|   15:07:40
  אברהם פכטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

המאבק המזוין יימשך

החלטות מוועידת הפתח, שהתכנסה כעבור 20 שנה: "לא נכיר במדינה יהודית והמאבק המזוין יימשך" להחזיר את ירושלים כולה זה "קו אדום", כבירת פלשתין אבו מאזן והפתח מצילים את האידיאולוגיה של הליכוד ומזינים אותה בחומר דלק לשנים הבאות
11/08/2009  |   אברהם פכטר   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

שנים אני מסביר וכותב שהפרטנר הטוב ביותר של הימין הם הערבים. בהכרזותיהם ובהתנהלותם הפוליטית-ביטחונית, הם נותנים בידי הימין את הלגיטימציה להמשך המדיניות אותה מוביל נתניהו, למגינת ליבם של אנשי השמאל, הרוצים בשלום של קבע בשתי מדינות לשני עמים - ומקבלים מדי פעם תזכורת מעשית בנוסח "חיתול רטוב" של תינוק בפרצוף.

מה לא אמרו לטובת הפלשתינים, שהם נמצאים תחת כיבוש, שהם פרטנר לגיטימי שמבקש להקים מדינה עצמאית, שהם מוכנים להתגמש ולהתפשר ושאבו מאזן להבדיל מערפאת הוא מדינאי פרגמאטי שניתן להגיע איתו להסכם. ומה עושה אבו מאזן? מכנס ועידת פתח שלא התכנסה, במודע, מזה 20 שנה, בלחץ הארועים בעזה ואובדן השליטה בחבל ארץ זה ומפחד השתלטות "החמאס" גם על יהודה ושומרון, כדי להפגין נוכחות ושרירים פוליטיים.

החלטות ועידת הפתח מדברות בעד עצמן ופירושן הפשוט והמעשי הוא - אי-הכרה במדינה יהודית, לאמור: דחיית ההמלצה של נתניהו למדינה פלשתינית והמשך המאבק המזוין, שפירושו: המשך הכיבוש, המשך ההתיישבות ביש"ע וחיזוק היסודות היהודיים שכבר נמצאים שם. החזרת ירושלים כולה זה "קו אדום, שאין נסיגה ממנו. הקמת מדינה פלשתינית שבירתה ירושלים. פירוש הדבר - אין שלום, אין הסדר, יש מאבק מזוין.

אבו מאזן מפגין שרירים, למרות שבפועל הוא אימפוטנט פוליטי, שלא שולט למעשה בציבור הפלשתיני. אבו מאזן שוכח, או מתעלם, מהעובדה שרק בזכותו, בתמיכתו ובנוכחותו של צה"ל ביהודה ושומרון מצליחים אבו מאזן והפתח לקיים סוג של שלטון עצמאי. הדיווחים על פריחה כלכלית בשכם וברמאללה באו בזכות השקט הביטחוני ביש"ע שנוצר על-ידי תמיכת צה"ל בכוחות הביטחון של אבו מאזן, על-ידי הסכמת ממשלת ישראל לספק נשק, הסכמת ישראל להעביר ליש"ע גדודים מאומנים בירדן, מצרים לחיזוק השלטון המקומי.

במקביל, כדי לשמור על כבודם ומעמדם גם בקרב הקיצוניים ומבפנים וקיצוניים של הארצות סביב לנו - באו ההכרזות של הוועידה, אשר מחזירות את היחסים עם הפלשתינים שנים רבות אחורה. וכאן נשאלת השאלה - למה ברק הציע פשרה נדיבה לערפאת וקיבל "חיתול רטוב" בפרצוף, ולמה אולמרט וציפי לבני אחרי שלוש שנים של דיונים מאומצים ובהם ויתורים מרחיקי לכת בהסדר של גבולות וגם חלוקה בירושלים - ובתמורה קיבלו סתירת לחי, מצלצלת מוועידת פתח.

אם נוסיף להחלטות הוועידה גם את נושא שיבת הפליטים וירושלים כבירת מדינת פלשתין, ברור לכולי עלמא, שהסדר עם הפלשתינים רחוק היום יותר מאשר היה לפני עשור. הסיבות לכך רבות, כבר כתבתי על כך במאמרים קודמים. הדבר נובע מתפיסה אידיאולוגית שורשית, שאין קיום למדינה יהודית ציונית בגבולות ישראל ויתרה מכך, במזרח התיכון. רעיון זה החל בדחיות תוכנית החלוקה, שהוצעה על-ידי האומות המאוחדות בטרם פרצה מלחמת השחרור, מתוך הנחה שיצליחו לגבור על היהודים בשדה הקרב, ומאז הדבר לא ירד מסדר היום. יש לחזור ולהזכיר כל פעם מחדש, כי בהחלטת האו"ם 181 הוחלט על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל ליד מדינה ערבית. הציבור הערבי על מנהיגיו לא קיבל זאת אז, ולא מקבל זאת היום, ולכן הצפי לעתיד בתחום זה ברור וגלוי.

החלטות פתח בכינוס בית לחם טובות ליהודים. זה מוכיח שוב למי שלא האמין או חלם בהקיץ, שיש פרטנר פרגמאטי שמבין את המצב ומוכן לפשרה מכובדת. זה מוכיח לכל החולמים התמימים הרוצים ב"מזרח תיכון חדש", שאנו רחוקים מהסדר קבע או זמני - שנות דור.

הפלשתינים קיבלו זריקת מר"צ מממשל אובמה שהחליט ללחוץ ולהכניע את ישראל, אבל גם הם קיבלו "חיתול רטוב" בפרצוף הממשל. הקו שנקט אובמה כלפי ישראל מקובל על רוב מנהיגי ערב באזור, מאחר שגם הם מבינים וחוששים שהתגברות הקיצוניים מסכנת את משטרם ושליטתם בעתיד.

פתרון הסכסוך הישראלי פלשתיני הוא אחד המוקשים שצריך לפרק בדרך, ומבחינתו של ממשל אובמה, הוא גם הנגיש ביותר והלחיץ ביותר. הפרשנים והמומחים לענייני ערב שניתחו את הנאום, מצאו בו לפי גישתם, גם סתירות, גם חזון וגם גישה חדשנית לבעיות ישנות. הבעיה אינה ביכולת או הכושר להפריח סיסמאות, סלוגנים ומסרים חברתיים ופוליטיים. המבחן הוא ביכולת הגשמתם ויישום בשטח בשנים הקרובות.

להערכתי, בכל הנוגע להגשמת החזון של אובמה ויישום שאיפותיו הפוליטיות בשטח ובמעשה - הוא רחוק מהמטרה. יש קסם רב בדבריו, ולכן לא פלא שפוליטיקאים רבים, במיוחד מהקשת השמאלית, קפצו על הנאום כמוצאים שלל פוליטי רב. ההתלהבות שלהם גובלת באמונה של מציאת משיח פוליטי חדש או גורו שצריך ללכת אחריו בעיניים עצומות. הבעיה לדעתי, היא שהוא עלול לגמור את הקדנציה שלו כ"משיח שקר" - לא בשל עוצמתו הכלכלית צבאית, אלא בשל התמימות שבו, הנאיביות השופעת ממנו והכובשת תמימים והוזים בכל הארצות. האם אובמה באמת חושב ברצינות, שהידברות עם אחמדינג'אד או האייתולות השולטים באירן, בנושא הגרעין הוא אפקטיבי?

האם החמאס, החיזבאללה ואל-קאעידה יסכימו להכיר במדינת ישראל כמדינה ריבונית דמוקרטית, האם יסכימו למדינה יהודית דמוקרטית - זה חלום, זה חזון שאין לו סיכוי להתגשם, לא בדור הזה.

האם הקמת שתי מדינות לשני עמים היא אקטואלית? כן! האם הדבר הוא בר-ביצוע בדור הזה? בספק רב.

בשלב ראשון - הפלשתינים צריכים להחליט ביניהם מי מייצג את העם הפלשתיני - החמאס - אבו הניה או אבו מאזן - פתח הרשות הפלשתינית. אם חמאס מייצג - אין סיכוי להכרה במדינה יהודית. אם אבו מאזן - אין לו סיכוי לשרוד ולהגיע לשלב של הכרה, לא כשמסביב נושקים לשלטונו חמאס + חיזבאללה - אירן - סוריה.

והיה אם נגיע לשלב של דיונים על שתי מדינות לשני עמים (או שלושה) - על איזה גבולות מדובר? 67' בלי כל ההתנחלויות או 67' עם תיקונים, כאשר הגושים הגדולים שייכים לישראל בעבור חילופי שטחים - איפה וכמה? ומה בקשר לבקעת הירדן - לפירוק מנשק כבד, שליטה באוויר, בים.

ישראל מוכנה לדיונים לפי מפת הדרכים, שזה אומר: שלבים של פירוק הטרור, של קביעת שלטון ברור אחד, התקדמות בשלבים לקראת הסדרים והסכמים, כלומר: שלבים, שיכולים להימשך שנים, ולפי המצב בשטח שנים רבות. לפיכך, גם אם ישראל תודיע חגיגית שהיא מסכימה למסגרת של שתי מדינות לשני עמים, הדרך לפתרון ארוכה, פתלתלה ולא תמצא פתרונה לא בתקופת אובמה ולא נתניהו.

חלק מהנאיביות האמריקנית נובעת מהעובדה, שהם מסתכלים ומנתחים את בעיות האזור בעיניים מערביות ואין להם את המבט המוסלמי האזורי, הדתי, המדיני והפוליטי. כמו הנשיאים שלפני אובמה - שלא הבינו את האזור ואת האיסלאם - קרטר, בוש האב, קלינטון, בוש הבן - גם אובמה הוא טירון נחמד אבל רחוק מניסיון מעשי. בוש הבן לא הבין, לא רצה להבין והתייחס לאיסלאם כמו בן טקסס אמיתי, לאמור - אם אתה בא בכוח, התשובה היא "דו-קרב בצהרי היום" - והשולף המהיר הוא המנצח. בוש היה טוב ליהודים, אובמה בשלב זה טוב לערבים - נראה מה יילד יום.

על נתניהו בשלב זה להתחפר בעמדותיו, לא להתרגש מדי, להיות ערני, להיות מוכן להפתעות, להתגמש כשצריך ולתת ל"רוח אובמה" לעבור מעליו ומעל אזורנו. ככל שישראל תהיה יותר איתנה בדעותיה, לגבי ביטחונה, כושר עמידתה ויכולת שרידותה, כך ההכרה בכבודה וההערכה אליה יגברו. כמובן שצריך להיות גם חכם וגם צודק - ולראות איך עוברים את הסערה הזאת מבלי להינזק יותר מדי ויחד עם זאת לשמור על הידידות עם ארה"ב וממשלתה.

"המאבק המזוין יימשך" - זה טוב ליהודים, טוב לימין וטוב לכל אלה מהציבור הישראלי שמאמין שרק ישראל חזקה ביטחונית שבידה נכסים אסטרטגיים, בעלי יכולת קיומית, יבטיחו את שלומה וקיומה של מדינה יהודית, ציונית, דמוקרטית וריבונית.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  11/08/2009   |   עודכן:  11/08/2009
עו"ד אברהם פכטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המאבק המזוין יימשך
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א מ רול
11/08/09 16:50
2
גדעון אמיר
11/08/09 22:49
3
גדעון אמיר
11/08/09 23:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"ליבי במזרח ואנוכי בסוף מערב" כותב המשורר בשירו, והפרשנות ארוכה. כך או כך, בדימוי זה בא להמחיש המשורר לנו הקוראים את המרחק בין היכן שהוא עכשיו להיכן שהוא היה רוצה להיות.
11/08/2009  |  יוסף קנדלקר  |   מאמרים
לכאורה, הסתירה בכותרת צורמת למדי, אך התבוננות מעמיקה במתרחש בכלי התקשורת השונים תוכיח, למעלה מכל ספק סביר, שהריאליטי (המציאות) אותה מבליטים איננה דומה כלל ועיקר למציאות היומיומית.
11/08/2009  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
בנושא בעלות המדינה על אדמות ארץ ישראל בניהול מנהל מקרקעי ישראל, הייתה תמימות דעים בין השלטון הסוציאליסטי במדינת ישראל לבין תנועת המפד"ל. אלה מטעמים סוציאליסטיים וריכוזיות השלטון, ואלה מטעמי קיום מצוות התורה או בדומה להן. זאת ועוד, היה במשך עשרות שנים קונצנזוס כי זה מה שטוב ליהודים, וגם תנועות הימין תמכו בנסיבות המיוחדות למדינת ישראל בהסדר זה.
11/08/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
כמה נורא שנדרש פיגוע שנאה קשה כל-כך כדי שראש הממשלה יבקר במועדון של בני נוער הומוסקסואלים ולסביות וידבר על זכותם לחיות את חייהם כפי שהם מבינים וכפי שטוב ומתאים להם. כמה נורא שנדרש רצח בלתי נתפס כדי שנשיא המדינה ינאם בעצרת של "הקהילה" (הרי לא צריך לפרט באיזו קהילה מדובר) וידבר על זכותו של כל אדם להיות שונה. אגב כך הוא קובע שיש נורמות ויש מישהו שונה שסוטה וחורג מהנורמות האלה, אבל למה נדקדק איתו בקטנות. העיקר הכוונה הטובה.
11/08/2009  |  כרמית גיא  |   מאמרים
לפי מרדכי שלו במסתו "גונבים את הבשורה", מאשים המערב, שאזלו כוחות היצירה שלו, את היהודי באבדן פוריותו; וזהו, לפי שלו, אחד הנושאים העיקריים ב"מחכים לגודו" של בקט. אולי ניתן לראות את התחלת הויכוח על הפריון כבר בתלמוד, במסכת ברכות.
11/08/2009  |  דניאל שליט  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   העולם הערבי  /  מי ומי  
אבו עלא בחוץ, ברגותי, דחלאן ורג'וב בפנים  /  איציק וולף
שלום - לא בשנים הקרובות  /  עידן יוסף
ירושלים - "נקיה מהתנחלויות וממתנחלים"  /  יואב יצחק
גם חכם וגם פיקח  /  יניב שלום
והיה ומצפון תיפתח הרעה...  /  גרשון אקשטיין
1,000 זה מספר טוב  /  שאול רוזנפלד
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלוף (מיל') יצחק בריק
אלוף (מיל') יצחק בריק
"הכרזותיו של בנימין נתניהו וחבר מרעיו שלא נפסיק להילחם עד שננצח, הן בגדר הכרזות חלולות שאין דבר וחצי דבר העומד מאחוריהן. הכרזותיהם שקריות ויש בהן רמיית הציבור. יש לישראל רק דרך אחת...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם בסיומה יעלה בידי ארצות הברית לכונן ברית הגנה מפני האימפריאליזם האירני שייצור שותפות של ממש בין אמריקה, ישראל, סעודיה, מצרים, ירדן והמפרציות המלחמה הייתה כדאית
חיים רמון
חיים רמון
נאום שנשא הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי בכנס בארה"ב כולל בדיות ומעשיות    כוכבי הוא אחד הבכירים שהפיץ שחמאס מורתע - "חמאס לא מגיב לתקיפות שלנו ואפילו לא שוקל להגיב"    בתקופת כהונתו של נפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il