|   15:07:40
  אלי אסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

האבולוציה של השנאה

השנאה לעם ישראל אינה שוקטת ואינה נחה לרגע, אע"פ שהיא מהווה בושה לכל בר-דעת על אנטי-יהדות, אנטישמיות ואנטי-ציונות
11/02/2010  |   אלי אסף   |   מאמרים   |   תגובות
שנאה ליהדות וליהודים מאז ומעולם [צילום: פלאש 90]

השיח הציבורי מוצף זה זמן רב בשאלת הסרק: האם ועד כמה השיח האנטי-ציוני הוא גם שיח אנטישמי, או שמא נהפוך הוא - האנטי-אנטישמיות הרווחת היום בכל חלקי העולם הנאור משמשת כסות לציונות ומנוצלת על ידה בכדי להשתיק ביקורות לגיטימיות.

בשנת 1873 טבע מי שהיה ממניחי אבן היסוד להסתה הגזעית נגד העם היהודי, וילהלם מר, את המונח 'אנטישמיות'. על-ידי מונח זה רצה מר לשחרר את כבלי השנאה מאותה מסורת דתית נוצרית ארוכה של שנאת יהודים. עתה, משקרנה של הדת שקעה, היה טעם לפגם בשנאה על בסיס דתי, המונח 'אנטי-יהודי' נשמע ארכאי מדי, פרימיטיבי למדי עקב הבסיס הדתי שיש במונח. בכדי לשחרר את אנשי ה'מאה המדעית' מהגדרות מביכות כאלה קמו אנשים כמו מר, שמעתה ואילך ביססו את שנאתם על בסיס גזעי, מדעי כביכול.

בוודאי באותם ימים היו לא מעט שהצטדקו כלפי עצמם, חלילה איננו אנטי-יהודים, אין לנו שום דבר בעד ונגד הדת, חופש הדת וחופש מדת ודאי היה קרוב ללבם, הנצרות נמאסה על לא מעטים מהם, אך אלו ודאי היטיבו להסביר שאת שנאתם הם מבססים דווקא על רציונאליות טהורה, מעתה הם אנטישמיים, חלילה לא אנטי-יהודים. במלחמת גזעים מדעית אנו עוסקים כאן ואין בינה לבין אותה שנאה נוצרית עתיקה דבר וחצי דבר, כמובן שיצרני הפסיאודו מדע שבכל דור ודור עמדו לרשותם והניחו להם הסברים רופפים מספיק שיהלמו את דעתם הרופפת.

אנטי - מעם ישראל
[צילום: חיים בכבוד, נוער למען ניצולי שואה]

עם ישראל אינו מתבייש באבותיו, אינו מתבייש באותם שעלו על המוקד, אינו מתבייש באלו שנרצחו בגלגלי האינקוויזיציה, אינו מתבייש באלו שנטבחו בפרעות, אינו מתבייש באלו שצעדו לתאי הגזים; עם ישראל גאה בהם ובמורשתם, עם ישראל גאה בבניו שביכרו להירצח ולא לרצוח, שביכרו למות על הצדק ולא לחיות על החרב

והנה עתה, בימינו, כאשר האנטישמיות מהווה אות קלון ובושה לכל בר-דעת מתחיל, כאשר שוב, הוברר לכל כשמש בצהריים שצוררי ישראל אינם צוררי ישראל דווקא, אלא מתחילתם ועד סופם צוררי האנושות כולה, האנשים שהסבו נזק רב ביותר לרבים ביותר בעולם כולו, עדיין השנאה לעם ישראל אינה שוקטת ואינה נחה לרגע. המונח החדש שבפיהם הוא אנטי-ציונות.

ומה כבר יכול להעיד יותר מכל על ניצחון הרוח היהודית שבכל דור ודור, אם כל דור חדש של שונאי ישראל מתבייש בביטוי הקודם של אותה שנאה ובמונח הדגל של אותה תועבה? עם ישראל אינו מתבייש באבותיו, אינו מתבייש באותם שעלו על המוקד, אינו מתבייש באלו שנרצחו בגלגלי האינקוויזיציה, אינו מתבייש באלו שנטבחו בפרעות, אינו מתבייש באלו שצעדו לתאי הגזים; עם ישראל גאה בהם ובמורשתם, עם ישראל גאה בבניו שביכרו להירצח ולא לרצוח, שביכרו למות על הצדק ולא לחיות על החרב. ואלו שמנגד? הבושה מכסה את פניהם, אם אומנם חסרי בושה הם, הרי בכל זאת יודעים הם להתבייש באבותיהם ובאבות אבותיהם.

ובכן, כרונולוגית, טרמינולוגית, יאמרו האומרים לא ניתן לקשור בין שלושה מונחים שונים שהופיעו בזמנים שונים. מה בין אנטי-יהדות שהופיעה בימי הביניים לאנטישמיות שפרצה בעת החדשה, ואנטי-ציונות הבוערת בשווקים בימינו אלה? אך צריך להיות עיוור או כסיל כדי להתחמק מהחוליה הנצחית המקשרת בין התופעות הללו כולן - עם ישראל. היהודים והיהדות הם השרשרת שעליה נטפלו כל אותן חוליות של שנאה קמאית המפעפעת כארס.

אף לא ניתן להימלט מחוט השני העובר בין כל הדורות והצורות של שנאת ישראל, שונאי ישראל, מאז ומעולם היו אלה אותם אנשים ששאפו, ולעיתים הצליחו, להסב את הנזק הגדול ביותר לאנושות בכלל. אותו דחף קמאי של הרס ושנאה מעולם לא הגביל את עצמו ליהודים בלבד, אף אם היהודים היו על ראש שנאתם. מאז ומעולם שנאת ישראל קיצונית הייתה המכנה המשותף הרחב ביותר לעוינים את החירות, צוררי החופש, שונאי הקידמה, מתעבי השוויון.

האויבים מרטין לותר ומוחמד
הנביא מוחמד

אותו מוחמד, כאשר יהודי יתריב (היא מדינה) שאף שלא היו למדנים גדולים, בכל זאת מצאו בו בור ועם הארץ וסירבו בעקשנות להצטרף לדתו החדשה ולהאמין בו כמשיח, בזיגזג שאינו הולם את המתיימר לטעון כי הוא נושא האמת של אללה - הפנה את עורפו להם והניח את הבסיס לשנאת היהודים באיסלאם

מאות בשנים נשאה הכנסייה הקתולית את דגל שנאת היהדות והיהודים כנושאי כליה. אבל בעת שקרנה החלה לשקוע ועלתה קרנו של אותו הרפורמאטור הגדול, זה שהציל את הנצרות מכליה עקב התנוונות ושחיתות, זה שבעת גסיסתה, כפסע לפני מותה, כאשר המיאוס כלפי שחיתות האליטה הנוצרית ואופייה הנצלני גדשו את הסאה באירופה כולה, בא והגיש לה סם פלא שהצילה לחיים, קרי הרפורמציה, אותו רפורמאטור, הלא הוא מרטין לותר מייסד הפרוטסטנטיות, שבתחילת דרכו מצא אהדה ליהודים ולסבלם הפך את עורו, כאשר תקוותו לקחתם לחיק הנצרות ולאמונה במשיחם התבדתה ומאז הפך לאויב המושבע אחוז הפוביה הגדול ביותר ומבשר הגל החדש והאכזר מכל של שנאת יהודים באירופה.

ובעניין זה, הרי לא היה לותר חדשן כלל וכלל, הקדים אותו אבי האיסלאם מוחמד, שבתחילת דרכו העתיק וחיקה באובססיביות אי-אלו מנהגים יהודיים לתוך דתו החדשה, מתוך כוונה להשפיע בכך על היהודים, ואף חלק שבחים לעם היהודי והכיר בו כעם המועדף לעיני כל. אותו מוחמד, כאשר יהודי יתריב (היא מדינה) שאף שלא היו למדנים גדולים, בכל זאת מצאו בו בור ועם הארץ וסירבו בעקשנות להצטרף לדתו החדשה ולהאמין בו כמשיח, בזיגזג שאינו הולם את המתיימר לטעון כי הוא נושא האמת של אללה - הפנה את עורפו להם והניח את הבסיס לשנאת היהודים באיסלאם אשר תוצאותיה מכות בנו כיום ביתר שאת.

מכל מקום, אם נשוב לאירופה, הרי שאף כאשר שקעה ספינת הדת בכלל, שנאת היהודים לא שקעה כלל. אף כאשר הטיעונים הנוצריים נגד היהודים נתפסו כמופרכים מיסודם, בימים שבהם הנצרות גיחכה עצמה לדעת, וימים רבים אחרי שעלילות הדם הנוצריות נתפסו כמופרכות אצל כל אחד, שנאת היהודים נותרה איתנה. היא רק החליפה צורה. מעתה הייתה זו אנטישמיות, חפה ונקייה מטיעונים דתיים, בסיסה גזעי 'רציונאלי' וסופה אותו טירוף אנטי-אנושי כללי שאפיין את שונאי היהודים בכל הדורות, אלא שהפעם הטירוף הגיע לשיאים שמעבר להרי החושך.

מכונת שנאה משומנת

לא כל הציונים כשרים, לא כל מעשיה של הציונות הגונים, בדיוק כשם שלא כל היהודים כך. אך יותר משהציונות מגדירה את עצמה, מגדירים אותה נחשולי השנאה המכוונים לעברה. אף לא כל האנטי-ציונים נבלים, רבים וטובים נפלו בפח היקוש של שטיפת המוח האנטי-ציונית בדורנו, כמו רבים וטובים אחרים שלתומם סברו וקיבלו את תעמולת השנאה האנטישמית בזמנה

כיום, ללא ספק, יוכלו להתכנס מרבית מניין ובניין של צוררי האנושות, שונאי החופש, שוחרי הרע, נבערי הדעת נוטפי האיבה, תחת השם 'אנטי ציוניים'. אנטי ציונות היא ללא ספק המכנה המשותף הרחב ביותר לאינספור מזיקים שהחושניות של הרוע, לא הבנאליות שבו, מושכת אותם שוב ושוב לאותה רצחנות, לאותו טירוף רצחני השואף שוב ושוב לחרב סדרי עולם. אם במאה שעברה אנטישמיות הייתה חוט המאגד שבין כל אלה, הרי שבדור הזה, ללא ספק, אנטי-ציונות היא החוט המקשר בין אותם המינים.

לא כל הציונים כשרים, לא כל מעשיה של הציונות הגונים, בדיוק כשם שלא כל היהודים כך. אך יותר משהציונות מגדירה את עצמה, מגדירים אותה נחשולי השנאה המכוונים לעברה. אף לא כל האנטי-ציונים נבלים, רבים וטובים נפלו בפח היקוש של שטיפת המוח האנטי-ציונית בדורנו, כמו רבים וטובים אחרים שלתומם סברו וקיבלו את תעמולת השנאה האנטישמית בזמנה. קשה, קשה מאוד, להימנע מנפילה בקורי השנאה; הדבר קשה שבעתיים כאשר על כל אמת אחת שיספר אחד מאיתנו, ששה מיליון איש, יש מיליארד אנשים שמוכנים לספר במקומו מיליארד שקרים בכל מקום כל אחד. אך עדיין ביכולתנו ובזכותנו לדרוש מכל אדם חושב, מכל מי שמוחו לא התרפס כליל בפני מכונת השנאה המשומנת, להפעיל את מיטב השיפוט הביקורתי שלו, מיטב ההיגיון ושיקול הדעת שבתוכו, בכדי להבחין בין אמת לשקר. וניכרים דברי אמת, כשהם שהשקר מעיד על עצמו.

רוצים שונאי ישראל שבדור הזה להגדיר עצמם כאנטי-ציוניים? הדור השלישי לשנאת ישראל מתבייש בקודמים לו? אדרבה ואדרבה כך נאה וכך יאה. אנטי-ציונות אינה אנטישמיות חדשה, אנטי-ציונות היא אנטי-ציונות, אך להווי ידוע לכל שהדור הרביעי יתבייש בה בדיוק כמו שהללו מתביישים בקודמיהם.

תאריך:  11/02/2010   |   עודכן:  11/02/2010
אלי אסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שאפתנותו של ראובן (רובי) ריבלין להיבחר לנשיא ידועה זה זמן רב. יודעי-קומבינות פרשו, ובצדק, את המחווה - טיסות במחלקת ביזנס לכל נסיעות השרים לחו"ל, בשווי מיליוני שקלים מכיסי משלם המיסים - שיושב-הראש ריבלין רצה להעניק לחבריו בכנסת - כקשורה, בין השאר, לשיטת בית-מדרשו של העסקן ריבלין: אני אתן לכם חיים טובים - אתם תצביעו בשבילי להיות נשיא המדינה.
11/02/2010  |  שולמית קיסרי  |   מאמרים
חוקים סוציאליים, מתקדמים, חקיקה הומאנית, כיבוד זרים, זכויות הפרט, חופש העיסוק - אלו לא מושגים שהומצאו בשנים האחרונות על-ידי בג"צ או בתי משפט נאורים בסקנדינביה, אלו הם הבסיס של פרשת משפטים.
11/02/2010  |  מני ישי  |   מאמרים
סוכרת מסוג 2 נגרמת כאשר הגוף אינו מייצר מספיק אינסולין, ו/או אינו עושה שימוש תקין באינסולין. אינסולין מסייע לשלוט בכמות הגלוקוז (סוכר) בדם. לאחר כל ארוחה, מערכת העיכול מעכלת את המזון והופכת אותו לגלוקוז, כך שרמות הגלוקוז בדם עולות.
11/02/2010  |  ד"ר שמואל לויט  |   מאמרים
תמר לא מצליחה להבין איך זה יתכן. עודד, בן זוגה, גאון בתחומים הריאליים, זוכה להערכה רבה במקום עבודתו ומצד שני הוא חסר רגישות כלפיה, נוהג להתפרץ לעברה, נוטה להתנהג באימפולסיביות, מתקשה להבין אותה ולהתייחס לקשייה, יורד לפרטים ומתקשה לראות הקשרים. היא לא מצליחה להבין איך אדם חכם כל-כך יכול להתנהג בצורה בעייתית כל-כך.
11/02/2010  |  קרן אלמוג  |   מאמרים
לשופט בדימוס שלי טימן יש דעה רעה על מערכת המשפט. דעה של שופט בנושא כל-כך חשוב, זה כמו פסק דין. דהיינו, הוא שקל היטב בטרם גיבש את דעתו והפיץ אותה. גם לשופט צבי כספי, דעה גרועה על המערכת. הוא השתמש במילים "מערכת המשפט מושחתת". על זה תוסיפו את הסקרים לפיהם רמת האמון של הציבור במערכת, היא (ציטוט:) "בשפל חסר תקדים" (ידיעות אחרונות, 10.12.09). לדניאל פרידמן אין שום קשר לזה...
11/02/2010  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il