|   15:07:40
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח

"ביטחון אינו יכול להוות עלה תאנה למטרות זרות"

"אי אפשר לטעון כי האפליה נובעת מסיכון ביטחוני, כביכול, שמסכנים ערביי ישראל את המדינה, ראי את מצב הבדווים" ראיון עם עו"ד פאטמה אלעוג'י (חלק ב')
10/01/2009  |   ענבל בר-און   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
"בגדה מתקיים משטר משפטי של אפרטהייד" [צילום: AP]

"נערות פצועות צעדו 3 קילומטרים לאמבולנס"
ענבל בר-און
בעתירה שהגישו לבג"צ ארגונים לזכויות אדם נטען: בעזה אין מים, וגם כשהיו מים, אלו היו מים שמנוניים ומלוחים * כוחות צה"ל ירו באמבולנסים על-אף שלא נטען כי מחבלים מסתתרים בהם * ראיון עם עו"ד פאטמה אלעג'ו מעדאללה (חלק א')
לרשימה המלאה

אתמול פורסם ראיון עם עו"ד פאטמה אלעג'ו, אשר ייצגה קשת של ארגונים, וביניהם ארגון עדאללה, בעתירה דחופה לבג"צ אשר נוגעת למצב ההומניטרי בעזה.

בעוד שחלקו הראשון של הראיון עסק בהיבטים של משפט בינלאומי הומניטרי אשר מתייחסים למבצע 'עופרת יצוקה', ראיון זה נוגע לסוגיות כגון הכיבוש ("זה מצב זמני שנמשך כבר 42 שנה"), החזון החדש מבית מדרשו של ארגון עדאללה ("הגדרה עצמית לעם היהודי יכולה להתקיים גם במדינת כל אזרחיה"), ושאלת חוקיותו של ארגון החמאס ("אם תקום מדינה פלשתינית, שהם יפסלו את החמאס").

בהתייחס למצור בעזה, שאין חולק שהוא קשה ומכאיב, האם החמאס אינו מביא על עצמו את המצב הזה?

צריך ללכת אחורנית. ישראל כבשה שטחים בשנת 1967. המשפט הבינלאומי הפומבי אינו מתייחס לשאלות חוקתיות המלחמה עצמה, אם המלחמה הייתה בצדק או שלא בצדק או כדין או שלא כדין. תכליתו של המשפט הבינלאומי אשר עוסק בדיני לחימה היא להגן על אוכלוסיה אזרחית, ולצמצם כמה שאפשר את זוועות המלחמה. המשפט אומר כי כיבוש הוא מצב זמני, עד שהצדדים יגיעו להסכמות. אבל הכיבוש הישראלי נמשך כבר 42 שנים. במהלך אותה תקופה ישראל ביצעה הפרות של עקרונות המשפט הבינלאומי הפומבי שהעיקר בהן - ההתנחלויות. ההתנחלויות פוגעות בזכויות אדם. זהו ישוב ישראלי בתוך אוכלוסיה אזרחית פלשתינית. משתלטים על קרקע פרטית של אנשים שחיים מעבודת אדמתם, מגבילים תנועה. המשפט הבינלאומי מכיר בזכותם של עמים להגדרה עצמית.

אי אפשר להצדיק את כל מפעל ההתנחלויות המפואר בקיומו של צורך צבאי כביכול. קיומו של צורך צבאי נועד להגן על האזרחים ועל הטריטוריה של המדינה, הוא אינו אמור לשמש מסווה לאינטרסים זרים אחרים כגון השתלטות על אדמה, כגון סיפוח ירושלים.

כיום ירושלים המזרחית היא חלק בלתי נפרד מן השטחים הכבושים. מדינת ישראל סיפחה את השטח. מעמדם של התושבים הפלשתינים במזרח ירושלים פחות מזה של הישראלים. אין להם זכויות שוות.

חוץ מההפרה של המשפט הבינלאומי יש שם פגיעה בזכויות אדם אזרחיות ופוליטיות של תושבי ירושלים, לא רק בזכות להגדרה עצמית. יש שם משטר אפרטהייד, יש שם שתי קבוצות, לאחת - כל ההגנות שבעולם, לשנייה אין בכלל הגנות למעט הגנות המשפט הבינלאומי, ואי אפשר לאכוף את המשפט הזה כי מי שאחראי על אכיפתו זו מדינת ישראל, אשר מעוותת אותו.

מדינת ישראל משתלטת על האדמות. והוויכוח הזה היום - זאת הסיבה שזה לא מסתיים, כי עדיין לא מסכימים על ענייני הטריטוריה, ההתנחלויות הן אחת המכשלות הכי גדולות.

העולם הערבי תקף את מדינת ישראל בשנת 1967, לפני בוא הכיבוש וההתנחלויות. בשנת 1948, כאשר האו"ם הציע למדינת ישראל פיסת מולדת זעירה, העולם הערבי תקף את ישראל. בשנותיה הראשונות של המדינה 'פדאיון' הסתננו לישראל ופגעו באזרחים. קשה להאשים את הכיבוש בכל...

נגדיר את זה ככה, לקרוא את ההיסטוריה ואת האירועים מצד אחד בלבד, זה עושה עוול לשני הצדדים. הקמת המדינה הייתה על חורבנו של העם הפלשתיני, אף אחד לא מזכיר את הנכבה, ולפני זה... אם רוצים לחזור אחורנית, יש המון דברים שאפשר לדבר עליהם. יש עם שבאופן שרירותי מחולק לשלושה חלקים, יש את האוכלוסיה הערבית בתוך מדינת ישראל, שזוכה למעמד של אזרחים סוג ג', יש את תושבי ירושלים המזרחית אשר זוכים לקצת יותר חופש תנועה, ויש את תושבי הגדה. למעשה, אפשר לומר שיש חלק רביעי - תושבי עזה שנתונים למצור. ישנן משפחות שלמות שחלקן האחד מצוי במזרח ירושלים וחלקן השני מצוי בגדה המערבית. הן לא יכולות להיפגש.

למעשה, אני יכולה לדבר גם על חלק חמישי של העם הפלשתיני - הפליטים מחוץ לשטחי ישראל, כאשר כלל בסיסי הוא שלכל פליט הזכות לשוב לביתו. אז לומר שההתנחלות היא הבעיה?

גם אם נפסול את ההתנחלויות, עדיין, מחסומים לא היו פה לפני עשרים שנה. לפני עשרים שנה פלשתינים מן הגדה המערבית יכלו להסתובב חופשי בשטח ישראל. גם אם אני מצטרפת לעמדתך ומגנה את הכיבוש, עדיין ישנם אלמנטים בכיבוש שנובעים ישירות מן הטרור הפלשתיני. מחסומים נולדו בגלל הטרור.

את לא מדברת על נורבגיה או על שוודיה, אלא על עזה שהייתה תחת כיבוש מתמשך של 40 שנה, ב-2005 השליטה פחתה, אבל עדיין יש כיבוש.

מדובר באוכלוסיה אזרחית כאשר 70% ממנה נסמך על ארגוני סיוע. כאשר כל משפחה שם - כל משפחה ממוצעת לא יכולה לשרוד את החודש מבלי לקבל סיוע. אנו מדברים על רמת חיים נמוכה מאוד, 85% מתוך האוכלוסיה נכון ל-2006, נמצאת מתחת לקו העוני. קו העוני שם הוא שני דולר. את לא יכולה לומר שהמצור נועד לפגוע במותרות, כך שזה יכול להיות חוקי, מידתי ונסבל. את פוגעת באוכלוסיה חלשה, מוחלשת, לא ניתן להבחין שם בין קבוצה של לוחמים לבין קבוצה של אזרחים.

אני רוצה לציין כי ארגון החמאס, ואני לא מגינה על ארגון החמאס, הוא לא רק ארגון שנאבק בישראל, זהו ארגון עם תשתית חברתית. זהו ארגון דתי-חברתי, זה לא רק ארגון מאבק. לא כל אחד שבוחר בחמאס, בוחר בחמאס כנגד ישראל. גם אם אנשים בוחרים בחמאס בשל האג'נדה הפוליטית שלו, אני רק אומרת שאי אפשר להעניש אנשים על בחירה פוליטית שלהם, אי אפשר לומר שאם אתה בוחר בזה אז אני אעניש אותך. אם יש תנועת ימין קיצוני, אי אפשר להעניש את האזרחים הישראלים שיבחרו בה.

אבל אחת הסיבות למצור הינה החשש של ישראלים מפני פיגועים...

תפתחי את הדוחות של בצלם, אני לא רוצה להתחיל על כל דבר שאת אומרת שהפלשתינים עושים, להראות לך מה הישראלים עושים. כל הצדדים אמורים לכבד את המשפט הבינלאומי, המשפט חל על כולם, לא אזרח פלשתיני ולא אזרח ישראלי. לעניין מה החמאס אומר ומה עמדותיו, למה הוא לא מכבד את כללי המשפט הבינלאומי, תתקשרי אליהם ותראייני אותם, ואני מציעה לך לקרוא את ההצהרות של ריצ'ארד פוקס, שמתייחס לעמדות המדיניות של חמאס. איש אינו מפרסם את הדברים, כי זה שונה ממה שרווח בקהילייה הבינלאומית ביחס לחמאס.

קיצונים משני הצדדים
תמכו בו? [צילום: AP]

במלחמת לבנון השנייה, רבים בציבור הערבי הישראלי הביעו תמיכה בנסראללה. אני יכולה להבין תמיכה בעם הלבנוני, שהופגז באופן לא פרופורציונלי במלחמת לבנון השנייה. אבל למה בנסראללה, שכל המטרה שלו היא לפגוע בחפים מפשע?

אני חושבת שההזדהות של הציבור הפלשתיני פה היא הזדהות עם אחיו כבני העם הפלשתיני בגדה המערבית ובעזה, ועם זכויותיו של העם הזה להגדרה עצמית, ולחיים בכבוד, כמו שאמרתי מקודם, הציבור שיוצא להפגין, יוצא להפגין נגד הפעולה הצבאית, ויש המון ישראלים יהודים שם אגב, שיוצאים נגד אי-חוקיותה ואי-מוסריותה של הפעולה הצבאית. המילה פעולה צבאית היא אפילו שגויה, זו מלחמה. מעורבים בה חיל האוויר, חיל הים, הטנקים, הכוחות היבשתיים, כולם נכנסים להכות באוכלוסיה, גם אם טוענים שמתכוונים להכות בחמאס בלבד. כמה אנשים עוד ישלמו את מחיר הדמים?

התנגדות לפעולה הצבאית מובנת בנסיבות. אבל תמיכה בנסראללה או בחמאס לא יכולה להיתפש על-ידי ההיגיון. סדר היום של ארגוני טרור אלו הינו פגיעה בחפים מפשע.

גם בקרב היהודים יש מי שצועקים 'מוות לערבים'. יש אצלנו מי שצועקים 'מוות ליהודים'. זה לא משקף את כלל האוכלוסיה כאן. זה כמו שתשליכי מן הימין הקיצוני בישראל על כלל הציבור.

בציבור הישראלי נשמעים קולות רמים כנגד המלחמה או כנגד הכיבוש. אני לא שומעת קולות מקבילים בציבור הערבי – קולות שמגנים את החמאס או את החיזבאללה או את הטרור.

עובדתית את טועה. אל תשכחי שאת מדברת על עשרים אחוז מכלל האוכלוסיה, אז באופן טבעי המספר שלנו נמוך משלכם, לרבות מספר האנשים המביעים עמדות, לכל כיוון. את צריכה לזכור שהאוכלוסיה הערבית בישראל, כמו גם האוכלוסיה הפלשתינית, זו אוכלוסיה מוחלשת. גם בגדה המערבית ישנם ארגונים שקוראים להפסיק את הטרור.

אבל אני עורכת דין, מתמחה בזכויות אדם. מדוע את שואלת אותי שאלות שקשורות לעמדות הציבור הערבי, לחברה, לסוציולוגיה?

המשפט קשור לחברה. בסופו של יום, בבואו של בית המשפט לקבל הכרעות שקשורות לציבור הפלשתיני בישראל או בגדה, ההכרעות אינן ניתנות באוויר אלא מתבססות על נתונים בשטח, לרבות עמדות הציבור הערבי. בג"צ איחוד המשפחות לא ניתן באוויר, הוא ניתן מתוך חשש שאיחוד משפחות יוביל לפיגועים בתוך הקו הירוק.

המדינה גרסה כי מניעת איחוד משפחות נחוצה מטעמים ביטחוניים. כאשר בית המשפט ביקש לראות נתונים הם הצביעו על שניים או שלושה מקרים בלבד של איחוד משפחות שהוביל לפגיעה ביטחונית. בהמשך הדיון המדינה הודתה כי המניע העיקרי לחוק הזה הוא המניע הדמוגרפי, למרות שהיא התכחשה לכך בהתחלה. זו הייתה הודאה שחוק האזרחות נועד למנוע הצפה של המדינה ושינוי האופי של המדינה כמדינה יהודית. הצורך הצבאי לא יכול לשמש מיסווה לשיקולים זרים. זאת התשובה המשפטית לשאלה ששאלת אותי.

איום ביטחוני עלול להגיע מכל אחד, יהודי, ערבי. לא צריך לחוקק חקיקה גזענית בכדי לשמור על הביטחון. יש חקיקה ספציפית אשר נועדה להגן על הביטחון.

ואני רוצה להביא לך את הדוגמה של הכפרים הלא מוכרים בנגב. אין שם עניין של ביטחוני לא ביטחוני, מדובר ביישובים שמצויים שם לפני קום המדינה, מדובר באנשים שמצויים בתת-תנאים כי המדינה לא מוכנה לספק להם תשתיות, כי אז זו תהיה הכרה בבעלותם על האדמות, בזכות שלהם על האדמות. הבדווים נאבקים שנים בדרכים לא אלימות בהשתלטות על אדמותיהם, ואף אחד לא טען כלפיהם שהם פוגעים בבטחון המדינה. כך שבטחון המדינה אינו הסיבה לאפליה. קיימת אפליה כי קיימת אפליה.

שאלה של סימטריה

למדינה אין זכות לשמור על נכסי הלאום שלה? הוואקף המוסלמי מופקד על הנכסים המוסלמים בשטח ישראל, ואיש אינו מערער על הלגיטימיות שלו לדאוג לנכסים של המוסלמים בלבד. ברשות הפלשתינית, מכירת קרקעות ליהודים, דינה מוות. אז רק היהודים צריכים להתנצל על כך שהם מנסים לשמור על מדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי?

מה קשור המצב המשפטי בגדה המערבית, אם הוא עדיין קיים, למה שקרה כאן. אני חוזרת ואומרת: מדובר במדינה שטוענת שהיא מדינה דמוקרטית, יש חוקי יסוד אשר מחייבים כבוד לזכות לחיים ולזכות לקניין. המדינה שולטת ב... ומנהלת את מרבית האדמות במדינה ונוהגת במדיניות מפלה כלפי האוכלוסיה הערבית. מה את מצפה מאנשים, אם אין להם יכולת להתפתח באופן טבעי כאשר יש גידול של אוכלוסיה, מה את מצפה מהם לעשות? אי אפשר לקנות אדמה מחו"ל ולהביא אותה לכאן, ואם אתה חי במדינה ומשלם מיסים, למה אתה אמור להיות מופלה? ומה פתאום אפליה נהייתה דבר מקובל וצריך להצדיק את ההתנגדות לה, ולא להצדיק את החוק המפלה מלכתחילה? הדבר הנורמלי והמקובל בכל מקום בעולם, הוא שמכבדים את הזכויות. אם שוללים אותן אז מי ששולל צריך להצדיק זאת. למה צריך להצדיק את ביטול האפליה כלפי הערבים?

אני רוצה לגעת בעוד נקודה של סימטריה. את טוענת שישראל הפרה הבטחה בינלאומית כאשר לא כיבדה את תוצאות הבחירות ברשות הפלשתינית. אבל ישראל שללה מכמה וכמה פעילי ימין קיצוני את האפשרות להתמודד בבחירות בישראל, והוציאה מפלגות גזעניות אל מחוץ לחוק. מדוע ישראל אינה יכולה לדרוש מהרשות הפלשתינית את מה שהיא מקיימת בעצמה, קרי: הוצאה מחוץ לחוק של ארגונים שמשתמשים בדמוקרטיה כדי לחסלה?

כשתהיה מדינה פלשתינית, שתהיה להם חוקה, שיפסלו את החמאס אם לא יעלה בקנה אחד עם אותה חוקה. אני באמת לא מבינה, את חוזרת ושואלת אותי שאלות, כאילו אני מייצגת את הממשל הפלשתיני או את המדינה הפלשתינית. אנו ארגון זכויות אדם מקצועי, שעובד בתוך מדינת ישראל, ואנחנו פועלים במסגרת חוקתית, לי יש זכות כמו כל אזרח אחר במדינה, לדרוש שהמדינה תפעל על-פי דין, שהמדינה תכבד את שלטון החוק.

אבל עקרונות היסוד של שיטת המשפט מחייבים פסילת תנועה או מפלגה אשר משתמשת בדמוקרטיה כדי לחסלה. זהו עניין משפטי גרידא.

אין מחלוקת שאם החמאס לא עומד בתנאים שמכשירים תנועה פוליטית להיות תנועה חוקית והוא נפסל, אין מחלוקת שצריך לפסול אותו. את מתפרצת לדלת פתוחה, איש אינו טוען שארגון החמאס הוא ארגון חוקי או לא חוקי. זה לא ענייני, ואני לא חושבת שאני מוסמכת לומר את הדברים, אני לא מוסכמת לקבוע שום דבר שאיני בקיאה בו. אני לא יודעת מה מצע הבחירות של החמאס ומהי האג'נדה שלו.

שני חזונות לשני עמים
אם תרצו, אפשר גם אחרת?

אמרת קודם שלכל עם ישנה זכות להגדרה עצמית. איך החזון החדש מתיישב עם זכות ההגדרה העצמית של העם היהודי? אתם מציעים לבטל את הגדרת המדינה כמדינתו של העם היהודי ולהופכה ל'מדינת כל אזרחיה'.

זו שאלה שפותחת דיון לעוד 6 שעות. אני חושבת שהזכות של שני העמים להגדרה עצמית יכולה להתקיים תחת המסגרת של מדינה אזרחית. אפשר לחיות במשטר שמכבד זכויות אדם של כל אדם ומעניק לו יחס שווה וזכויות שוות ומבטיח את שלומם של כולם, במקום כמו מדינת ישראל. אני לא חושבת שהזכות להגדרה עצמית בהכרח משתנה או נפגעת או מסוכלת מעצם זה שיש בסביבתך אנשים שונים ממך.

אני שמחה שבסביבתי ישנם אנשים שונים ממני. זה מגוון את המציאות וזה רצוי. אבל ישנה מדינה אחת בעולם שבה אני רוצה להיות הרוב.

הבעיה שלי עם ישראל כמדינה יהודית היא שבתוך כך שהיא מגדירה את עצמה כיהודית, היא שוללת את האחר, באופן טבעי, האחר אינו יכול להשתייך אליה. אני לא חושבת שמדינת כל אזרחיה שתשמור על זכותה של כל קבוצה לנהל את חייה לפי ראות עיניה מבחינת ההגדרה התרבותית והחברתית, יש בה סתירה ושלילה של ההגדרה העצמית של הקבוצות המרכיבות אותה.

ההצעה שלך הינה שיהודים יפסיקו להיות לאום ויתחילו להיות מגזר באוכלוסיה. כשלמעשה היהודים יוותרו על זכותם להגדרה עצמית כעם, כלאום, ויסתפקו בקטנות?

את לוקחת אותי למקומות שלא חשבתי עליהם. את שואלת אותי שאלות באשר לעמדתי האישית, לא שאלות של משפט. מדינת כל אזרחיה אמורה להבטיח את הזכות של כל אחד לחיות ככל שהוא מוצא לנכון.

אבל מרבית היהודים בישראל מוצאים לנכון לחיות כקולקטיב לאומי, לא רק כפרטים של 'סתם' מדינה דמוקרטית.

אני לא חושבת שמדינת כל אזרחיה תמנע מן הציבור היהודי בישראל לחיות כקולקטיב, כמו שהיום היא לא מונעת מן החרדים לחיות כמו שהם רוצים ומן החילונים לחיות כמו שהם רוצים. מדינת ישראל היא מדינת כל אזרחיה כאשר מדובר בציבור היהודי, כאשר מדובר בציבור הפלשתיני היא מפסיקה להתנהל לפי כללים דמוקרטיים.

תאריך:  10/01/2009   |   עודכן:  29/01/2009
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"ביטחון אינו יכול להוות עלה תאנה למטרות זרות"
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
זורה חול בעיניים
11/01/09 01:04
2
דרור, רמת גן
11/01/09 12:58
 
ירון זכאי
11/01/09 14:22
 
אשר תל אביב
11/01/09 17:42
3
אני אנווט
11/01/09 14:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מה יכול לעשות בעל דירה בכדי להגן על עצמו מפני מצב שבו השוכר אינו משלם שכר דירה וגם אינו מתפנה? "חוקרים. שוכר יחיד חשוף יותר לבעיות כלכליות כמו פיטורים פתאומיים או הוצאות עבור טיפולים רפואיים. מומלץ לקבל פרטים על מקום העבודה, להתעקש לראות תלושי משכורת אחרונים, לוודא שיש יציבות תעסוקתית ואף לקבל תמונת מצב על בריאותו של השוכר. נכון, כמה מהשוכרים עלולים להירתע, אבל מבחינת המשכיר - מדובר בצמצום ניכר של הסכנות האפשריות". הטיפ הזה ניתן (יום ג', 30.12.08) לדותן לוי, כתב 'כלכליסט', מעו"ד אורי ימין, ראש מחלקת נדל"ן במשרד עו"ד יהודה רווה ושות'.
10/01/2009  |  ענבל בר-און  |   מאמרים
בערוץ 2 הוצגה בשבת (10.1.09) התוכנית "פרופיל", על בשאר אל-אסד, שבה השתתפו המנחה רונאל פישר, פרופ' אייל זיסר, פרופ' יורם ברק והעיתונאית סמדר פרי.
10/01/2009  |  עו"ד משה מכנס  |   מאמרים
האם שופטת בית המשפט העליון לשעבר, דליה דורנר, יצאה מדעתה? לא ממש. דליה דורנר פשוט אינה שונה במאומה מכמה וכמה גנרלים, או אנשי ביטחון עטורי הילה ותהילה, שמרגע שיצאו אל אור הזרקורים ונחשפו – התברר עד מהרה שהם, איך לומר בעדינות, לא ממש המציאו את הגלגל.
10/01/2009  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
"מלחמה פירושה תוספת הוצאה ממשלתית; הזרמת הכסף מעצימה את הפעילות הכלכלית במשק כתוצאה מההצטיידות באמצעי לחימה ובאמצעי מיגון" – מיתוס חסר בסיס זה מושמע לעיתים תכופות. הגדיל לעשות אתר Ynet שציטט לפני כשבוע שלושה כלכלנים שטענו ברצינות רבה כי "...המבצע בעזה בהחלט יעזור למשק הנמצא בהאטה". מפליא שהכתב לא טרח לראיין כלכלן בעל דעה שונה.
10/01/2009  |  מוטי היינריך  |   מאמרים
גם לאחר שהוכה שוק על ירך, עדיין חי החמאס וקיים. מנהיגיו המדיניים אומנם נעלמו מהשטח וירדו למחתרת, אבל זרועו הצבאית כמעט שלא נפגעה. אפילו צה"ל מודה בעצמו שלא ניתן לחסל את ארגון הטרור בשדה הקרב. 60 אחוז ממשגרי הרקטות שלו אומנם חוסלו על-פי ההערכות, אבל עדיין נותר לו כוח-שיגור לא-מבוטל, מה גם שאת חסרונם של הטילים שהושמדו ניתן תמיד למלא ממאגר קיים ובחסות המנהרות.
10/01/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
מצרים: כוח בינלאומי - "לא על הפרק"  /  משה ריינפלד
תוכנית חדשה: הצבת כוחות בינלאומיים  /  רובי שטיינברג
3 נפצעו מפגיעת גראד באשקלון  /  יואב יצחק
האיסלאם - העקרונות שמובילים את מאמיניו  /  רחל היינה
אף נוצרי לא צייץ  /  עו"ד דב אבן-אור (אטשטיין)
חסלו את החמאס - או רדו מהבמה  /  יוסי צור
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלוף (מיל') יצחק בריק
אלוף (מיל') יצחק בריק
"הכרזותיו של בנימין נתניהו וחבר מרעיו שלא נפסיק להילחם עד שננצח, הן בגדר הכרזות חלולות שאין דבר וחצי דבר העומד מאחוריהן. הכרזותיהם שקריות ויש בהן רמיית הציבור. יש לישראל רק דרך אחת...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
חמאס סופר באבידות גם כאלה שנפגעו מנפילות של רקטות שלו ושל הג'יהאד האיסלאמי בתוך עזה, כמו בכישלון השיגור של רקטה מידי הג'יהאד שנפלה במגרש החניה של בית החולים אל אהלי
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il