|   15:07:40
  אדית דניאל  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

אוסטיאופורוזיס

אם רוצים למנוע ולהתגבר על הנטייה לפתח אוסטיאופורוזיס, שלבו התנהגות נבונה עם הגוף לצד תיקון רוחני עמוק שהוא הגרעין ממנו צומחת כל מחלה
30/12/2009  |   אדית דניאל   |   מאמרים   |   תגובות
ניתן למנוע את המחלה [צילום: AP]

האוסטיאופורוזיס, הנקרא גם בריחת סידן, דלדול העצם וצפיפות עצם, הינו תהליך בו באופן הדרגתי מתדלדלת העצם ומסת העצם קטנה, עקב בריחת חלבונים ומינרלים מהעצם.

בריחת הסידן המינרלים והחלבונים, משאירים את העצם פריכה, ועם נטייה להישבר בקלות. התופעה תוקפת בעיקר נשים אחרי גיל המעבר. כאשר נוצר חוסר בהורמון הנשי אסטרוגן, מרגע שמסתיים המחזור והאישה נכנסת לגיל המעבר, אז האזורים שמתחילים להיות מחוסרי סידן: הצלעות, עמוד השדרה ואגן הירכיים, מקבלים נטייה לפריכות ולשברים. כמו-כן, שורש כף היד והאצבעות בידיים ו/או ברגליים.

ובגלל שאם הגיל יש יותר נטייה לאנשים ליציבה ולשיווי משקל טובים, השילוב של פריכות העצם + היכולת ליפול מחוסר שיווי משקל מלא, מביאים את הנשים והגברים הלוקים בתופעה לשברים חוזרים ונשנים וכתוצאה מכך לסיבוכים בבריאות. אצל גברים, הורמון המין שלהם הגברי - הטסטוסטרון, מגן עליהם עד שהם נכנסים לגילאים מבוגרים יותר ואז גם הם חשופים לשבירת עצמות.

עצמות הן איבר שמתחדש כל יום. קיים תהליך טבעי, יום יומי, בו תאי עצם ישנים נהרסים ותאי עצם חדשים נבנים במקומם, כשהסידן ומינרלים ונוספים, הם אלו שבבסיס התהליך. החל מגיל המעבר, תהליך ההרס הוא רב יותר ומהיר יותר מתהליך הבניה ובעצם ניתן לראות פער זה כבר מגיל 30 והילך וכך הופכות העצמות לאט לאט להיות דקות יותר וחלשות יותר.

בחמש השנים לאחר הפסקת המחזור, מתרחשת בריחת הסידן. ב-25 שנה יאבדו 40%-25% ממסת העצם כפי שהייתה בגיל 30. לאחר שחל איבוד רב, קשה יותר להחזיר את המצב לאחור באמצעות סידן.

הבעיה באוסטיאופורוזיס היא, שהיא מחלה שלא מורגשת ואז בצורה מפתיעה נוצר שבר. ואז זה כבר מאוחר מדי. אך אם רוצים לעקוב אחרי התפתחות הנטייה לאוסטיאופורוזיס, יש לשים לב למספר דברים שיכולים לרמז על התחלת התופעה והם: ירידה בגובה, התעגלות הכתפיים, נטייה לגיבנת, כאבים שונים באזורים שונים לאורך הגב עמוד השדרה והצוואר.

גורמים נוספים להתפתחות אוסטיאופורוזיס

1. גוף רזה נמוך ומשקל ירוד - אנורקסיה, האנורקסיה היא בסיס מצוין להתפתחות של אוסטיאופורוזיס בנערות ונשים צעירות;

2. רמת אסטרוגן לא מספקת בגוף;

3. רמת סידן לא מספקת בעצמות או שלא מוטמעת מהאוכל לתוך העצמות;

4. חוסר חשיפה מספקת לקרני השמש ולכן מחסור שנוצר בוויטמין D;

5. חוסר פעילות גופנית;

6. עודף צריכה של משקאות אלכוהוליים ומשקאות המכילים קפאין: קפה, תה, קוקה קולה, שוקו, שוקולד;

7. צריכת סיגריות ועישון כולל עישון סמים - גורם לקושי בקליטת הסידן;

8. נטייה משפחתית של תורשה לפתח אוסטיאופורוזיס;

9. גיל המעבר אצל נשים - כשמתחיל להיווצר מחסור באסטרוגן;

10. נשים לאחר ניתוחי שחלות;

11. נשים שהמחזור הפסיק אצלן בטרם עת לפני גיל 40;

12. נשים שאף פעם לא נכנסו להריון ולא הביאו ילדים;

13. אנשים שהתזונה שלהם רוויה בשומן רווי;

14. אכילה ושתייה של מוצרים מלאים בזרחן שמפריעים לקליטת סידן בגוף;

15. חוסר בפעילות פיזית מתונה.

שילוב של גוף רזה ונמוך ותפריט דל בסידן הוא המסוכן ביותר. בתקופת הפסקת המחזור ובזקנה יש ירידה ביצור אסטרוגן וכתוצאה מכך ירידה בכושר ספיגת הסידן.

במחקרים שנעשו בארץ ובעולם גילו אכן קשר ישיר בין צריכת סידן לאוסטיאופורוזיס באוכלוסיה שצרכה פחות סידן צפיפות העצם הייתה קטנה יותר.

האסטרוגן פועל על תא בונה עצם ולכן יש מחסור בו יש יותר הרס תא מאשר בניה אם בכלל. העצם נעשית דקה במקומות מסוימים ולבסוף נשברת.

את האוסטיאופרוזיס עדיף למנוע, אך גם לאחר שהמחלה החלה להתקדם ניתן לפעול. רקמת העצם הינה חומר חי. אנשים רגילים ובריאים מחליפים 8% מרקמת העצם שלהם בכל שנה. אך מגיל 35-30 חלה ירידה במסת העצם לאחר תהליך מואץ של אובדן רקמה. הסידן חשוב מאוד בכל הגילאים, אך בעיקר בגיל צעיר, כי אז ניתן למנוע את המחלה.

מה רצוי לעשות למניעת האוסטיאופורוזיס

1. רצוי לגשת מגיל 40 ומעלה לבדיקה שמראה אם חלה ירידה בצפיפות העצם, כאבי צוואר וגב. האבחון נעשה באמצעות צילום רנטגן או סריקה ממוחשבת. גילוי מוקדם הוא ערובה ליכולת להשתלט על האוסטיאופורוזיס;

2. בריחת סידן גורמת לעצמות להיות שבירות וכתוצאה מהשברים חלות הסתבכויות נוספות בתחומי הבריאות. ניתן לשמר את מצב העצם בצורה פשוטה על-ידי תוספות מזון שנלקחות בצורה קבועה: ויטמין D שמיוצר בחשיפה מתונה לקרני השמש. כמו גם נמצא בדגים, ביצים, חלב אחראי על ספיגת הסידן במעי. כמו-כן, ויטמין C ואסטרוגן חייבים להיות נוכחים בתהליך זה ומחסור בהם ישבש את פעולת הקליטה של הסידן. אם כך יש לצרוך תוספות של: סידן + מגנזיום + בורון + ויטמין D + C שעוזרים בספיגה, זרעי פשתן (אומגה 3), ויטמין B קומפלקס, אבץ, סיליקה. צריכת סידן צריכה להיות 800 מ"ק ליום לאנשים בריאים ולנשים 1,500 מ"ג בזמן היריון ובגיל המעבר;

3. להגיע לתהליך הומיאופתי שעוזר במניעת התפתחות והתדרדרות של התופעה;

4. לעשות פעילות גופנית סדירה. כ-30-15 דקות ביום כמו: טאי- צי, צי-גונג, הליכה, ריצה קלה, אומנויות לחימה וקיק בוקסינג -בצורה חובבנית ולא תחרותית, משקולות;

5. לקיחת צמחים טבעיים המעודדים יצירה וחידוש מצב הורמונלי מאוזן;

6. לצרוך חלבון בצורה מאוזנת. סוגי חלבונים: מהחי: בשר, דגים, עוף, הודו. מהצומח: שקדים, אגוזים, גרעינים. שילוב של קטניות ודגנים - לחם + חומוס עדשים ומש + אורז. לחם + טחינה. מוצרי חלב: יוגורט, חלב עיזים רצוי. מוצרים עשויים מסויה, חלב, גבינות, טופו, מיסו;

7. החלפת מלח לבן שהינו רעל לגוף כמו סוכר לבן - במלח אטלנטי המכיל את המינרלים החיוניים לגוף;

8. הפחתת צריכת קפאין שגורמת לאובדן סידן;

9. הפחתת או הפסקת עישון שגורם להתגברות התופעה;

10. להיחשף לשמש רבע שעה ביום לעזור ביצירת ויטמין D שנוכחות שלו הינה חובה כדי שהסידן יספוג בגוף;

11. להקפיד לתת לילדים מזון המכיל סידן רב ולשים לב במיוחד לנערות שמפתחות נטייה לאנורקסיה ובולימיה ומצד שני לא לצרוך בכמות עודפת שתגרום להתפתחות אבנים בכליות;

12. לשתות הרבה נוזלים שעוזרים במניעת אבנים בכליות;

13. לצרוך מוצרי סויה, טחינה, יוגורט עיזים, טופו, מיסו, סרדינים, כולל עצמות בעלי סידן רב;

14. צריכת מזון אורגני מקילה על קליטת הסידן מהמזונות, המגנזיום, הבורון, ויטמינים ומינרלים חיוניים;

15. שילוב של תהליך הומאופתי עם ניקוי הגוף מרעלים עוזר לגוף מקליטה מהירה יותר של מינרלים וויטמינים חיוניים;

16. בדיקת שיער לגילוי מוקדם של מחזור בסידן ורעילות במערכת שמונעת קליטת המינרלים החיוניים;

17. שמירה על חום הכליות ועל הכליות עצמן שאחראיות שהעצמות לא יהיו פריכות מדי, רוויות במים מדי ורכות מדי. כמו-כן, הכליות אחראיות על חולשה של גב תחתון, אגן, ברכיים, קרסוליים ופרקים בגוף כולו. לכן חשוב לחמם את הכליות ולשמור עליהם מכוסות בחורף ובקיץ - להימנע מללכת עם חולצות חושפות בטן ומותן - הכליות ממוקמות באזור המותן בחלק האחורי של הגוף בגב. כמו-כן, במקלחת יש לשים לב לחמם את האזור במים חמים. היפנים לובשים חגורה מיוחדת על אזור זה לשמור על החום שלה.

מצב רוחני שגורם להופעת המחלה וניתן לתיקון הומאופתי

1. אדם או ילד שחסר לו עמוד שדרה שזקוק תמיד להישען ולהיתמך על דעתם של אחרים;

2. אדם שדעתם של אחרים חשובה לו משל עצמו והוא פוחד ואכפת לו מדי מדעתם;

3. אדם תלותי רגשית מנטלית מעשית התנהגותית בקרובים לו;

4. אדם חסר ביטחון עצמי ובעל דימוי עצמי פגוע;

5. אדם שפוחד ממקומות גבוהים ומנפילות - לא סתם אומרים נבואה שמגשימה את עצמה ומחשבות יוצרות מציאות לבסוף הוא יוצר לעצמו מצב פיזי של עצמות פריכות שתומך בפחדים שלו ובאמת מביא אותו לשברים עקב נפילות;

6. היפוכונדר ברמות קיומיות - פחד קיומי - עצמות הן הבסיס לקיום שלנו בגוף והפחד זהה ברמה הקיומית שלו לקיומן של העצמות - התפוררות העצמות שווה למוות להתפוררות של הגופה אחרי המוות - שרק העצם נשאר ממנה - אדם שהעצמות מתפוררות בתוכו בעודו בחיים מראה על מצב של קיום בדחק על גבול החידלון התמידי. החידלון יכול להתבטא בכל מיני רמות ברמה הרגשית: ברמת מימוש אישי, ברמת מימוש מקצועי או זוגי או מיני. בכל רמה של החיות שבאדם;

7. אדם שיש לו קושי לשאת משברים ושינויים בחיים - שבר = משבר- השברים בעצמות הם השיקוף של השברים שלו בחייו במערכות יחסים. בעבודה, בלימודים, חוסר התמדה, קושי בהמשכיות. כל מה שנשבר ולא מחזיק מעמד במישור הרוחני של חייו, יתבטא בשברים בגוף שישקפו את השבר הפנימי לתוכו הוא נקלע;

8. אפשרות לסבול גם מחוסר כוח רצון וחוסר החלטיות. שגם הם מראים על הציר השבור של הנשמה.

לסיכום:

אם רוצים למנוע ולהתגבר על הנטייה לפתח אוסטיאופורוזיס - יש לשלב התנהגות נבונה עם הגוף לצד תיקון רוחני עמוק שהוא הגרעין ממנו צומחת כל מחלה. לא מספיק אף פעם לתקוף את הבעיה מהמצב הפיזי שלה, שכן הצד הפיזי הוא רק הסימפטום לבעיה הקיימת במישור הרוחני שחותרת תחת האדם כל עוד הוא חיי ומושכת את המערכת שלו ליציאה מאיזון באותן נקודות של חולשה ממש.

במידה ונטייה זו איננה מתוקנת, הנטייה הפיזית תמיד תהיה חשופה להתדרדרות. איזון רוחני עמוק המסיר את שורש הרע ניתן לעשות באמצעות ההומאופתיה ותקשור.

מידע הזה אינו רפואי ואינו התוויתי. בכל מקרה ובכל חשד לבעיה רפואית, יש לפנות לרופא MD המטפל בכם בקופת החולים או בבית החולים
מחברת המאמר הינה אדית דיטה דניאל, RCHom RCP הומאופתית ונטורופתית בכירה ומוסמכת, בעלת ניסיון של 20 שנה במדעי ההומאופתיה והנטורופתיה, תזונה וניקוי רעלים. עובדת במסגרת משרד הביטחון וחברות הביטוח פמי פרימיום וביקור-רופא. בתיאום עם רופאים, פסיכולוגים ופסיכיאטרים. בעלת הצלחות מוכחות במקרים קשים. פתרונות לבעיות בילדים נוער ומבוגרים. אדית עיתונאית מרצה ומדריכה בתחום הבריאות, מייצגת את הרפואה על גווניה בעשרות כתבות בעיתונות: ידיעות אחרונות, דה מרקר, מעריב, לאישה, מנטה, קוסמופוליטן הורים וילדים ועוד. מרואיינת בתוכניות טלוויזיה: אודטה דנין. אברי גלעד, פרופ' רולינדר
תאריך:  30/12/2009   |   עודכן:  30/12/2009
אדית דניאל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשנים האחרונות תדמיתה של בת-ים השתנתה לטובה. הדאחקות על העיר - בראשן השאלה השחוקה 'יש כאן מישהו מבת ים?' - נמוגו, וטוב שכך. גם מחירי הדירות עלו. הרבה הודות לשלמה לחיאני. והנה, רק הוא נעצר ולפתע נדמה שהכל חוזר לעצמו ביתר שאת, כמו פרה שממלאת דלי בחלב טרי ואז בועטת בו באחת.
30/12/2009  |  יוסי ריבלין  |   מאמרים
מהו "הפרויקט הציוני המצליח בעולם"?
30/12/2009  |  אורן פרסיקו  |   מאמרים
והנה שוב פעם, הוא "הכניס עצמו" לסיטואציית האחדות הלאומית, המביכה, לכאורה. גם הפוליטיקאים ההוליוודים ביותר קיבלו החלטות - תשלוף כבר.
30/12/2009  |  עו"ד אמיר מסרווה  |   מאמרים
מצב הכוכבים לשנה זו
30/12/2009  |  צילה שיר-אל  |   מאמרים
אתם מכירים את האנשים שחשים סיטואציות חברתיות, קולטים ניואנסים ומתאימים את עצמם? לעומתם ישנם שעיוורים לסיטואציות החברתיות. הם לא קולטים את המפה החברתית.
30/12/2009  |  קרן אלמוג  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il