|   15:07:40
דלג
  יעקב בר-און  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
עודד טירה [ערוץ 1] / יעקב טירקל [פלאש 90]

ביום א' תוקם מועצת הביטחון לישראל

"תסמונת ועדות החקירה מפוררת את צה"ל"

אלוף (מיל.) עודד טירה, שהיה מפקד פינוי ימית ב-82' ואחד ממייסדי הגוף החדש: "אם יהיה פינוי נוסף לא נוכל עוד לאחות את הקרע בעם"
18/06/2010  |   יעקב בר-און   |   מאמרים   |   מקור ראשון   |   תגובות

"הסכמתי להצטרף ל'מועצה' לא בגלל אירועי המשט ולא בגלל מחדלי ההסברה של ישראל, אלא בגלל שהדיסציפלינה הביטחונית, שלא כמו הדיסציפלינה הכלכלית, איננה תופסת את המקום הראוי לה במדינה", אומר תא"ל (מיל.) עודד טירה, נשיא "פניציה ישראל-אמריקה" ובעבר נשיא התאחדות התעשיינים, לקראת כינוס ההקמה של "מועצת הביטחון לישראל", שייערך מחרתיים במלון "קרלטון" בתל אביב.

"אנשים מכריזים על דרכי פתרון מדיני של הסכסוך במזרח התיכון מבלי לקחת בחשבון בצורה מקצועית את הסוגיות הביטחוניות, דבר שניתן לדון בו במועצה", מרחיב טירה, "למשל, אם מחר מחליטים לעבור לגבולות-הסכמה בינינו לבין הפלשתינים ביהודה ובשומרון ומוותרים על בקעת הירדן חלילה, או שמתכוונים לעשות תיקוני-גבול מסוימים במעלה ההר, צעד שישאיר חלק מהמדינה ברוחב של תשעה או עשרה מייל. אז המועצה תוכל לדון אם נמצאו הפתרונות להפסדי העומק האסטרטגי בעטיה של הסוגייה המדינית. או במקרה של ויתור על בקעת הירדן, היא תדון איך נערכים למהפכה בירדן שבה ישתלטו הפלשתינים, המהווים בה רוב, ומונעים את כניסתם לתחומי יהודה והשומרון.

"מתפקיד המועצה יהיה לדון בנושאים כאלה. הסברה? - אני לא מבין בהסברה; אני מבין בביטחון. ואם יהיו לכך השלכות כלכליות, אהיה בעמדת-מומחה ביחס לאחרים".

אם המועצה הייתה דנה באירועי המשט?

"באשר למשט, העולם פועל היום בדרך שונה מאשר פעל בעבר. כעת, בכלל לא חשוב מי צודק ומי מסביר נכון. היום משפיעות שתי עובדות מרכזיות. ראשית, מיעוט ערבי-מוסלמי גדול בתוך אירופה. לדוגמה 30 אחוז מתושבי בריסל הם מוסלמים וכך במקומות אחרים. פחד אוחז את השלטונות במדינות אירופה. גם אם אוהדים אותנו, פוחדים מהם ולא יעזור איך תסביר, מה תסביר.

"שנית, אירופה לא רוצה לקבל את טורקיה לאיחוד האירופי כדי שלא יתחילו להסתובב במדינותיה עוד כמה עשרות מיליוני מוסלמים. על הרקע הזה שינה ארדואן את האוריינטציה שלו וגורם לו למצב את עצמו כמנהיג רשמי-לא רשמי של העולם המוסלמי, מה שיביא אותו לריב בהקשר לכך עם האירנים, כשהמצרים כבר כועסים עליו. לארדואן לא חשוב אם נהיה נחמדים כלפיו או שאם נסביר טוב או לא. ההסברה המצוינת ביותר שלנו לא תשכנע אותו שלא לפנות אידיאולוגית שמאלה.

"האם מישהו חושב שזה היה משנה במשהו לו היינו מתנצלים בפניו? - קדחת! הרי הדבר היחיד שמעניין באמת את ארדואן זה איך לעבור את השנה שיש לו עד הבחירות בטורקיה. עד אז הוא ימתח את החבל וימתח. השאלה הגדולה היא אם חודש לפני הבחירות שם הוא ינתק את היחסים עם ישראל או לא. נראה לי שלא מפני שהמשך היחסים עם ישראל דווקא נותן לו עוצמה בעיני העולם המוסלמי".

פרסמת באחרונה מאמר שכותרתו "גיבורי השייטת: די להלקאה העצמית". האם למדינת ישראל יש נטייה להלקאה עצמית?

"זאת גנטיקה אצלנו, תמיד לשאת חן בעיני הזולת! כשאתה מלקה את עצמך, הפריץ שבעיניו אתה רוצה למצוא חן אומר 'הו, הוא מלקה את עצמו, זה חסך לי להלקות אותו'. הדבר תכונה מובנית אצלנו. היום הפריץ הוא ברק אובמה או אולי ארדואן? אז בואו נלקה את עצמנו. נתחיל בביקורת עצמית, נמנה ועדות חקירה, מה לא. הרי אם היו מקימים ועדת-חקירה על כל קרב במלחמת יום הכיפורים, שנחשבה למלחמת-גבורה, הצבא היה מתפורר. אי-אפשר לנהל ככה מדינה! כל ארבע שנים בחירות - תחליפו את השלטון אם אתם רוצים; אם לא - תשמרו עליו. הרי לא ייתכן שכל הזמן ראשי הממשלה, השרים, הרמטכ"ל ומפקדי האוגדות והחטיבות מכינים את עצמם לוועדת החקירה הבאה. כך אפשר לנהל מדינה? כך אפשר לנהל משהו? - זאת שערורייה!"

כנשיא "פניציה", מסקרן לשמוע את הערכתך אם ניזוק כלכלית במקרה של ניתוק כלכלי מטורקיה.

"כאנשי-כלכלה אנחנו מעריכים שאם תהיה כאן בעיה, היא תהיה קטנה מאוד. אל נשכח שלא רק שאנחנו וטורקיה חתומים על הסכמי-סחר, אלא שיש לנו ולהם הסכמי-סחר שלישיים עם האיחוד האירופי. מכיוון שאנחנו חתומים על ה-WTO, אני לא פוחד מסנקציות כלכליות שלהם. גם הטורקים מכירים את השפעת היהודים על העולם העסקי. רק אם הוא באמת מטומטם, ארדואן לא יתחשב בכך".

ואם תהיה הסתבכות גם בעקבות משט אירני שמתכוון להגיע אלינו?

"במקרה כזה מה שצריך לעשות זה להשתלט על האוניות האלה, נקודה, חד וחלק! אם הם יגיעו בשייטת, יש לפגוע גם בה ובכל מחיר, כפי שיש לנהוג לגבי אויב. ואז כל העולם ימחא כפיים, כי הוא שונא את האירנים".


אירן: פעולה צבאית בגיבוי אמריקני

ככלל, כיצד עלינו לנהוג עם אירן?

"אירן היא היום האויב מס' 1 של ישראל, שיש לו שני המרכיבים שמסכנים אותנו - היכולת והרצון. לכן אסור לנו להתייחס אליהם בקלות-ראש אלא בכובד-ראש. צריך למצוא דרך לחסל את היכולת הגרעינית האירנית".

אזכיר לך שלפני שלוש שנים וחצי הבעת תמיכה בביצוע מהלכים לפעולה צבאית עצמאית נגד אירן בתיאום עם ארצות הברית.

"אני באותה דעה כיום, אבל בתנאי שאם נפתח במהלך, האמריקנים יתגברו אותנו ויעזרו לנו להמשיך את המהלך. לבד זה לא פשוט. אז צריך הרבה מטוסים באוויר בו-זמנית כדי למנוע מטח טילים על מדינת ישראל".

לבנון: איום על משטר אסד

בהזדמנות אחרת אמרת שבמקרה של מלחמה בצפון, יש להיערך להפלת השלטון הסורי. האם זה הכרחי נוכח הסכנה למדינה מצד החיזבאללה?

"בכל מקרה נוכל למגר את החיזבאללה, אבל במחיר כבד יותר של טילים שיפלו ברחבי הארץ. כדי למנוע את המחיר הזה, ואת המלחמה בכלל, הייתי אומר לסורים - 'דעו לכם, אנחנו נמגר את השלטון שלכם בדרכים שלנו אם החיזבאללה, שהם השלוחה שלכם, או גם אתם, כמובן, תפתחו בהתקפה על ישראל'. תאמין לי שזה ירתיע אותם. כי מה שמעניין את השלטונות בדמשק יותר מהגולן, יותר מהסחר עם העולם הערבי ויותר מכל עניין אחר זה שהמיעוט העלאווי הקטן יישאר בשלטון".

נוכח כל אלה יצאת לא אחת נגד דוברי השמאל, בהם עמוס עוז ופרופ' זאב שטרנהל, שאותם תיארת כסכנה מבית. השמאל כובל את ידי המדינה במצבים כאלה?

"הדמוקרטיה הישראלית מאפשרת לנו פעם בארבע שנים, לצערי הרבה פחות, לבחור שלטון. אבל מה עושה החבורה הזאת מהשמאל? - כמו החבובות האלה מהטלוויזיה, הם כל הזמן מגרגרים ומותחים ביקורת. כך שני השמות שהזכרת, כמובן גם יהונתן גפן ועוד כל מיני חבר'ה כאלה, שלהבדיל אלף הבדלות מלובה אליאב, שגם היה דוד של אשתי, שהיה שמאלן ציוני שנתן לעבוד, לאחר שבבחירות היה מנסה להילחם שהשלטון יתחלף. לכן, כל-כך העריכו אות הן בימין והן בשמאל. לעומתו, דוברי השמאל לא מפסיקים לגרגר ולפגוע בלכידות הלאומית. בעת משבר צריך לכידות לאומית ועל השלטון להרגיש שהעם מאחוריו".

ברשותך, אם נחזור ל"מועצת הביטחון לישראל", האם הרכבה, כפי שפורסם, הוא קבוע או פתוח לשינויים?

"זה ההרכב שנקבע. אם אנשים ירצו להצטרף, נבחן כל אחד לגופו".

איזו משמעות יש לעובדה שבראש המועצה עומד אלוף - עוזי דיין - ועמו גנרלים נוספים וגם שר ביטחון לשעבר (משה ארנס)?

"אין ספק שליבת העיסוק של המועצה תהיה בביטחון, תחום שכלפיו נהוגה זילות מסוימת. כבר התרעמתי בעבר על שעמוס עוז משיא עצות אסטרטגיות לגנרלים - כן להיכנס לעזה, לא להיכנס לעזה. ההתערבות שלו כאן הייתה זילות בביטחון. ומה, אני אגיד לעמוס עוז איך לכתוב ספרים? כאן על אנשי-צבא להשמיע דעותיהם".

האם הגוף החדש אמור להיות מועצה מייעצת בלבד או שמא היית רוצה לגרוף השפעה רבה יותר?

"מה שחשוב הוא שגם אם הגוון העיקרי של המועצה הוא מרכזי, אולי טיפה ימינה, נושאי הביטחון אמורים להישקל במנותק לחלוטין מכל שיקול פוליטי. הייתי מצפה שהמועצה שלנו תהווה משקל-נגד למועצות מקבילות בעלות אוריינטציה פוליטית".

אי-אפשר לסיים שיחה אתך בלי להתייחס לפינוי ימית, ב-82', שעליו פיקדת בפקודה. זה רודף אחריך כל השנים?

"אני לא שמח על שפיקדתי של פינוי ימית ואוהב מאוד-מאוד את אלה שפיניתי אותם. יש לי סימפטיה חזקה מאוד גם כלפי אלה שפונו מגוש-קטיף, כשאז הייתי עם יורם יאיר, רן פקר ויום-טוב סמיה, בצוות מגשר שהשתדל לפעול כדי שחס ושלום לא תפרוץ שם מלחמת אחים. שהרי מפינוי ועד מלחמת-אחים המרחק עלול להיות קטן מאוד. אני גם בקשרים עם רבים מאלה שפיניתי בימית. הם מפריחי השממה של הדור האחרון. הקיבוצניקים שהקימו את ההתיישבות העובדת התחלפו בחובשי הכיפות הסרוגות והאידיאולוגיה של להתנחל בארץ-ישראל חובקת יותר את העולם הדתי. אני אוהב את האנשים האלה אהבת-נפש, גם אם יש לי הסתייגויות כאלה ואחרות.

"באשר לימית, מה שמרגיע את המצפון שלי זה שאם במקומי מישהו אחר היה המפקד שם ולא היה מביא איתו אהבה כמו שהבאתי לשם, זה היה נגמר הרבה יותר רע למדינת ישראל".

מה הלקח הפרטי שלך משם?

"הלקח האישי שלי מאז הוא שאמפתיה היא הדבר החשוב ביותר בחיים. אסור לשכוח שלכל מטבע יש שני צדדים. לפעמים אתה יכול לגלות יופי נדיר אצל אנשים שלכאורה הם בצד השני של המתרס. לצד האמפתיה יש לדעת להפגין מנהיגות תוך כדי גילוי אינטליגנציה רגשית שעוזרת לדעת מתי מותחים את החבל יותר מדי".

כשהמראות מאז מול עיניך, האם עוברות בך המחשבות מה עלול לקרות במקרה של ניסיון לפנות את יהודה והשומרון או את הגולן?

"בשום פנים ואופן פינוי כזה לא יקרה, אסור שיקרה. הדבר עלול לגרום לקרע כזה בעם, שיחלפו שנים רבות עד שיתאחה אם בכלל. לא פחות מסוכן זהשעלולה לקרות ארוזיה איטית שתמנע מלהרגיש ביום-יום בקרע. אז, חלילה, נתעורר יום אחד ונגלה שאין משהו שמצדיק את קיומנו כאן ביחד..."

מסגרת רעיונית לציבור הפטריוטי
[צילום: פלאש 90]

מייסד המועצה החדשה עוזי דיין מדבר
▪ ▪ ▪

"הקמתי את 'מועצת הביטחון לישראל' מתוך תחושה שאין שום כתובת ומסגרת רעיונית לציבור הציוני, הלאומי והפטריוטי של ישראל, שהוא רוב הציבור במדינה", אומר יו"ר המועצה, אלוף (מיל.) עוזי דיין, ונותן להבין שהמועצה החדשה אמורה להוות משקל-נגד למועצה לשלום ולביטחון. "הם מייצגים לא יותר משמונה אחוזים מהציבור. על דגלם חקוקה סיסמת החזרה לגבולות 67' והם תומכים בהורדת יישובים".

מדברי דיין משתמעת התרסה מסוימת. "לעומת מועצת הביטחון של האו"ם, המועצה שלנו היא לטובת ישראל", הוא מדגיש. "המועצה תעסוק בקידום הביטחון הלאומי הישראלי, כולל זהות יהודית ומרכיבים של לכידות חברתית. היא תשמש במה לציבור הלאומי והציוני בישראל הן כלפי פנים והן כלפי חוץ. ככזאת, אנחנו, קבוצה מהמועצה, יוצאים בשבוע למשימת הסברה קצרה ומרוכזת בארה"ב, כולל פגישות בגבעת הקפיטול בוושינגטון".

כלומר, מדובר בגוף הסברתי.

"הבה נדייק. זהו גוף שמצד אחד תפקידו לגבש עמדות ואסטרטגיה ומצד שני תפקידו לעסוק בהסברה, כולל סיורים ביהודה ובשומרון, שבהם אסביר את העמדות שאנחנו מביאים".

בין חברי הקבוצה המייסדת של מועצת הביטחון לישראל, לצד דיין ותא"ל עודד טירה, שראיון עמו מופיע כאן, באים מתחום הביטחון האלופים (מיל.) יפתח רון-טל, יאיר נוה וישראל זיו, וכן מפקד מחוז ירושלים לשעבר במשטרת ישראל, ניצב מיקי לוי. מתחום המדינאות באים שר הביטחון והחוץ לשעבר משה ארנס, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר יוסי צ'חנובר, השגריר לשעבר באו"ם דורי גולד ושגריר ישראל לשעבר בארה"ב זלמן שובל. מתחום האקדמיה באים חתן פרס נובל פרופ' ישראל אומן וההיסטוריון פרופ' יואב גלבר. בין חברי המועצה המייסדת האחרים ראש עיריית נתניה מרים פיירברג, ראש המועצה האזורית נגב שמואל ריפמן, מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר פנחס ולרשטיין, טל ברודי וח"כ לשעבר מרדכי אלגרבלי.

"התדמית שלנו בימים האלה הופכת לאט-לאט לנגד עינינו לסוגייה משמעותית בביטחון הלאומי של המדינה ומכאן הצורך לחזק את ההסברה", מוסיף דיין.

מי מממן את פעילות "מועצת הביטחון לישראל"?

"אנחנו, כל חברי המועצה, נפעל בהתנדבות. עם כל עיסוקי בה לא אקח לא משכורת ולא הוצאות. מבחינה ארגונית אנחנו נסמכים על השולחן של המרכז הירושלמי בראשותו של דורי גולד עם עצמאות מלאה בפעילות שלנו. לצורך הפעילות שלנו גייס המרכז הזה כסף ממספר תורמים".

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  18/06/2010   |   עודכן:  18/06/2010
יעקב בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"תסמונת ועדות החקירה מפוררת את צה"ל"
תגובות  [ 23 ] מוצגות   [ 23 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אגצ
18/06/10 18:19
2
חשדנית
18/06/10 18:22
 
אחמד קרזוס
18/06/10 20:21
 
חשדנית
18/06/10 21:51
 
סתם סקרן
18/06/10 23:50
 
עוד סקרן
19/06/10 01:36
 
חשדנית
19/06/10 09:29
3
רון מוושינגטון
18/06/10 18:30
4
אבנר צפוני
18/06/10 18:49
 
שטויות והסתה רעה
18/06/10 20:22
 
מקס פאואר
19/06/10 21:06
5
ועכשיו עאלק ימין?
18/06/10 19:09
 
מדים צבועים כלכך!
18/06/10 19:24
6
חשדנית
18/06/10 19:28
 
חשדנית
18/06/10 19:45
7
היפכא מסתברא
18/06/10 19:54
8
פיליפ עקעלהאפט
18/06/10 20:15
9
ביבי זה שמאל
18/06/10 20:33
10
א מ רול
18/06/10 21:40
11
השחיתות בצבא
18/06/10 21:45
 
ווסט פוינט גלילות
19/06/10 08:58
12
שחלכף
18/06/10 23:08
13
צ'אק נוריס
19/06/10 10:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שאלה: למה, השאיפה שלנו היא לנצח?
18/06/2010  |  יוסי קרמר  |   מאמרים
בודד ומנוכר, בידי שונאי ישראל טרוריסטים צמאי-דם, מוחזק גלעד שליט. את גלעד לא מבקרים אנשי הצלב האדום וזכויותיו המעוגנות באמנת ז'נבה מופרות חדשות לבקרים.
18/06/2010  |  עקיבה לם  |   מאמרים
כבר בסוף שנת 2009 פרסמה הרשות לחשמל הסדרה למתקני ייצור חשמל סולאריים הגדולים מ- 50 קילוואט המתחברים לרשת החלוקה. סך הכל המכסה המוגדרת בהסדרה זו, עד לשנת 2014, הינה 300 מגה וואט, מהם מוגדרים 50 מגהוואט במתווה ההסדרה לשנים 2010-2011, לפי תעריף של 1.49 ₪ לקילוואט שעה מיוצר. התעריף למתקן חדש יורד ב-5% לאחר גמר כל מכסה המתוארת במתווה, או לאחר כל שנה.
18/06/2010  |  רפי קירשנבוים  |   מאמרים
בימים אלה ימלאו שלוש שנים להקמתה של מדינת חמאס בעזה. למדינה זו יש גבולות מוכרים, צבא, משטרה, ממשלה, מועצה מייעצת, כלי תקשורת ומיניסטריונים בדיוק כמו לכל מדינה אחרת בעולם. החוק והסדר נשמרים בה כמעט לחלוטין, יותר מבמדינות רבות בעולם. מדינת עזה עברה מלחמה קשה בינואר 2009 ושרדה. היא מנהלת מו"מ עם שכנותיה, מצרים וישראל, ומנהיגיה - בעיקר אלה שחיים בחו"ל כמו ח'אלד משעל - הם אורחים רצויים במדינות רבות בעולם.
18/06/2010  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
הביקורת על הדרך שבה עצרה ישראל את המשט אשר ניסה לפרוץ את הסגר על עזה, הייתה נרחבת ובלתי פוסקת. אך זו לא הופנתה נגד האדם האחד שאחראי לה ישירות - שר הביטחון אהוד ברק. עיתונים ואתרי אינטרנט מרכזיים בישראל נמנעו מלגלות את ההיסטוריה של אי-כשירותו ושל חוסר יעילותו. הנה כמה דוגמאות:
18/06/2010  |  משה דן  |   מאמרים
והמשכיל בעת ההיא יידום  /  חגית כהן
בחזרה לטבע  /  איריס בר-טל
תוכנית ההתכנסות של אהוד ברק  /  פזית רבינא
אפלה בצהרי היום  /  אדוארד אטלר
בורא עולמות גנוזים  /  עמוס אריכא
פרופ' מנחם פרי: שפת העיתון השתלטה על הספרות  /  יעקב בר-און
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il