|   15:07:40
  עדי פלאוט  
מנכ"ל קבוצת קומליין
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

שליטה במכירות

שיטה לשלוט בסיכויי סגירת העסקות של אנשי המכירות וגם: התמקדות על לידים "חמים" באמת
02/02/2010  |   עדי פלאוט   |   מאמרים   |   תגובות

כשאיש המכירות אומר על עסקה כלשהי שהיא "בכיס", "קלי קלות", "כמעט סגורה" - האם היא באמת תמיד נסגרת?

כדי למכור, אנשי מכירות זקוקים לרשימות ארוכות של לידים. ככל שהרשימה ארוכה יותר, כך משתפרים הסיכויים שמישהו יקנה משהו. מצד שני, ככל שהרשימה ארוכה יותר, הם גם עלולים לבזבז זמן יקר על לידים, שלא מביאים לעסק שום ערך, לידים שבסופו של דבר אולי קונים משהו - אבל זה יכול להיות כל-כך זניח שיהיה חבל על הזמן ועל ההשקעה. יש דרך לשפר את סיכויי ההצלחה של אנשי המכירות ובאמת לשלוט במחזור המכירה כך שהוא יפיק תוצאות מעולות.

שליטה ב-100% לא ניתנת להשגה, תמיד יהיו את מחזורי המכירות שלא יעבדו בדיוק לפי התוכנית, אבל הדוגמה הבאה ממחישה איך להגדיל את אחוזי השליטה לרמה כזאת, שניתן יהיה באמת לתכנן את ההכנסות של העסק בוודאות גבוהה עם סטיית תקן נמוכה.

העסק היה באותו זמן בתחילת דרכו, לא היה לו תקציב לכוח אדם נוסף מעבר לבעלים ולכמה טכנאים, אבל כתוצאה מפעולת שיווק חזקה שכבר נעשתה, היו להם לידים רבים מאוד. הם ניסו לתפוס את כולם ולמכור לכולם.

העסק הספציפי הזה מספק שירותי מחשוב יקרים, כאלה שמתאימים לחברות גדולות פלוס. הם התאמצו לשכנע עסקים לרכוש את השירות, ואפילו התאמצו למצוא פתרונות שיוזילו את השירות כדי להצליח לסגור את העסקות הללו. כאשר נעשתה בדיקה קטנה התגלה, שלעסקים אחרים עם סיכויים גדולים יותר, לא הצליחו כלל להגיע מקוצר זמן. בקיצור, הם בזבזו את הזמן במרדף אחרי עסקות מהסוג שהם ממש לא צריכים.

ישנה שיטה להגדיר את הפוטנציאל של כל עסקה ושל כל ליד וכך לא רק לחסוך זמן יקר, אלא גם להצליח להתמקד על העסקות השוות.

1. על-פי השיטה, לכל עסקה פוטנציאלית יש ערך. הערך נקבע לפי מספר משתנים והעיקריים שבהם:

  • גודל העסקה - זניח / בינוני / גדול / גדול מאוד;

  • עד כמה הליד "חם" - קר / פושר / חם / חם מאוד;

  • זמן מוערך לסגירה (נניח אם הלקוח עומד לטוס לחו"ל לחודשיים זה כנראה זה לא יהיה כרגע).

משתנים אלו מושפעים מהנושא של זמן - כמה זמן עבר מאז שהעסק התעניין במוצר - כאשר נקודת ההנחה היא שככל שעובר יותר זמן, כך הוא הולך ומתקרר. כלומר, לקוח שהיה חם מאוד בינואר אבל לא סגר עסקה - יהיה פושר באפריל וקר בספטמבר.

משתנים חשובים נוספים הם מרחק של הלקוח מהעסק (במידה שצריך לשלוח אליו עובד), וכמה מאמץ העסק יצטרך להשקיע באותו לקוח.

2. השלב הבא יהיה להכין טבלה של כל הלקוחות הפוטנציאליים, עם עמודה לכל חודש.

היא תיראה כך:

שם הלקוח | החודש הזה | סכום עסקה | החודש הבא | סכום עסקה | החודש הבא אחריו | סכום עסקה (ניתן להוסיף עמודות נוספות שיהיו רלוונטיות לעסק הספציפי).

בכל חודש לוקחים את סיכויי הסגירה המשוקללים של העסקה, כולל עד כמה היא בכלל מעניינת אותנו, ומתרגמים את זה למספר בין 0 ל-99. לדוגמא: לקוח שהתעניין בעסקה גדולה בינואר והיה חם - יקבל באותו חודש ציון 90, אבל אם הוא לא סגר - אז בחודש לאחריו הוא יקבל ציון של 80. מצד שלישי, ייתכן שהעסקה התעכבה כי הוא מחכה להלוואה, והוא מתקדם היטב עם קבלת ההלוואה, לכן בחודש לאחריו הוא דווקא יעלה ל-95 כי הוא עובד במרץ לקראת קיום העסקה, מה שמראה שהוא חם מאוד.

בשביל נתונים שלא ניתן להעריך קובעים מספר קטן של רמות וגם מחליטים מהי ברירת המחדל. למשל, הערכת "חום הליד". אפשר להגיד שאם לא ידוע שום נתון, נותנים לו 50%. אם הוא חם, זה יעלה נניח ל-75% ואם יש גורמים מפריעים, הוא יירד ל-25%.

זה חייב להיות פשוט, אחרת זה לא יתוחזק על-ידי אנשי המכירות.

3. כעת מסדרים את הציון המשוקלל מהגבוה לנמוך (יש שיטות לעשות זאת בקלות באקסל) וזה סדר הטיפול.

לידים שלא ניתן להגיע אליהם כי אין זמן לטפל בכל הרשימה - יקבלו לכל הפחות איזשהו אי-מייל או עלון תקופתי על-מנת שהקשר יישמר. בדרך הזו, איש המכירות נשאר עם טבלה שמראה לו בבירור איפה להשקיע זמן. ואילו המנהל מקבל תמונה ברורה של פוטנציאל המכירות של איש המכירות ומה הצפי שלו. המנהל יכול להשתמש בטבלה הזאת כדי לשוב ולמקד את איש המכירות בעסקות הנכונות ולעזור לו לסגור אותן.

לסיכום, אנו שבים וחוזרים לאמיתה הישנה והנכונה "ידע = שליטה". מנהל שלא יודע הכל על מה שאיש המכירות שלו עושה או מתכנן לעשות - לא יידע כיצד לנהל את הפעילות ליעד הרצוי.

תאריך:  02/02/2010   |   עודכן:  02/02/2010
עדי פלאוט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשולי הכותרות: הפעם בשולי הכלכלה, וגם על המדיניות הדו-פרצופית של שכנינו ועבריינות תנועה וּבא לציון גואל
02/02/2010  |  ציפי לידר  |   מאמרים
לא חלפו מספר שעות מאז השליך עבריין באקט הזוי נעליים על נשיאת בית המשפט העליון, ומיד התייצבו להם חבורת "אבירי שלטון החוק" והחלו לנצל את האירוע כמיטב יכולתם על-מנת להפיק הון פוליטי ככל שרק ניתן.
02/02/2010  |  עו"ד יראון פסטינגר  |   מאמרים
בין תנועה לארגון
02/02/2010  |  יניב אקרמן  |   מאמרים
מרגע שפרצה את מסגרת סטריאוטיפ המיעוט, המקובע בתודעת הרוב, ובנתוניה הסובייקטיביים המרשימים, אין לה למירה עווד אופציה אחרת מלבד כיבוש הלבבות. האם מדובר בסנונית ראשונה המבשרת אביב חדש...?
02/02/2010  |  גד גזית  |   מאמרים
נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מתאמץ להצטייר כבחור מגניב וקול. יש לו בלאקברי ואייפון, ובצוות היועצים שלו יש מישהו שתפקידו לספר לנשיא מה חם עכשיו. לו אני אובמה, הייתי מפטר את היועץ הזה, שככל הנראה שכח להודיע לבוס ששנות התשעים הסתיימו מזמן.
02/02/2010  |  בני וולף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
יגאל יששכרוב
יגאל יששכרוב
מרק אברג'ל, גמלאי של צה"ל, רב נגד בצנחנים וחבר ממשפחתו הקימו בחודש שעבר אנדרטה לזכרו של אלירן הי"ד
ציר פילדלפי [צילום: יוסי זמיר/פאש 90]
תומר ישראלי
אם הייתה הנהגה בישראל, היא הייתה מכוונת ל"מצב סיום" רצוי ונוקטת פעולות בדרך אליו    מכיוון שההנהגה בישראל פוחדת מ"מצב סיום", היא עסוקה אך ורק בשימור והמשך המצב הנוכחי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il