|   15:07:40
דלג
  אלון קמחי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

שלום מדומיין: ישראל, הפלשתינים והסכסוך שלא ייגמר

במשא-ומתן עם הפלשתינים, טוב תעשה ישראל אם תבהיר כי "מדינה פלשתינית", אם תקום - היא אינטרס פלשתיני, לא ישראלי!
12/10/2010  |   אלון קמחי   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
יונת שלום באספמיה [צילום: פלאש 90]

מתי יקום מנהיג אמיתי ויאמר שזולת ברברת מתמשכת של 20 שנה, אין וכנראה לא תקום מדינה פלשתינית עם ההנהגה הנוכחית. אז כל שנותר לנו, זה לצפות בשלושה מנהיגים ישראלים, בעלי עבר מפואר ומפוכח בכל הקשור לסכסוך, לא מצליחים לעמוד בפרץ הלחץ הבינלאומי ונכנעים

תחושה מעיקה אך מוכרת תקפה אותי בשבועות האחרונים, מעין הרגשה מדכדכת, סוג של דה-ז'ה-וו החוזר ונשנה מעת לעת, תמונות מרצדות מנסות למצוא את דרכן לזיכרון, תמונות שעדיין טריות מתקופות אפלות וקרירות. ההרגשה הזו, נמצאת ממש על קצה הזיכרון... נו, כיצד אפשר להעלות את ההרגשה הזו על פני השטח, עוד מאמץ קטן, ו... אוי לא, רק לא זה שוב! זהו, הבנתי מהי הרגשת המועקה שנחה לה בנבכי מוחי, אותה הרגשת אפליה עמומה, ללא צל של ספק, זו מנגינת "ההזדמנות האחרונה של השלום" שמזמרת לה התקשורת הישראלית. אוי לא, רק לא זה, שוב הניגון שלא זנחנו לשווא, השלום שהתנאים שלו בדיוק היום מתאימים ככפפה ביום חורפי. הנה עברו-חלפו להם עשרת החודשים מאז הכרזתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההקפאה ביהודה ובשומרון, והנה נזכרו חברינו, ל"הזדמנות האחרונה בהחלט", ברשות הפלשתינית על הבעת נכונות להתחלת משא-ומתן, שוב!, שמלווה בהכרזות מלאות פאתוס על כך שהתנאים הנכונים לשלום קיימים, רק צריך קצת להתגבר על מחלוקות קלות בלבד. משום מה, המחלוקות לא השתנו הרבה בעשרים השנים האחרונות. כמה פעמים כבר שמענו - מאוסלו של מזרח תיכון חדש, דרך קמפ דייוויד ושיחות טאבה אליבא ד"אינתיפאדה", המשכה הקלוקל ב"מפת הדרכים" וההינתקות החד-צדדית, הניסיון העקר של ועידת אנאפוליס וכלה במשא-ומתן הנוכחי - שהנה הבשילו התנאים, אך כמובן שיש את הסייג ההיסטורי, כי אם לא יגיעו הצדדים לשלום עכשיו - אז הדרך למלחמה סלולה בצרור של שושנים! רק לא עוד פעם איום המלחמה...

לא מן הנמנע לשאול, מדוע אם יהיו מחלוקות ואי-הסכמות, התוצאה האוטומטית היא שלנצח נאכל חרב מהפלשתינים רודפי השלום? אז התשובה פשוטה, ואולי טיפה לא מפתיעה, כי המערב, וארה"ב בפרט, עדיין מתייחסים לפלשתינים כילדים המפגרים והנדכאים של האזור. הרי אסור לכפות עליהם בכוח, צריך להבין אותם, הם מסכנים, הרי הם ערבים, אז חשבו וחשבו, ולבסוף הגיעו לרעיון גאוני במערב: ישראל היא האינטליגנטית והחכמה, אז בואו נלחץ אותה לפינה, הרי גם העיתון לאנשים חושבים בישראל, הארץ, גמר אומר שביבי לחיץ. אחר לחצים כבירים על ישראל, הגיעה להחלטה ממשלת הימין, היא ולא אחרת, והכריזה, שלמען השלום ישראל לא רק תקפיא את הבנייה ביהודה ובשומרון, אלא גם מוכנה ללכת לעבר ויתורים מרחיקי-לכת, למען כינון שתי מדינות לשני עמים, "היא מדינת פלשתין". כל זאת, עושים במערב ובישראל, כדי לשמור על יציבותו של מחמוד עבאס ולהראות נכונות אמיתית לפתרון הסכסוך הלא-פתיר למכביר. הפלא ופלא, הסכימו הפלשתינים להתרצות וניאותו לשבת להמשך שיחות עם ישראל, שבועיים לסיום ההקפאה, ולסוב סביב שולחן הדיונים, אך כמובן עם עזות-מצח פלשתינית טיפוסית, שכללה סייגים, דרישות ותנאים. כך, לאחר תקופה ארוכה של סירוב פלשתיני, הגיעו הצדדים לשולחן המשא-ומתן למען עתיד ילדינו, כבר מרגישים את השלום ממש מעבר לפינה, כשהכיכרות בתל אביב וברמאללה מוכנות לקלוט את ההמונים הצוהלים. אז זהו, שלא! הפלשתינים, כהרגלם, לא יחמיצו הזדמנויות כדי להחמיץ הזדמנויות, ובשורת תרגילים, שמקומם בבית הספר היסודי, הם מנסים לטרפד כל ניסיון לגישור, בגלל ההתנחלויות! הרי ברור - הסכסוך באמת התחיל בגלל ההתנחלויות, בתל אביב, בבאר שבע, בקריית שמונה ובעפולה, אז למה להמשיך לדבר כשישראל מתנחלת ב"פלשתין ההיסטורית".

ראוי להבין, שהנהגת הפת"ח לא השתנתה הרבה מאז הקמתה בשלהי שנות החמישים, כשהיא ממשיכה לנוע בעולם הניגודים שכה אפיין אותה לאורך ולרוחב העימותים עם ישראל. מחד-גיסא הם מדברים על מאבק פוליטי מדיני ושלום כלפי המערב, מאידך-גיסא מדברים על מאבק מזוין ומלחמה מול מדינות ערב והחברה הפנים-פלשתינית. לא ברור כיצד מנהיגי ישראל הולכים שולל אחרי ההנהגה הפלשתינית הקלוקלת והלא-מייצגת הזו. הרי שר הביטחון אהוד ברק היה שם ב-2000 עם אותם פלשתינים, פלוס יאסר ערפאת, וקיבל אינתיפאדה לאחר כישלון השיחות שכללו ויתורים ניכרים מצד ישראל. עוד לפניו ניסה ראש הממשלה בנימין נתניהו לדבר עם הפלשתינים וניסה לייצר שיח פרודוקטיבי בהסכמי וואי, מה שהוביל רק לניכור וללחימה עיקשת וממושכת בטרור. אל נא נשכח להזכיר את אבי המזרח התיכון החדש, הנשיא שמעון פרס, שמעורב עד מאוד במשא-ומתן גם היום, ומשום-מה עדיין מאמין שהשלום מעבר לפינה. מתי יקום מנהיג אמיתי ויאמר שזולת ברברת מתמשכת של 20 שנה, אין וכנראה לא תקום מדינה פלשתינית עם ההנהגה הנוכחית. אז כל שנותר לנו, זה לצפות בשלושה מנהיגים ישראלים, בעלי עבר מפואר ומפוכח בכל הקשור לסכסוך, לא מצליחים לעמוד בפרץ הלחץ הבינלאומי ונכנעים, בשביל משא-ומתן עקר וחסר תוחלת רק בגלל הפחד מהתקשורת והאליטה הרדיקלית בישראל, שהשלום הפך אצלה ל"דת" רדיקלית ומסוכנת.

אמת עדיפה על שקר - הסכסוך יימשך
דיבר אמת. ליברמן [צילום: AP]

דברי ליברמן מהווים את הלך הרוח של הרוב בישראל; הגיע הזמן שיבינו זאת בממשלה, הרי לא הגיע הזמן שתקשורת תבקר ממשלות שפועלות בניגוד למצע שלהן? כנראה שלא, הרי ישראל היא מזמן לא דמוקרטיה, אלא "שמאל-קרטיה" בשירות המיעוט

לדידי אני סבור, כמו רוב העם היהודי החי בציון, כי הסכסוך לא ייגמר בשיחות הללו וגם לא בשיחות שיבואו לאחריהן. סכסוך לא יכול להיגמר כל עוד אחד הצדדים, או שניהם, לא מכיר בעובדות שהעלות בהמשך הסכסוך עולה על התועלת. ישראל היא החזקה באזור וראוי שתנהג בצורה זו. אינטרס של מדינה פלשתינית הוא פלשתיני, לא ישראלי. נכון שהאליטות התקשורתית והאקדמית בעלות האוריינטציה השמאלנית המובהקת, לא יבלבלו את הציבור הישראלי עם העובדות לגבי מיהו הצד החזק ושל מי האינטרס במדינה פלשתינית. ההנהגה הישראלית צריכה להראות נחישות ויכולת עמידה בפרץ, כפי שעד עתה עשה ראש הממשלה נתניהו. מדינה פלשתינית, כפי שמוצעת, יכולה להיות הרת-אסון, וזאת מבלי לדבר על רעיון ההינתקות החוזר והנושן שעולה חדשות לבקרים בתקשורת השמאלנית, שהוא אף יותר גרוע מהרעיון הראשון. הצעות לפתרון הסכסוך הן כבר נושא למאמר אחר; יחד עם זאת, מן הראוי ששקר השלום ייפסק, ויובהר ששלום לא ייכון בין הצדדים, לא עם ההנהגה הפלשתינית הנוכחית ובטח לא בתנאים הנוכחיים.

שר החוץ אביגדור ליברמן אומנם פעל שלא-כראוי בעת שנאם בעצרת האו"ם בניגוד לעמדה הרשמית של הממשלה; למרות זאת, לפנים משורת הדין, דבריו מהווים את הלך הרוח של הרוב בישראל; הגיע הזמן שיבינו זאת בממשלה, הרי לא הגיע הזמן שתקשורת תבקר ממשלות שפועלות בניגוד למצע שלהן? כנראה שלא, הרי ישראל היא מזמן לא דמוקרטיה, אלא "שמאל-קרטיה" בשירות המיעוט. אם לא ייפסק השקר, לכל הפחות שייפסקו הנסיעות המשמימות לארה"ב, קרי בואכם להצגת השלום הישראלי-פלשתיני בברודווי; עדיף כבר לקנות כרטיסים להבימה, לפחות שם אנו כבר יודעים עם מי יש לנו עסק - נציגי הסירוב והאליטה של ה"שמאל-קרטיה" ומשטרת המחשבות.

ביל קלינטון - היהפוך נמר חברבורותיו
ביל קלינטון [צילום: AP]

הנה, בעוד בבית הלבן מנסים לשבור את הראש - או את ביבי - שני אירועים מעניינים מאוד התפרסמו בתקשורת ההמונים; האחד- ידיעה שהוועד הפועל של אש"ף הכריז שבגלל חזרת הבנייה יש להפסיק את המשא-ומתן לאלתר, והשני- הרבה יותר מרעיש, הגיע מהנשיא לשעבר ביל קלינטון, אותו קלינטון שזעם ורתח על הולכת השולל של ערפאת להגיע להסכם ישראל, שמצא לנכון לומר ל"אוזני" התקשורת האמריקנית שהמתנחלים והרוסים לא יאפשרו להגיע להסדר ולהחזרת שטחים, וככל הנראה יכשילו את המשא-ומתן "המאוד פרודוקטיבי" בין הצד הישראלי והפלשתיני. בעוד שהידיעה הראשונה לא מפתיעה, כי אם קיימת הזדמנות להחמיץ הסכם עם ישראל, ההנהגה הפלשתינית תעשה כל מאמץ כדי לחרב כל אפשרות לפשרה בתואנות שונות ומגוונות. אבל הנשיא קלינטון, שהיה שם, דיבר ופעל למען השלום המיוחל וראה כיצד קיבל מאותם פלשתינים ובראשם ה"ראיס" ערפאת, קיתונות של בוז, מאשים את הרוסים והמתנחלים במניעת השלום; זה כבר לעג לרש ותרצנות אמריקנית מתחסדת. קלינטון הוא זה שהציע את אחת ההצעות מרחיקות-הלכת שניתנו לפלשתינים אי-שם ב-2001, בכללן ריבונות חלקית בהר הבית, החזרת רוב שטחי הגדה המערבית וחזרה סמלית של פליטים. מה ערפאת עשה? ברח כל עוד נפשו בו וההיסטוריה כבר נכתבה. קלינטון, שנכווה ברותחין, מנסה להיזהר בצוננים על-חשבונה של ישראל, ומאשים את הרוסים והמתנחלים. כמה עזות-מצח יש לנשיא אמריקני לשעבר, שישראל הייתה לו בת-ברית נאמנה ואף הוא לא יכול לומר את האמת הלא-עירומה.

ברור למה הפלשתינים הם מסכנים - הם לא יודעים אחרת, הם מפולגים, הם לא מערביים. הגזענות הזו כלפי הערבים היא פשוט מדהימה, אולי הגיע הזמן שנתייחס לפלשתינים כאנשים מבוגרים, בעלי חובות ולא רק כבעלי זכויות עתידיות. אולי, רק אולי, יום אחד יהיה עם מי לדבר בגובה העיניים ולא ממגדל השן המערבי המתנשא.

השאלה שתקשורת השמאל מסרבת לשאול

השאלה המעניינת ביותר מכל הסכסוך המתמשך בין ישראל לפלשתינים, שאינה זוכה לביקורת ציבורית או תקשורתית, היא השאלה מדוע צריך לקיים משא-ומתן במרחק אלפי קילומטרים מישראל, כאשר המרחק מרמאללה לירושלים הוא פחות מעשרים דקות נסיעה? בשביל מה צריך בזבוז זמן וכסף כה רבים בשביל שישראלים ופלשתינים יוכלו לנסות להגיע להסדר שלום? יש שיגידו שזה בגלל שצריך מתווך חזק שיוכל לגשר בין הצדדים המתדיינים, אבל בשביל מה צריך מתווך חזק אם גם ככה לא מצליחים להגיע להסדר כבר כמעט שני עשורים? במידה שה"ראיס" מחמוד עבאס יגיע לירושלים, מישהו חושב שיוצמד לו אקדח לרקה על-ידי כוחות הביטחון הישראלים כדי להגיע להסכם? במקום להשקיע כל-כך הרבה בנסיעות הגורמה לארה"ב, עדיף שהפלשתינים ייאותו להיפגש באזור "ארץ ישראל המנדטורית" עם הנציגים הישראלים. ככה ייחסך כסף, זמן ואולי הצדדים יוכלו להכשיל את השיחות בארץ המריבה, או לכל הפחות יעשו זאת בשיחת סקייפ פשוטה. כמובן שלשני הצדדים כיף יותר לנסוע לאמריקה, לדבר באנגלית אינטלקטואלית, ליהנות מהכנסת-אורחים מפנקת, כי הרבה יותר קל לנצל את התקשורת הליברלית בתפוצה רחבה הקיימת בארה"ב, כדי לכופף את ישראל. יחד עם זאת, למנהיגים הללו יש גם אחריות והם מייצגים את עמם, אז במקום להשחית זמנם לריק בנסיעות מיותרות, טוב תעשה ממשלת ישראל, שלהבא הפגישות עם הנציגים הפלשתינים יהיו ברובע הארמני בעיר העתיקה. עם כל הכבוד לפרובוקציות הטורדניות הפלשתיניות בדרגי-ביניים - והיא הנותנת אצל האדם הפשוט - יש תקשורת טובה כל הזמן בין ישראל לפלשתינים והשנאה כמעט לא מורגשת בדרגים אלו, אז אין סיבה שההנהגות לא יוכלו להיפגש אף הן, בצורה מושכלת ובוגרת. הברוגז המזויף של הפלשתינים, שבכללו האיומים על שבירת-הכלים אם תימשך הבנייה, עלוב לאור העובדות המראות שכל הזמן יש קשר רציף בין ישראל לפלשתינים ברמות התחתונות, ולא כולו מבוסס על הובלת עצירים למחנה עופר.

מדינה פלשתינית - אינטרס פלשתיני

האבות המייסדים של ישראל ידעו לקבל החלטות קשות בעזרת מנהיגים פרגמאטיים. בניגוד לישראל, האבות המייסדים של התנועות הלאומיות הפלשתיניות, בעיקר הפת"ח, שרויים בתוך ביצה אידיאולוגית קיצונית שלא מקדמת אותם לשום מקום, זולת גסיסה ממושכת של החברה והתחזקות התנועות האיסלאמיות. אז מדוע שישראל תדאג כל-כך אם השיחות יתפוצצו? הפלשתינים לא רוצים מדינה? אין בעיה

לא ברור מתי וכיצד לאורך ההיסטוריה הכתובה של הסכסוך הישראלי-פלשתיני, הפכה מדינה פלשתינית לאינטרס ישראלי ואולי אף אמריקני בלבד. מדינה פלשתינית או כל ישות מדומיינת בנוסחה הערבית-מזרח-תיכונית לכשתקום, היא אינטרס של ההנהגה והחברה הפלשתינית. הליגה הערבית המפוברקת והלא-אחידה מעדיפה יותר להעמיק את הסכסוך מאשר באמת לפתור אותו. היוזמה הסעודית האנמית, שמשום מה בחוגי שמאל נחשבת להצעה שאין לסרב לה, מ-2002, לא הייתה יותר מהסחת-דעת מפיגועי ה-11 בספטמבר בארה"ב, בהם היו מעורבים אזרחים סעודים. בזירה המקומית יותר, ירדן ומצרים, על בעיותיהן החברתיות והפוליטיות, חוששות ממדינה פלשתינית הרבה מעבר למה שהן מוכנות לחשוף. אל לנו לשכוח שאותה ירדן ואותה מצרים מצרות צעדיהן של תנועות פלשתיניות ומוסלמיות מחשש למהפכה פנימית איסלאמית; אדרבה ואדרבה: אותן מדינות, כששלטו בעזה וביהודה ובשומרון, פעלו בכל צורה אפשרית נגד האפשרות שתקום מדינה פלשתינית בת-קיימא. כל זאת מבלי לדון עדיין באירן, בסוריה ובארגון חיזבאללה שלא טומנים ידם בצלחת ומנסים בכל כוחם ללבות את האש באזור, כ"ששלום ההזדמנות האחרונה" לא ממש בתוכניות ובאינטרסים הפוליטיים שלהם.

חשוב שבמשא-ומתן ידגישו הנושאים ונותנים הישראלים, שמדינה או אוטונומיה פלשתינית עצמאית, הן אינטרס פלשתיני! מדוע שישראל תפחד כל-כך שלא תקום מדינה שכזו? הרי המצב כיום הוא טוב לישראל בהרבה, כאשר היא שולטת בכל יהודה ושומרון ועל הגבול עם ירדן, משתפת פעולה עם המשטרה הפלשתינית מבחינה ביטחונית וממשיכה לפתח את האזור לא רק לטובת המתנחלים, אלא גם לטובת אותם פלשתינים שלא תמיד רוצים לשתף פעולה עם הרשויות המקומיות הישראליות.

כל אותם מקטרגים שזועקים 'חמס' מהאפרטהייד הישראלי, יכולים להפסיק ליילל; ישראל יכולה לבטל מחסומים, לאפשר מרחב-חיים מודרני לפלשתינים, שיקבלו - אם ירצו - אוטונומיה על המרחב שבו הם שולטים. השטח שנכבש ב-1967, ראוי להבהיר, מבחינה חוקית נתון למרותה של מדינת ישראל. מכורח הסיבות ההיסטוריות, השטח לא היה שייך לפלשתינים ואף לא הוכר כשייך לירדן, זולת בריטניה ופקיסטן. השטח נכבש כתוצאה ממלחמה צודקת שנכפתה על ישראל, וכחלק מסעיף 51 לאמנת האו"ם לישראל הייתה זכות לכבוש את השטח כחלק ממתקפה מקדימה. אם כן, הסוגייה שיש לדון בה, היא זכויות האזרחים הפלשתינים ולא האם לישראל זכות לבנות או לא, כי למעשה יש לה. יש לשאול, ובצדק, גם מה המדיניות הישראלית בכל הקשור להמשך הבנייה ביהודה ובשומרון, כחלק מהצורך להבין מה הפתרון לאוכלוסיה הפלשתינית, שעדיין, נכון להיום, בחזקת ישראל, אך ללא זכויות. לכן חשוב שישראל היא שתקבע מה ברצונה לעשות עם האוכלוסיה הפלשתינית, שאכן צריכה לקבל זהות והגדרה עצמית - שבפועל כבר קיימת - לכן פשוט יהיה לתת להם ריבונות על השטח הקיים, אוטונומיה מדינית שבה הם יהיו אזרחים פלשתינים ובעלי זכויות מלאות. כל ההצעות לאזרח את הפלשתינים בטלות בשישים, ישראל לא חייבת להכריז על כל האזורים שנכבשו ב-1967, ולכן מתוך חשיבה לעתיד וחוסר רצון לאזרח אוכלוסיה ערבית-מוסלמית ועוינת, מן הראוי לתת להם את האזורים שבהם קיים רוב פלשתיני, בהם ייהנו האזרחים הפלשתינים מסוברניות עצמונית. אם הפלשתינים ימשיכו להתעקש על חזרת הפליטים, ירושלים כבירה ועוד שטחים שמגיעים להם, מכאן המשך הסירוב להגיע להסכם, שיבושם להם.

בניגוד לחוסר הפרגמאטיות הפלשתינית, ישראל היא כבר מדינה לתפארת למעלה משישים ושתיים שנה, בעלת צבא חזק, כלכלה בצמיחה מתמדת, תרבות מפותחת, בתי משפט בעלי שם, דמוקרטיה יציבה, אוניברסיטות מובילות ופורצות-דרך. האבות המייסדים של ישראל ידעו לקבל החלטות קשות בעזרת מנהיגים פרגמאטיים. בניגוד לישראל, האבות המייסדים של התנועות הלאומיות הפלשתיניות, בעיקר הפת"ח, שרויים בתוך ביצה אידיאולוגית קיצונית שלא מקדמת אותם לשום מקום, זולת גסיסה ממושכת של החברה והתחזקות התנועות האיסלאמיות. אז מדוע שישראל תדאג כל-כך אם השיחות יתפוצצו? הפלשתינים לא רוצים מדינה? אין בעיה, שיתבססו בתוך עצמם, ישראל תמשיך להשקיע ביהודה ובשומרון באזורים הקיימים, תשקיע בעזרת שיתופי-פעולה בינלאומיים באזורים הפלשתינים, בעזרת חינוך ומקומות עבודה; בסופו של דבר, אולי ההשקעה תניב הנהגה צעירה וחסרת רגשות נחיתות מישראל. במידה שתהיה אינתיפאדה שלישית, שהיא כבר חזון למועד, בכל שיחות המועד-האחרון-בהחלט עם הפלשתינים, ישראל תדע להתמודד גם ולצאת מחוזקת. ראוי שיובהר להנהגה הפלשתינית, שאם לא יגיעו להסדר, הם לא יפגעו באף אחד, זולת בעצמם. כל הניסיון המתמשך ללחוץ את ישראל לפינה, בתמורה לשק הטבות שהנשיא ברק אובמה הבטיח או לא הבטיח, מחזק את הקיצוניים בישראל וברשות הפלשתינית, ומחליש כל אפשרות להגיע להבנה ולהסכמה בין הצדדים, שגם ככה נראית כבלתי אפשרית במצב השורר כיום.

תאריך:  12/10/2010   |   עודכן:  12/10/2010
אלון קמחי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שלום מדומיין: ישראל, הפלשתינים והסכסוך שלא ייגמר
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פתרון אין ברירה!
12/10/10 20:46
2
קורןנאוה טבריה
13/10/10 05:34
3
קורןנאוה טבריה
13/10/10 05:46
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תחילתה של השנה היהודית החדשה היא מועד מתאים כדי לשוב ולהתבונן במצב המתפתח בנושא פרויקט הגרעיני האירני. פרויקט זה מתקדם בעקביות, אם גם בקצב איטי למדי. ואולם, קצב זה מטעה בכך שהוא מעניק את הרושם כי יש עדיין די והותר זמן על-מנת למנוע מאירן להפוך למדינה גרעינית דה פקטו. מאז ההערכה האמריקנית הקודמת, לפיה עומדת לפני אירן עוד כברת דרך ארוכה, אומרת ארצות הברית כעת כי זה יקח לכל הפחות שנה עד אשר זו תשיג יכולת גרעינית, אם תפתח ב"מירוץ" כדי להגיע לשם. "שנה אחת היא זמן ארוך מאוד", צוטט מפי פקיד אמריקני בכיר. עם זאת, במצב העניינים הנוכחי, כאשר יישום הסנקציות נראה כתוכנית הפעולה היחידה, שנה אינה אלא תקופה קצרה. קיבוע הזמן הנדרש ליישומן של סנקציות יעילות ולהפעלתם של צעדים דיפלומטיים ארוך למדי, אם משווים אותו לשנה אחת.
12/10/2010  |  אפרים אסכולאי  |   מאמרים
תוצאות משאל העם ב-12 בספטמבר 2010 בטורקיה, על רפורמות בחוקה, מאותתות על המשך הקיפאון ביחסי מדינה זו עם ישראל. משאל העם התייחס אומנם לסוגיות פנים, אך ניתן לראות בתוצאותיו אישור כללי שניתן על-ידי רוב המשתתפים למדיניות הממשלה בתחומים נוספים, כולל מדיניות החוץ. שר החוץ הטורקי, אחמד דוואטולו, מוביל מזה זמן מדיניות גלובלית ואזורית המושתתת על ספרו "עומק אסטרטגי" והמיועדת לחזק את מעמדה של טורקיה במרחב הגיאו-פוליטי הקרוב, בין השאר באמצעות חיזוק הקשרים עם מדינות ערב ומדינות מוסלמיות. מגמה זו והחיפוש אחר תפקיד מרכזי בזירה המזרח-תיכונית מסבירים במידה רבה את המשבר הקשה ביחסים בין טורקיה וישראל. בעוד שטורקיה אינה מנסה לטייח את המשבר עם ישראל, היא עושה מאמצים להסביר כי חיזוק היחסים עם מדינות מוסלמיות ובמיוחד עם אירן, אינם פוגעים ואינם מצויים בסתירה לרצונה לחזק את קשריה עם מדינות המערב ורצונה להמשיך בתהליך ההצטרפות לאיחוד האירופי.
ה"דו-וואפ גירלס" הן שלוש זמרות ישראליות מוכשרות, משוגעות למחזות-זמר וג'אז, שחברו יחדיו לפני כשנה ללהקת-זמר קברטית. הטריומווירט, בהרכב אלה תדמור (אלט), נעמה נחום (סופרן) ואנה שפיץ (מצו-סופרן), אימץ לעצמו סגנון מוסיקלי ייחודי, שהורותו בקהילות אפרו-אמריקניות ושהתפתח, במרוצת הזמן, לשיטה של הרמוניה קולית נשית. חבר להן הפסנתרן, דותן בראודה, בעיבודים מרעננים של שירים נוסטלגיים.
12/10/2010  |  ראובן לייב  |   מאמרים
התיקון לחוק האזרחות גרם לפרץ חדש של מאמרי שיטנה מצד אלו שרוממות החוק בפיהם... רק שזה מתאים לתפיסת עולמם, וכל דבר אחר שאינו מתאים לתפיסת עולמם ה"ליברלית" זה פשיזם, גזענות ופגיעה בזכויות המיעוטים.
11/10/2010  |  יואב לוי  |   מאמרים
בפתיחת מושב הכנסת, הצהיר (יום ב', 11.10.10) ראש הממשלה כי הוא מוכן להחזיר את הקפאת הבנייה בשטחים, בתנאי להכרה פלשתינית במדינת ישראל כמדינת היהודים. יתר על כן, אמר בנימין נתניהו כי הוא מוכן להכיר במדינה הפלשתינית, ובתמורה הוא מצפה להכרה בנו.
11/10/2010  |  עקיבה לם  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il