|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

הציד אחר האחמדים הנחמדים

איסלאם שמטיף לשלום, לאחווה ולסובלנות ומתעב ג'יהאד? יש דבר כזה, וקוראים לו כת האחמדים. חברי הכת, המונים עשרות מיליוני מוסלמים ברחבי העולם, מאמינים שהקוראן אוסר אלימות וכפייה. אך ברשות הפלשתינית רואים בפרשנות זו כפירה חמורה, ורודפים עד חורמה את אנשי הכת החיים בתחומה. אלימות פיזית, החרמת רכוש ואף ניסיונות להפריד בין בני זוג נשואים חכמי הדת ואף האקדמיה הפלשתינית. מנהיג העדה האחמדית בישראל: "זו אינקוויזיציה חדשה"
29/09/2010  |     |   מאמרים   |   העולם הערבי   |   תגובות
להשקפתם, ג'יהאד הוא עבודה זרה

בעקרונות הכת האחמדית אפשר למצוא ערכים כמו יחסים שוויוניים בין בעל ואישה, יחסים הוגנים בין עובד ומעביד ואחווה ורעות בין שכנים

מנהיג האחמדים בישראל, מוחמד שריף: "היום שולחים אנשים למות בגלל קדושה של אבנים. הנביא מוחמד אמר על הכעבה - 'עדיף לי שתיהרס האבן, מאשר שתישפך טיפת דם אחת'"

מוחמד עלאווי, חבר כת מטול-כרם: "אני הרוס נפשית ומתגעגע לילדים ולאשתי, אך בני משפחתה חטפו אותם מחדר השינה שלנו. הם לא אמרו עליי מילה רעה, רק שאני אחמדי"

"האיסלאם - דת של אהבה ושלום. על הרע - יש לגמול בטוב". משפטים שוחרי טוב אלה כתובים על שלטי ענק המתנוססים על קירות מסגד העדה האחמדית שעל הכרמל.

מדובר במסגד מרשים השוכן בלב שכונה פסטורלית ושקטה, אולם מאחורי החזות השלווה מסתתר פחד גדול: חשש לגורל האחים האחמדים שגרים בתחומי הרשות הפלשתינית, הנרדפים בידי מוסלמים מתונים הרבה פחות. "האחים שלנו חווים שם מצב של אינקוויזיציה חדשה, וזה עלול להגיע לרציחות של ממש", אומר מוחמד שריף, ראש העדה האחמדית בישראל. "קיצונים דתיים הכו אותי במקל בכל חלקי גופי, ואיימו שיהרגו אותי", אומר מוחמד ג'עברי, תושב חברון.

הכת האחמדית איננה פלג אזוטרי באיסלאם, אלא מונה עשרות מיליוני מאמינים החיים ב-170 מדינות, רובם בדרום-מזרח אסיה ובמערב אפריקה. מרכזה העולמי של הכת שוכן בלונדון. בישראל, בני הכת מרוכזים בשכונת כבאביר שבחיפה ומונים כאלפיים נפש. "אנחנו המוסלמים האמיתיים", אומר מוחמד שריף. "אנחנו מאמינים בכך שהקוראן אוסר נקיטת צעדים של אלימות וכפייה ויודעים שאין קריאה לשימוש בחרב באיסלאם".

הכת האיסלאמית האחמדית נוסדה בשנת 1889 בעיירה קאדיאן שבהודו. מייסדה, מירזא ע'ולאם אחמד, טען שהוא הנביא המתקן המובטח שחסידי דתות שונות ציפו להופעתו תחת שמות ותארים רבים. על-פי כתבי הכת, ההינדים ציפו לקרישנה, היהודים והנוצרים ציפו למשיח, הבודהיסטים חיכו לבודהה, והמוסלמים חיכו למהדי ולמשיח. "תחת הנחיה אלוהית, הביא כבוד המייסד את בשורת הופעתו כנביא מתקן אחד ויחיד המייצג את כל האישים המובטחים הנ"ל, שמשימתו הייתה להכניס את האנושות כולה תחת כנפיה של דת אחת ואמונה אחת", נכתב בספרי הכת. "כל זאת, בכפיפות לנביא המקודש של האיסלאם, כבוד הנביא מוחמד, עליו תשכון שלוותו של אללה וברכותיו".

מנהיג האחמדים בישראל, מוחמד שריף, אומר שהכת שבה הוא חבר מציגה את הפנים האמיתיות של האיסלאם. "אנחנו מאמינים באיסלאם כדרך חיים אוניברסלית, איסלאם סובלני, ידידותי, רציונלי, איסלאם הקורא לאהבת הבריות וכבוד הזולת, איסלאם המתווה יחסי אדם-אדם ויחסי אדם-בורא עולם". שריף מתאר את "האיסלאם האמיתי" כדת של מוסר, ערכים ומעלות שמספקת לאדם כלים "להתקדמות ועלייה בדרגות מוסר ורוח עילאיות". ואכן, בעקרונות הכת אפשר למצוא ערכים כמו יחסים שוויוניים בין בעל ואישה, יחסים הוגנים בין עובד ומעביד ואחווה ורעות בין שכנים.

הכת האחמדית יוצאת בגלוי נגד תפיסת האיסלאם כדת מיליטנטית הדוגלת באלימות ובמלחמות. "הפרשנות שהפכה את הדת למקור של שנאה ואיבה במקום שתהווה מקור של שמחה ואהבה, היא עיוות וסילוף האמת", אומר מנהיג ה'סניף' הישראלי. "המייסד שלנו בא לתקן את המצב הזה, שהפך את הדת לסגנון חדש של עבודה זרה ועבודת אלילים, ואת הפרשנות שלה לאבן נגף בין דתות ועמים. הוא דיבר אל המוסלמים ואמר להם שהטענה שהאיסלאם מתיר את השימוש בחרב להפצת הדת היא מחפירה וחסרת כל יסוד".

ואכן, בעקרונות הכת מודגש שבקוראן לא מופיעה כלל המילה 'סיף', שפירושה חרב. ואשר למילה 'ג'יהאד', האחמדים אומרים שפירוש המילה אינו מלחמה אלא מאמץ עליון או השתדלות לקיים את הלימוד והמצוות. "המילה 'קוראן' באה מהמילה 'לקרוא'", אומר שריף. "הכוונה היא לצורך של המאמין לקרוא אל אלוהיו. כתוב בקוראן 'קרא את דרך ריבונך בחוכמה ובזהירות עדינה ובדרך הטובה ביותר'. בדת שלנו אין כפייה או אונס. מי שרוצה להאמין, יכול להאמין. מי שרוצה להיות כופר, מותר לו להיות כזה".

שריף מודע לכך שהמציאות כיום שונה מאוד מפרשנות זו. "כיוון שהפולחן הפך למטרה, האבן הפכה להיות קדושה יותר מהאדם. היום שולחים אנשים למות בגלל קדושה של אבנים. הנביא מוחמד אמר על הכעבה (האבן השחורה במכה, המקום הקדוש ביותר למוסלמים. א"כ) - 'עדיף לי שתיהרס האבן, מאשר שתישפך טיפת דם אחת'".

עד לפני זמן לא רב נהנו תושביה האחמדים של חיפה מחיים שלווים ורגועים. מדובר בכת מלוכדת המעורה היטב בחיים בעיר, שבה הם נמצאים עוד משנת 1928. "בישראל מדובר בקבוצה מאוד קטנה, שרוב רובם של מאמיניה גרים בחיפה", אומר ראש עיריית חיפה לשעבר, עמרם מצנע. "הם התחילו למעשה את מגוריהם כאן במה שהיה כפר חקלאי באמצע שום-מקום בכרמל הנטוש של פעם. כאשר הכרמל התפתח, הכפר הפך לשכונה בעיר". לדברי מצנע "מדובר באנשים מאוד סובלניים וחברתיים. אין שם התלהמות או אלימות או תחושה של לכבוש את כל העולם. הם אינם מטיפים ואינם מנסים להעביר אנשים על דתם. הם קשורים בטבורם לחיפה ולחברה ואינם בונים סביבם חומות".

האחמדים מאמינים: ישו מת בשיבה טובה בהודו

האחמדיה, הכת המתונה ביותר באיסלאם, קוראת תיגר לא רק על האיסלאם המיליטנטי, אלא גם על אחת האמונות הבסיסיות בנצרות. האחמדים מאמינים שישו לא מת על הצלב ולא עלה השמיימה. הם גורסים אומנם שהוא נתלה על הצלב, אך לאמונתם, כשנאמניו הורידו אותו הוא היה במצב של עילפון ולא מת.

לפי גרסה זו, ישו הוכנס לתוך מערה בירושלים, ולאחר שהחלים מפצעיו הוברח לגליל ומשם יצא את גבולות ארץ ישראל. לגרסת האחמדים, ישו נדד עד להודו, שם מת בגיל 120 ונקבר בעיר סרינגר שבחבל קשמיר.

הילדים, האישה והרכוש הופקעו

המופתי של שכם: "מייסד הכת האחמדית היה נרקומן מופרע שעיוות את הקוראן. האחמדים צייתו באופן עיוור לשלטון הבריטי הקולוניאליסטי, והם מתירים שימוש באלכוהול ובסמים. מי שמאמין באמונות האלה, דינו דין כופר"

סעיף 18 של החוקה הפלשתינית מבטיח אומנם "חופש דת, פולחן ואמונה", אך מתברר שהוא הפך ל'כלאם פאדי', קרי - דברים ריקים מתוכן. דוגמאות לא חסרות. פאטמה (שם בדוי), 36, היא מרצה באוניברסיטת טול-כרם. היא התאלמנה מבעלה הראשון לפני כחמש שנים, קיבלה על עצמה את עקרונות האחמדיה ונישאה לפני כחצי שנה לחבר הכת. הדבר היה לצנינים בעיני חכמי הדת בעירה, ובני הזוג מצאו את עצמם בפני בית דין שרעי. זה הורה להם להיפרד, וקבע שפאטמה חייבת לשוב לבית הוריה, שאינם אחמדים.

"בבית הדין הם שאלו אותנו אם אנחנו מוסלמים או מורתדין (כופרים)", אומרת פאטמה. "הם קבעו שהנישואים שלנו מבוטלים. זה מאוד קשה לי. אני לא מבינה איך זה יכול להיות. הרי ברור שכל אדם צריך להיות חופשי באמונתו ובדרך שבה הוא בוחר בחיים. אני ובעלי מאוד אוהבים זה את זה. זה הופך אותנו למנודים מבחינה חברתית, ומביא אותנו למצב קשה מבחינה נפשית. אני לא מוכנה לעזוב את בעלי, אבל גם לא יודעת איך אוכל לעמוד במצב הזה. מפעילים עליי לחצים בלתי נסבלים, גם דרך המשפחה שלי, ואני מרגישה שבורה לגמרי מבחינה נפשית".

פסק דין דומה הוצא השבוע גם נגד מאהר פרחאן מפלוג'ה שליד שכם. בפסק הדין הורו לו להיפרד מאשתו, שאיננה אחמדית, ולוותר על ילדיו. בנוסף, הוחלט להפקיע ממנו את כל רכושו עקב היותו שייך לכת הלא נכונה. האישה עדיין לא כיבדה את פסק הדין, ואומרת שלא תעזוב את בעלה, חרף ההחלטה.

ראש העדה האחמדית בצפון הגדה, עבד אל-קאדר, חושש מאוד מהרדיפות הללו, וגם הוא, כחבריו לעדה, מוטרד בעיקר מהשפעתן על הילדים. "מאמיני הכת האחמדית אצלנו נרדפים בידי בני משפחה שאינם אחמדים, וכן בידי גורמים רדיקליים וחלק מזרועות הביטחון. זה התחיל בהטרדות מילוליות ובהצקות, ועבר לרדיפה של ממש. בני הכת מוכים, מוכנסים לכלא, רכושם מוחרם ומשפחותיהם מתפרקות. כשרואים שאנחנו נשארים חזקים באמונתנו, שולחים את האספסוף כדי שיפגע בנו. זה מגיע לפגיעות פיזיות קשות, וגורם לילדים לפחד ולטראומות קשות במיוחד", מספר אל-קאדר.

חשש מג'נוסייד

"המצב של האחמדים דומה לזה של הקראים אצלנו", אומר ד"ר דוד בוקעי מהחוג למדע המדינה באוניברסיטת חיפה. "כפי שהקראים מאמינים רק בחמשת חומשי התורה ואינם מאמינים ביתר ספרי התנ"ך וגם לא בתורה שבעל-פה, הרי שהאחמדיה מאמינה אך ורק בספר הקוראן".

לדברי ד"ר בוקעי, השריעה (החוק) האיסלאמית כוללת שלושה מרכיבים – הקוראן, ה'חדית" (הסיפורים של מוחמד) וה'סורה' (הביוגרפיה של מוחמד), והאחמדים, כאמור, מאמינים רק במרכיב הראשון. "באיסלאם רואים אותם כמי שהוציאו את עצמם מן הכלל", אומר בוקעי. "האחמדים נתפסים ככופרים. הם מוגדרים 'מורתדין' – אנשים שחוזרים בהם מן האמונה. לעומת זאת, האחמדים רואים את עצמם בתור המוסלמים האותנטיים".

בוקעי אומר שאין להתפלא על היותם של האחמדים נרדפים. "האיסלאם רדף ורודף כל מי ששונה ממנו, מוסלמים וגם שאינם מוסלמים. המשמעות של זה היא לעתים שחיטה המונית. היו כבר במאה ה-20 מקרים של ג'נוסייד שביצעו המוסלמים. הטורקים רצחו מיליון וחצי ארמנים ו-800 אלף יוונים, בסודאן נרצחים מיליונים. זה לא מפתיע, אפוא, שהאחמדים בישראל דואגים לאחיהם שבתחום הרשות הפלשתינית. הם הרי יודעים למה המוסלמים מסוגלים".

מקלות בכל הגוף

מוחמד ג'עברי, חבר כת מחברון: "על קירות ביתי כתבו פעמים רבות קללות ואיומים, שרפו לי פעמיים את המכונית וזרקו אבנים על שמשות הבית. זה מפחיד מאוד, ואני דואג בעיקר לילדים"

ואולם, את שלוותם של תושבי שכונת כבאביר שעל הכרמל טורד כיום מצבם הקשה של בני הכת החיים בתחומי הרשות הפלשתינית. בשנה האחרונה סובלים שם האחמדים מרדיפות בלתי פוסקות, המתבטאות באלימות פיזית, בהחרמת רכוש ובניסיונות להפריד בין בני זוג.

מוחמד ג'עברי מחברון, חבר הכת האחמדית, למד לאחרונה על בשרו מהי רדיפה המגובה באופן ברור על-ידי השלטונות. ג'עברי, נשוי בן 46 ואב לארבעה, ספג לפני כחודש מכות נמרצות ואף אושפז בבית החולים. "במשך הרבה חודשים מציקים לי וקוראים לי כופר", הוא מספר. "על קירות הבית שלי כבר כתבו פעמים רבות קללות ואיומים. שרפו לי פעמיים את המכונית. זרקו אבנים על הבית שלי ושברו את השמשות. זה מפחיד מאוד, ואני דואג בעיקר לילדים".

לפני כחודש וחצי, בסמוך למקום מגוריו, הותקף ג'עברי בידי קבוצת צעירים, קיצוניים דתיים, לדבריו. "הם הכו אותי במקלות בכל הגוף, בעיקר על הראש ועל הכתפיים. הביאו אותי לבית חולים והייתי מאושפז כמה ימים". לתומו סבר האיש ששלטונות הרש"פ ייתנו מזור לפצעיו. "הלכתי למשטרה, ושם שלחו אותי אל זרועות הביטחון של הרשות כדי שיטפלו בתלונה שלי. הגעתי לשם, ואז החוקרים התחילו להרביץ לי מכות חזקות. הם שמו אותי בבית מעצר בתוך צינוק במשך 48 שעות. אחר כך הם חקרו אותי תוך קללות ואיומים ואמרו לי שאני אשם בכול, כי אני אחמדי". מאז המעצר חושש ג'עברי לצאת מביתו, ולדבריו הוא ממשיך לקבל איומים על חייו.

מוחמד ג'עברי עדיין נמצא עם אשתו וילדיו. לא כך מצבו של מוחמד עלאווי, בן 34 מטול-כרם. פסק דין של בית הדין השרעי ברשות הפלשתינית הורה מפורשות לאשתו, שאיננה ממשפחה אחמדית, לעזוב את בעלה ולקחת איתה את שלושת ילדיהם. מאז עברו ארבעה חודשים, שבהם לא הותר לאיש לראות את ילדיו ולו פעם אחת.

בני הזוג הוזמנו לבית הדין השרעי, כאשר מטרת הזימון המפורשת הייתה לבטל את הנישואין בין הבעל האחמדי לבין אשתו. משפחת האישה, שכאמור איננה אחמדית, היא שיזמה את הדיון, בדרישה שבתם תתיר את נישואיה ותשוב לבית הוריה. בית הדין נענה לבקשה והותיר את מוחמד בגפו. "אני כולי שבור", הוא אומר. "לא חטאתי ולא פשעתי. לא אמרו עליי שום דבר רע, חוץ מזה שאני אחמדי. אני הרוס מבחינה נפשית. אני מתגעגע מאוד לילדים שלי, אבל לא נותנים לי לראות אותם. אשתי רצתה להישאר איתי, אך בני המשפחה שלה התפרצו אלינו הביתה. הסתגרנו בחדר השינה אבל הם נכנסו ולקחו אותה ואת הילדים".

פסקי הדין של בתי הדין השרעיים לא נפלו על ראשי כת האחמדים בהפתעה. קדם להם פסק הלכה ('פתווה') של בית הדין השרעי העליון בשכם. המופתי של שכם, השייח' אחמד שובש, קבע בפסק ההלכה כי "העדה האחמדית נוסדה על-פי תכנון של שלטון הכיבוש האנגלי בהודו. מייסד הכת היה הכלי שנועד לבסס את הקולוניאליזם הבריטי והיה שייך למשפחת משת"פים בוגדנית".

עוד קבע המופתי של שכם שמייסד הכת "סבל מהפרעות נפש, היה נרקומן שהשתמש בסמים והבין בצורה מעוותת את הקוראן. האחמדים צייתו באופן עיוור לשלטון הבריטי, והם מתירים שימוש באלכוהול ובסמים. מי שמאמין באמונות האלה דינו הוא דין כופר. מי שמאמין בכת האחמדית ואינו חוזר בו, יש לשפוט אותו ככופר. על המוסלמים להילחם במאמיני כת זאת, אשר פועלת בניגוד לאמונה המוסלמית".

ומי שחושב שהישועה לאנשי הכת הנרדפת תבוא מהאקדמיה הפלשתינית – טעות בידו. בגילוי דעת שפרסמו המרצים של מחלקת הדת באוניברסיטת א-נג'אח בשכם, נכתב כי "כל מי שמצטרף לכת האחמדית, קיים נגדו דין של מומר, ויש להוציאו מחוץ לאיסלאם".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  29/09/2010   |   עודכן:  29/09/2010
אבי כפירי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 בשאר אסד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הציד אחר האחמדים הנחמדים
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מייאו
30/09/10 21:35
2
ירון זכאי
30/09/10 22:01
3
מוציקו
30/09/10 22:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שר החוץ אביגדור ליברמן נשא דברים בעצרת הכללית של האו"ם וטען בצדק כי לא צפוי שלום בשנים הקרובות. מיד קפצו נגדו שרים אחרים, ובראשם אהוד ברק שטען בצדק כי דברי ליברמן לא מייצגים את עמדת ממשלת ישראל.
29/09/2010  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
לאלוף יואב גלנט יש מרבית הניסיון והכישורים הנדרשים כדי להיות רמטכ"ל מוצלח, מלבד מתחום חשוב אחד. בדומה לקודמיו, גלנט הפגין הבנה מועטה ביותר של המסגור הפוליטי, המשפטי והמוסרי שמלווה ועוטף את הלוחמה במאה ה-21 - ובמקרים רבים אף קובע את תוצאתה.
29/09/2010  |  ג'ראלד מ' שטיינברג  |   מאמרים
יש הנוטים לחשוב כי השמאל בארץ השתנה ,הדור התחלף יש מי שיאמר .יש ודאי משהו בטענה זו ,אך צאצאי השמאל הקלאסי לא השתנו. חילופי שלטון בארץ אינם ערובה לשלטון אמיתי, מוסרי, אלא עלה תאנה לשלטון ממוסד רב שנים. דמיון רב ניתן למצוא בהתבטאויות של אנשי שמאל של אז ,לאנשי שמאל של היום - רק התפאורה השתנתה. התארים בהם מחזיקים האינטלקטואלים כיום,מכסים על התפקרות חוגי השמאל בארץ לעבר כיבוש תודעתי שצלח, ועדיין מצליח .
29/09/2010  |  אורן קאשי  |   מאמרים
אינני יכול לתאר לעצמי כי נתניהו רואה במצב שנוצר עם חידוש הבנייה תשובה סופית לתביעה של הקהילייה הבינלאומית ובראשה ארצות הברית להאריך את ההקפאה כדי לתת סיכוי לשיחות השלום. הוא יודע יותר מאשר רבים וטובים בינינו, כי הבחירה בין ישראל על המגרש הבינלאומי, לבין כרטיס צהוב אחד ושני ובעקבותיו הרחקה מן המגרש, גוזרת גזירה קשה מנשוא על ישראל כולה. על כן אינני מעלה על הדעת, גם כשבישראל כל מה שאינו עולה על הדעת עולה גם עולה, כי נתניהו עשה את הבחירה.
29/09/2010  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
לשכת ראש הממשלה נסערה אמש בעקבות נאומו של שר החוץ, אביגדור ליברמן, בעצרת האו"ם, שבו טען כי הסכם שלום עם הפלשתינים יושג רק בעוד כמה עשורים. התשובה לנאומו של ליברמן הייתה כי ראש הממשלה הוא זה שמנהל את המשא והמתן מול הפלשתינים. הסערה הנוכחית שמעורר ליברמן מצטרפת למבוכה נוספת שעורר לא מכבר כאשר טען שיש לכלול את ערביי ישראל ויישוביהם במסגרת המשא-ומתן לשלום.
29/09/2010  |  דוד מרחב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בימים אלה, כנהוג בתקשורת בטרם בחירות, משאלי דעת הקהל עוסקים, כמובן, בשאלה: איזו מפלגה תזכה לרוב בפרלמנט בווסטמינסטר (הרובע בלונדון המארח את בנייני הפרלמנט).
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
ממשלת נתניהו מובילה אותנו למציאות מכאיבה, כששורה ארוכה של מדינות באירופה ובאמריקה מגנות בחריפות רבה את מדיניותה של ישראל ואף נוקטות בימים אלו בשלל צעדים מעשיים הפוגעים בכלכלה של מד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il