|   15:07:40
דלג
  אריאל כהנא  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

האוזר יסדר

"כשראש הממשלה רוצה שקט הוא פונה לצביקה". כך מתארים בלשכתו הסוערת של נתניהו את תרומתו של מזכיר הממשלה, עו"ד צבי האוזר, לשקט היחסי שמאפיין את הקדנציה השנייה של נתניהו. קווים לדמותו של מי שעמד בראש נוער 'התחייה' והכריז מלחמה על התקשורת, ונמצא כיום בצומת קבלת ההחלטות. בקדנציה הבאה, מן הסתם, הוא כבר לא יהיה פקיד
25/12/2009  |   אריאל כהנא   |   מאמרים   |   מקור ראשון   |   תגובות
האוזר. איש סוד [צילום: פלאש 90]

בחור צעיר מדבר דברי טעם
דני דיין: "הוא היה בחור מבריק בצורה יוצאת דופן. אני זוכר אותו עומד על הבמה באחד הכינוסים ונותן נאום מדיני כוותיק ומנוסה. לפניו ישבו פרופ' יובל נאמן, גאולה כהן ואליקים העצני. ראית לפניך בחור צעיר מדבר דברי טעם שכל המבוגרים שהיו בקהל הקשיבו להם"

היה זה אחד התדרוכים השגרתיים הנערכים בתום ישיבות ממשלה. כ-15 עיתונאים נקבצו לחדר הישיבות הסמוך ללשכת ראש הממשלה. נציגות דוברים מוסמכת ובראשה מזכיר הממשלה צבי האוזר, מסרה את עיקרי הדברים שנאמרו בישיבה. לתסכולם של העיתונאים, ממש כמו בתדרוכי השבועות הקודמים, שום דבר מעניין לא נמסר. נתניהו הקדיש את הישיבה ההיא, לפני כשלושה חודשים, לציון 20 שנה לעליית יהודי ברית המועצות, והתדרוך היה נטול כל קשר לאירועי היום-יום. קולו המונוטוני של האוזר כמעט הרדים את הנוכחים.

אלא שבשלב מסוים פקעה סבלנותו של אחד הכתבים. הוא תבע מהאוזר להתייחס לנושאים הבוערים, ובראשם כוונת נתניהו להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון. עיתונאים אחרים מיהרו להצטרף למהומה וניצלו את ההזדמנות כדי למחות בקול על הפער בין הישיבות המשעממות של הממשלה לבין הנושאים הבוערים שעל סדר היום. האווירה המנומנמת הפכה בן רגע למתוחה. האוזר, שעד לפני רגע פיזר כדרכו בדיחות וחידודים, מצא עצמו תחת מתקפה. "למה לא דנים בהקפאה? למה לא מדברים עם השרים? תן הצהרה גלויה שתתייחס למצב", נשמעה הדרישה בחלל החדר.

לאחר כחכוחי גרון ניפק האוזר משפט בנוסח "ראש הממשלה מעדכן בנושא את ראשי סיעות הקואליציה באופן שוטף ואף זוכה לתמיכתם". זעם העיתונאים התפוגג והתדרוך שב לשגרתו. האוזר נחלץ מהאמבוש בלי לפוצץ את המעמד ובלי לומר משהו שאסור היה לו. גם את העיתונאים - עם לא קל בדרך כלל - ריצה.

תשעה חודשים לאחר ששב לעבוד לצידו של בנימין נתניהו, נראה שמזכיר הממשלה הוא אחד התורמים המרכזיים לאווירת ה"שקט עובדים" השוררת בלשכה. עו"ד האוזר, מהמקורבים ביותר לבוס, מוציא ומביא בסוגיות הלא-ביטחוניות הנפיצות ביותר. לפתחו מטיל נתניהו את תפוחי האדמה הלוהטים העשויים לפרק את הקואליציה הענקית שהרכיב. נכון להיום הצליח המזכיר לדלג מעל המוקשים, ולספק לממונה עליו את השקט המבוקש. נכון שההסכמות מושגות גם בשל המוטיבציה בקרב השותפות הקואליציוניות שלא לפרק את החבילה, אך יכולת הפישור של האוזר תורמת גם היא רבות. בסופו של דבר, מישהו צריך לעשות את עבודת התיווך כך שכל הצדדים יֵצאו מרוצים. צביקה האוזר, מהיר תפיסה וחריף, ידען אך זהיר, יודע לפשר ולהרגיע במצבי לחץ, כאילו נתפר לתפקיד.

בלי הרמת קול

אם בחוץ זוכה האוזר להערכה, הרי שבאקווריום פנימה העניינים פחות חלקים. בתחילת דרכה של הלשכה התגלע עימות פומבי בין האוזר לעוזי ארד, כשהאחרון טען שהאוזר מדליף מדיוני לשכת נתניהו. מאז ירד גובה הלהבות. הדלפת דבריו של עוזי ארד השבוע נגד הרמטכ"ל עוררה מחדש מתיחות בלשכה

ספירה חלקית של הפלונטרים שזרק נתניהו אל האוזר בחודשים האחרונים מלמדת עד כמה קריטי תפקודו ליציבות הממשלה. למשל, נושא הבנות המשתמטות. הממשלה תמכה בחוק המאפשר לגייס במהירות צעירות שהצהירו על דתיותן אך נתפסו בקלקלתן. שס ויהדות התורה טיפסו על בריקדות ואיימו במשבר קואליציוני. האוזר נקרא לגשר. התוצאה הייתה מנגנון מסובך המאפשר לבנות לערער על ההחלטה לגייסן. באופוזיציה ביקרו את הפשרה וטענו שהיא קושרת את ידי צה"ל במאבק נגד המשתמטות. משרד הביטחון, שיוצג על-ידי סגן שר הביטחון מתן וילנאי (עבודה), דווקא תמך וגם החרדים נרגעו. האוזר מבחינתו סגר עוד תיק.

קודם לכן הוזעק המזכיר לצוות תיקון ההקפאה. מיד לאחר הודעת נתניהו על השעיית הבנייה ביו"ש קם קול זעקה שהצווים דרקוניים הרבה יותר מכפי שהוחלט הקבינט. השרים יעלון ובגין דרשו מנתניהו להעמיד את ברק במקום. ביבי, איך לא, הקים וועדה והפקיד בידי האוזר את ריכוז עבודתה. הוועדה עדיין לא סיפקה תוצאות, אבל הסערה שככה. מבחינת נתניהו הנושא מטופל.

והרשימה עוד ארוכה. החוק הביומטרי, תיקצוב שיקום העתיקות בעֹבדת, תשובות המדינה לבג"צ בנושא המאחזים. אלה רק חלק מהנושאים שהטיל נתניהו על האוזר מעבר לתפקידו השוטף והתובעני. מזכיר הממשלה ממונה על קביעת סדר היום של וועדות השרים וישיבות הממשלה, כך שלמעשה הקרביים של עבודת הממשלה ויכולתה לשלוט במדינה עוברים תחת ידו. מטבע הדברים נעשות הפעולות הללו בצמידות גבוהה לנתניהו. "כשראש הממשלה רוצה שקט הוא פונה לצביקה", אומר בעל תפקיד יודע דבר.

אלא שבחלק לא מבוטל מהמקרים מושג השקט במחיר התרחקות משמעותית מנקודת המוצא של הממשלה. כך בחוק הביומטרי, שיישומו נדחה בשנתיים; כך במאבק במשתמטות, שכעת יקשה יותר על צה"ל לגייסן; כך בנושא ההתנחלויות, שבו האוזר ובגין לא הזיזו את אהוד ברק מעמדתו המקפיאה, וכך גם בנושא הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל, שצומצמה לחמישה אחוזים מהקרקעות בלבד. מצדדיו של האוזר אומרים שהאחראי לפשרנות אינו המתווך אלא האיש שעומד מאחוריו. כך גם עולה מעדויות של כמה וכמה שפנו להאוזר בבקשות שונות.

גם אם נתניהו הוא אכן המתרכך הסדרתי, הרי שמתינות שכזו אינה מתנגשת עם אופיו של צבי האוזר, שנזהר בדרך כלל מהתנגשויות ומעימותים. שלא כמו אחרים בכוורת של נתניהו, שפתיל קצר, עצבים והרמת קול אינם זרים להם, האוזר לא נתפס עד היום בהתקפות מסוג זה. לעתים נדירות הוא דופק על השולחן, וגם אז הוא עושה זאת לצרכים טקטיים של השגת מטרותיו ולא כתוצאה מאיבוד שליטה. כך לפחות מעידים עובדים במשרד ראש הממשלה.

"אפילו הארוגנטיות שאפיינה אותו בעבר נעלמה", טוען אדם שמכיר אותו שנים. "הוא נטול אגו, מדבר עם כולם בגובה העיניים, סוגר פינות בצורה הכי טובה. כיף לעבוד איתו, פשוט אוהבים אותו במשרד", מוסיף אחר שיושב איתו בישיבות. גם בין שרי הממשלה הוא זוכה להערכה רבה, עד כמה שאפשר לזהות הלך רוח בין 30 איש. בסופו של יום, האוזר הוא עבורם צינור מרכזי להעברת מסרים ולקידום תהליכים מול נתניהו.

אבל אם בחוץ זוכה האוזר להערכה, הרי שבאקווריום פנימה העניינים פחות חלקים. בתחילת דרכה של הלשכה התגלע עימות פומבי בין האוזר לעוזי ארד, כשהאחרון טען שהאוזר מדליף מדיוני לשכת נתניהו. מאז ירד גובה הלהבות אך האש לא כבתה. הדלפת דבריו של עוזי ארד השבוע נגד הרמטכ"ל עוררה מחדש מתיחות בלשכה.

צבי האוזר נולד ב-1968 ברמת גן. את פעילותו הציבורית החל בתיכון 'בליך' המפורסם. בשונה מהדור הקודם של בכירי הליכוד (בגין, לבנת, מרידור ואחרים) האוזר לא גדל בבית רוויזיוניסטי. באופן עצמאי הוא השתלב ב'נוער התחייה', ובמסגרתו פגש לראשונה את מי שנותר חברו עד היום, שר החינוך גדעון סער. האוזר החליף את סער כיו"ר נוער התחייה (פרט שנעדר משום מה מהביוגרפיות הרשמיות של שניהם). בתפקידו הנוכחי רואה האוזר מקפצה לקראת קריירה פוליטית. תהיה זו הפתעה אם לא יתפוס מושב בסיעת הליכוד של הכנסת הבאה.

דני דיין, כיום יו"ר מועצת יש"ע ובעבר מזכ"ל התחייה, זוכר את האוזר בבהירות מהתקופה ההיא. "הוא היה בחור מבריק בצורה יוצאת דופן. אני זוכר אותו עומד על הבמה באחד הכינוסים ונותן נאום מדיני כוותיק ומנוסה. לפניו ישבו פרופ' יובל נאמן, גאולה כהן ואליקים העצני. ראית לפניך בחור צעיר שמציג ניתוח מדיני רציני המבוסס על ידע ותבונה, מדבר דברי טעם שכל המבוגרים שהיו בקהל הקשיבו להם. הוא היה פשוט ילד מבריק".

ההיסטוריה, הציונות והילד

אחד ההרגלים שפיתח האוזר מאז מונה למזכיר הממשלה הוא להביא את בנו בן ה-13 לעבודה. הטרנד הזה, אגב, הולך ומתפשט בין בכירי השלטון, במיוחד האבות שבהם, המנסים לפצות את ילדיהם על שעות ההיעדרות הארוכות (בחופשת חנוכה האחרונה אפשר היה לפגוש בכנסת את ילדיו של גלעד ארדן או לצפות בבתו של מיכאל בן-ארי יושבת על ברכיו בישיבות הוועדות). בנו של האוזר מגלה עניין רב בעבודת אביו. הוא מופיע תכופות במזכירות הממשלה, במליאת הכנסת ואפילו במזנון המפורסם. אם כבר להכניס אותו לעניינים, אז עד הסוף.

גם בבית נחשף הילד לעיסוק הממלא את ימיו ולילותיו של צביקה האוזר - ההיסטוריה הציונית. האוזר בקי למדי בפרטים ההיסטוריים של שיבת ציון, וידיו רב לו בהיסטוריה היהודית בכלל. הוא מבין גדול בארכיאולוגיה ובשימור, ומחזיק אוסף מרשים של פריטים בעלי ערך ציוני-היסטורי.

כיוון שמדובר בלא פחות מאובססיה, האוזר פשוט לא מסוגל להימנע מאזכורים והערות אגב של אירועים היסטוריים מקבילים, דומים או מנוגדים לעניינים השוטפים שהוא עסוק בהם. מיד אחר כך הוא משגר לאוויר התנצלות חצי ביקורתית, במיוחד כלפי הצעירים שבחדר, על כך שהם מן הסתם לא יודעים על מה הוא מדבר. מתוקף משיכתו זו נתמנה האוזר לפני מספר שנים לחבר במועצה להנצחת זכרו של הרצל, במועצה לשימור אתרי מורשת ישראל, ועוד.

השותף המרכזי של האוזר בלשכה לחיבת ההיסטוריה הוא כמובן בנימין נתניהו עצמו. לפני ארבעה חודשים ביקרו ראש הממשלה ורעייתו במרתף בלונדון שבו שוכן ארכיון הקרן לחקר ארץ ישראל. ביבי ושרה נחשפו שם לאוצרות ארכיאולוגיים המתעדים את ארץ ישראל, נופיה וההיסטוריה שלה ברבע האחרון של המאה ה-19. הם עיינו בארכיון הקרן ובשרטוטים המקוריים של מפות הארץ, וראו את מכשיר המדידה המקורי שבעזרתו יצא לאור ב-1880 האטלס המקיף הראשון של ארץ ישראל. נתניהו התלהב והחליט להביא את התערוכה ארצה. נחשו על מי הטיל נתניהו את משימת הארגון.

לעלות עם טרקטורים

עם גיוסו ב-86' התגלגל האוזר בין תפקידים שונים. באחרון שבהם, ביחידת ההסברה, נגע לראשונה בעולם התקשורת שיעסיק אותו רבות בהמשך. עם השחרור פנה ללימודי משפטים באוניברסיטת תל אביב. במקביל ללימודים החל לטפס במהירות בין תפקידים ציבוריים שונים, מרפרף ליד הפוליטיקה אך נזהר מלקפוץ לבריכה.

ב-1992 שימש כדובר התאחדות הסטודנטים. שנה אחר כך מונה להיות יועץ התקשורת של יו"ר הליכוד הצעיר, בנימין נתניהו. אחרי שנתיים פרש למשרד עורכי דין, אך ב-96', עם ניצחון נתניהו בבחירות, קידם מטעמו ומטעם שרת התקשורת דאז, לימור לבנת, את פתיחת שוק התקשורת לתחרות. כימני מצוי, החזיק האוזר בדעות שליליות למדי על התקשורת. הוא סבר שהיא שמאלנית, ניסה להפריט את רשות השידור, ובאופן כללי צוטט בעיתוני התקופה כאומר שצריך "לעלות עם טרקטור על מבנה השידורים הנהוג בישראל, להרוס אותו ולבנות הכול מהתחלה". את משנתו זו הצליח ליישם בעיקר בשוק הטלוויזיה.

החותם המרכזי של האוזר מהתקופה ההיא הוא קידום פתיחתו של ערוץ מסחרי נוסף - הידוע כיום כערוץ 10 - ומאבקו לשבור את המונופול דאז של חברות הכבלים. המונופולים המסחריים אולי נשברו, מה שלא ניתן לומר על שלטון הרדידות ועל הנטייה השמאלית החזקה שנותרו בעינם, ואולי אף החמירו.

עם סיום כהונת נתניהו המשיך האוזר להיות מעורב עד מעל לראש בענף התקשורת, הפעם כעורך דין פרטי. הוא היה שותף מרכזי במכרז להפעלת ערוץ החדשות, שהיה בין יוזמיו. הקבוצה של האוזר, אף שניצחה בהליך משפטי ממושך, כשלה עקב סכסוכים פנימיים והערוץ לא עלה לאוויר מעולם. חרף הכישלון המשיך האוזר לצבור עוצמה, והפך לאחד מעורכי הדין הבולטים בתחום התקשורת.

השנים שחלפו לא שינו את דעתו על הענף. בהזדמנויות שונות המשיך להרצות את משנתו בזכות סגירת רשות השידור. בהתאם לאג'נדה, כיהן בוועדה שהמליצה לסגור את הטלוויזיה החינוכית. עם שובו לזירה הממשלתית פקד חשש כבד את אנשי רשות השידור שמא כעת יממש את חזונו. האוזר מצידו טוען שהוא חתם על מסמך ניגוד עניינים האוסר עליו כל מעורבות בענייני תקשורת בשל האינטרסים הפרטיים שלו מעבודתו הפרטית.

לא רק בין האינטרסים הפרטיים לעבודתו מפריד האוזר, אלא גם בין דעותיו הפוליטיות למעמדו המרכזי בניהול ענייני המדינה. בסביבתו יודעים לספר שהוא מחזיק עד היום בדעות ימניות מאוד, אלא שכמו רבים בלשכה - אולי גם ראש הממשלה עצמו - האוזר שומר את הימניות לעצמו. הוא משתדל לכבות שריפות מול הימין, אך קשה לתפוס אותו בהתבטאויות עצמאיות בעד שלמות הארץ.

בעבר הרחוק נתן דרור לתפיסותיו. במאמר מלוטש תחת הכותרת 'רוח על פני תהום' (גיליון מס' 2 של כתב-העת 'תכלת', 97') מבקר האוזר בחריפות את הקוד האתי של צה"ל (ששונה מאז), ומגדיר אותו "ציון דרך בעיקור יהדותה של המדינה". האוזר, מדריך ביחידה לערכי פיקוד של צה"ל, כותב בין היתר: "המסמך חסר כל מרכיב של ציונות או יהדות. צבאה של כל אחת מהמדינות הדמוקרטיות בעולם יכול היה לאמץ את הקוד האתי של צה"ל, מילה במילה. אין בקוד כל ביטוי לנאמנותו ולמחויבותו של הצבא לרעיון המדינה היהודית והריבונות היהודית, ואין בו כל ביטוי למחויבותה של המדינה כלפי יהודי העולם... מסמך שהוא אות לניצחונו של הרעיון הפוסט-ציוני".

ב-92', במלאות עשור לפינוי ימית, פרס את השקפת עולמו בכתב העת 'נתיב': "לית מאן דפליג שההיסטוריה, בסיועו האדיב של תקדים סיני, חוזרת על עצמה. גירוש יהודים מלב הארץ עומד שוב במוקד תהליך השלום. ושוב חוזרת, ובעוצמה גדולה שבעתיים, הדמונולוגיה של המתנחל, אויב העם והשלום, שרק אם יגורש מ'הגדה הכבושה' ומיד יפרוץ השלום עם העולם הערבי, האחווה הישראלית-אמריקנית תשכון לבטח, האבטלה תחוסל, העולים ייקלטו ויסתיים ההרג בכבישיה העמוסים של ישראל. התשוקה הכפייתית של מחנה ציוני גדול... לשיבה אל 'גבולות אושוויץ' ראויה לבחינה פסיכו-פתולוגית... על גוש אמונים או מה שנותר ממנו... לפרוץ בהקדם את ד' האמות של הכיפה הסרוגה ולחפש לו בעלי ברית במחנה החילוני הגדול. אם לא יעשה כן סופו שיתאבן ויבגוד בשליחותו שלו עצמו. אסון ימית וכישלונו של 'גוש אמונים' בעת ההיא, לצד חוסר האונים נוכח אתגרי ההווה, אינם מבשרים טובות". נבואת הזעם הזו, כידוע, הגשימה עצמה אחרי עשור וחצי, לא מעט בעזרת הדמוניזציה והפסיכו-פתולוגיה שתיאר האוזר. כעת נמצא הוא עצמו ליד ההגה שיכול למנוע את הישנותה.

עמדת ברק כלפי המטיפים לסרבנות

אם צבי האוזר היה היום אדם פרטי, הוא יכול היה להרים תרומה חשובה לוויכוח על ישיבות ההסדר. במאמר הנזכר ב'תכלת' מזכיר האוזר כי מי שבחר בפרופ' אסא כשר, ממייסדי 'יש גבול' ותומך גלוי בסרבנות, לתפקיד מנסח הקוד האתי הוא הרמטכ"ל אהוד ברק. כשר, מצטט האוזר, כתב: "פגיעה חמורה בחירויות הבסיסיות של האזרחים או של חלק מהם יכולה להוות ראשיתו של מאבק להגנת אושיות הדמוקרטיה... (ו)לנקוט פעולות שיש בהן אלמנט של הפרת חוק בלתי אלימה". כשר גם תמך בהכנסת פליטים פלשתינים לתוככי ישראל, ובהקמת אוטונומיה פלשתינית בגליל. "הגליל יציג בפני נכדיי או ניניי אותה דילמה שהגדה מעמידה בפנינו כיום... ייתכן שיהיה צורך להעניק לגליל מעמד נפרד".

האוזר מאוד לא אהב את הרוח הפוסט-ציונית הזו. "דוגמאות אלה ורבות אחרות ממחישות... מה תמוהה החלטת הרמטכ"ל דאז אהוד ברק למנות את כשר ליועצו הפילוסופי האחראי לניסוח הקוד האתי". לנוכח ההסתערות של ברק על ישיבות ההסדר בנימוק שהסרבנות מציקה לו, התמיהה גדלה שבעתיים.

פורסם במקור: עיתון מקור ראשון
תאריך:  25/12/2009   |   עודכן:  26/12/2009
אריאל כהנא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
זמן קסם  /  בן עמי פיינגולד
כל אחד הוא אור קטן  /  כתבי דיוקן
נופל וקם  /  ערן סלע
תמונה הפוכה  /  אסף גבור
גורל אחד  /  בנימין קלמנזון, יחיאל וסרמן
חובות אבודים  /  יפעת ארליך
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
שלט בכיכר פלשתין בטהרן [צילום: ואחיד סלמי, AP]
איל השקס
האירנים שיגרו עלינו טילים, וזו עילה מוצדקת לסקירה על כלכלת אירן    ספויילר: לא כל כל מוצלחת    מהן בעיות היסוד של הכלכלה האירנית? מה קרה בכלכלת אירן בשנה החולפת? ומה קרה כלכלית מאז מ...
ארז שושני
ארז שושני
ישנה חשיבות רבה לצרוב כבר כעת בתודעה הציבורית את ההכרח לחוקק בחוק יסוד מספר עקרונות מרכזיים לשמירה על הביטחון הלאומי בעתיד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il