|   15:07:40
  ציפי לידר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

בשולי הכותרות

נתניהו א' ונתניהו ב'; שרה אשת חיל אם אין קמח - יאכלו תרבות? המחבלת הבדואית - סנונית המבשרת את אביב השאהידים? הכיס והכיסא ומה שביניהם הטלוויזיה מצטרפת למעגל השובתים. יְמוֹת המשיח?
07/04/2009  |   ציפי לידר   |   מאמרים   |   תגובות
נתניהו לעניים [צילום: AP]

נתניהו השני

נתניהו השני, כראש ממשלה בקדנציה השנייה, כך נראה, הוא אנטיתיזה לנתניהו הראשון כשר אוצר וכראש ממשלה בקדנציה הקודמת שלו.

נתניהו הראשון קיצץ קיצוץ דרסטי בקצבאות ועורר עליו את קיצפן של השכבות החלשות. לעומת זאת, נתניהו השני, כשמו כן הוא, נותן קצבאות לקשישים ולילדים וכסף לעמותות צדקה. נתניהו לעניים.

יתר על כן, נתניהו הראשון הוא נהנתן, אוהב מתנות ובילויים בזבזניים בבתי מלון יוקרתיים בחו"ל על חשבון קופת המדינה. לעומתו, נתניהו השני מבטל את התוכנית הגרנדיוזית לבניית מעון ראש הממשלה.

זכוּרה האימרה המיתולוגית של נתניהו "רִיד מַיי לִיפְּס" (קיראו את שפתַי). הוא הודיע כי ההחלטה הראשונה שיבטל תהיה בניית המעון. הבטיח וקיים.

ולקינוח, הדובדבן שבקצפת.

בניגוד ל'קלטת הלוהטת' הסנסציונית, שגרמה לסערה ציבורית, נתניהו השני מביע בפומבי, בנאום בכנסת לעיני כל הציבור, את אהבתו, נאמנותו והערכתו הבלתי מסוייגת לרעייתו שרה, העזר כנגדו, ופוצח בשיר הלל לפועלה.

נראה כי נתניהו השני הִפְנִים לקחים מכשלונותיו הקודמים. הוא בוגר יותר, מפוכח ושקול יותר, ואף איש משפחה נאמן וצנוע יותר.

בין טיבי לבן ארי

אריה גולן הוריד את ח"כ מיכאל בן ארי מהשידור בבוטות, בעיקר בגלל העובדה שהמרואיין הפך באחת למראיין של השדרן הבכיר. הוסף לכך את ה'חוצפה' שבהיפוך התפקידים המפתיע - המראיין היה לא אחר מאשר כהניסט מוצהר, שְׂנוּא נפשו של גולן השמאלן.

וכאילו לא די בכך, בדינמיקה זו הוסיף בן ארי 'חוצפה על חוצפה', כשהפך למראיין לא סימפטי (בלשון המעטה) מהסוג המביך, והשיב לגולן בשאלה באותה מטבע לשון שלו. כנגד שאלת גולן המפורסמת "איך זה להיות כהניסט מוצהר", השיב לו בן ארי "איך זה להיות איש גוש שלום מוצהר". הסגרת זהות שמאלנית רדיקאלית זו הביכה מאוד את גולן, שראה לנכון להכחיש זאת ולהטיח בפני בן ארי שהוא משקר. השאר כבר היסטוריה.

לעומת שלושת המרכיבים השליליים בדינמיקה של הראיון עם בן ארי, אחמד טיבי הוא האנטיתזה המוחלטת. למרות עמדותיו האש"פיסטיות טיבי הפך להיות בן בית ברשות השידור ובגלי צה"ל וחביבם של עיתונאים רבים. מעבר לתקשורת השמאלנית הסיבה לכך נעוצה לא פחות במרואיין עצמו, הידוע בחלקת לשונו ובעברית הרהוטה המתגלגלת בפיו (תוך גלגול עיניים), שאותה רכש כמובן בבתי הספר של האוייב הציוני.

יתר על כן, גם העובדה שטיבי נוטה להציג את עצמו ואת עמו הפלשתיני כקורבן, ובפרט של הכיבוש, הופכת אותו למרואיין מבוקש. לא סוד הוא שהתקשורת אוהדת קורבנות, במיוחד של הכיבוש הישראלי. זאת לא רק בגלל עמדותיה השמאלניות, אלא משום ש'הקורבן', הרוכש מטבעו את אהדת דעת הקהל והאמפתיה שלה כלפי סבלו, הוא עתיר רייטינג - לחם חוקה של העיתונות.

לעומת טיבי, ח"כ בן ארי אינו מסתיר את דעותיו האמיתיות, ומציג את עמדתו היהודית והימנית הגאה בגלוי ובישירוּת, ולמגינת ליבה של התקשורת - תוך שמירה על תרבות דיבור. מבחינה זאת יש לשדרן הבכיר, אריה גולן, שהטיח בזעם את הטלפון בפניו, מה ללמוד מהכהניסט המוצהר שיכול להקנות לו פרק בהלכות תרבות השידור.

יריית הפתיחה
סנונית ראשונה [צילום: AP]

ניסיון הפיגוע, שלא צלח, של המחבלת הבדואית חייב להדליק נורה אדומה במערכת החינוך ובמערכת הביטחון כאחת. האם היא סנונית, המבשרת את אביב השאהידים בבית הספר - שמתגבשים במחתרת - או אולי קיימת הסתה בספרי הלימוד, באינטרנט או מצד המורים?

ראוי לא להתמקד בחקירת קונפליקט משפחתי של המחבלות כמניע לפיגוע. ההיסטוריה מוכיחה כי מניע זה משמש כעלה תאנה בלבד וכהסוואה למניע הלאומני. עובדה היא שהמחבלות אף פעם לא פגעו בערבי, על-רקע הקונפליקט, אלא ביהודים בלבד, ובפרט בשוטרים או בכוחות מג"ב.

לתשומת לב השרים החדשים גדעון סער ואהוד ברק.

סידור עבודה
רבים... [צילום: פלאש 90]

רק אזרחים ועיתונאים תמימים (או שהם חברי מפלגת העבודה) סבורים שהצטרפות מפלגת העבודה לקואליציה נבעה ממניעים אידיאולוגיים - בדומה למדינאים של מפא"י ההיסטורית - למען טובת המדינה, ומשבחים אותה על כך. ההפך הוא הנכון: רק ההצעה השמנה והמפתה בדמות תפירת 5 תיקי שרים, ועוד תיק סגן שר, לכמחצית מחברי המפלגה הייתה הצעה שה'כיסאולוגים' - שרים לשעבר או בהווה - לא יכלו לסרב לה.

המבחן לבדיקת המניע האידיאולוגי לצעד הפוליטי של העבודה הוא: האם ללא הבטחת התיקים הייתה המפלגה מצטרפת לממשלה, והרי ברור שהתשובה היא שלילית.

ובאשר לסידור עבודה מיניסטריאלי לליכודניקים המקופחים אני מציעה לפצל לשלושה לא רק את תיק המדע, התרבות והספורט. גם את הספורט לפצל לענפיו השונים - שר לכל ענף לכדורגל, לטניס ולכדורסל. ויתרה מזו: מדוע לא לפצל גם את משרד התמ"ת (ויסלח לי השר ישי) למשרד המסחר ולמשרד התעשיה, ואת משרד הרווחה לעבודה ולרווחה (ויסלח לי בוז'י), ואולי גם את המשרד המתוכנן לשלום כלכלי לשני משרדים לשלום ולכלכלה (שתיפרד ממשרד האוצר המסורתי, בדומה להפרדת התרבות מהחינוך)? העיקר לדאוג לשר לכל חַ"כ.

ומה באשר להידוק החגורה וצמצום תקציב המדינה, בפרט לאור המשבר הכלכלי, כאשר השרים וסגניהם עולים הון עתק? הציבור יספוג גם את זה. העיקר לא הח"כים והשרים שכיסאם במקומם מונח.

עלה תאנה

נפוצה האימרה המפורסמת, דומני של ח"כ רוחמה אברהם, כי 'אם אין לחם, נאכל עוגות', שנאמרה בעקבות עיצומי המאפיות שדרשו להעלות את מחיר הלחם.

השדרן אריה גולן שידרג אימרה זו, בעקבות החיידקים שהתגלו ב'מי עדן' וב'נביעות'. 'אם אין מים, נשתה חלב' אמר.

הגדיל לומר ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, כשנשאל לפשר בזבוז כספי עתק למופע לרגל חגיגות המאה לעיר, במקום להקציבם למטרות רווחה. המופע, אמר, נועד למען העניים, שגם הם יוכלו ליהנות מאירועי תרבות.

האמנם מר חולדאי, אם אין לחם (או מצות) יאכלו העניים תרבות?

עם כל הכבוד, גם התרבות צועדת דרך הקיבה. ואם אין קמח, אין תרבות.

בהיעדר תנאי מחיה בסיסיים, הראש והנפש אינם פנויים להכיל יצירה תרבותית וליהנות ממנה.

רפורמה מבורכת

ראוי לברך על הרפורמה ברשות השידור, שבמסגרתה תופסק כל פעילות צילום והפקה במהלך השבת. התבשרנו כי גם התוכנית 'יומן' לא תשודר (או לפחות לא תוקלט) בשבת, מה שיאפשר צפייה ביומן החדשות גם לשומרי שבת.

אומנם הרפורמה צפויה במסגרת צעדי ייעול ברשות, אך אין ספק כי מעבר לכך תחולת חוק שעות עבודה - ומנוחה בשבת מתרחבת ללא אכיפה גם לטלוויזיה הממלכתית.

דומני כי אחרי הזזת רוב משחקי הכדורגל משבת לימי חול הגיע גם תור הטלוויזיה. מעבר לשיקולים כלכליים - המגמה הכללית במשק לצמצום ימי עבודה - יזכו במסגרת הרפורמה עובדים נוספים, המצטרפים למעגל השובתים מעבודה, ליהנות ממנוחת השבת ומליכוד התא המשפחתי.

וכן, גם מבחינה דתית (לא, זו לא מילה גסה) הרחבת שמירת השבת במשק היא תופעה מבורכת. המשיח בפתח?

תאריך:  07/04/2009   |   עודכן:  07/04/2009
ציפי לידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בשולי הכותרות
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גר מניה
11/04/09 15:00
2
יגאל עמיר?
17/04/09 22:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בחודשים האחרונים חלה התפתחות היסטורית במפת האנרגיה של ישראל. בינואר 2009 התגלה מאגר גז גדול בקידוח "תמר 1" ( 90 ק"מ מערבית לחוף חיפה) ובסוף מארס דווח על גילוי גז טיבעי בקידוח דלית 1 ( 60 ק"מ מערבית לחוף חדרה). הפוטנציאל של קידוח זה עדין נמצא בבדיקה. גילויים אלה מצטרפים לגילויי גז קודמים בים התיכון מול חופי ישראל, למן גילוי מאגר הגז הטבעי הגדול הראשון בשנת 1999, מערבית לחוף אשקלון. על-פי אומדנים של מגלי הגז, כמות הגז באתר תמר 1 גדולה לפחות פי שלושה מכמות הגז שהתגלתה בעבר מול חופי אשקלון ואשדוד (אתר ים תטיס) וערכו של הגז מוערך בכ-15 מיליארד דולר. ב-18 בינואר 2009, בעקבות דיווחי החברות על גילוי הגז בקידוח תמר 1, עדכן שר התשתיות בנימין בן-אליעזר את חברי הממשלה: "אנחנו עדים לרגע היסטורי שלא לומר מכונן עבור משק האנרגיה בישראל". הוא הוסיף: "אם אכן קידוח תמר יפיק את הכמויות עליהם מדובר, אזי התלות של מדינת ישראל בספקים אחרים תפחת, אך לא תיעלם לחלוטין".
07/04/2009  |  שמואל אבן  |   מאמרים
שופט בית המשפט העליון (בדימ.), אליעזר גולדברג, ממש כמו טירקל, צמח לשפיטה 'מלמטה', מעריכת דין פרטית, דרך בית משפט השלום, המחוזי, עד שמונה בשנת 1984 לכהונת שופט עליון.
07/04/2009  |  ענבל בר-און  |   מאמרים
חירות אינה חופש
07/04/2009  |  הרב ישראל רוזן  |   מאמרים
בסמה עוואד אל-נבארי, תלמידה בדווית מחוננת בת 16, מהיישוב חורה שבנגב, רצתה להיות שאהידית. "זעקתה של עזה מהדהדת באוזניי", רשמה ביומנה, ונשבעה לנקום. מהתקשורת למדנו, שעם אקדח ניסתה לרצוח חייל, סירבה להניח את הנשק, ונמצא מי מלובשי המדים שהקדים אותה וירה בה למוות.
07/04/2009  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בחודשים האחרונים חלה התפתחות היסטורית במפת האנרגיה של ישראל. בינואר 2009 התגלה מאגר גז גדול בקידוח "תמר 1" ( 90 ק"מ מערבית לחוף חיפה) ובסוף מארס דווח על גילוי גז טבעי בקידוח דלית 1 ( 60 ק"מ מערבית לחוף חדרה). הפוטנציאל של קידוח זה עדיין נמצא בבדיקה. גילויים אלה מצטרפים לגילויי גז קודמים בים התיכון מול חופי ישראל, למן גילוי מאגר הגז הטבעי הגדול הראשון בשנת 1999, מערבית לחוף אשקלון. על-פי אומדנים של מגלי הגז, כמות הגז באתר תמר 1 גדולה לפחות פי שלושה מכמות הגז שהתגלתה בעבר מול חופי אשקלון ואשדוד (אתר ים תטיס) וערכו של הגז מוערך בכ-15 מיליארד דולר. ב-18 בינואר 2009, בעקבות דיווחי החברות על גילוי הגז בקידוח תמר 1, עדכן שר התשתיות בנימין בן-אליעזר את חברי הממשלה: "אנחנו עדים לרגע היסטורי, שלא לומר מכונן, עבור משק האנרגיה בישראל". הוא הוסיף: "אם אכן קידוח תמר יפיק את הכמויות עליהן מדובר, אזי התלות של מדינת ישראל בספקים אחרים תפחת, אך לא תיעלם לחלוטין".
07/04/2009  |  שמואל אבן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
הטילים ברקע [צילום: והאיד סלמי/AP]
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב    התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, הח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il