|   15:07:40
דלג
  יחיאל (חיליק) רוזמן  
אנתרופולוג חברתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

האוגדה המוסיקלית הפלשתינית

"עזה יא עזה"... "אין לי חופש"... "מהנהר ועד לים פלשתין תהיה חופשית"... שורות אלו מעטרות שיריהם של זמרים פלשתינים, אמריקנים, ישראלים ואחרים, המשמשים יחידת-קרב תרבותית למען העם הפלשתיני מוזיקה בשירות האינתיפאדה
22/11/2010  |   יחיאל (חיליק) רוזמן   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
שירים למען העם הפלשתיני [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

"From the River to the See Palestine Will be Free"

Every day we tell each other
That this day will be the last
And tomorrow we all can go home free
And all this will finally end
[Palestine tomorrow will be free x2]

[35s instrumental break]

No mother no father to wipe away my tears
That's why I won't cry
I feel scared but I won't show my fears
I keep my head high
Deep in my heart I never have any doubt that
[Palestine tomorrow will be free x2]

I saw those rockets and bombs shining in the sky
Like drops of rain in the sun's light
Takin away everyone dear to my heart
Destroying my dreams in a blink of an eye
What happened to our human rights?
What happened to the sanctity of life??
And all those other lies???
I know that I'm only a child
But is your conscience still alive
Ooooooh... Yeaaah
I will caress with my bare hands
Every precious grain of sand
Every stone and every tree
Cuz no matter what they do
They can never hurt you
Cuz your soul will always be FREE
[Palestine tomorrow will be free x2]

שירו של מאהר זיין, הוא שיר תקווה לחיסולה של מדינת ישראל. הקליפ הוא חלק מטרנד מוסיקלי המשותף לזמרים רבים במצרים, בסוריה, בארצות הברית, בשוודיה וכמעט בכל מקום בו קיימת שירה מוסלמית. האנימציה כמו נלקחה מתמונות רקע של אושוויץ וטרבלינקה, כבשנים הפולטים עשן שחור, ילדים מיידים אבנים, רובים מכודנים של חיילי האויב, גדרות תיל, לוחמי חירות המתרסקים מול מהלומת אש משמים. מאהר זיין שר באנגלית. מתוך הדיסק הנפלא - Thank You Allah.

חמזה נמירה נחשב לכוכב עולה בשוודיה ובארצות הברית, במדינות ערב ובפלשתין. חמזה שר על ישראל (אנא יא איסראיל). מילות השיר מעצימות את רוחו של השאהיד, רוחו של המתקומם, הצודק, למרות אי-השוויון שבינו לבין המדינה הכובשת.

"החירות הפלשתינית עוד תגיע"

בספר המתאר את חמש-מאות המוסלמים המשפיעים ביותר בעולם, נכלל גם הזמר הדרום אפריקני, זיין בהיכה, שבאלבומו החדש "1415" מככבת הרצועה הנושאת את השם "Freedom will Come", המלווה את הקליפ המצליח של סרטון בו נראה אב משפחה בעזה היוצא לחפש מזון למשפחתו לאחר שישראל הטילה עוצר על הרצועה. האב נהרג ובנו הבולש אחריו מגלה את גופתו. השירה היא באנגלית ומשתתפים בצילומים גם ראפרים שחורים כולל זֵין בְּהִיכָה עצמו.

השפעתו של זיין עצומה. הזמר, יליד פרטוריה (1974), מוזמן לכל כינוס גדול של מוסלמים בעולם ושיריו מושמעים תדיר במלזיה, באנגליה, באמריקה, בהולנד, בטורקיה, באוסטרליה, בהודו ובמדינות רבות אחרות בהן קיימים ריכוזי מוסלמים.

העכואית מתארת את עוצמת ההתנגדות

בולוס הוא גיבור בדיוק כמו קמיליה ג'ובראן היוצרת הענקית, שכתרים רבים לראשה זרוק-השיבה. קמיליה, ילידת עכו, הפכה לסמל עבור הפלשתינים. באחת ההופעות שלה כתב מבקר את המשפטים הבאים:

They (kamilya and other wonen), at different stages in their lives, have burned the bridges of comfort and went off towards further living, more intense. They have accepted the losses but celebrated the gains. These women are my heroes.

קמיליה השתתפה בהקלטות רבות של להקת "סברין", אשר שיריה הפוליטיים מציגים בצורה מוקצנת את רוח ההתנגדות, "אל-מוקאוומה". השיר "About A Man" מתאר את עוצמת ההתנגדות של הפליט, האסיר, מי שנטלו ממנו את החופש, את צלם האדם והאדמה.

הרוח הפלשתינית למען המטרה

אתר האינטרנט "Electronic Intifada" מתואם היטב עם האינתיפאדה המוסיקלית; יותר מכך - האתר מוכר פוסטרים וחולצות של זמרים מפורסמים ומבקש מקוראיו וממאזיניו לתרום ביד רחבה למען המטרה המשותפת.

לפני שבוע פרסם האתר סקירה על "Out of the Frame", ספרו החדש של אילן פפה. תוך רמיזה ליוצרים ולאמנים פלשתינים החיים בישראל לחשוב "מחוץ לקופסה" ולא להיכנע לפחדים הישנים. אילן פפה משמש מודל להתנערות ממסגרות חשיבה ישנות. יש בכך משום חיזוק לאמנים רבים העומדים על הגדר.

במגזין היוצא בשיקגו מתראיין המוסיקאי הנפלא, עיסא בולוס, ומאדיר את עברו כ"נרדף" על-ידי השלטונות הישראלים ומציין שאף "ישב" שנתיים בבית-סוהר ללא משפט. האתר מביא את סיפורו של בולוס כדוגמה ליכולתה של הרוח הפלשתינית לעמוד בהצלחה מול כל העוולות.

התרפסות אירופה בפני האיסלאם

הזמרים הישראלים, הפלשתינים, הלבנונים, המצרים, האפריקנים, ההולנדים, האמריקנים וכל מי שמוזכרים בסקירה זו, משמשים כאוגדה תרבותית המשתפת פעולה עם אוגדות אחרות המסוות עצמן תחת רשתות האינטרנט, אגודות הצדקה והסעד, קרנות הפיתוח, איגודים מקצועיים, חברי-כנסת, ממשלות זרות ורוחות חדשות המנשבות באירופה המתרפסת בפני כוחו של האיסלאם הקולוניאליסטי על מושבותיו ברוטרדאם, במאלמו, בלונדון ובפריז. על מבצריו וחמ"ליו במסגדים הפזורים בכל עיר באירופה, על תחנות הרדיו והטלוויזיה המשדרות לקולוניות המוסלמיות, כך ששיריהם של קמיליה, מאהר, רים, זאיד, שאדיה, חמזה, סברין ועאדל יתנגנו במכוניות של המוסלמים, בבתי הספר של המוסלמים, באוניברסיטות, בחנויות ובשווקים.

"From the River to the See Palestine Will be Free" אינה כרזה נגד ישראל, אלא מבקשת היא להציג את גבולות האיסלאם מנהר הנילוס ועד הים הצפוני (זמנית).

זמרת מנצרת ואמיתות פלשתיניות

רים בנה, הזמרת הנצרתית, הנשואה לאמן האוקראיני ולדימיר אלכסיינקו, משמשת דוגמה כישראלית השרה שירי מחאה המבוססים על אמיתות פלשתיניות. רים הקליטה שיר על תינוקת בת שישה-עשר חודשים שנורתה בראשה על-ידי חייל ישראלי. השיר נקרא בשם שרה והוא מנוגן בכל תחנות הרדיו בעולם.

מובילת האינתיפאדה המוזיקלית

המרתקת בין זמרות הקו המיליטנטי היא שאדיה מנסור, שגדלה באנגליה ונחשבת היום לזמרת ההיפ הופ הגדולה ביותר בעולם הערבי. היא שרה את שיריה הפוליטיים בחברון, ברמאללה ובעזה, וצעירים רבים נוהרים להופעותיה. שאדיה מובילה קו מובהק של אינתיפאדה מוסיקלית (לדבריה) כדי שהקול הפלשתיני יישמע בעולם. היא משתפת פעולה עם ראפרים מפורסמים במערב.

אסאלה נסרי, הזמרת הסורית ה"ליברלית", שרה על ירושלים ועל פלשתין הערבית. פאדי אנדריאס מתפלל לשחרורה של פלשתין בסינגל השלישי שהוציא לרדיו הלבנוני לאחרונה. השירים של "דם", הלהקה הפלשתינית-ישראלית, "מי פה הטרוריסט?" ו"אין לי חופש", הפכו להמנוני קאלט בקרב הפלשתינים בארץ, כמחאה פוליטית חברתית, ודם היו למוזיקאים הפלשתינים הראשונים שהם אזרחי ישראל הנמצאים בחוד החנית של הלאומיות הפלשתינית המוזיקלית.

מיכשור מודרני מול האבן הפלשתינית

לאחרונה הקליטה הזמרת הוותיקה פיירוז שני שירים המשמשים רקע לקליפ בעל כל הסממנים של מלחמה צודקת נגד אויב ציוני, המצויד במיכשור מודרני מול האבן הפלשתינית המושלכת מידו ורוחו של הצעיר העומד ללא חת מול הטנק ומול כלי המשחית של הציונים. פיירוז אף הקליטה בעבר שירים על ירושלים ועל פלשתין, ושיריה זוכים להאזנה של מיליוני משתמשי האינטרנט.

קינות נוראות על העיר עזה

האינתיפאדה המוסיקלית היא ערך עליון במאבקם של הפלשתינים בכל העולם. שירתו של זאיד תאיים, המתגורר בהולנד, "ע'זה יא ע'זה", משקפת את התבנית הייצוגית של המאבק בו יש להבליט ארונות-קבורה המסודרים זה ליד זה בשורות ובטורים, שאהידים נישאים על כתפי אחיהם, מנוסת ילדים, עיני ילדים קרועות לרווחה, טנק מועך ילד, חומות בטון, מסגד אל-אקצה, "בִּדַם בִּרוּח נַפְדִיק יַא פַלַסְטִין", בשיתוף ראפרים שחורים ובשפה האנגלית.

תאריך:  22/11/2010   |   עודכן:  23/11/2010
יחיאל (חיליק) רוזמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האוגדה המוסיקלית הפלשתינית
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מצת
23/11/10 12:57
2
המחרימים
23/11/10 17:25
3
נירררררררררר
23/11/10 20:49
4
יובל רובין
24/11/10 07:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שוב עולה משאל העם, אחרי דחייה ארוכה, לסדר היום. נתניהו דחה בפעם הקודמת את הדיון על בחירת העם אם לסגת מהשטחים המסופחים לישראל - מזרח ירושלים ורמת הגולן.
22/11/2010  |  עקיבה לם  |   מאמרים
בשעה שנציגי ראש הממשלה מתמקחים עם הממשל האמריקני על התמורה המבוקשת להקפאה השנייה, שכחנו לחלוטין שעדיין לא קיבלנו את התמורה להקפאה הראשונה. להזכירכם, ההקפאה הראשונה הייתה אמורה להיות מחווה של מדינת ישראל. בתמורה, הממשל האמריקני היה משוכנע כי ביכולתו להביא גם את הצד השני למחוות ולו סמליות. למשל, דובר על התרת טיסות של מטוסים אזרחיים ישראלים מעל מדינות ערב. אלא שכול ניסיון של הממשל האמריקני לחלץ מחווה כול שהיא ולו באמירה מן הפה לחוץ בלבד מצד גורם ערבי כל שהוא עלתה בתוהו.
22/11/2010  |  קובי לירז  |   מאמרים
אחד המושבים בכינוס אילת לעיתונות שייערך מחר משעה 09:30 ועד לשעה 11:15 - באולם קינגס B.C - יעסוק בנושא: "'חופש הביטוי' - ישראל כמקרה מבחן". המשתתפים הם: העיתונאי בן-דרור ימיני, עו"ד מיבי מוזר, ניצב יואב סיגלוביץ - ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל, זוהיר בהלול מרדיו א-שמס, אלי פלאי - מו"ל קבוצת תקשורת "משפחה", יועץ התקשורת רוני רימון, את האקדמיה ייצג עו"ד יאיר גרין מאוניברסיטת בן-גוריון ואת הערב כולו תנחה ביד רמה העיתונאית הגב' ענת סרגוסטי - מנכ"ל אג'נדה.
22/11/2010  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
ביום ראשון בשבוע שעבר, 14.11.10, שרפו מתנחלים שוב מטעי זיתים של הכפר הפלסטיני סאלם. כדי להבין את מרשם הבריונות המתנחלית, אחזור בקיצור כ-35 שנה אחורה.
22/11/2010  |  נפתלי רז  |   מאמרים
עובדה: לפני 33 שנים לא קיבלו את רון נחמן, ראש בירת השומרון, ליישוב אלקנה. נחמן החליט להקים בעצמו ישוב שבו כולם יתקבלו בברכה (מחלקה ראשונה, 28.10.10).
22/11/2010  |  אורן קאשי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il