|   15:07:40
  מרדכי קידר  
מרצה אוניברסיטת בר-אילן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים

התנ"ך כזיוף ציוני

הממצאים הארכיאולוגיים שנחשפו בירושלים אין בהם כדי לשכנע את הפלשתינים, צאצאי בדווים מן החיג'אז שפלשו לארץ ישראל במאה השביעית, בקדמוניות היהודים בארץ
19/09/2009  |   מרדכי קידר   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
הפלשתנאים לא יתנו לעובדות ארכיאולוגיות לבלבל אותם [צילום: פלאש 90]

במאמר שפרסם לאחרונה בניו-יורק טיימס האמיר טורקי אל-פייסל, בנו של מלך סעודיה הקודם, הוא קובע כי שליט סעודיה יבוא לירושלים, כמו שנשיא מצרים סאדאת בא אליה בשנת 1977, רק אם תתחייב ישראל מראש שתיסוג עד המילימטר האחרון מאדמות לבנון, סוריה ופלשתין

לאחרונה נתגלו מספר ממצאים ארכיאולוגיים יהודיים בירושלים: מנהרה בעיר דוד, אוצר מטבעות מימי בית ראשון ושרידי חומות מימי מלכי יהודה. ממצאים אלה הם ראיות נוספות לטענת ישראל בדבר היותה של ירושלים עיר הבירה היהודית בתקופה שקדמה לאיסלאם, ובכך מחזקת הארכיאולוגיה את תביעת ישראל להמשיך ולהחזיק בריבונותה את חלקה המזרחי, הקדום, של בירת ישראל ההיסטורית, שנגאל מהכיבוש האיסלאמי במלחמת ששת הימים, תשכ"ז.

אלא שמה שנראה לנו ברור מאליו, כלל אינו מוסכם על שכנינו. הם טוענים שירושלים נבנתה בידי הפלשתינים הכנענים היבוסים, ונכבשה בידי ישראל במאה ה-20. הם אינם מקבלים את תיאור ההיסטוריה היהודית, ואינם מכירים בעובדה שדוד המלך רכש מארוונה היבוסי את השטח, שעליו הקים בנו שלמה את בית המקדש.

התנ"ך, בראיית שכנינו, אינו אלא זיוף ציוני מודרני, שנועד להצדיק את הקמתה של מדינת ישראל תוך יצירת סיפור מדומיין.

העובדה שהתנ"ך זכה לתרגום ליוונית (תרגום השבעים) במאה השלישית לפני הספירה, ולתרגום ללטינית (הוולגטה) במאה הרביעית לספירה - היא חסרת משמעות בעיניהם.

יתרה מזאת: הפלשתינים רואים בשרידים היהודיים שבאדמת ירושלים רכוש של העם הפלשתיני, כמו השרידים הנוצריים והמוסלמיים שנמצאו באדמת "אלקודס", אשר לטענתם שייכת לעם הפלשתיני.

כלומר, העתיקות היהודיות שייכות לערבים המוסלמים הפלשתינים, ועד שישראל לא תחזיר את העתיקות ש"שדדה מהם" - הם לא יעשו איתה שלום. כזוהי חוצפתם של הערבים יושבי הארץ, שאינם אלא צאצאיהם של שבטי בדווים מן החיג'אז, אשר פלשו לארץ ישראל בשנות ה-30 של המאה השביעית בפיקודו של הח'ליף השני, עומר בן אלח'טאב, וסילקו ממנה את הביזנטים. עכשיו טוענים צאצאי הבדווים שפלשו מן המדבר, כי העתיקות היהודיות, שקדמו ב-1500 שנה לבואם, שייכות להם. לא רק שגזלו את ארץ ישראל, עכשיו הם רוצים לגזול את ההיסטוריה שלה.

על מקבלי ההחלטות בישראל להחליט אפוא, האם יימשכו השוד והביזה שהחלו במאה השביעית, או שסוף סוף יוחזרו ליהודים הריבונות על ארץ ישראל והבעלות על עתיקות היהודים הממלאות את אדמתה.

מה שהבטיח משה דיין לסאדת
משה דיין

המדינות שעליהן יכולה ארה"ב להפעיל לחץ הן מצרים וסעודיה – שתי ידידותיה הערביות הגדולות. אלא שהמלאכה כלל אינה קלה: מובארק אינו רוצה להרגיז את הפלסטינים יותר מדי, ובוודאי שאינו רוצה להיות מטרה לחיצי לשונם של דוברי חמאס, העלולים להקים עליו את "האחים המוסלמים" של מצרים. לכן, וכדי לשכנע את הפלסטינים לחזור לשולחן המו"מ, הודיע מובארק כי הוא רואה בבנייה בירושלים מעשה לא לגיטימי, וכי דין השכונות היהודיות במזרח העיר כדין ההתנחלויות, ולכן על ההקפאה לחול גם על הבנייה בירושלים. מעניין אם בפגישתם בתחילת השבוע הסכים נתניהו עם מובארק בנקודה זו.

שליחו של נשיא ארה"ב למזרח התיכון, הסנטור ג'ורג' מיטשל, מסתובב שוב באזור בניסיון ליצור נוסחה שתקרב את עמדות ישראל, הפלשתינים והערבים. ממשלת ישראל דורשת נירמול היחסים בינה לבין מדינות ערב תמורת הקפאה זמנית של הבנייה בהתנחלויות, וארה"ב התגייסה כדי לשכנע את מדינות ערב להיענות לדרישת ישראל, במטרה לעודד את הישראלים לוותר לפלשתינים ולחתום איתם על הסכם שלום. כחלק מהנורמליזציה המובטחת יזכו הישראלים בקיצור זמן הטיסה לתאילנד, בחסות הרשאה מצד סעודיה למטוסי אל-על לטוס מעל שטחה.

אלא שהפלשתינים אינם מסכימים שמדינות ערב יעשו אפילו צעד אחד לטובת ישראל, כל עוד זו לא אינה מפנה את כל ההתנחלויות, כובשת את "אלקודס בירת פלשתין", ואינה מחזירה את הפליטים לשטחה. שליטי ערב יודעים, שתנאים פלשתינים אלה לעולם לא יתקיימו, ולכן, על-פי הגישה הפלשתינית – לעולם לא יהיה שלום עם מדינות ערב. והנה, כבר יש שלום חוזי בין ישראל לבין מצרים ולבין ירדן, ויחסים בדרגה נמוכה עם מדינות ערביות נוספות.

המדינות שעליהן יכולה ארה"ב להפעיל לחץ הן מצרים וסעודיה – שתי ידידותיה הערביות הגדולות. אלא שהמלאכה כלל אינה קלה:

מובארק אינו רוצה להרגיז את הפלשתינים יותר מדי, ובוודאי שאינו רוצה להיות מטרה לחיצי לשונם של דוברי חמאס, העלולים להקים עליו את "האחים המוסלמים" של מצרים. לכן, וכדי לשכנע את הפלשתינים לחזור לשולחן המו"מ, הודיע מובארק כי הוא רואה בבנייה בירושלים מעשה לא לגיטימי, וכי דין השכונות היהודיות במזרח העיר כדין ההתנחלויות, ולכן על ההקפאה לחול גם על הבנייה בירושלים. מעניין אם בפגישתם בתחילת השבוע הסכים נתניהו עם מובארק בנקודה זו.

גם סעודיה מביעה הסתייגות מן הדרישה האמריקנית, וזאת על-פי מאמר בניו-יורק טיימס שפרסם לאחרונה האמיר טורקי אל-פייסל, בנו של המלך הקודם פייסל, המכהן כיום כראש מרכז המלך פייסל למחקרים וללימודים איסלאמיים, לאחר ששימש בעבר ראש המודיעין הסעודי ושגריר סעודיה בארה"ב. ואלה עיקרי דבריו של בכיר סעודי זה, אשר שמו מוזכר בקבוצת האישים שממנה ייבחרו בעתיד מלכי סעודיה, ואשר על כן משקפים נאמנה את הלכי הרוח בקרב ההנהגה הסעודית:

סעודיה היא המדינה האיסלאמית החשובה ביותר, עקב היותה המסגרת הפוליטית של שני המקומות המקודשים לאיסלאם – מכה ומדינה.

בזכות עתודות הנפט שלה וכוחה הכלכלי, סעודיה היא מעצמה ומנהיגה של העולם הערבי והאיסלאמי. סעודיה לא תסכים לקיים שום דיאלוג עם ישראל לפני שזו תיסוג מהגדה המערבית, מרצועת עזה (!), מרמת הגולן הסורית ומחוות שבעא בלבנון. כל צעד שיש בו נורמליזציה עם ישראל, לפני שזו תחזיר לבעליהם את השטחים הכבושים הללו, יהיה ערעור על החוק הבינלאומי והתעלמות ממעשיה הבלתי מוסריים של ישראל. לא ייתכן שישראל תוותר רק על חלק מהשטחים ותקבל בתמורה לכך ויתורים ערביים כלשהם. כך למשל, בעקבות הסכמי אוסלו ב-1993, מספר מדינות ערביות כוננו יחסים עם ישראל, אך זו מצידה המשיכה את הבנייה בהתנחלויות.

ישראל מתעלמת בקביעות מיוזמות השלום של הממלכה הסעודית – זו שהוגשה בשנת 1982 וזו שאושרה בוועידת הפסגה הערבית בביירות בשנת 2002. על ישראל לסלק מייד את כל ההתנחלויות שהקימה בגדה המערבית, ורק פעולה כזו תוכיח לערבים כי כוונות השלום שלה רציניות. על העולם להפעיל לחצים על ישראל, כדי שזו תפנה את השטחים הערביים, שכן אלו נכבשו במלחמה, ולא ייתכן שייכון שלום תוך הנצחת תוצאותיה של מלחמה.

על הדרישה כי מלך סעודיה יבוא לירושלים כמו שנשיא מצרים סאדאת בא אליה בתחילת יוזמתו בשנת 1977, אומר טורקי אל-פייסל, שסאדאת הגיע רק לאחר שמשה דיין הבטיח לשליחו, חסן אל-תוהמי, שבתמורה לשלום עם מצרים תיסוג ישראל עד המילימטר האחרון מן האדמה המצרית. כיום אפוא, אם ישראל מבקשת שמלך סעודיה יבקר בה, עליה להתחייב מראש שתיסוג עד המילימטר האחרון מאדמות לבנון, סוריה ופלשתין (נראה שכוונתו של אל-פייסל היא לשטחי יהודה ושומרון ולא לישראל בגבולות 1948).

לטענת טורקי אל-פייסל, כל מדינות האזור מעוניינות להפסיק את הקזת הדם, אך אינן יכולות להשלים עם גזל אדמות. כל עוד ישראל ממשיכה לגזול את אדמות הערבים, אין היא יכולה לצפות שהם יקבלו אותה כמדינה לגיטימית.

מניתוח דבריו עולה בבירור, כי תמורת שלום עם העולם הערבי, על ישראל לוותר גם על ירושלים המזרחית.

לאתר מגזין מראה
ד"ר מרדכי קידר הוא מרצה במחלקה לערבית וחוקר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן
תאריך:  19/09/2009   |   עודכן:  20/09/2009
מרדכי קידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התנ"ך כזיוף ציוני
תגובות  [ 24 ] מוצגות   [ 24 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
איתן ק.
19/09/09 17:08
 
מיקיס
19/09/09 19:58
 
האוייב
20/09/09 11:43
 
מימו
20/09/09 13:44
2
הניה
19/09/09 19:40
3
קורןנאוה טבריה
20/09/09 03:26
4
CleraVision
20/09/09 07:04
 
CleraVision
20/09/09 18:40
5
א.ל. רמת-גן
20/09/09 09:52
6
משכיל ותרבותי
20/09/09 10:31
7
רואה וערני
20/09/09 10:34
8
אלי נ
20/09/09 12:19
9
בטטה
20/09/09 12:21
 
צבי גלברד
20/09/09 19:43
10
יריב א.
20/09/09 12:56
11
יריב א.
20/09/09 13:32
12
.מיכל מירושלים
20/09/09 13:42
13
הרשלה
20/09/09 15:08
14
זה לב האיסלם!!
20/09/09 19:22
15
דן הרפז
20/09/09 19:50
16
ישראלי תל אביבי
20/09/09 21:09
17
שאול א.
21/09/09 08:12
18
פלסטינאצית ממש פה
21/09/09 09:14
19
ב.ל
21/09/09 10:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תקוות רבות תלו הפלשתינים, הערבים והמוסלמים בנשיא האמריקני החדש ברק חוסיין אובמה בכל הקשור לפתרון הבעיה הפלשתינית, אך הנה אט אט מתבררת התמונה המדינית של המזרח התיכון שאותה מצייר ממשל אובמה ומתברר כי נכון לשעה זו, "אין שום חדש תחת השמש" מבחינת הפלשתינים.
19/09/2009  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
כל נושא התקלות המכניות עקב רשלנות גורמים המורשים לטפל בכלי רכב, הוא נושא מוזנח אשר הגיע הזמן לטפל בו.
19/09/2009  |  אפרי הלפרין   |   מאמרים
אז מה היה לנו בשנה שחלפה? מה הספקנו ומה לא, מה רצינו וקיבלנו ועל מה אנחנו עדיין חולמים; מה לא הצלחנו למרות שכל כך רצינו, על מה אנחנו מצטערים. אנחנו לא יכולים לברוח מהמחשבות האלו במיוחד לאור העובדה שמזה מספר שבועות, המייל שלנו שולח לנו ברכות מכל מיני גופים ומוסדות, הפקיד בבנק, המוכר בחנות, לכולם אותו המשפט: "שנה טובה". ויש לנו צורך עז לומר את המשפט הזה ויש לנו צורך להיאחז ולהאמין בו.
19/09/2009  |  רונית שרף  |   מאמרים
אז עתה אנו יכולים לראות כיצד ריצ'רד גולדסטון סבור שהוא שימר את המוניטין השיפוטי שלו, בעודו ממציא עלילת דם נגד ישראל. הוא ייצר דוח שמצא, כצפוי, כי ישראל ביצעה במבצע "עופרת יצוקה" את כל "פשעי המלחמה", שבהם החליטו מראש חברי וועדת החקירה להאשים אותה, עוד לפני שהחלו את דיוניהם.
19/09/2009  |  מלני פיליפס  |   מאמרים
הכל יתחיל בשבועיים שבהם התקשורת למיניה לא תאמר שום דבר באופן נרחב ככל האפשר ופוטוגני להפליא. ומכובד כמובן (מי יכול לשכוח את הבעות החומרה של פרשני הטלוויזיה, כשהם מודיעים לנו לא כלום בריבוע ואת תצלומי התקריב מהארכיון בצירוף כותרות אדומות גדולות ומרשימות?). אנו האזרחים נקבל תילי תילים של פרשנויות על לא מאומה. מקורבים, קרוביהם של מקורבים, בעלי ידע עמוק מבפנים, לא יאמרו כלום באופן חגיגי במיוחד. מרשים, לא?
19/09/2009  |  קובי קמין  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
מיטשל יצא בידיים ריקות  /  ספי קיני
חמאס אחראי למות האזרחים  /  איציק וולף
"הדוח שווה להחלטה 3379"  /  איציק וולף
נטורי אוסלו מחרישים  /  שאול רוזנפלד
מוסר ומלחמה - פורנוגרפיה וצניעות  /  ד"ר צ'לו רוזנברג
מה שהרווחנו בלבנון  /  תמי מולד-חיו
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
נכס של החברה בדרזדן [צילום: ארגו פרופרטיז]
תומר קורנפלד
ארגו פועלת בתחום הנדל"ן למגורים לגרמניה וכבר רכשה כ-4,000 יחידות דיור במודל ייחודי והרבה פוטנציאל השבחה    ארגו נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל - מעט מתחת להון העצמי החשבונ...
מירב ארד
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם בסיומה יעלה בידי ארצות הברית לכונן ברית הגנה מפני האימפריאליזם האירני שייצור שותפות של ממש בין אמריקה, ישראל, סעודיה, מצרים, ירדן והמפרציות המלחמה הייתה כדאית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il