|   15:07:40
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

מי ביקש מלחמה ולא קיבל?

מה שאתה מצפה לו, זה מה שתקבל ישראל מצפה שכל העולם יהיה נגדה ומצפה לאסונות: היא תקבל אותם תוכנית ברורה לעתיד? ישראל מותירה את המגרש לסעודים, לאבו מאזן ולאמריקנים
02/06/2009  |   ענבל בר-און   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
כמו ילד קטן ומבויש שלא הכין את שיעורי הבית שלו, כך ביבי: עוד אין לו תוכנית מדינית [צילום: AP]

זה החזון, טמבל!
התנועה הציונית בראשיתה השיגה הישגים מופלאים על אף שלא היו בידיה כלי נשק מארצות הברית, וחרף היעדר תמיכתה של ארצות הברית בנו. ואף על-פי כן, ישראל ניצחה בתש"ח כמו גם במלחמת ששת הימים. מדוע? אבותיה הראשונים של התנועה הציונית החזיקו בחזון ברור, מותווה, מוחשי, מלהיט, אידיאליסטי וצודק: חזון של שיבת עם לארצו, חזון של חברה צודקת וחיים חקלאיים: התודעה של היהודים באירופה שנישאו בגל ההתלהבות של החזון הציוני עוצבה על-ידי פעילות מאורגנת של תנועות נוער ציוניות, ושל חוות הכשרה לעבודה חקלאית, טרם העלייה לא"י

עמי איילון: 2009 זה לא 1939
ענבל בר-און
הדברים נאמרו במסגרת כנס הסובב סביב יוזמת ג'נבה במציאות פוליטית שבה ממשלה ישראלית מצויה בעמדה לעומתית לממשלה אמריקנית * האם יש עוד תקווה לפתרון שתי המדינות?
לרשימה המלאה

"בעזה יש שאט נפש מן החמאס"
ענבל בר-און
"וזאת בגלל התנהלות החמאס שם. לעומת זאת, בגדה עולה התמיכה בחמאס כיוון שאין לתושבי הגדה אופק פיתרון של שתי המדינות" * אלעד דוניבסקי, מנהל פרויקטים ביוזמת ז'נבה מסביר מדוע תרבות השוהאדה אינה צריכה להרתיע את הצד הישראלי או לשתק אותו
לרשימה המלאה

סכנה למפעל הציוני
ענבל בר-און
יש הטוענים כי הערבים הביאו על עצמם את הנכבה כי סירבו לפתרון שתי מדינות לשני עמים * בדיוק כפי שביבי מסרב כעת
לרשימה המלאה

תרגיל העורף הגדול ייצא בבוקר לדרך
איציק וולף
התרגיל יימשך חמישה ימים ובמהלכו יתרגלו אזרחי ישראל והרשויות כניסה למרחבים מוגנים ולמקלטים * מפקד פיקוד העורף: קיימת חשיבות רבה לכך שכל אזרח, מוסד ומפעל יתרגלו באופן מלא על-מנת לחזק את המוכנות לחירום והחוסן הלאומי
לרשימה המלאה

יש האומרים כי כל מה שאתה חושב עליו, ומקדיש לו תשומת לב, מגיע אליך בסופו של יום. אנשים 'רוחניקים' יכנו זאת 'כוח המשיכה'. אם בחור סבור שחברתו תעזוב אותו ועסוק בכך כל היום, הוא מטריד אותה בשאלות תובעניות בנוגע ל"עד כמה היא אוהבת אותו", נלחץ כאשר היא יוצאת מדירתם המשותפת, מתחקר אותה על כל גיחה שלה מחוץ לבית או שיחה עם גבר אחר, ומביע שוב ושוב בפניה את החשש שהיא "תעזוב אותו". התוצאה: הגם שהיא מעולם לא התכוונה 'לעזוב אותו' לפני כן, תחושת המיאוס שתחוש מן השאלות הטורדניות, מן המעקבים ומן החקירות, תביא אותה לעזוב אותו, רק משום שאינה יכולה לחיות עם רעשי הרקע אשר נובעים מחוסר הביטחון שלו.

דבר דומה מתרחש בישראל. ישראל כאומה, בהנהגת הימין, הינה מדינה חסרת ייעוד, חזון או דרך. מלחמת תש"ח הצליחה משום שהיישוב היהודי היה ממוקד בחזון ברור ומוגדר - "מדינה עברית-עלייה חופשית!". זה היה הסלוגן שנישא בפי כל ביישוב העברי הקטן, בשנות הארבעים של המאה העשרים.

למדינת ישראל שנת 2009 אין דרך ברורה, ובמקום זאת המדינה מאפשרת לאחרים להוביל את חזונה - לסעודים, בעלי היוזמה, לאבו-מאזן, שכבר עושה חיים בוושינגטון ואימץ את מנטרת ה'אין פרטנר' - ש- הו- כמה אירוני, הייתה עד לא מזמן שייכת לנו, וכמובן - לאמריקנים.

טענותיו של ביבי ש"ממשלתו מגבשת מדינות" ועל העולם "לתת לה זמן" היא מגוחכת, ודומה לטענתו הרפה במבט עלוב של ילד אשר מסביר למורה כי "לא הכין את שיעורי הבית". מדיניות אמורים לגבש טרם הבחירות, ולהציג אותה לבוחר, ולא להגיד מאחורי הפרגוד לאמריקה, "עוד רגע, אנו כבר מגיחים החוצה עם מדיניות, אנו עוד מתגבשים" (במאמר מוסגר: לו הייתה לנו תרבות פוליטית שבה עיתונאים דורשים במפגיע מפוליטיקאים תשובות ברורות, לו הציבור שלנו היה מעיף החוצה את כל האדלרים ואת מסכת הפוטושופ מעל פני המתמודדים, היינו יכולים לדעת אם יש/אין חזון לפני שנכנסנו למיטה עם ממשלה זו או אחרת).

המדיניות של ישראל כיום היא אנטי-מדיניות פאתטית שבה שרים שונים בממשלה (חלקם בפחות חן וחלקם בחוסר חן מוחלט, ראה ערך הנחקר) הודפים יוזמות של אחרים, ונשמעים כמו חייב אשר מתמקח עם נושה על מועדי התשלום של החוב ומבקש הפחתה בחוב.

לו ישראל הייתה יוזמת, לו לישראל היה חזון ברור באשר לעתידה, מרחץ ההתחמקויות הפאתטיות הזה (מסוג: "ריבוי טבעי" ועוד) לא היה מתרחש. כאשר לישראל אין חזון ברור (הדרך לא דרך שלה היא לקוות שהמצב הקיים של שליטה בעם הפלשתיני בשטחי הגדה לא יעלה עובש ורקב, והכל יריח 'נפלא'), אין תימה שאחרים נכנסים למגרש 'כתיבת החזון' שמדינת ישראל ברוב טמטומה מפקירה.

הבעיה השנייה של ישראל, לצד היעדר חזון, הינה מוכנות מנטלית למצב של שואה שנייה. לא חלילה, הכנות ריאליות, תוכנית, אסטרטגיה, אלא ציפייה מנטלית ל"עוד שואה". הגם שאין חולק על הצורך החיוני להתכונן לאיומים אסטרטגיים, ציפייה מנטלית לאסון היא כבר מצב תודעה של כלב מוכה.

תרגיל ההיערכות של העורף המעצבן שנערך היום (לא אהבתי לשהות במקלט, שהסתבר שנתפס על-ידי חב"דניקים, ולהאזין לרב שאומר לי "ברוכים הבואים", כן, בהדגשה יידישאית, ומנגן לי מתוך טייפ מוזיקה חסידית קולנית, בתוך מקלט ציבורי שמשום מה התמלא בספרי חב"ד ובתמונות של הרבי מילובביטש), ממחיש את ציפייתה המנטלית של ישראל ל'אסון'. ישנו הבדל גדול בין היערכות - לבין ציפייה, במובן של נבואה המגשימה את עצמה.

לו מדינת ישראל הייתה מגבשת, על בסיס פתרון ז'נבה, מפת הדרכים או היוזמה הסעודית, או וריאציה של אחת משלוש התוכניות, יוזמת שלום משלה, תרגיל היערכות העורף היה מה שהוא - אך ורק תרגיל.

אך כאשר ישראל מתנהלת ללא תוכנית ברורה (חוץ מהציפייה הפסיבית שהכיבוש בשטחים והמשך גזל הקרקעות, ושיתוק הכלכלה הפלשתינית, יסתדרו להם מעצמם), וכאשר ישראל מצויה במצב מנטלי של ציפייה לאסון, של 'כל העולם נגדנו', תרגיל העורף הופך לעוד נדבך בהבניה התודעתית שלנו ככלי קיבול לאסונות ולצרות.

התנועה הציונית בראשיתה השיגה הישגים מופלאים על אף שלא היו בידיה כלי נשק מארצות הברית, וחרף היעדר תמיכתה של ארצות הברית בנו (ראה ערך האיסור האמריקני על מכירת נשק לישראל בתש"ח). לא היו בידיה חומרי נפץ להפגיז שכונות שלמות בדרום ביירות או בעזה במסגרת "סיכולים ממוקדים". ואף על-פי כן, ישראל ניצחה בתש"ח כמו גם במלחמת ששת הימים. מדוע? אבותיה הראשונים של התנועה הציונית החזיקו בחזון ברור, מותווה, מוחשי, מלהיט, אידיאליסטי וצודק: חזון של שיבת עם לארצו, חזון של חברה צודקת וחיים חקלאיים: התודעה של היהודים באירופה שנישאו בגל ההתלהבות של החזון הציוני עוצבה על-ידי פעילות מאורגנת של תנועות נוער ציוניות, ושל חוות הכשרה לעבודה חקלאית, טרם העלייה לארץ ישראל.

החזון הזה ניצח, כי הוא היה חזון מוגדר, ברור, מלהיב, מעורר עשייה ומעורר התלהבות.

כיום ישראל חסרת חזון, ישראל אינה משרטטת עתיד, היא משאירה את המגרש לאחרים לשרטטו, תוך שהיא שקועה בנבואות שחורות, כמו גם בבקשה מן העולם להתגייס כדי למנוע את התממשותן של נבואות שחורות אלו. זהו אותו עולם שעליו היא מצפצפת בעניין עיקרון שתי המדינות.

ישראל גם דורשת דבר שאינו צודק - להרחיב התנחלויות שאין כל הצדקה מוסרית לקיומן, משום שהן משתקות את חיי הפלשתינים בגדה המערבית, מעמיקות את הכיבוש ואת התסכול, ועומדות על אדמות שנלקחו בתרגילים מתרגילים משונים, הכל כפי שנחשף בדוח טליה ששון.

הגם שאין חולק כי האיום האירני ממשי, השאלה הינה כיצד מגיבים לאיום זה: האם לישראל תוכנית מוגדרת? חזון מוגדר?

ביבי טוען כי לא אכפת לו כמה נשורת גרעינית תיפול על ראשנו, הוא על ההתנחלויות שלו לא יוותר. (יש לציין כי כאשר בשלושים השנים האחרונות 'ריבוי טבעי' היה מילה נרדפת להעמקת הגזל והכיבוש, אין לצפות ממאן דהו להאמין לתירוץ זה הפעם.)

למדינת ישראל יש אפשרות להטות שכם ליוזמת השלום הסעודית, ולמאמצי השלום שדוגלים בהם מספר מנהיגים ערביים, תוך שהיא, במסגרת כניסה אקטיבית ליוזמה זו ולא היגררות אחריה, קובעת את הקווים האדומים שלה: לא פגיעה בביטחון, לא לטרור, לא להסתה במוסדות החינוך. ישראל יכולה לשרטט עתיד של שלום ושגשוג. אך במקום זאת ישראל בוחרת בהדיפה פסיבית של יוזמות של אחרים, ובציפייה חסרת מעש לאסונות שיקרו: אם האיום האירני היה מספיק אקוטי בשביל ביבי, הוא היה חייב לבחור: שרידות מדינת ישראל או החזקה בעוד כמה התנחלויות, שממילא, יסודן בגזל.

ביבי אומר למעשה, שעוד כמה אדמות בהתנחלות חשובות לו ממדינת ישראל כולה, ובכך מתנהג כנרקומן אשר מוכר את דירת אמו בשביל מנת סם. יש לציין כי לו היה ביבי מתעקש על הישארות הצבא בשטחי הגדה בכדי להבטיח את ביטחון ישראל, דרישתו הייתה לגיטימית לחלוטין, אך הדרישה שלו אינה דרישה של הגנה עצמית, אלא דרישה של נגישת הזולת וגזל אדמותיו.

תאריך:  02/06/2009   |   עודכן:  02/06/2009
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי ביקש מלחמה ולא קיבל?
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אבטיח רקוב
2/06/09 15:16
2
קורא בעיון
2/06/09 17:44
3
אבנר שדות
3/06/09 16:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמן הלועזי של החמוציות - cranberries. בשל חמיצותו, קיבל הפרי בעברית את שמו חמוציות. מקור הפרי אצל האינדיאנים בצפון אמריקה, אשר האמינו בסגולות הריפוי שלהן למחלות רבות. על-סמך הידע המסורתי, נערכו מחקרים קלינים רבים אשר איששו את יתרונותיו הבריאותיים של הפרי.
02/06/2009  |  סמדר טייטלר  |   מאמרים
התפתחות החיים יוצרת מצבים שונים אשר איתם עלינו להתמודד גם מן הבחינה המשפטית. בשנים האחרונות, עם התפתחות מדע הרפואה, התאפשר ביצוען של פרוצדורות רפואיות חדשניות, אשר יש בהן לסייע לזוגות חשוכי ילדים, להביא לעולם ילדים משלהם, גם אם לא בדרך הטבעית של הריון ולידה. אחת הדרכים הללו, הינה פונדקאות.
02/06/2009  |  עו"ד אברהם אלטלף  |   מאמרים
היה או לא היה חיסול חשבונות מצד דודו טופז עם אמצעי התקשורת? השתלחותו בערוץ 2 ובמופקדים עליו באה לידי ביטוי עוד כשהעתיק את משכנו לערוץ 10 המתחרה. היה זה כשטופז לא היסס לעקוץ בעצמו, על סף תוכניתו החדשה, את הערוץ שאיכזב אותו. "אתם עוד תראו", הביע אז את מחאתו הגלויה."אני הולך לקרוע לערוץ 2 את הצורה".
02/06/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
מפעם לפעם אנו מתבשרים, באמצעות התקשורת, כי המקום אליו אנו שולחים את ילדנו על-מנת לשהות, להתחנך וללמוד – איננו מקום בטוח. סטטיסטיקה שנעשתה מלמדת כי בתקופת השהות במתקני הלימוד התקניים בישראל, יחווה אחד מחמישה ילדים סוג של הטרדה מינית. חלק גדול יותר מהילדים יהיה מעורב באלימות ובטקסי ביזוי שונים הנהוגים בעולם הלימוד. במכבסת המילים נוהגים לקרוא לכך: משחקי ילדים.
02/06/2009  |  אריה דרוקמן   |   מאמרים
ככל שיהיו יותר קניונים חדשים, כך יהיו יותר קניונים נטושים.
02/06/2009  |  יוסי מטלון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
נכון לרגע כתיבת שורות אלה מצטיירת התמונה העגומה היא שהחמאס לא הושמד וישראל מצויה במשבר רציני, מאות חללים מסרו נפשם בקרב ואלפים נפצעו
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 347/88, איוון דמיאניוק נגד מדינת ישראל. השופטים מאיר שמגר, מנחם אלון, אהרן ברק, אליעזר גולדברג, יעקב מלץ. 29 ביולי 1993
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
הימין הקיצוני מסנדל את בנימין נתניהו וגורם לסירובו המוחלט לקידום מהלכים מדיניים, שעשויים לתרום לפדות מהגיהנום של האפלה במנהרות של עזה את החטופים, שעלולים להיהרג כתוצאה מהפצצות של צ...
נתניהו. שום דבר לא יעצור את ישראל [צילום: קובי עידן/לע"מ]
בנימין נתניהו  |  
דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הפתיחה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם [כ"ז בניסן תשפ"ד, 5.5.2024]
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il