|   15:07:40
  יוסי קרמר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה

גמילה מסמים - רק ע"י שימוש חופשי

יש לאפשר לאדם המשתמש בסמים לצרוך אותם באופן חופשי ואז להסביר לו על הנזקים העלולים להיגרם לו - פיזית ונפשית - כתוצאה מהשימוש בהם. למה? משום שאדם זה במצוקה נפשית כלשהי, וודאי שרוצה לשקם את עצמו
19/06/2009  |   יוסי קרמר   |   מאמרים   |   תגובות
חפץ בשיקום

כיצד יש להתייחס לצרכני הסמים?

ישנן כמה וכמה סיבות לכך שאנשים משתמשים ומתמכרים לסמים:

  • סיבה אחת זה מצב תורשתי, כלומר דפוס התנהגות של התמכרות שעובר מדור לדור.

  • סיבה שנייה היא שבן האנוש, כתוצאה ממצב רגשי מעורער, החליט להשתמש בסם כדי להדחיק את רגשותיו שגורמים לו לייסורים, ובכך להרגיש טוב יותר.

  • סיבה שלישית היא כתוצאה מכאב פיזי, כדי להדחיק ולנטרל את הכאב.

  • סיבה נוספת זה כתוצאה מניסיון החוויה שבדבר, והחיפוש אחר הריגוש שנובע מתוך חוסר הבנה או לחץ חברתי ועוד...

כדי לגרום לכך שאנשים שהחליטו להשתמש בסמים, להבין, לרצות ולבנות את היכולת שלהם לשנות את ההרגלים השגויים שלהם ולהפסיק להשתמש בסמים, כיוון שזה פוגע בבריאותם וגורם להם לסבל רב, צריך קודם כל להבין שהם נכנסו למצב הזה בעיקר כתוצאה מכך שאין באפשרותם להתמודד עם הרגשות הפנימיים שבהם.

הפעלת הרגשות הפנימיים זהו מצב תודעתי של הזיה, שגורם לאיבוד האני העצמי, הזהות האמיתית, וכתוצאה מכך ליצור מציאויות שהן אשליה, מה שלא נכון לעשות.

תופעות לרגשות

הדבר נכון לגבי כל הרגשות הפנימיים שבנו, שמעצם הפעלתם אישיותנו תתנפץ לאינסוף דמויות.

בן אנוש רגוע, הוא רציונאלי וענייני שחי ללא הרגשות הפנימיים, רגשות אשר יוצרים בנו את הקונפליקטים הפנימיים, הניגודים הפנימיים, ובכך הוא שואף לשלמות ולשיפור הרוגע הפנימי ולאורח חיים שלוו, והוא לא עובר מהרגשות שגורמים לו להרגיש טוב, כמו: אהבה, אושר, הנאה, צחוק, שמחה, תשוקה ועוד, לרגש שגורם לו להרגיש רע, כמו: פחד, חרדה, דיכאון, כעס, ייאוש ועוד או להפך, שאלה הם מוליכים עצבים במוח, הורמונים, כימיקלים שאנחנו מייצרים בגופנו ושגורמים לנו להתמכרות לרגשות שאנחנו מייצרים בעצמנו, בתוך גופנו הפיזי.

הרגשות נוצרים מכימיקלים או מקוקטייל של כימיקלים במינונים שונים שיוצר הרכב כימי בדם שגורם לגוף הפיזי שלנו להתנהגות שהיא לא רגועה ולא עניינית ולייסורים פנימיים, וכתוצאה מכך לאי-הפעלה נכונה של הגוף הפיזי ולהחלשתו, להיחלשות המערכת החיסונית, למחלות, לתופעות פיזיולוגיות, לתשישות, לזיקנה ואף למוות.

בן אנוש, רק כאשר הוא רגוע הוא מחובר לעצמו, לאני העצמי שלו, לזהותו האמיתית, הפעלת רגש, ולא משנה איזה מהם, מנתק את בן האנוש מהאני העצמי שלו, מזהותו האמיתית ומהמציאות האמיתית.

חשוב לדעת שנרקומן מזריק את הסם באמצעות מזרק לתוך הווריד שלו, ואז הוא מכניס את עצמו להזיה, ואילו בן אנוש שמרגיש מייצר את הסם שנקרא רגש בתוך הגוף הפיזי שלו, ואז הוא מכניס את עצמו למצב של הזיה, כלומר בשני המקרים בן האנוש מסומם.

מציאת דמיונית

אנסה להסביר:

נכון להיום, לפי החוק חל איסור בשימוש וסחר בסמים. כל מי שמשתמש או סוחר בסמים ונתפס - נענש לפי החוק. אבל, במציאות יש ביקוש לסמים, וכשיש ביקוש לסמים יש מי שמספק את הביקוש.

רוב האנשים שצורכים סמים עושים זאת כתוצאה מבעיות שיש להם. מי שצורך או רוצה לצרוך - סובל, ולא יכול להתמודד עם הקשיים האישיים שהם בעיקר רגשיים. צריכת הסמים גורמת למי שצורך אותם להזיה, להתנתק מהאני העצמי שלו, מזהותו האמיתית ומהמציאות האמיתית והקשה שבה הוא חי אל מציאות שהיא אשליה, כלומר לברוח למציאות דמיונית.

לכן יש שתי אפשרויות:

  • אפשרות אחת: להמשיך בשיטה הקיימת ולהילחם במפיצי ובצרכני הסמים.

  • אפשרות שנייה: לאפשר לכל מי שרוצה לצרוך סמים, לצרוך אותם באופן חופשי.

כל בן אנוש שרוצה להשיג סמים היום יכול לעשות זאת למרות האיסור בחוק. לכן, כדי לא להילחם ולרדוף את צרכני הסמים הגישה צרכה להיות כזו:

צריך לספק לצרכנים את הסמים הדרושים להם, ורצוי שיהיה בחינם.

בשיטה שלתת בחינם לצרכני הסמים את הסמים, ולא להילחם בצרכני הסמים ובמקביל לאפשר לכל מי שמכור לסמים עזרה וטיפול גמילה למי שמעוניין, רק כך נוכל להקטין, ואולי למגר את נגע ההתמכרות לסמים, ואת הפשיעה שנובעת מכך.

רצוי לאפשר למכורים לסמים מרכזי גמילה, מקום למגורים, מזון, ביגוד, יעוץ והדרכה, וגם את כלי השימוש שהם זקוקים להם, כמו מזרקים, כדי לשמור על היגיינה, ולמנוע העברת מחלות, והכל צריך להינתן בחינם.

כמובן שהצורך לסם נובע ממגוון רחב של נושאים שגורמים לבן האנוש לרצות לחיות בהזיה, ולהתנתק מעצמו ומהמציאות הקשה ולחיות במציאות שהיא אשליה.

ככלל, בקהילה ששואפת לחיות ברוגע ובשלווה, כולם צריכים לעבוד בחינם, וכל הצרכים צריכים להינתן בחינם.

אנשים שרוצים להשתמש בסמים או אנשים שמכורים לסמים הם אנשים עם בעיות, לכן יש לעזור להם לפתור את בעיותיהם, וגם בהשגת הסם ולא להילחם, לנדות או להרחיק אותם מהחברה, ולכלוא אותם בבתי הכלא, וגם להדחיק את הבעיה עצמה כפי שזה נעשה ברוב המקרים כיום מעצם כליאתם בבתי הסוהר. צריך כמובן להסביר ולהדריך את הילדים והאנשים המבוגרים יותר ששימוש בסמים הוא מזיק לבריאות.

כאשר בן אנוש רוצה לעשות משהו או להשיג דבר כלשהו, ברוב המקרים שום דבר לא יעצור מבעדו מלהשיג את רצונותיו גם אם זה סמים. כל ניסיון להילחם ולמנוע ממי שרוצה להתחיל לצרוך סמים או מצרכני הסמים שכבר משתמשים, או ממכורים מלהשתמש בסמים, יגרום בדרך כלל להתנגדות מבחינתם ולהתעקש ולעשות דווקא.

חלק מהחוויה ההתחלתית הרגשית היא לבצע מעשים שהם אסורים. הרצון לא להתחיל לצרוך סמים או להיגמל מצריכת הסם, צריך לבוא מהאנשים ומצרכני הסמים עצמם, ולהשתדל שזה יבוא מיוזמתם, ורצוי שהדבר לא ייעשה בכוח, כלומר בניגוד לרצונו של בן האנוש, כי אז נוצר מצב שמנסים ורוצים לחנך, לאלף ולתכנת את המשתמש, ולא לגרום לו להבין בעצמו.

ישנם אנשים שכתוצאה מכאבים פיזיים צורכים סמים כדי להשכיח את כאבם, צריך לאפשר להם גישה חופשית לסם שהם זקוקים לו.

בן אנוש שרוצה לצרוך סמים או צורך סמים, אם נסביר לו שסמים זה רעל לגוף הפיזי, ושהסם פוגע בבריאותו ואף יכול לגרום לו למוות, ואם הוא יבין זאת בעצמו וירצה לא להתחיל או להפסיק בצריכת הסם, ובכך לשנות הרגלים שגויים, רק כך הוא באמת יפסיק לצרוך ולהשתמש בסמים, והסיכוי שהוא יחזור לסם יקטן.

צריך לאפשר לאנשים לצרוך את הסמים בארץ, ולא לגרום להם לנסוע לחו"ל כמו להודו וכו', ובכך לאפשר להם עזרה מיידית כאן במידת הצורך, מה שלא מתאפשר בחו"ל, כי בחו"ל אם תופשים אותם הם נאסרים ונענשים ואין מי שיעזור להם. זו הדרך היחידה בעזרה לצרכני הסמים.

הסחר בסמים, שיוצר ארגוני פשע שסוחרים בסמים ופשיעה, ייפסק רק כאשר נאפשר לצרכני הסמים גישה חופשית לסם.

צריך לזכור שאם מאפשרים לגוף הפיזי שלנו לחיות באורח חיים שהוא בריא, רגוע ושליו יש ביכולתו של הגוף הפיזי שלנו לרפא, לתקן, לחדש ולנקות את עצמו ולהבריא, וזה נכון גם לגבי צרכני הסמים, כמובן שהכל תלוי ברצונו ובמצבו של בן האנוש.

מסקנה: הסם הוא אמצעי של בן האנוש להשתחרר מהסבל שבו הוא שרוי, שהוא בעיקר רגשי. הסם הוא צורך קיומי מבחינתו של המכור שצורך את הסם. הסם מאפשר למכור להשתחרר מהקריז. להיות בקריז ולא לאפשר למשתמש בסמים להשתחרר ממנו, גורם למשתמש לסבל רב, ולכן כחברה עלינו לעזור למשתמשים והמכורים לסמים.

לסיכום, השיטה כיום שלאסור על-פי חוק, לרדוף, ולהעניש ואף לכלוא את האנשים שרוצים לצרוך סמים או שכבר צורכים סמים היא שיטה שגויה, זוהי שיטה שמטרתה לחנך, לאלף ולתכנת את בן האנוש, והיא אינה מאפשרת לבן האנוש להבין בכוחות עצמו, לרצות ולבנות את היכולת העצמית שלו לשנות הרגלים שגויים.

צריך לאפשר לבן האנוש את החופש לבצע את ההחלטות שלו בעצמו, גם אם הן שגויות, ובמקביל להסביר לו, להדריך אותו ולעזור לו, במידה שהוא רוצה בכך לתקן את טעויותיו. המכורים לסם הם בסך-הכל אנשים שסובלים.

ועל כן, צריכה להיות גישה חופשית לסם. צריך לאפשר למשתמשים לקבל את הסם בחינם, ובמקביל לעזור למשתמשים להיגמל, רק אם הם רוצים בכך.

תאריך:  19/06/2009   |   עודכן:  19/06/2009
יוסי קרמר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גמילה מסמים - רק ע"י שימוש חופשי
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משה - פראדוקס
20/06/09 09:05
 
יוסי קרמר.
20/06/09 11:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
להחמיר את הנהָלים
19/06/2009  |  ציפי לידר  |   מאמרים
אין צורך במומחיות מופלגת כדי להעריך שסיכוייו של דודו טופז לשכנע את בית המשפט, שהוא ביצע את מעשיו הנפשעים מחמת אי-שפיות - סיכויים אלה שואפים לאפס אם לא אפסיים לחלוטין.
19/06/2009  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
חכמים רבים כחול למדו ולימדו שבעולמנו ובחיינו קיימת ומקיימת מידת האיזון בין הפכים: בפיסיקה, הקוטביות המגנטית או החומר ואנטי חומר, ובחיים: הטוב והרע, האהבה והשנאה, העוני והעושר ועמם העצב והאושר וכן הלאה.
19/06/2009  |  גד גזית  |   מאמרים
בכל שבוע אנחנו קוראים בתורה פרשה אחת (או שתיים) מג"ן הפרשיות, לכל פרשה יש שם ומקובל אצלנו ששמה של כל פרשה משקף את תוכנה וגם קשור לתקופת השנה בה היא נקראת. כך למשל בשבוע שעבר קראנו את פרשת שְׁלַח-לְךָ שהסיפור המרכזי בה הוא כשלונם של המרגלים בביצוע השליחות שהוטלה עליהם, וכל ההמשך הוא הנחיות בדבר הפעולות שעלינו לנקוט, אפשר לקרוא לזה תרגילי אימון, כדי לעשות את השליחות שהטיל עלינו בורא עולם ומנהיגו, בעולם הזה. כלומר, אומנם הסיפור המרכזי בפרשה הוא שלילי, אבל התוכן הכללי הוא חיובי בהחלט והכל חוסה תחת השם: שְׁלַח-לְךָ, שמצד עצמו הוא נושא מסר חיובי, שכן כל המציאות שלנו בעולם הזה היא לעשות את השליחות שהוטלה עלינו, כמדובר כמה פעמים.
19/06/2009  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
באתר האינטרנט של רשות העתיקות קראתי דברים יפים שהרשות מקשטת את עצמה - "הרשות אחראית לשמירה וחקירת המורשת הארכיאולוגית של הארץ תוך שמירה על איזון בין צורכי הפיתוח של הארץ לבין השמירה על עתיקותיה... הרשות משקיעה מאמצים רבים בפיתוח ובשימור מבנים היסטוריים".
19/06/2009  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 347/88, איוון דמיאניוק נגד מדינת ישראל. השופטים מאיר שמגר, מנחם אלון, אהרן ברק, אליעזר גולדברג, יעקב מלץ. 29 ביולי 1993
נכס של החברה בדרזדן [צילום: ארגו פרופרטיז]
תומר קורנפלד
ארגו פועלת בתחום הנדל"ן למגורים לגרמניה וכבר רכשה כ-4,000 יחידות דיור במודל ייחודי והרבה פוטנציאל השבחה    ארגו נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל - מעט מתחת להון העצמי החשבונ...
מירב ארד
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il