|   15:07:40
  גדי אשל  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

סרבנים?

בדוחושב האורווליסטי של חונטת השמאל שהשתלטה על המדינה, מי שמבקש להשיב גזילה מבעליה ולהשיב את צה"ל ליעודו המקורי, הגנה על האומה היהודית, הוא סרבן קריאה ביקורתית בטקסט וב'שיחדש' של האליטות הסמולניות
25/11/2009  |   גדי אשל   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
אולי זה בכלל התיקון שצה"ל היה תכלית בכדי לשוב למצבו הטבעי מקדמת דנא? [מרים צחי]

נכון, צבא אינו משמרת מחאה פוליטית. חייל אינו מתגייס כדי לעשות הפגנות פוליטיות. אבל (ברור שיבוא ה'אבל', ומטבע הדברים הוא העיקר), אם ההפגנה נועדה להשיב את צה"ל ליעודו ולתפקידו, יתכן שהיא הכרח וחובה. חובה של חיל מקצועי ונאמן, כמו חובה של אזרח מסור ושל עובד ציבור שעושה מלאכתו אמונה. ואם זה המצב, מעשה 'כפיר' נראה אחרת.

חיילי כפיר, הניפו שלטים כנגד חטיפתם להיות ברגים ברכבת הגירוש. בניסיון לדכא הנפת שלטים זו, תויגו המניפים כ"סרבנים". "המערכת" כולה, מקיר אל קיר, מביבי ועד למשה נגבי, התגייסה ע"מ לרסק אותם. א. ברק (זה מאקירוב) הורה למשפטני הארגון אותו לקח עם נצחונו בבחירות: לרסק, ומהר. "הפרד ורסק"; הפרד "חילוניים" מ"דתיים".

הפרד "ממרידים" מסתם "סרבנים", והעלה את המינון: משלוש שנים בכלא - לארבע, על הנפת כרזה לחפ"שים דתיים; טיפול-תרופתי-כפוי לרבנים דתיים, ושעורי דמוקרטיה מתקנת לכל מי שהפוליגרף גילה עקבות של רוח צה"ל אמיתית במוחו. והשאלה היא: למה? מה בעצם כל כך נורא בהנפה זו? היכן האיום הקיומי? האם באמת שלט שמשונית חובבני שמרימים שני חיילי שמשון יכול להרוס בסטיליה?

המלך הוא עירום
הדוחושב שהקדים את הגירוש

ולמה זעם מלך דנמרק אז ולמה זועמת האליטה הנאורה היום? - זה ברור: הילד שם בדנמרק - כמו הכפירים כאן, גילה סוד מדינה. הכפירים כאן גילו סוד, שעצם גילויו יטרפד את זממו. "הסוד", שצה"ל הנוכחי שוב מֵסֵב את עצמו להיות כוח שיטור שתכליתו גירוש יהודים.

ובכן, התשובה פשוטה וגלויה: הם –הנאורים, יודעים מה מסוכן להם. יותר ממך וממני. כמו שמלך דנמרק ידע כמה מסוכנת צעקת הילד הקטן - "המלך הוא עירום", בתהלוכת "בגדי המלך החדשים", באגדה של ה.כ.אנדרסן. וכל מה שקורה כאן ועכשיו כבר כתוב בדברי ימי אותה תהלוכה הזויה. שם, זה נגמר באמת בריסוק: הילד הקטן שההין לצעוק "המלך הוא עירום", נשפט על "סרבנות" ונענש בכריתת לשונו. הוריו, שחינכו אותו להגיד אמת, נכלאו במוסד סגור לגמילה מאמת, לשארית חייהם, וכל שאר נתיני הממלכה החלו לעבור שעורים מודרכים בשנאת ילדים, בהדרכת אמני ההשֹנאה – קופנהאגן-&-קירשנבאום. הנאורים, ועושי דברם היום כאן (אלה שנבחרו בקולות הימין), מנסים לשחזר את ההצלחה ההיא, או לפחות את ההצלחה ב"הינתקות", ולכך הושק המסע נגד "הסרבנות".

ולמה זעם מלך דנמרק אז ולמה זועמת האליטה הנאורה היום? - זה ברור: הילד שם בדנמרק - כמו הכפירים כאן, גילה סוד מדינה. הכפירים כאן גילו סוד, שעצם גילויו יטרפד את זממו. "הסוד", שצה"ל הנוכחי שוב מֵסֵב את עצמו להיות כוח שיטור שתכליתו גירוש יהודים. מֵסֵב, את עצמו כמו אז ב"הינתקות" וב"הכנה המנטלית" לעשייתה, לכח פצל"ם – "פעולות צבאיות לא מלחמתיות". היום, הכל מתכנס בשם הגנאי: "סרבנים".

בפרויקט ה"הכנה המנטלית" ל"הינתקות" שטפו לקצינים ולחיילים את המוח, שה"הינתקות" טובה ונכונה לישראל. א.שרון מכר חזון חדש לציון. חזון שהוא מיצה בדבריו ליואל מרקוס ב'הארץ' בפברואר 2004: "אני יוצא מנקודת הנחה שבעתיד לא ישבו יהודים בעזה". חזון שהוא גזר ממנו - בהגיון סמולני, דווקא את גירוש צפון השומרון. חזון שהפך אותו לאתרוג שמור בכל אי יווני באשר הוא. חמש מנטרות זמררו ב"הכנה המנטלית" להכנת אותה "הינתקות":

  • שזה טוב לישראל.
  • ש"זו החלטה דמוקרטית"
  • שתפקיד צה"ל הוא "להגן על הדמוקרטיה ועל שלטון החוק"
  • שהמתנחלים – המיועדים לגירוש, אלה שעשו בעשר אצבעותיהם את המפעל המפואר בגוש קטיף, הם סה"כ טפילים אלימים ומסוכנים ("אחים", אבל..) ולכן זה יעוד ישראל לגרש אותם ולפרק אותם
  • ובכלל, "צה"ל לא בוחר את משימותיו".

הפעם, במתקפת הזעם על ה"סרבנים", לאחר שהתֵרוצים המגוחכים לגירוש ההוא התפוצצו לנו בפרצוף, אין זכר לאיזו הצדקה שהיא. נותרה רק המוטציה: אסור להיות "סרבן". גם לא סרבן בפוטנציה. ואם אתה חושב שגירוש יהודים הוא רע, ואפילו גילית את דעתך והיית מוכן לשאת בעונש על גילוי דעתך זו, אתה הרי סרבן בפוטנציה: סיכון קיומי. ויש להודות: הדה-לגיטימציה עובדת. אפילו רבני ישיבות הסדר מתייחסים לחיילים – אולי מבלי משים, כ"סרבנים" (ראה בהקשר זה דברי הרב דוד סתו, לאחרונה).

מה בשם המאגי "סרבנים?"
זו השפה שלהם [יוסי זליגר]

"סרבן", כאשר מדובר בנאמני העם והארץ, משווק לישראלים כמו "שלום". "שלום", בפי ביילין, אלון ליאל, שמעון פרס, או שאר 300 הסמולנים היושבים על ברזי עיצוב דעת הקהל בישראל, הוא תמיד משהו ש"כולם יודעים מה הפרמטרים הסופיים שלו". כז הוא "השלום" עם סוריה. כך ב"פלשתין". לכן, מסיק האוסלואיד, חבל"ז: למה לא למסור את האדמה ולטהר אותה מיהודים כבר עכשיו?

"סרבן", כאשר מדובר בנאמני העם והארץ, משווק לישראלים כמו "שלום". "שלום", בפי ביילין, אלון ליאל, שמעון פרס, או שאר 300 הסמולנים היושבים על ברזי עיצוב דעת הקהל בישראל, הוא תמיד משהו ש"כולם יודעים מה הפרמטרים הסופיים שלו". כז הוא "השלום" עם סוריה. כך ב"פלשתין". לכן, מסיק האוסלואיד, חבל"ז: למה לא למסור את האדמה ולטהר אותה מיהודים כבר עכשיו? וכזה הוא ההגיון באשר ל"סרבן". כמו "שלום" או כמו "תהליך שלום", כולם יודעים מה יעשה ה"סרבן" ב"יום פקודה". "יום פקודה" הוא ב"שיחדש" הסמולני, תמיד, היום שבו – סוף סוף, מטהרים את יש"ע מיהודים. ("שיחדש" הוא שפה מכובסת שחורשת את המוח לגירוש יהודים. זו הייתה טכניקה מרכזית ב"הכנה המנטלית" ל"הינתקות", והרעיון, כמו גם השם עצמו, נלקחו ע"י הפסיכולוגים הצבאיים מספרו של ג'ורג' אורוול - "1984". שם זה נקרא: New Speak. "שיחדש" של "ההכנה המנטלית" הוא תרגום מדויק של מונח זה. כך הפכו כתומים ב"שיחדש" להיות "מסתננים" או "שב"חים", בתי המשפחות הפכו להיות "מבנים מאויישים", והאקט האלים עצמו הפך להיות "באנו לעזור במעבר דירה"). לכן, מספיק לתייג מישהו כ"סרבן", כדי שלא נשאל מה ולמה: "כי הרי כולם יודעים". כי להיות סרבן זה רע, באופן בלתי תלוי במושא הסירוב, ושאלה מעצבנת מהסוג: "האם באמת התגייסתי לצה"ל כדי להרוס את הפסנתר של משפחת בן דוד בנגוהות", היא מחוץ לתחום. היא "סרבנות".

סרבנות ופוליטיזציה של צה"ל
א-פוליטיזציה של צה"ל? [AP]

שנה וחצי מתחילת ההכנות כדי ש-60,000 חיילים ושוטרים - כח הגירוש המיועד, יהיו מבושלים נפשית למשימה. היום, ב"אין פוליטיקה בצה"ל" חייבים הקצינים והחיילים לשנן שהריסת פסנתר היא משהו לא פוליטי - פצל"ם מן הסתם, וגם בהשחתה מכוונת של ארוחת שבת בחומש אין רבב של פוליטיקה. שאלמלא כן, הם "סרבנים".

המאבק בהנפת השלטים וב"סרבנות" נישא היום על כנפי המנטרה: "אין פוליטיקה בצה"ל". מנטרה זו היא ליטוש של המנטרה מ"ההכנה המנטלית" – "צה"ל לא בוחר את משימותיו". אז הסתתרה מאחורי אמירה צינית זו, כל היוזמה הצה"לית להסבת צה"ל לפצל"ם-גירוש-יהודים (השימוש החוזר ונשנה והמכוון, בקיצור צבאי זה, בא להצביע על הכוונה במעשה, ועל ההתכוננות הממוסדת לו! - הקיצור "פצל"ם" הונהג במז"י – מפקדת זרוע היבשה, לכבוד גירוש יהודים, ואף שאינו בשימוש תדיר בשיח היום-יומי, ב"הינתקות" הוא כיכב בשיח של עושי ההכנה המנטלית). פרויקט שהיה יוזמת הפיקוד הבכיר של צה"ל, נטו. התחיל בו אלוף פד"ם דאז – דן הראל, ששבוע לאחר כנס הרצליה בדצמבר 2003, כינס את הפסיכולוגים הבכירים של פיקוד דרום, והם הבהירו את שני האילוצים לגירוש: (א) נדרשת הכנה מנטלית – הסבה לפצל"ם גירוש יהודים, ו-(ב) ההסבה דורשת זמן. שנה וחצי מתחילת ההכנות כדי ש-60,000 חיילים ושוטרים - כח הגירוש המיועד, יהיו מבושלים נפשית למשימה. היום, ב"אין פוליטיקה בצה"ל" חייבים הקצינים והחיילים לשנן שהריסת פסנתר היא משהו לא פוליטי - פצל"ם מן הסתם, וגם בהשחתה מכוונת של ארוחת שבת בחומש אין רבב של פוליטיקה. שאלמלא כן, הם "סרבנים".

"סרבנות" אל מול שימוש לא לגיטימי בצה"ל
חוות האתרוגים [AP]

לפני בחינה של "חוקיות" ראוי להעיר שיש 'פשע קטן' ויש 'פשע גדול'. הפושע הקטן גונב את הדלק של צה"ל בהעברת הדירה הפרטית שלו. הפושע הגדול, מקבל חווה ענקית וים של מים, כדי לבנות עליהם את דירתו הפרטית.

"סרבנות" בעלמא, היא משהו לא מוגדר מבחינת ערכית. האם סירוב לשרת בצבא גרמניה הנאצית היה מעשה רע? האם סירוב לירות בחקלאי כפר קאסם, ערב מבצע סיני ב-1956 – אם היה אז סירוב כזה, האם היה פסול? (דרך אגב, כפר קאסם הוא אחד משני המקרים המובהקים המובאים בתדריכי צה"ל כדוגמה לפקודה שדגל שחור מתנוסס מעליה. ועוד דרך אגב: שאלה כנ"ל לגבי 'אלטלנה' נאסרה ב"הכנה המנטלית" ל"הינתקות", מטעמי תקינות פוליטית כמובן).

כך, "סירוב" בעלמא הוא שלילי כמו "הברחה" בעלמא. האם אירנה סנדלר ז"ל, חסידת אומות העולם, שהבריחה 2500 ילדים ותינוקות יהודיים מגטו ורשה במלחמת העולם השניה, עשתה מעשה רע?

ולחילופין, האם סרבנות מטעמי מסירות לישראל וסרבנות מסמול חד המה? ('סמול' זה הכיתוב הנכון. זו לא טעות!) האם סירוב להגן על יהודים וסירוב שלא-להגן על יהודים חד המה? הרוצח של משפחת אושרנקו טבח אותם בסכין, אך מי שיסיק מכך שמנתח בבית חולים שמשתמש בסכין הוא רוצח אפל, יהיה קוקו מוחלט. זה מוביל לשאלה העיקרית: האם פקודת הגירוש היא חוקית ו/או לגיטימית.

לפני בחינה של "חוקיות" ראוי להעיר שיש 'פשע קטן' ויש 'פשע גדול'. הפושע הקטן גונב את הדלק של צה"ל בהעברת הדירה הפרטית שלו. הפושע הגדול, מקבל חווה ענקית וים של מים, כדי לבנות עליהם את דירתו הפרטית.

רמת הפשע "הקטן" ושאלת הסירוב לבצעה, מומחשת באירוע יד-יאיר. היה ברור שהפקודה שנתן תא"ל נועם תיבון להחרבת ביתה של משפחת גולדמינץ ביד-יאיר, הייתה בלתי חוקית; הייתה קביעה ברורה של בג"צ לעצור. במשפט צדק היה פשע זה בא על עונשו. הנתבע היה משלם גם בתביעה פלילית וגם בתביעה אזרחית. ברור שקצינים וחיילים היו צריכים לסרב לפקודה שמצפצפת על קביעת בג"צ בשטח.

זה "פשע קטן". כי מול הדה-לגיטימציה הנוכחית ל"סרבנות" השאלה הראשית היא: האם לא מתנוסס דגל שחור מעל עצם ההסבה של צה"ל לפצל"ם. האם מעשה זה הוא לא "פשע גדול". האם כלל השימוש בצה"ל לאכיפת חוקי בניה ביהודה ושומרון – חוקי. זאת כאשר ברור ש"המחוקק" – עד פרטי הפרטים ב-ת.ב.ע. שאיננה, הוא מערכת הביטחון, וכל העיסוק בפברוק תקנות ונהלים נועד אך לייבש ולמרר את חיי המתישבים היהודים.

מה שברור הוא שהמערכת הפוליטית הנוכחית מנצלת את ה"לאקונה" בהגדרת משימת צה"ל במדינת ישראל, ע"מ לעשותו כלי פוליטי. מה עוד שמערכת זו עושה זאת למרות הידיעה הברורה שבכך היא מחלישה את כושרו הלחימתי של צה"ל – על כל מה שנובע מהחלשה זו, וכפי שהוכח במלחמת לבנון השניה. על ניתוח הקשר הסיבתי בין הפשלה במלחמת לבנון השניה ובין הסבת צה"ל לפצל"ם ב"הינתקות", ניתן לראות בדוח 'ההכנה המנטלית להינתקות ושברה בצה"ל" של צוות המצ"ח. אך, מסתבר שהחלשת צה"ל ומדינת ישראל מול האויב, משניים לאותה מערכת פוליטית. וילנאי "שוקל" לותר על שירות ישיבות ההסדר ...; אכ"א מערים קשיים על גיוס נוער כתום לאחר ה"הינתקות"; אלוף בני גנץ, כאלוף פצ"ן, מכריז, שהכתומים מסוכנים לצה"ל יותר מהחיזבאללה..., ורא"ל דן חלוץ התפייט באיומים לא לגייס את הנוער הכתום.

לאקונה בחוק יסוד צה"ל?
פרופ' אסא כשר [גור דותן]

יעוד עיקרי של צבא במדינה טוטליטארית הוא שמירת השלטון. משימה שכובסה ב"התנתקות" ל"שמירת החוק" או ל"שמירת הדמוקרטיה". ולמה כל הלכאורה לעיל? -- מכיוון שחֶסֶר זה מתמלא באופן ערכי, בתוך צה"ל. מתמלא ע"י "רוח צה"ל".

הלאקונה (לכאורה) בהגדרת משימת צה"ל במדינת ישראל נובעת מחוק צה"ל. חוק יסוד צה"ל הנוכחי, אמורפי לחלוטין בנוגע לתפקיד הצבא. זו לשונו:

"צבא-הגנה-לישראל הוא צבאה של המדינה.
כפיפות למרות האזרחית:
הצבא נתון למרות הממשלה.
השר הממונה מטעם הממשלה על הצבא הוא שר הביטחון.
הדרג הפיקודי העליון בצבא הוא ראש המטה הכללי.
ראש המטה הכללי נתון למרות הממשלה וכפוף לשר הביטחון.
ראש המטה הכללי יתמנה בידי הממשלה לפי המלצת שר הביטחון.
החובה לשרת בצבא והגיוס לצבא יהיו כפי שנקבע בחוק או מכוחו.
הסמכות להוציא הוראות ופקודות המחייבות בצבא תיקבע בחוק או מכוחו.

אין להקים או לקיים כוח מזוין מחוץ לצבא-הגנה לישראל אלא על-פי חוק."


מכיוון שלא מוגדר בחוק זה, ולא בשום חוק אחר בישראל, מהו "צבא", יש כאן לכאורה לאקונה. לכאורה, הייעוד והתפקיד יכולים להתפרש עפ"י ראיות עולם שונות: לאומיות ו/או פוליטיות. לכאורה, "צבא" יכול להיות צבא של מדינה דמוקרטית או של מדינה טוטאליטארית, ולא מוגדר מהו צה"ל (עם שמדינת ישראל תופסת עצמה כ"דמוקטית"). יעוד עיקרי של צבא במדינה טוטליטארית הוא שמירת השלטון. משימה שכובסה ב"הינתקות" ל"שמירת החוק" או ל"שמירת הדמוקרטיה". ולמה כל הלכאורה לעיל? -- מכיוון שחֶסֶר זה מתמלא באופן ערכי, בתוך צה"ל. מתמלא ע"י "רוח צה"ל". רוח שתוקנה לאחר הקוד האתי של אסא כשר. ערך יסודי ברוח צה"ל הוא יעוד צה"ל, וכך הוא מוגדר בפנקס המחולק לכל חיילי צה"ל: "מטרת צה"ל היא להגן על קיומה של מדינת ישראל, על עצמאותה ועל ביטחון אזרחיה ותושביה".

כך, גם אם אי-אפשר לטעון עפ"י חוק יסוד צה"ל לעיל, שפצלו"ם צה"ל הוא לא חוקי וששימוש בצה"ל לגירוש יהודים הוא לא חוקי, הרי יעוד זה נוגד במפורש את רוח צה"ל ואת ה"אני מאמין" שלו, שהוא הבסיס לרוח הלחימה ולצבא לוחם. ואשר לחוק צה"ל, אם הפצלו"ם אינו לא-חוקי, אז גם הסירוב לפצלו"ם אינו לא-חוקי. אלו לא מוגדרים בחוק. אבל ברור שהיצמדות ליעוד צה"ל ב"רוח צה"ל" – יעוד שאין עליו עוררין, מחייבת להתנגד לפצלו"ם צה"ל. יתרה מזאת, מכיוון שישראל היא מדינת האומה היהודית, וצה"ל הוא צבאה של המדינה, הרי שצה"ל הוא גם צבאה של האומה היהודית. וידוע שגם אמיתה זו לא מוגדרת בחוקה, כי אין חיה כזו למדינת ישראל. כמובן שבחינה זו של יעוד צה"ל, לא רק שמכשירה מחאה על סחיבת צה"ל למשימות לא לו, אלא מחייבת את התיקון!

אבל מעבר לטיעון משפטי, יש כאן שאלת יסוד: הבסיס לציות, לקידוש הציות ולמשמעת בצבא בכלל, הוא האמונה והידיעה שהמפקדים נאמנים ליסוד הצבא, לביטחון ישראל. כל שרשרת הפיקוד: המפקדים ומפקדי המפקדים, והמפקד העליון מהרשות האזרחית. ביטחון ישראל 'על אמת'. לא החינטרוש הציני והמרושע של צמד מלים זה כפי שמדקלמים אותו אבירי ייבוש ההתנחלויות ומסירת שטחי המולדת. נאמנות זו היא הבסיס לציות בצבא, ובעצם לתפקודו בכלל. ברגע שמתברר שפיקוד הצבא מושך את צה"ל לכיוון שאינו יעודו; לכיוון פוליטי, ועוד לכיוון הרה-אסון אז נשמט הבסיס לציות, ו"סרבנות" מקבלת מימד אחר לגמרי; מימד של תיקון. מימד של המשיב גזלה לבעליה. מימד של המשיב את צה"ל ליעודו ולכושרו.

תאריך:  25/11/2009   |   עודכן:  25/11/2009
ד"ר גדי אשל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סרבנים?
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מיכל ג.
25/11/09 12:34
2
אחד העם
25/11/09 14:06
 
אני רק שאלה
25/11/09 14:28
 
אחד העם
25/11/09 14:58
 
בעז ש
28/11/09 21:54
 
רותי איזיקוביץ
26/11/09 18:48
3
ארז.א
29/11/09 12:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הפעם הראשונה - והאחרונה גם - שביקרתי בטורקיה הייתה ב-2002, בעיירת הנופש בודרום. אני זוכר את ההתלהבות שלי שם, בעיקר מהנשים: מיני, מחשוף וסיגריות מרלבורו היו דבר שבשגרה. המסגדים, שאותם היה ניתן לספור על אצבעות יד אחת, היו מוצנעים בפינות מרוחקות. האווירה הייתה ים תיכונית-אירופאית.
25/11/2009  |  עמוס שריג  |   מאמרים
בימים אלה, בהם חוגג מזל קשת את יום ההולדת, מומלץ לכם, הקשתים, לקרוא ולדעת כיצד ואיך אתם מתאימים, או לא, לשאר המזלות. אלו מכם שנולדו בשאר מזלות האש: טלה ואריה - מוזמנים גם אתם לקרוא את הכתוב ולהקיש את הנאמר ביחס לעצמכם.
25/11/2009  |  צילה שיר-אל  |   מאמרים
עד כה, לא עסקנו בתיאוריות קונספירציה המצויות בתקשורת הישראלית ולפתע, צפה ועולה לה תיאוריה חדשה ומעניינת. הפעם, לא במשרד ממשלתי כלשהו, אלא רק בערוץ 2.
25/11/2009  |  עמוס עמירן  |   מאמרים
כינוס אילת לעיתונות 2009, שייפתח ביום ראשון הקרוב (29.11.2009) ויימשך ארבעה ימים, יעסוק בהתפתחויות השונות בתקשורת, בצל המשבר הכלכלי, המשבר החברתי והמשבר הביטחוני במדינת ישראל. אחד הפאנלים בכינוס יוקדש ליחסי תקשורת-דוברים.
25/11/2009  |  אמיר רוזנבליט  |   מאמרים
עזה תלויה לקיומה בחשמל, בדלק, במלט, במזון ובתרופות המגיעים מישראל לחמאס בעזה. ולא נשכח גם את הכסף - עזה תלויה בכספי המע"מ, מאות מיליוני דולרים המגיעים אל החמאס.
25/11/2009  |  נחום שחף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il