|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

גוף האדם - מערכת אקולוגית מופלאה

07/09/2003  |     |   מאמרים   |   תגובות
   רשימות קודמות
  המלך והמלכה של עשבי המרפא
  כל האמת על סוכר, פחמימות פשוטות ומחלת הסוכרת
  התסמונת שלפני המחזור

גוף האדם הוא מכונה המבצעת פעולות שונות, יחידה אחת המשלבת מערכות שונות הפועלות בשיתוף פעולה מרהיב. מכיוון שהמכונה הזו מורכבת מאלמנטים אורגניים, גם ה"דלק" (המזון) שאנו שמים "במנוע" המכונה הזו חייב להיות מחומרים אורגניים. כששואלים אותי על המרץ הרב והערנות שלי, אני משיב "זה הכל תלוי בדלק שאני שם במנוע גופי". אותו "דלק" (מזון) שאנו שמים במנוע (בגוף) הוא הגורם המרכזי לבריאותינו.

אבל, איך נדע מהוא המזון המתאים ביותר לגוף האדם אם לא נדע ממה הגוף מורכב וכיצד הוא פועל? לכן, בראש ובראשונה, לפני שנתחיל לנבור בדרכים לבריאות ארוכה עלינו לפשט את מרכיבי הגוף, כך שהמאמרים הבאים שלי יהיו יותר מובנים

אלמנטים אורגנים

אחת השגיאות הבסיסיות הקשורות לתזונה ובריאות נעוצה בהבדל בין אלמנטים אורגנים לאלמנטים לא אורגנים.

אלמנטים אורגנים נמצאים בכל דבר שנושם (חי או צומח). אלמנטים לא אורגנים נמצאים בדומם, בסלעים במתכות, במינרלים שבאדמה ובמים. בספר U.S.P, ספר הרוקחות האמריקני (United States Pharmacopoeia) נכתב, שאם אותו אלמנט ניראה אותו הדבר תחת המיקרוסקופ, הוא נשאר אותו אלמנט, ללא כל התחשבות ממה הוא מיוצר.

הגרעין של אלמנט אורגני נקרה צ'י (בסינית), קי (ביפנית), Life Force (באנגלית) או כוח-החיים בשפתינו. כוח החיים קיים בגרעין החמנייה הופכה לצמח גבוה, חזק שייפתח מאות זרעים דומים, ובגרעין התפוח ליצור עץ איתן. אותו כוח החיים נמצא גם בזרעי הגבר ובביציות האישה בכדי ליצור חיים. חיים נותנים חיים, כל חיה שנשמה באפה ניזונה מאלמנטים אורגניים. אוכלי הבשר ניזונים מבשר חי ואוכלי הצמחים אוכלים אותם טריים. לצמחים ישנה מערכת מופלאה (מערכת השורשים ופוטוסינתיזה) שהופכת אלמנטים לא אורגנים (מינרלים מהאדמה) לאלמנטים אורגנים שאוכלי הצמחים יכולים לעכל.

הרכב הגוף

גוף האדם מורכב מ-70% מים, ו-30% חומרים אורגנים וממינרלים.
אם ניקח גזים, מים וחומרים אורגנים - נוכל ליצור חיים. חומרים אורגניים נמצאים רק בעולם החי והצומח, בוודאי שלא בעולם הדומם.

אותם אלמנטים אורגנים יוצרים תאים, אשר להם תפקידים מסוימים בפעילות הגוף. ישנם יצורים בעלי תא בודד כמו חיידקים ווירוסים וישנם כאלה כמו האדם שהם בעלי תאים רבים. למעשה, בגוף האדם קיימים יותר ממאה וחמישים טריליון (150,000,000,000,000) תאים שכאלה, והם יוצרים את המערכת האקולוגית המופלאה ביותר בעולם - גוף האדם.

לכן, בכדי ליצור גוף מושלם, עלינו לקחת תאים (חיידקים) בעלי תכונות ופעולות ספציפיות לחברם יחדיו וניצור רקמה, ניקח רקמות שונות נאגדם וניצור איברים, נחבר איברים שונים ונקבל מערכת. בגוף האדם ישנן עשר מערכות שכאלה - העור, התנועה, הלב וכלי הדם, העצבים, הנשימה, העיכול, ההפרשה הפנימית, השתן, החיסון ומערכת הרבייה.

במעיים נמצאים כמה מאות זנים שונים של חיידקים (תאים בודדים) ומספרם גדול יותר ממספר האנשים על פני כדור הארץ, והם ממלאים תפקידים מורכבים ומגוונים. אותם חיידקים ניזונים מהמזון שאנו אוכלים וכתגמול הם מאפשרים לנו לחיות בסביבה העוינת שלנו ולא להיות חשופים לה.

מי היה מאמין שגופינו מצופה במעטפת הגנה שמגנה עלינו מהסביבה החיצונית. עובדה שאנו יכולים להניח חיידק מזיק או אפילו תא סרטני על הזרוע ואותם מזיקים לא יוכלו להיכנס לתוכנו.

חוק התזונה

על כל אותם תאים אורגניים, מהחיידק והצומח, עד האריה והאדם, חלים חוקים שקשה להפר אותם. אחד החוקים הללו נקרא חוק התזונה, שאומר: באם הוא חי הוא חייב להיות מוזן ממזון חי ואם הוא מוזן, הוא חייב להוציא פסולת. אם נביט בשרשרת המזון, שהגדול והחזק אוכל את הקטן והחלש נראה שהחיות, בסביבתן הטבעית ניזונות ממזון חי.

אוכלי הצמחים ניזונים מפירות וירקות טריים ואוכלי הבשר, גם הם ניזונים מבשר טרף טרי. למעשה, אין חיה בממלכת היונקים הנמצאת בסביבתה הטבעית שניזונה ממזון ללא חיים, מזון שהאנזימים הושמדו, מזון מבושל, אפוי, צלוי וכו' (גם בשר הנבלה עודו חי האנזימים עדיין חיים). אך אנו, בני האנוש שעומדים בראש הפירמידה, חושבים שחוק זה אינו חל עלינו ואנו מזינים את גופינו מכל הבא ליד.

לבני האדם ישנה מערכת עיכול עם תכונות מובהקות של אוכלי עשבים (שיניים טוחנות ומעיים ארוכים) ולא של אוכלי בשר (שיניים חותכות ומעיים קצרים). לפי תורת האנטומיה המשווה, האדם אינו טורף אוכל בשר, אנו יכולים לשרוד על מזון צמחי טרי, אך אני בספק אם נשרוד על בשר טרי, צלוי או מבושל. כמו כן, אין לי ספק שהיונק אוכל הבשר לא יוכל לשרוד ללא בשר חי וטרי.

חיים נותנים חיים, זרזים (קליזטורים) הפועלים בגוף החי (צמח או חיה) נקראים אנזימים, היום, המדע עומד על סף תגלית שבלעדי אותם אנזימים קשה למינרלים והויטמינים להיטמע בגוף, בנוסף אותם אנזימים חיוניים מושמדים בטמפרטורה של מעל 55 מעלות צלסיוס. תגלית זו תהפוך את המינרלים והוויטמינים הסינתטיים הנמכרים בחנויות הטבע למיושנים, בלתי שמישים ותחזיר אותנו חזרה לטבע, לפירות, ירקות, דגנים וקטניות מונבטות, לאגוזים, לזרעים, וצמחי המרפא כשכוח החיים עדיין טמון בהם.

עם הדלק הנכון, המזין את הגוף, המערכת האקולוגית הזו עובדת בדרך הטובה ביותר וללא תקלות מיוחדות. כמובן אם צורכים דלק לא מתאים, מתחילה תגובת שרשרת לא רצויה, שמתחילה במערכת הביוב המרכזית בגוף (המעי הגס).

במערכת האקולוגית המופלאה של גוף האדם ישנו איזון מרהיב בין החיידקים שאותם אנו מזינים ובין החיידקים שניזונים מהפסולת שהצטברה בגוף. כ-85% מכלל החיידקים במעיים נחשבים לחיידקים ידידותיים, שאר החיידקים נחשבים לחיידקים "רעים" "מזיקים". בעצם תפקידם של אותם חיידקים "רעים" הוא לצרוך את "הזבל" שהצטבר, בעיקר עקב צריכת מזון קלקולי, מזון ללא חיים, מזון שאינו מזין את גוף האדם. וגם עקב צריכה מופרזת של מזון מזוקק וכימיקלים שונים מתעשיות המזון והתרופות.

נגד החיים

כאשר החיידקים "הרעים" עושים את "עבודתם", זוללים את הזבל שהצטבר, אנו מקבלים תחושה של חולי, שהיא תחושה לא כל-כך נוחה. במקום לשנות את אורח חיינו אנו בוחרים להלחם באותו חיידק בלתי נראה וללכת נגד פעולה נורמלית של הגוף: לדכא את החום ולהשמיד את החיידק. ברוב המקרים אנו משתמשים באנטיביוטיקה, שאמורה להרוג ולהשמיד את אותו חיידק על לא עוול בכפו.

פרושה של המילה “Antibiotic" שנלקחה נלקחה משתי מילים בשפה היוונית, "anti", "נגד", ו-"bios", "חיים".

התרופות הללו משמידות חיים ופועלות כנגד המערכת האקולוגית שופעת החיים בגוף. אותן תרופות פוגעות במישרין במערכת העיכול, ההוכחה לכך הן המחלות במערכת העיכול, שהן השכיחות ביותר מכל שאר המחלות. ניתן לשקם את האיזון בגוף על-ידי צריכת מזון עם כוח-חיים, צמחי מרפא בעלי השפעה מאזנת על מערכת העיכול ושינוי אורח חיים שגרם לאי-איזון.

גוף האדם המערכת הכי משוכללת בעולם מסוגלת לתקן את עצמה ללא כל עזרה חיצונית. כל שצריך לעשות הוא לעזור לה בדרכה ולא ללכת נגדה. המערכת הזו בונה את עצמה מחדש כל שנתיים! לכן, תפסיק היום את מה שגרם למחלתך ותתחיל עכשיו חיים חדשים, טבעיים שיוליכו להחלמתך.

לסיכום

גוף האדם מורכב מאלמנטים אורגנים שיוצרים מערכת אקולוגית שופעת חיים. הגוף זקוק לאספקה שוטפת של אלמנטים אורגנים (מינרלים, ויטמינים ואנזימים) כשכוח החיים עדיין מצוי בהם. הבסיס לכל המחלות נעוץ בצריכת מזון לא אורגני (מזון ללא חיים, מבושל, אפוי, מטוגן, סינתטי וכו') שאינו מספק את האלמנטים החיוניים לגוף ויוצר זוהמה בתוך הגוף. בתגובה, הגוף שולח את פועלי הניקיון בכדי לנקות את הזוהמה שאנו יצרנו. בתגובה לכך אנו צורכים תרופות שמפירות את האיזון בגוף. תגובות השרשרת הללו נמשכות למשך שנים עד שאנו נתקפים במחלה כרונית, אקוטית או חשוכת מרפא.

הדרך היחידה בה נוכל לחיות חיים בריאים יותר ללא המחלות שפוקדות אותנו נעוצה בידע הויטלי שהוגש לפניכם. החזרה לדיאטה האורגינלית שניתנה לאדם ביום השישי לבריאה (בראשית א' - כ'ט) היא הכרחית בזמנים של חולי.

_________________

בשבוע הבא "מערכת העיכול - מה שהגסטרו-אנתרולוג לא יעיז לגלות לך".

תאריך:  07/09/2003   |   עודכן:  07/09/2003
דר' יאיר ראובן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עם כל הרצון הטוב שאני משתדל לגייס כדי להבין את המשמעויות הציבוריות של החקירות שמנהלת המשטרה בהקשר למשפחת אריאל שרון, אינני מצליח להבין דבר אחד: מדוע המשטרה והציבור כל כך כועסים על גלעד שרון השומר, בקפידה רבה ביותר, על השתיקה בעת החקירה, ואינו משיב לחוקריו דבר וחצי דבר על אודות אותן פרשיות עלומות שזכו לכותרות כמו "האי היווני" ו"ההלוואות הסיבוביות של סיריל קרן", וממשיך להניח לשוטרים הטובים האלה, שלא בטובתם, לתעות בערפל הקרב של משפחת שרון ללא יכולת לראות את האור העובדתי בקצה המנהרה.
07/09/2003  |  עמי דור-און  |   מאמרים
דנה נעלמה. את נסיבות היעלמותה איש אינו יודע את מקום הימצאה. היעלמותה הותירה שאלות תלויות על וו של אד ועל זיז של ערפל - על לא כלום. לפי שעה אין אפילו קצה חוט, אף לא שמץ סיב.
07/09/2003  |  אברהם שרון  |   מאמרים
לא רק ש"הודנא" איננה קיימת עוד (אם בכלל היתה פה לרגע איזו שביתת נשק), אלא שגם משא-ומתן איננו אקטואלי. "מפת הדרכים" מצטיירת יותר ויותר בתודעה כעוד ציון דרך בנתיב הנסיונות להניע תהליך מדיני שאולי יוביל להסכם כלשהו. היא מושג מבית מדרשו של הבית הלבן ("חזון הנשיא בוש"), שייזכר כנראה בנשימה אחת עם "אוסלו", "קמפ-דייוויד 2000", "ואי", "טאבה" וכו', כולם נחלת ההיסטוריה.
07/09/2003  |  יוסי אחימאיר  |   מאמרים
הבחירות ללשכת עורכי הדין הסתיימו, זה מכבר, בזכייתו של ד"ר שלמה כהן, שנבחר לקדנציה שנייה לראשות הלשכה. ועכשיו - כפי שנהוג במקומותנו, מתחיל פרק הבדיקות, החקירות ומה לא, וזאת נוכח המידע החדש המתגלה באחרונה.
05/09/2003  |  יואב יצחק  |   מאמרים
מדינת ישראל היא, בהגדרתה, מדינה יהודית, והיא אמורה לשמש כביתו הלאומי של העם היהודי. זה מה שנאמר בהכרזה על הקמת מדינת ישראל, וכך נקבע, בזמנו, בהצהרת בלפור שקיבלה גושפנקא בינלאומית בכתב המנדט שנמסר לבריטים מידי חבר הלאומים (קודמו של האו"מ).
05/09/2003  |  ד"ר חיים משגב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il