הפוך לדף הבית
    |  
ראשי יומן ראשי בלוגים אקטואליה בעולם סקופים משפט כלכלה בריאות המגזין מנוי VIP
ארכיב יומי  |  כל הקישורים  |  סיפורים חמים  |  ניוזלטר  |  נדל"ן  |  תגיות  |  משובים  |  משמר המשפט  |  ספרייה מקוונת  |  בימה חופשית  |  מיוחדים  |  ערוצים נוספים
מאמרים
ראשי  /   חקיקה  טיפים  משפט  פרסום/שיווק 
טוויטר / יואב יצחק YoavNews1
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת
מועדון +
כסף רופאים שמאים יועצים אדריכלים
שופטים עורכי דין עיתונאים רואי חשבון
 שוב צבי
 וינרוט יחיאל
 מילשטיין נועה
 ג'והן דוד
 מיקי מיכאלוביץ
 פריש אריאל
 רייכמן רן
 שרמן יהושע
 שויצקי אמיר
 דרמר אמיר
 מאנדל ישראל
 שפינט-סיראי שרון
 חי נתנאל
 איינס ליאב
 יצחק ראובן
 מושקט יורם
 ויזל נוגה
 רוט אריאל
 פל אריאל
 שוב משה
 
 
 
 
 
בלוגרים News1  /  דעות ▪ כתבות ▪ תחקירים
 
לקראת מפגש הקצוות
04/08/2017   |   נסים ישעיהו
 
 
 
אנחנו מסכימים על הרבה
04/08/2017   |   איתמר לוין
 
 
 
איוונקה היא חלק מהבעיה
04/08/2017   |   איתמר לוין
 
 
 
"המדינה מטעה את הציבור"
04/08/2017   |   אלעזר לוין
 
 
 
לזה פייסבוק עדיין טוב
04/08/2017   |   איתמר לוין
 
 
 
 
לרשימות נוספות לבימה חופשית לרשימת הכותבים
 
 
אבינועם מגן עורך דין  |  תגובות  |  הקריה האקדמית אונו הצטרפות ל- VIP
מדריך לקראת כניסת חוק דואר זבל לתוקף
1,000 ש"ח לכל הודעה פרסומית מטרידה

האם מהשבוע הבא נגאל מהטרדות השיווק הטלפוני ודואר הזבל? צרור טיפים ועצות לעוסקים ולצרכנים

▪  ▪  ▪
צרכנים רבים אינם מבינים מה פשר מבול שיחות הטלפון הפרסומיות שנחתו עליהם בשבוע האחרון. הטלפון מצלצל, בדרך כלל בשעות הערב, ומעבר לקו יש תקליט עם מסר פרסומי מושחז שהוקלט מראש על-ידי קריין מקצועי.

התשובה נעוצה בסעיף חדש שיתווסף בשבוע הבא (1.12.08) לחוק התקשורת, ויאסור בין היתר פרסומות מסוג זה. עוסקים רבים מנצלים את הימים האחרונים בהם עדיין מותר "להטריד כחוק". אחת מהחברות הללו היא לא פחות ולא יותר מאשר חברת התקשורת "בזק" אשר שלחה בימים האחרונים מסר פרסומי טלפוני ללקוחותיה.

עוסקים אחרים פועלים בדרך הנכונה יותר מבחינה צרכנית ומבחינה חוקית, ופונים אל הלקוחות על-מנת לקבל את הסכמתם לשלוח אליהם חומר פרסומי באמצעים שונים. יש להתייחס בחשדנות לאלו ששולחים מסרים מטרידים "עד הרגע האחרון" בחזקת "נבל ברשות התורה", ולעומת זאת לכבד את אלו המבקשים את הסכמת הצרכן לשלוח אליו פרסומות.

במשך שנים אנו חשופים למסרים פרסומיים החודרים אלינו דרך כל פתח אפשרי, תוך חדירה אל בתינו, אל מחשבינו ואל מכשירי הטלפון שלנו. כל אזרח בישראל מקדיש מדי יום כדבר של שגרה, דקות ארוכות למיון דואר הזבל המגיע אליו. בקשות להפסקת משלוח דואר זבל אינן נענות ולעיתים רק מוכיחות לשולחי דואר הזבל כי הכתובת אכן פעילה וכי כדאי להציף אותה בהודעות נוספות. יש ליישם את החוק ולקוות כי בתי המשפט יפסקו בחומרה נגד מי שיעבור על החוק כדי שהתופעה הפסולה תיגדע מן השורש".


המדריך

  • התיקון לחוק התקשורת (תיקון 40) נחקק ב 1.6.08 והוא יכנס לתוקפו ביום 1.12.08 כך שאין תירוצים: ניתנה ארכה של חצי שנה להיערך לקראת כניסתו לתוקף.
  • החוק אוסר שיגור של כל פרסומת לרכישת מוצר או להוצאת כספים בדרך אחרת. מי שכרגיל זוכה להגנה מיוחדת הם פוליטיקאים אשר יוכלו להמשיך ולשגר מסרי תעמולה פוליטיים, מה שאומר שבתקופה הקרובה של פריימריז ובחירות – עדיין יהיה מי שיטריד אותנו במסרים מוקלטים בחסות החוק.
  • החוק אוסר פרסומת באמצעות הטלפון, שיחות מוקלטות או שיחות באמצעות טלפנים, פרסומות בהודעות sms, פרסומות בדואר אלקטרוני או בפקס.
  • ניתן לשלוח פרסומות אך ורק לצרכן שנתן לכך את הסכמתו מראש.
  • המפרסם הוא מי שהפרסומת נועדה לקדם את עסקיו או את מוצריו – כך שהכתובת לתביעה היא מי שמוצריו מפורסמים והוא לא יוכל לטעון כי הוא איננו אחראי לפרסום המטריד או איננו עומד מאחוריו.
  • מותר לשלוח באופן חד פעמי פנייה שנועדה לקבל את הסכמת הצרכן לקבל חומר פרסומי מהמפרסם. הודעות מסוג זה נשלחות לרבים מהצרכנים בימים אלה, ומומלץ לחשוב היטב לפני שמאשרים לעוסק להמשיך ולשלוח פרסומות.
  • יש צורך בהסכמה מפורשת של הלקוח לקבל חומר פרסומי. הודעות הנוקטות בלשון: "אם לא תשיב לפניותינו נראה זאת כהסכמה להמשיך לקבל חומר פרסומי" אינן תקפות.
  • גם צרכן שהסכים לקבל חומר פרסומי רשאי לחזור בו מהסכמתו בכל עת ללא כל תנאי או תשלום.
  • על גבי כל דבר פרסומת יש לציין במפורש את המילה "פרסומת" באופן בולט. בהודעת מייל יש לציין את המילה "פרסומת" בכותרת ההודעה. יש לציין גם את זכותו של הצרכן לסרב לקבל פרסומות וכתובת זמינה ופשוטה להודעה על סירוב שכזה.
  • מפרסם העובר על החוק, שולח פרסומות ללא הסכמת המקבל או נמנע מלציין שמדובר בפרסומת וכיצד ניתן להפסיק לקבל אותה, עובר עבירה פלילית וצפוי לקנס.
  • ישנה אחריות אישית על נושאי משרה בכירים בגופים המפרסמים ולכן עליהם לפקח היטב על יישום החוק.
  • צרכן שקיבל פרסום בניגוד לחוק יוכל לקבל פיצוי של עד 1,000 ש"ח בגין כל הודעה!


ולסיום: אנו מציעים כי חברות פרסום ייערכו להעביר לציבור פרסומות, תמורת תשלום לצרכנים על הסכמתם לקבל דברי פרסומת. דרך זו יכולה להיות חוקית ומאוזנת, לסייע למפרסמים ולצרכנים כאחד.


בקליניקה לזכויות הצרכן בקריה האקדמית אונו, מתכוונים לייחד את הסמסטר הקרוב לעידוד אכיפת החוק וישמחו לסייע לכל צרכן שימשיך לקבל פרסומות מטרידות – וירצה לתבוע את מי שעומד מאחורי הפרסומת האסורה. המוקד הטלפוני של הקליניקה שמספרו 03-7442777 יוקדש למטרה זו בשבועות הקרובים.
הכותב הוא ראש הקליניקה לזכויות הצרכן בקריה האקדמית-אונו.
תאריך:  26/11/2008   |   עודכן:  26/11/2008
עו"ד אבינועם מגן

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן


פורומים News1
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מדריך לקראת כניסת חוק דואר זבל לתוקף
הודעות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  תפוס כינוי יחודי      לכל ההודעות         כתוב הודעה 
כותרת ההודעה שם הכותב שעה    תאריך
1
דניאל ג.
26/11/08 13:39
2
ששי
23/02/09 11:14

תגובות בפייסבוק

ברחבי הרשת

רשימות קודמות
בפרקליטות המדינה יש, כנראה, לא מעט עורכי דין שהשקפותיהם הפוליטיות משבשות עליהם את עמדותיהם המשפטיות. דוגמאות לא חסרות - והן מצאו את ביטוין, לא אחת, ערב גירושן של אלפי משפחות מגוש קטיף או כאשר נשקלות בימים אלה זכויותיהם של יהודים במאחזים כאלה ואחרים או ב'בית המריבה' - אבל למקרא תשובתה לעתירה של ח"כ לימור ליבנת, שביקשה להורות לראש הממשלה היוצא שלא להמשיך במו"מ מדיני או להתחייב לנסיגות כאלה ואחרות, נחצו כל הגבולות המותרים.
26/11/2008  |  חיים משגב  |  מאמרים
סברתי כי המשבר הפיננסי והכלכלי הקשה בו מצוי העולם יחדיר מעט קורטוב של צניעות בקרב ציבור הכלכלנים ואלו שאינם כלכלנים, אבל מוחזקים כמי שמבינים משהו בנושא, כמו למשל יועצי ההשקעות שלנו, סוכני ביטוח שסיפרו לנו סיפורי מעשיות על תשואות מדהימות וכמובן, אין לשכוח, את הפרשנים הכלכליים בעיתונות הכתובה והמשודרת.
25/11/2008  |  עו"ד משה גולדבלט  |  מאמרים
בשבוע האחרון הודענו על שני מרכיבים בתוכנית ההאצה המבקשת להתמודד עם השלכות המשבר הכלכלי העולמי על המשק בצד הריאלי והפיננסי.
אין חולק על כך שבנימין נתניהו בהיותו שר האוצר, נושא באחריות המיניסטריאלית לרפורמה בשוק ההון, ולהוצאת כספי הפנסיה שלנו מהבנקים והעברתם לידי החברות שהימרו עליהם בבורסה.
25/11/2008  |  גורי גרוסמן  |  מאמרים
לממשלות העולם אין דולר שחוק בקופה. תקציב הממשלות תמיד מתוח עד לקצהו, כי פוליטיקאים תמיד מנצלים כל סנט אפשרי למימון פעילויות שיגדילו את הסיכוי לבחירתם מחדש. אם כך, מאיפה הכסף? מה מקור ים השטרות עליו מתחייבות כל הממשלות להזרים לכלכלה במסגרת "רשתות ביטחון" ותוכניות "הצלה"?
25/11/2008  |  מוטי היינריך  |  מאמרים

פורומים
חקיקה
טיפים
משפט
פרסום/שיווק
כתבות מקודמות
עופר מ' כהן
חיסכון לכל ילד: צעד אחרי צעד
AIG
טיפים חשובים לפני שרוכשים דירה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
אקסלנס ייעוץ משכנתאות
בי פטנט פתרונות מיוחדים
קלאב הוטל
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  עריסת תינוק ניידת |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים |  חדשות |  סדרות |  ספורט