|   15:07:40
  אהרון רול  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

מועצת הטיפשים

התוכנית 'מועצת החכמים' בהנחייתו של דן מרגלית, הרוויחה ביושר את תוארה כ"מועצת הטיפשים"
23/08/2009  |   אהרון רול   |   מאמרים   |   תגובות
וייסגלס סותם פיות ומרגלית מאפשר לו. מועצת החכמים [צילום: ערוץ 10]

התוכנית 'מועצת החכמים' בערוץ 10 של יום שבת 22 אוגוסט 2009, בהנחייתו של דן מרגלית, הרוויחה ביושר את תוארה כ"מועצת הטיפשים".

אורחי התוכנית נחלקים לאגף השמאלני ואגף המרכז אשר בתוכו יושבת גם נציגות לאגף הימין. באגף השמאלני נמצא דב ויסגלס, עורך דין נפוח כבלון, נלעג וטווסי מחשיבות עצמו, אשר נחשב לאחד מאדריכלי פינוי גוש קטיף וצפון השומרון האסוני לעם ישראל. עצם זימונו לפאנל מהווה סטירת לחי למפוני גוש קטיף; גדעון לוי - אותו אין צורך להציג. האדם מבולבל, מקובע במחשבתו אשר העובדות עבורו הינן המלצה בלבד ומכאן שאינו ראוי להתייחסות רצינית; אלדד יניב - עורך דין צווחן והיסטרי ככרוכיה, אשר קיבעונו המחשבתי מתבטא בשנאה ללא מיצרים לגוש הימין ולעומד בראשו, בנימין נתניהו. כל נושא המועלה לדיון, ללא יוצא מהכלל, מנותב דרכו למושא שנאתו היוקדת.

ככלל, את האגף השמאלני בתוכנית מאפיין קבעון מחשבתי יצוק בבטון, אשר אינו נותן לעובדות לבלבלו ומכאן שדעות אנשיו קלושות ואינן ראויות להתייחסות ממשית. שמעת אחד מהם, שמעת את כולם. הם כחבורת תוכים החוזרים איש על מנטרת רעהו במחזוריות מטרידה ונלעגת. חברי האגף השמאלני הם אלימים מילולית ומנסים לכפות דעתם על האחרים באמצעים פסולים בלא שהמנחה, מרגלית, יעצור בידם.

באגף "המרכזי" ניתן למצוא את ארי שביט, עיתונאי 'הארץ' אשר מפעיל את ראשו כהלכה, מסוגל לתובנות העוקבות אחר עובדות משתנות וברגיל יש להקשיב לדעותיו, בחלקן למצער, יש הגיון רב. שביט הינו דעתן אשר אינו חושש ברגיל להביע השגותיו, גם אם אינן תמיד תקינות פוליטית, ויש לכבדו על כך; יפעת ארליך – מייצגת את אגף הימין בתוך "אגף המרכז". יפעת היא נקודת האור בתוכנית. אשה חכמה, הגיונית, ברורה ומושחזת אשר לוואי ושאר חברי הפאנל היו מתקרבים לכישוריה השכליים. זו גם הסיבה כי מושתקת היא לעיתים קרובות באופן גס ובוטה בפי חברי האגף השמאלני הרואים בה איום החושף את אפסותם הם; איתן בן-אליהו – מפקד חיל האוויר לשעבר. מחליף לעיתים במשבצת זו את גדי טאוב. בן-אליהו מתרחק מריב ומדון וככלל טיעוניו הם טיעוני "פרווה" פשרנים. מאידך, נסיונו של בן-אליהו בנושאי ביטחון מוסיף לדיונים.

ככלל, "אגף המרכז" בפאנל חף מקיבעון מחשבתי והוא שמהווה למצער את קול ההגיון בדיונים.

התוכנית מאז ומתמיד מצטיינת ברדידות ובהתלהמות מילולית אלימה, אך הפעם נשבר שיא. האגף השמאלני בניצוחו של דב ויסגלס הכתיר עצמו כטיפש מטופש בכך שהויסגלס הזה בחר להשפיע את בוץ הטיפשות כנגד מר יעלון, המשנה לראש הממשלה. וזאת על מה? על כי יעלון כינה ובצדק רב את תופעת "משנאי החינם בינינו" כוירוס, דהיינו כמחלה המקננת בגוף האומה.

ההתקפה האישית של דב (המפנה) וויסגלס, יחד עם להקת מעודדותיו גדעון (המעורער) לוי ואלדד (הכרוכיה) יניב, היוותה מחזה מביש. דומה ואפילו מסך הטלוויזיה כיסה פניו מבושה. הדיון בסוגיית התבטאותו של משה יעלון, במהות הביטוי "וירוס" לא עלתה למעלת דיון מעבר לבחישה מאוסה באישיותו של הלה אשר יושרו האישי וכישוריו ראויים בהחלט להערכה. מלה לא נאמרה או נדונה באשר לסיבות להתבטאות זו.

גם מנחה התוכנית דן מרגלית הגיע למעלת מורך לב נמוך ביותר בכך שלא העז לעצור את הדיון המשתלח ולהמשיכו בשאלה המתבקשת: "מדוע כינה יעלון את אירגון 'שלום עכשיו' בכינוי וירוס"? כלומר, להביא את הדיון אל המהות ולא להשתלח בשליח. בכך הוכיח דן מרגלית כי ימיו הטובים חלפו ואינו ראוי להגיש תוכנית מעין זו.

דב ויסגלס, אשר תמיכתו הנלהבת והשפעתו מרחיקת הלכת על אריאל שרון בהינתקות האסונית מרצועת עזה יחדיו עם הסכם אוסלו הכישלוני להחריד אפשר ומרמזת על תחילת הסוף של החלום הציוני ולכך כבר קיימת הסכמה לאומית חוצת מגזרים פוליטים, הוכיח בכך כי חכם הוא לא, וזו בלשון המעטה. דהיינו, האוויל אינו רואה את דבשתו. הוסיף על כך "מאור האומה" ויסגלס ובבוטות מחרידה, קבל עם וטלוויזיה, החציף פנים כלפי האדם הכשיר שכלית מעל הרוב בפאנל, יפעת ארליך המצויינת, אשר ניסתה באורח לגיטימי להביע דעתה, וסתם את פיה בפה גס, תוך שמתריס כנגדה "אל תבלבלי את המוח". כדי ביזיון וקצף.

אפילו ולא אחד מחבר "החכמים" בעיני עצמם, לא העלה על דל מחשבתו כי עליו לגנות את אמירתו זו של ויסגלס גס הרוח כלפי חבר לצוות ובכך הפכו כולם, כולל המנחה דן מרגלית אשר זה תפקידו, לשותפים למעשה נבלה מילולי ואלים.

הציל במעט את המצב ארי שביט מ"אגף המרכז" אשר בדיון מאוחר יותר הנוגע לעניין כתבה אנטישמית קשה אשר פורסמה בעיתון מרכזי בשבדיה, הזכיר שלשה סעיפים כגורמים לעניין האנטישמיות השוודית והאחרון בהם הוא הסעיף המבאר למעשה את התבטאות משה יעלון בדבר תופעת ה"וירוסים".

קשה להשתחרר מהרושם כי ההסבר המאוחר של ארי שביט לתופעת האנטישמיות השוודית נועד למעשה בעבור הוויכוח הקודם בנושא התבטאות משה יעלון אך מטעמים של מורך לב ותקינות פוליטית, הביא ארי שביט את הטיעון הנכון והמתאים לנושא "הוירוסים", בסביבה הסטרילית של נושא האנטישמיות השבדי.

פעולות העמותות החוץ פרלמנטריות (עליהן נמנה גם אירגון 'שלום עכשיו'), העוקפות את הדמוקרטיה הישראלית ברגל גסה ומשווקות מרכולתן אצל פריצי העולם על-מנת שיכופפו ידה של ישראל לעשות רצונם שלהם ושל חברי העמותות, וודאי שידועות לחברי הפאנל של "מועצת הטיפשים". הזדעקותו של גדעון לוי הלזה להגן על 'שלום עכשיו' בנוסח: "מה אתם רוצים מהם, הם בקושי פעילים" בעודו יודע היטב כי העתיקו מירב פעילותם לארה"ב ומהווים הגורם הדומיננטי ביותר בעכירת יחסינו עם ארה"ב תוך ניסיון לכופף ידי ממשלתנו באמצעות הפריץ הפאן-איסלמי, הזדעקות זו היא הכובע הבוער על ראש החלק השמאלני בפאנל.

כיום מוסכם כבר על פרשנים בינלאומיים כי פעילות עשרות אלפי הישראלים אשר מכרו נשמתם בעבור בצע כסף ואידאולוגיה אוטו-אנטישמית, היא הגורם המרכזי להתעוררות אנטישמית קשה בעולם כנגד ישראל המתבטאת בשנאת ישראל כמסווה לאנטישמיות המסורתית.

ארי שביט נגע בנושא המרכזי כיום כנזכר לעיל המפלג את העם בישראל, אך עשה זאת באורח מהוסה ומהוסס. חייבים אנו להיות אטומים לחלוטין לעובדה כי לא מספר דיוויזיות הטנקים שבידינו הן בלבד שיעמדו לנו בעת צרה. ברי הוא כי אחדות העם היא-היא, בעדיפות ראשונה, שתיתן בידנו את הכלי המרכזי לנצח את אויבינו.

התבטאותו של משה יעלון בדבר "הוירוסים" נגעה ישירות בתופעה המסוכנת ביותר החותרת תחת אושיות קיומנו כיום בזירה הבינלאומית. יבורך יעלון כי היה בו העוז לברוש הצידה סממני תקינות פוליטית בזויה ולומר אשר על ליבו. פועלו האמיץ של יעלון, גם אם נאמר בכנס סגור, חייב לשמש דוגמה.

ברי הוא כי כל זמן שעמותות "משנאי החינם בינינו" קיימות ופועלות במחשכים כנגדנו בארצות הים, שלא בדרך הדמוקרטית התקינה, אין לנו קיום יהודי בארץ ישראל. חוסר ההבנה, הן במעשה והן במחדל, באמיתות קיומיות אלו, היא המאששת הסברה בדבר טיפשותם של חברי פאנל "מועצת הטיפשים". הם אכן הרוויחו ביושר את תוארם.

תאריך:  23/08/2009   |   עודכן:  23/08/2009
אהרון רול
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מועצת הטיפשים
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בני בנקר
23/08/09 12:20
2
ד"ר אביבה לביא
23/08/09 12:26
 
ירון זכאי
23/08/09 13:02
3
גורי גרוסמן
23/08/09 13:16
4
משה פיפיק
23/08/09 13:16
5
קורןנאוה טבריה
23/08/09 13:20
6
מקשה הקושיות
23/08/09 13:27
 
מיקיס
23/08/09 15:39
7
שלמה כהן
28/08/09 13:35
8
הדר חן
28/08/09 13:43
9
שושנר
3/09/09 23:46
10
אסנת
15/05/10 20:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוהאוס הוא המקום שבו האוכל והבירה נפגשים יחדיו. לידתו במרתפיה הקולינריים של מינכן: מסעדות המורכבות משורת אולמות מרוהטים בשולחנות, ספסלים וחביות - הכל על טהרת העץ. באווירה רעשנית וחסרת יומרות נוהגים המלצרים והמלצריות להגיש בהן ארוחות עממיות משביעות, בתוספת כמויות מדהימות של בירה. אותן מסעדות מופעלות על-ידי מבשלות הבירה של מינכן, כשמטרתן לרכוש את אהדתו של הציבור הרחב. המפורסם שבין המרתפים האלה הוא ה'הופברויהאוס' המיתולוגי, שבו הבירה נשפכת כמים לצידן של ארוחות עממיות ובליווי מוזיקה פולקלוריסטית של שירי יודל, המופקת בידיה של תזמורת כלי-נחושת.
23/08/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
סליחה שאני מתחיל להטיף מוסר דווקא בימים אלה שמידת הדין מתוחה מעליהם ומוצאת כל פסיק של מעשה לא ראוי. סליחה שאני לא מרחם בימים של רחמים ומוכיח אתכם בשבט מקלדתי. סליחה על עוד שיחת מוסר אחת מני רבות ששומעת אוזנכם בחודש האחרון. באמת סליחה.
23/08/2009  |  משה ניסנבוים  |   מאמרים
בדברים שנשא בכינוס של תנועת "מנהיגות יהודית" השווה המשנה לראש הממשלה והשר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון, את "שלום עכשיו" ואת האליטות לווירוס, כפל השגיאות מצידו הוא חמור - ראשית, כיוון שבכך מנע דיון רציני בעמדותיו הלגיטימיות, ותחת זאת קומם עלינו שוב את נחשול הטפות המוסר בגנות האלימות המילולית מהימין.
22/08/2009  |  איתן אורקיבי  |   מאמרים
מִשדרי הרדיו והטלוויזיה בבוקרו של יום א' האחרון היו מלאים בראיונות ובפרשנויות בעניין הרצח של אריק קרפ ז"ל והפגיעות באשתו ובבתו. כרגיל במקרים כאלה, הרגישו העורכים צורך להקדיש לנושא המזעזע לפחות שעה שלמה מתוך תוכנית של שעתיים. שעת שידור היא זמן רב, ולאחר כמה דקות של סיכום הידיעות המעודכנות על הרצח, החל להתגלגל המצעד הרגיל של לשעברניקים, מומחים מטעם עצמם, פרשנים לעת מצוא, יודעי דבר שאין בפיהם דבר מועיל באמת וגם סתם בני אדם שהצליחה ההפקה לשים עליהם את ידה בשעת בוקר, ובלבד שיישמעו כאילו יש בדבריהם איזושהי רלוונטיות, ולו קלושה, לנושא.
22/08/2009  |  עמוס גורן  |   מאמרים
ביום שלישי התבשרנו על עלילת הדם החדשה מתוצרת שבדיה: "ישראל רוצחת פלשתינים וסוחרת באיבריהם" פרסם העיתון "אפטונבלדט", ומיד לאחר פרסום הדברים יצאו ישראלים רבים בתגובה ציונית הולמת ופתחו בהרעשה ארטילרית כבדה דווקא נגד תיבת הדואר האלקטרוני שלי.
22/08/2009  |  ארז תדמור  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il