|   15:07:40
  בעז העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

ביבי ממצמץ (גם) ברוואבי

מאז הבחירות מעניקה ממשלת נתניהו שפע של ויתורים לרשות הפלשתינית יחד עם שרשרת הויתורים הללו ספג נתניהו יריקה בפרצוף בדמות הטלת החרם הכלכלי על המתנחלים כעת שוקל ביבי את האפשרות להעביר לריבונות הישות העויינת הזו שטחים בדרך לעיר הערבית "רוואבי"
06/08/2010  |   בעז העצני   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
העיר רוואבי

מאז הבחירות מעניקה ממשלת נתניהו שפע של ויתורים לרש"פ, שמצידה לא רק שלא נתנה שום תמורה, אלא גם נקטה נגדנו בצעדים עוינים, בהתאם ליכולותיה.

כעת, כדי שהוד מעלתם מנהיגי הרשות, יואילו לשבת במחיצתנו לשיחות ישירות שבהם ידונו במסירת לב מולדתנו ל"עם הפלשתיני" שלא היה ולא נברא, צריכה ישראל לשלם בשלל מחוות והקלות.
גם לשיטת מצדדי נוסחת "שתי המדינות", יש לנהל מו"מ שבמסגרתו יגיעו למטרה הנכספת כתוצאה מהסכמה, קביעת נוסחה לשלום וויתורים הדדיים. מבחינת הרש"פ, אחת המטרות העיקריות היא קבלת חזקה מדינית על הקרקע. מבחינת ותרני ישראל, הויתור על הקרקע והשליטה עליה הוא האקט האחרון, הסופני ושיאו של תשלום המחיר.

אבו מאזן עדיין לא הואיל לפגוש את נתניהו וכבר קיבל בחינם הקפאת בניה רשמית, שערורייתית, המיועדת רק כלפי יהודים. קדמה לה התפנית ההיסטורית של נתניהו בעד מדינה פלשתינית, שעשה על דעת עצמו, ללא דיון, ללא הצבעה ובניגוד למצע מפלגתו והבטחותיו. למרבה הביזיון הקפיא נתניהו דה-פקטו גם את ירושלים.

יחד עם שרשרת הויתורים הללו ספג נתניהו וכל עם ישראל יריקה בפרצוף בדמות הטלת החרם הכלכלי על מגזר בישראל, המתנחלים. השתיקה המשפילה של הממשלה נוכח החרם מהווה השפלה ופגיעה במדינה כשהנזק למתנחלים הוא כלכלי בלבד, אם בכלל. נתניהו עצמו כינה את התנהגות זו של הרש"פ "מלחמה כלכלית", שאותה ספג ללא מחאה.

כעת הוא שוקל את האפשרות להעביר לריבונות הישות העויינת הזו שטחים בדרך לעיר הערבית "רוואבי", הנבנית מצפון לרמאללה. מעניין שבבניה הזו דווקא תומכת ממשלת ההקפאה בהתלהבות.
אין שום צורך אמיתי בהעברת השליטה בשטח כדי לסלול את הכביש לעיר. הערבים יכולים לנסוע בכביש בשליטה ישראלית כמו בכבישים רבים ביו"ש. מדובר בדרישה מדינית, שנועדה לקדם דה-פאקטו את הקמת המדינה הפלשתינית, גם באורח חד-צדדי. הם אומנם דורשים להעביר את השטח מA ל C , אבל מעבר ל-B אינו פחות חמור, B הוא כמו אור כתום ברמזור - תכף מתחלף.

להלן רשימת המפלות המגולמת בתוכנית זו:


א. בכך תחמיר ישראל את מסלול המחוות, לפיו אנחנו אלה שצריכים לשלם על עצם הנכונות לשבת אתנו למשא-ומתן - מסלול שכבר נחל כישלון-רבתי בפרשת ההקפאה, שלא תרמה מאומה להגמשת עמדות, או לקידום המו"מ.

ב. בעוד שההקפאה הייתה בלימה של אחיזה יהודית, העברת השטח היא בניה בשטח של אחיזה ערבית בעלת משמעות מדינית, על חשבון האחיזה היהודית.

ג. חמור מכך, בכך גם תחזור ישראל גם למסלול הנסיגות, שפסקו בשנים האחרונות - הפעם האחרונה הייתה בתקופת רוה"מ דאז אהוד ברק, שביצע את הסכם הנסיגה של נתניהו מוועידת וואי (למעט, כמובן, הנסיגה החד-צדדית בתוכנית ההינתקות).

ד. חמורה שבעתיים עמדת ראש הממשלה ולפיה ההחלטה בסוגיית הנסיגה תתקבל בקבינט בלבד, ללא דיון והצבעה לא בממשלה ולא בכנסת. עד היום, כל ההחלטות על מסירת חבלי ארץ ישראל לידיים זרות (הסכמי אוסלו, חברון, וואי, ואפילו תוכנית ההינתקות שלא כללה הסכם) התקבלו גם בממשלה וגם בכנסת. יש בכך משום זלזול במעמד הממשלה והכנסת, זילות של משמעות הנסיגה מחבלי מולדת והתחמקות מהעמדת המהלך במבחן דמוקרטי.

ה. מדוע הנסיגה הזו חמורה מקודמותיה:

1. מדובר בנסיגה שאינה במסגרת הסכם חתום, אלא מחווה על עצם הנכונות להידבר, כאילו המו"מ הוא אינטרס רק שלנו ולא של שני הצדדים.

2. חמור במיוחד שרעיון זה עולה בתום 5 שנים להינתקות, אחרי שכמעט כל החברה הישראלית ובראשה ראש הממשלה בנימין נתניהו, הפיקה את לקחי ההינתקות, ולפיהם אין לסגת ללא תמורה.

3. זוהי נסיגה המנוגדת להחלטות ממשלה, שהתקבלו בממשלת נתניהו הראשונה (בינואר 1998), כהכנה להסכמי וואי. הממשלה ערכה אז בדיקה מדוקדקת ביותר של הנתונים, השתתפה בסיורים מוסקים, ניהלה ישיבות עם מיטב המומחים, וקיבלה 2 החלטות (החלטה מס' 3141 והחלטה מס' 3153), בהן נקבע כי נסיגה מעבר ל 9% של השטח מסוכנת לאינטרסים החיוניים של מדינת ישראל, ולא תתבצע. החלטות אלה התקבלו עוד קודם לאירועי ספטמבר 2000, בעידן התמימות שלפני מלחמת אוסלו, והרבה לפני עליית החמאס. בפועל, בהסכם וואי ויתר נתניהו על 13%, אותם מסרנו עד תום. כל שטח נוסף שיימסר הוא חריגה מהמקסימום המותר, כפי שנתניהו עצמו הגדיר אותו. חריגה מהחלטותיו שלו בקדנציה הראשונה שמה ללעג כל החלטה ממשלתית על קווים אדומים כלשהם, ובכל נושא.

4. בניגוד לנסיגות הקודמות - זו נסיגה המוצעת לאחר תום עידן התמימות, למרות ולאחר כל מה שכבר למדנו על בשרנו בנסיגות הקודמות, על הקשר בין נסיגות ובין טרור, ולמרות שברור כי אנו מוסרים שטח להנהגה וירטואלית המסרבת לערוך בחירות מידע ודאי שהחמאס ייבחר. אין רמאות עצמית גדולה יותר. אף אחד משרי הקבינט שירימו אצבעותיהם בעד המהלך הזה, לא חושב באמת שהוא יביא שלום (ציטוטים לא חסרים). מדובר בחולשה והיעדר יכולת לעמוד בלחצים המובילים למהלך שכולו חוסר אחריות לאומית, ביטחונית ומדינית.

5. זו נסיגה המובילה בהכרח לעקירת ישובים. יצירת הגוש הפלשתיני הענק בין אריאל לירושלים תאיים לנתק את מזרח בנימין ממערבו, תפגע במרקם החיים של המתיישבים בבנימין, ותהפוך הישובים היהודיים הסמוכים (עטרת ונווה צוף) ל"מובלעות". זו בדיוק הייתה תוצאת הנסיגה האחרונה שביצעה ממשלת נתניהו הראשונה בצפון השומרון (במסגרת הסכם וואי), כאשר יצרה גוש פלשתיני ענק בין ג'נין לשכם, ובכך הפכה את ישובי צפון השומרון למובלעות, שבהמשך נעקרו ונהרסו במסגרת תוכנית ההינתקות של שרון.

6. מדובר כנראה בתחילת מסלול חדש של מסירת שטחים בעוד מקומות. אחד מהם הוא שטחם של הישובים שנהרסו בצפון השומרון, גנים וכדים, המוגדרים עד עצם היום הזה כשטחי c. מסירתם תיצור רצף מסוכן ביותר בין "ארץ הג'יהאד האיסלאמי" כפי שכינה ראש השב"כ את צפון מזרח השומרון שנמסר במסגרת אוסלו ווואי, לבין אזור ג'נין.

7. העיר רוואבי קמה - וזה רשמי! - כחלק מ"תוכנית פיאד" שמטרתה המוצהרת: בניית המדינה הפלשתינית דה-פאקטו, באופן חד-צדדי וללא צורך בהסכם. המיקום שלה נקבע בכוונה תחילה בדיוק בנקודה בה ניתן לחבר גוש פלשתיני ענק בין אריאל לירושלים, והדינאמיקה של ויתורים ללא מו"מ, כלומר ללא שום מחיר המשולם ע"י הצד השני, מובילה להקמת מדינה פלשתינית ללא כל מחוייבות מצידם.

מי שחושב שהתמונה הפסטורלית המיוחצנת של השלווה בערים הערביות תימשך לנצח, שוכח שהוא רק במערכה הראשונה. האקדח של הכוח הערבי הנבנה ע"י האמריקנים בתמיכת ישראל ושל החרם העויין והמשפיל שהופיע במערכה הזו יירה עלינו במערכה הבאה. התשובה של ממשלת נתניהו לתסריט כזה היא לשפוך בנזין על האש לבצע עוד ויתורים.

תאריך:  06/08/2010   |   עודכן:  06/08/2010
בעז העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביבי ממצמץ (גם) ברוואבי
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע.ג4
6/08/10 18:57
 
המתנחלים מיותרים
6/08/10 20:34
 
ע.ג4
7/08/10 10:13
2
דניאל סבלדי
6/08/10 22:34
3
אסיר ציון בציון
7/08/10 10:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הוועדה של חנה בבלי
06/08/2010  |  אברהם (פריצי) פריד  |   מאמרים
ההדלפה מישיבת ראשי ועדות המשנה של ועדת החוץ והביטחון שעסקה בנושא המשט חמורה מאוד. ועדות המשנה של ועדת החוץ והביטחון פועלות היטב תודות לחשאיות של הדיונים ואי ההדלפות. זו הדרך היחידה של הכנסת לפקח על מערכת הביטחון, אם בכלל ניתן לעשות זאת. ועדות המשנה הן הפורום היחידי שבו ראשי צה"ל או גופי הביטחון האחרים מתבטאים ביתר חופשיות, ללא חשש שמא דבריהם יתנוססו בעמודי העיתונים או יפתחו מהדורות חדשות. מליאת ועדת החוץ והביטחון מזמן איבדה את מעמדה, ב"זכות" ההדלפות מישיבותיה והימנעות ממשית של המופיעים בפניה לחשוף מידע רגיש. ועדות המשנה היו התחליף, אם כי יש לבחון היטב עד כמה המידע שניתן לח"כים בוועדות אלה היה מלא בכדי שחברי הועדות הללו יוכלו לבצע את שליחותם. למען הצדק ההיסטורי יאמר שזו לא הפעם הראשונה שבאמת מדליפים מתוך ועדת משנה של ועדת החוץ והביטחון, אם כי ההוגנות מחייבת לומר שהמדובר במקרים מעטים למדי.
06/08/2010  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
בפרשות קודמות הצבענו על חומש דברים, המכוּנה גם "משנֶה תורה", משום שבחלקו הגדול הוא מהווה חזרה על חומשים קודמים. גם בפרשת ראה, שקראנו בשבת שעברה, חוזר המוטיב המַנחה המופיע בחומש כולו של השילוש הקדוש: תורת ישראל לעם ישראל בארץ ישראל, והזיקה ההדדית ביניהם. לאור מוטיב יסודי זה, לפנינו גירסה חוזרת של פרשת 'קדושים תהיו', המבליטה את קדושת החיים וקידושם על-ידי מצוות. רפרטואר המצוות רחב ביותר, וכולל מצוות שבין אדם למקום - כשרוּת, מועדים והאיסור לעבוד עבודה זרה על כל היבטיה. לא פחות מדגישה הפרשה מצוות שבין אדם לחברו - מצוַת צדקה, תרומות ומעשרות, שמיטת כספים וביטול מוסד העבדוּת - תוך שילוב הדוק בין שני סוגי המצוות.
06/08/2010  |  ציפי לידר  |   מאמרים
כבר שנים יש לי את ההרגשה שאנחנו טחים טיח טפל, טוחנים קמח טחון, מסננים מים זכים וסוחטים את דוושת הגז בניוטרל. איך עושים שלום בין היהודים לערבים במקום הזה? הרעיונות החדשים מבטלים את הישנים וגם הם מתיישנים להם כעבור זמן מה מול האין מוצא, האין עצה והאין תבונה. אישית, הייתי בטוח ומשוכנע שהפיתרון הברור, האחד והיחיד, הוא הכרעה כוחנית של צד מהצדדים. כל אפשרות אחרת אינה מגעת לסבירות מתקבלת. מלחמת הקיום של היהודים מול מלחמת קודש של הערבים. מלחמת דמים בין היהודים לערבים שתכריע של מי האדמה הזאת לנצח נצחים.
06/08/2010  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
השבוע התראיין שר הביטחון, אהוד ברק, בתוכנית ברשת ב'. זאת לנוכח ההתרחשויות הביטחוניות החמורות האחרונות. את ברק ראיינו ירון דקל וכרמלה מנשה. האחרונה התבשרה לפני ימים אחדים על זכייתה בפרס יוקרתי על עבודתה העיתונאית.
06/08/2010  |  איציק וולף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il