלוטקין תביעה בבית הדין לעבודה כנגד מעבידה (דב"ע נו/129-3 - שרון פלוטקין (המשיבה נ' אחים אייזנברג, תק-אר 97(3), 2599), וזאת היות והלה התבטא כלפיה באמירה מיזוגנית ושוביניסטית ולפיה "העבודה הזו לא מתאימה לנשים", תוך שהוא שולח את קורות חייה למחלקת המזכירות ולא לתפקיד הבכיר שביקשה (ויכלה) למלא.

בית המשפט פסק לטובתה פיצוי בסך חמישים אלף שקלים, בקובעו כי אמירה סטרואוטיפית פירושה אפליה. החרדים, אשר אדישים לרגשותיהם של אחרים בהיעלבותם המתוזמרת, אומרים במשתמע כי אישה אינה אלא חפץ, דבר טמא, ומפשיטים אותה ממהותה האנושית ומתכונותיה השכלתניות והאינטלקטואליות (כמו יכולתה להוביל את ממשלת ואת מדינת ישראל). בכך - באותה היעלבות שמטיחה את עצמה על הרצפה ומאיימת כאילו להיחנק - הם מציגים אמירה בוטה, מיזוגנית, מחפיצה, כלפי נשים. בכך הם - שכל כך מתלוננים על גישת החילונים אשר לטעמם היא כמו אנטישמית, אבל מתייחסים לאישה כאל משהו טמא, ממש כמו שהאנטישמים התייחסו פעם אל היהודים - בכך הם פוגעים בערך כבוד האדם ובערך השוויון, שהם ערכי היסוד של הדמוקרטיה הישראלית. בכך הם פוגעים לא רק ברגשות כולנו, אלא בערכים העמוקים ביותר אשר מדריכים את קיומנו כחברה.

תאריך:  16/11/2008   |   עודכן:  16/11/2008
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פגיעה קשה בערכי הדמוקרטיה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דינ-טל
16/11/08 21:42
2
נמרוד הרצל
17/11/08 09:22
3
תוכי יוסי
17/11/08 10:05
פורום: בחירות לכנסת 18 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אחד האיומים המתפשטים היום במהירות הגבוהה ביותר באינטרנט, הוא משפחה של תוכנות זדוניות שעל הכוונת שלה הם גיימרים - המשתתפים במשחקים און-ליין.
16/11/2008  |  רני אברמס  |   מאמרים
גם אם הדימוי של ישראל בארה"ב הוא טוב יחסית למדינות באירופה, זה חל בעיקר על ציבורים אוהדי ישראל; בראש וראשונה הקהילה היהודית, ודומני שאחריה דווקא חלקים בקהילה הנוצרית כמו התנועות האוונגליות, או תושבים באזורים שנקראים bible belts אשר בשבילם הברית הישנה והברית החדשה הם ציווי. פה ושם מצויים "כיסים" של אוהדי ישראל אשר למדו להכיר את הארץ מקרוב, ומספרם הוא לא רב. זה אמור גם לגבי התיירות מאמריקה שהיא יחסית קטנה מאוד ביחס לתיירות מאירופה לישראל, כולל תיירים יהודיים. או חוגים מסוימים, גם נוצריים, שרואים בעם היהודי "עם נבחר" ובארץ ישראל ארץ בחירה. סקירה מאלפת בנושא שמעתי מפי פרופסור אבי בקר, מרצה אורח באוניברסיטת ג'ורג'טאון ומי שהיה המזכ"ל של הקונגרס היהודי העולמי, בהופעה במרכז הירושלמי לענייני ציבור. גם אמונה זאת רווחת באמריקה הגדולה. ובל נשכח כי באמריקה, בקרב הנוצרים כמו בקרב היהודים, הזיקה לאמונה היא עדיין איתנה, בייחוד בהשוואה לאירופה.
16/11/2008  |  צבי גיל  |   מאמרים
גם אם הבלתי יאמן התחולל בארה"ב, היינו בחירתו של נשיא שחור, אין ספק שהחברה האמריקנית חצתה את הרוביקון. ניתוח הנתונים של הבחירות בארה"ב מצביע על כך שהשינוי הכה מהותי, התאפשר כתוצאה של התגייסות הצעירים למאמץ לקטוע את הדשדוש ולהביא לשינוי אמיתי. גם אם לכאורה נדמה שאין קשר בין שינוי לבין גילם של המועמדים, הרי שבפועל יש קשר הדוק. אמריקה כיום מסמלת שיש מקום לצעירים ליד הגה השלטון ושינוי אינה מילה גסה כלל. יש לנשיא הנבחר 8 שנים לכל היותר להוכיח את יכולותיו להביא לשינוי הכה מיוחל שאמריקנים רבים כל-כך רוצים בו.
16/11/2008  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
האם יותר רגולציה על השווקים האמריקנים הייתה מונעת את המשבר? התשובה הסבירה היא: לא! צריך לזכור, את הרגולציה כותבים פוליטיקאים. ובמשטר המקובל במערב, של "דמוקרטיה חברתית", הפוליטיקאים נוטים לחקיקה "חברתית". זו הדרך הבדוקה לצבירת נקודות זכות פוליטיות, אחרת הם מסכנים את מעמדם. וכך גם נהגו כל הממשלים האמריקנים – לא "קפיטליזם חזירי" אלא רגולציה חברתית "נאורה" שמעמידה בצל אפילו את שבדיה.
16/11/2008  |  מוטי היינריך  |   מאמרים
בכל מערכת בחירות ובכל תזכורת לאלו שקדמו לה, אני תוהה איך שכחתי את כל זה לפני שנכנסתי שוב לקלחת. זה קצת כמו ללדת - לו זכרנו כמה זה כואב, מן הסתם לא היינו עושות את זה שוב. רק שבמקרה דנן זה אינו כואב, אלא מעורר את רפלקס ההקאה.
16/11/2008  |  חנה בית הלחמי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il