|   15:07:40
  עינת מירון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
לא צריך לקנות דירה חדשה: כך תוסיפו ממ"ד ומרפסת לדירה קיימת
כתיבת המומחים
פרסום ברדיו: כך תמשכו לעסק שלכם מאות לקוחות חדשים

דב מורן, פחות זה יותר

אם על עיתונאים עובדת הפתיחות המושלמת, הנלהבת והלא-מסתירה, הרי שעל הציבור היא עובדת קצת פחות. בתקשורת, ממש כמו באופנה לפעמים Less-is-more מכתב גלוי לממציא הדיסק און קי
23/07/2009  |   עינת מירון   |   מאמרים   |   תגובות
צריך להוריד פרופיל. דב מורן [יח"צ]

עידן יוסף
מודו החלה בהשקה רכה של הטלפון הסלולרי

דב מורן הוא איש בעל זכויות בתעשיית ההיי-טק הישראלית. האיש שהמציא את הדיסק און קי. שעשה את אחד האקזיטים המרשימים בהיסטוריה של מדינתנו הקטנה. האיש שהופך את חייו של כל יועץ תקשורת לקשים ולמורכבים עד מאוד. בהזדמנות זו, אני רוצה לבקש ממנו סליחה. סליחה על כל אותם שיהוקים בלתי נשלטים ואובדן אחיזה באי-אלו מכשירים. מקווה ששום דבר ממה שנפל לא פגע או נפגע. סליחה, כי תסמינים אלה מופיעים, כך לפי הסבתות, בכל פעם שמישהו מדבר עליך. ואני דיברתי... כן, דב, היית נוכח לא נוכח בלא מעט פגישות עם לקוחותי. היית נוכח, אם כי לא תמיד בהקשר חיובי. אני חושבת שההתנהלות התקשורתית שלך, גם אם הביאה לך חשיפה תקשורתית חינמית בשווי מיליוני שקלים, הייתה טעות בסיסית אחת גדולה.

ההשקה (הרכה) של מודו השבוע בסלקום היא ההוכחה שאני צודקת. לפני שנתיים (בערך) כשהחלטת לחשוף את ההמצאה החדשה שלך, העמדת את העיתונאים בתור. ג'יגלת אותם כמו שרק מישהו שמכיר היטב את חוקי המשחק יכול לעשות (כן, הרבה עיתונאים בכו על כתפי. קבלו על היחס. על האולטימטומים. על האמברגואים. על ההבטחות שהופרו ואחר-כך הוכחשו). יורים ובוכים. הם התלוננו ואתה המשכת לככב. על שערים. בכתבות. בחדשות. למרות שבפועל היה לך רק חזון, הם עמדו אצלך בשלשות ועשו בדיוק את מה שביקשת מהם לעשות. להתלהב.

עבדתי ועובדת לאורך השנים עם מנהלים מצוינים. מבריקים. מנהלים עם יכולת מוכחת אבל עם כמה בעיות קשות - הם סובלים מאמינות יתר וגם קצת מפחדים מהצל של עצמם.

באמת שאי-אפשר לספור כמה פעמים נשאלתי איך יכול להיות שהעיתונים מלאים בסיפורי מעשיות, תיאורי הישגים והצלחות, בעוד בפועל הקבלות עוד רחוקות מלהיחתם. "תראי את דב מורן, תראי את שי אגסי (כן, גם הוא אשף תקשורת), עוד אין להם כלום, אבל לא מפסיקים לראיין אותם". "אנחנו כבר סגרנו את העסקה. עושים מהפכה של ממש. תראי כמה לקוחות הצטרפו רק בחצי השנה האחרונה...".

"אתם צודקים", אמרתי. ולא, לא כי הלקוח תמיד צודק, אלא כי במרבית המקרים הם באמת צדקו. החברות שהם עמדו בראשן הרוויחו כסף מעבודה. מלקוחות משלמים. משיתופי פעולה. הם לא קיבלו שקל מקרן השקעות או אנג'ל. הם הצליחו למכור, בכסף אמיתי, את הרעיונות שלהם, את הטכנולוגיה שפיתחו והתפרנסו יפה. למרות זאת, כשפגשו בעיתונאי לטובת שיחת היכרות או ראיון של ממש, הם הפכו פתאום לנזירים. לצנועים. לשתקנים.

מנהלים שמגלגלים מיליוני דולרים בעסקות עם כרישי עסקים בארץ ובחו"ל, פתאום, מול העיתונאי כאילו השתנקו. החדשנות המלהיבה שלהם תוארה בפשטות, בקצרה. על תוכניותיהם סירבו להרחיב כי "נספר כשיקרה...". כשנשאלו עם איזה לקוחות הם עובדים ככה בשקט, מתחת לשפם נזרק שם של לקוח, לא לפני שהזהירו את העיתונאי שלא יצטט כי הלקוח לא אוהב שמדברים עליו. על לקוחות שכן איפשרו שיחה מיעטו להרחיב כי "מה, נספר עכשיו שהוא החברה מספר 1 בתחומה, עזבי, העיתונאי בטח יודע", ו"אם הוא לא יודע?" הקשיתי, "נו בחייך, "עיתונאי שלא ידע את זה?".

אתה, בשונה, שיחקת אותה. כשהיית רק בשלבי התכנון, הצגת מוקאפים לתקשורת. לחשת בשקט בשקט לאחד, שחברה אחת כבר מעוניינת, ולאחר סיפרת על התעניינות מצידה של חברה אחרת. תיארת איך הטסת את כל העובדים, על חשבונך, כדי להשתלט על תערוכת ה-GSM בברצלונה, תוך כדי שאתה חושף השקעות כספיות שבוצעו בחברה. לא פחדת לספר איך אתה מגייס עוד ועוד עובדים וכשהמשבר הכלכלי לא דילג מעליך, הסברת באותה הרציונאליות מדוע אתה נאלץ להיפרד מחלק גדול מהם. לטוב ולרע, שיתפת את התקשורת בכל דבר שקרה, גם אם בפועל, שנינו יודעים, הוא לא היה מחויב המציאות.

השבוע, עם תחילת ההשקה שלך בסלקום, התקשורת הגיבה בקרירות יחסית. כן, התייחסו, סיקרו, צילמו וציטטו אותך בהרחבה, אבל כותרות מפרגנות כבר לא היו. ברשת, לעומת זאת, כמות האיזכורים עם הכותרת השלילית "מדוע אני לא אוהב את מודו" הייתה עצומה (בסדר, במונחי נישה ישראלים). אני לא יודעת אם מודו הוא ה-דבר. אין לי מושג אם שוב, כמו עם הדיסק און קי, הקדמת את זמנך. אני רק יודעת שבקיצוניות שבין לקוחות שמסרבים לדבר עם התקשורת בפתיחות ובהתלהבות על מהלכים עסקיים, אם מטעמי צניעות ואם מטעמי חוסר נוחות, והדרך שלך שחושפת הרבה, הרבה מדי, גם אם מדובר בשלבים הראשוניים רק בתוכניות ושאיפות "כי התקשורת צריכה כותרת", דפוס הפעילות שלך שגוי בתכלית".

אם על עיתונאים עובדת הפתיחות המושלמת, הנלהבת והלא-מסתירה, הרי שעל הציבור היא עובדת קצת פחות. במיליה חברי הרשת שלי, כמה מאות אנשים, ההתייחסות להשקת מודו הייתה שלילית. ייחסו לך זחיחות, התנשאות. בלוגרים שנענים בדרך-כלל בהתלהבות לכל גחמה שיווקית אפילו לא מוכנים לנסות את מודו. להתרשם, לבדוק אם יש בו משהו. חשיפה תקשורתית בשווי מיליוני שקלים והשורה התחתונה - אכזבה.

למרות שתיק עיתונות עב כרס הוא בהחלט מוצר אידילי, ולמרות שנהוג לחשוב שלא חשוב מה כותבים עלייך - העיקר שמאייתים את השם שלך נכון, אני שמחה על הדרך הסיזיפית שעושה עם לקוחותי הנחבאים אל הכלים. בתקשורת, ממש כמו באופנה לפעמים Less is more.

הכותבת מנהלת את מירון תקשורת משווקת המתמחה בעבודה עם חברות טכנולוגיה ו-IT www.meyron-mc.com
תאריך:  23/07/2009   |   עודכן:  23/07/2009
עינת מירון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דב מורן, פחות זה יותר
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורא לא תמים
23/07/09 18:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
אחד האנשים העסוקים בתערוכת העולם הסלולרי בברצלונה השנה היה דב מורן. חברת מודו שהוא עומד בראשה זכתה להתעניינות עצומה, ולו"ז הפגישות של מורן היה צפוף. הרעיון שמציע מכשיר המודו - שם שנגזר מהמלה מודולרי - הוא לב סלולרי זעיר, שהוא מכשיר בפני עצמו, שיכול להיות מוכנס לתוך ג'קטים - חליפות שונות, שנהפכות למעשה למכשיר סלולרי. כך אפשר להלביש את המכשיר בהתאם לצרכים או לצו האופנה: אפשר להפוך אותו לטלפון לשמיעת מוזיקה עם רמקולים חיצוניים או למכשיר קטן לפעילות ספורט, למשל.
17/02/2008  |  אמיתי זיו  |  מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
דבריהם של כל תשעת השופטים בדיון אתמול, ובעיקר הכמות והמהות של חלוקת השאלות אל מול הצדדים, מלמדים שבקרוב יינתן פסק דין שירעיד את הזירה הפוליטית
בעז שפירא
בעז שפירא
שנים ארוכות מספרים לנו שצה"ל הוא הצבא החזק במרחב, כי ביכולתנו להכריע את כל אויבינו וכי יש לנו היכולת לנהל מלחמה רב זירתית ולנצח בה
דן מרגלית
דן מרגלית
אם יופתעו ונתניהו יעמוד על דעתו וידבק בתוכניתו - איתמר בן-גביר ובצלאל סמוטריץ' לא יממשו את איומם ולא יפרשו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il