|   15:07:40
דלג
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

עקיבא אלדר מאוכזב מעריקאת

עיתונאי הארץ, עקיבא אלדר, מותח ביקורת נוקבת על סאיב עריקאת שחזר והבהיר לאחרונה את דבקותה של הרשות הפלשתינית במימוש זכות השיבה טוען: עמדות אלה מרחיקות את השלום אפילו בקרב החוגים הליברלים ועשויות לחזק את הימין
16/12/2010  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
עקיבא אלדר [צילום: יח"צ]

מתק השפתיים של סאיב עריקאת
יהונתן דחוח-הלוי
סאיב עריקאת מציע הסדר "צודק", "הוגן" ו"מוסכם" לבעיית הפליטים: ישראל תקבל את "הצדק הפלשתיני" ותסכים לשיבת הפליטים לתל אביב, לחיפה ולירושלים
לרשימה המלאה

זכות השיבה לחיסולה של ישראל
יהונתן דחוח-הלוי
הפלשתינים דבקים בתביעתם למימוש זכות השיבה בהיותה קלף מנצח שיביא להכרעתה של מדינת ישראל * יוזמת השלום הערבית אינה מבטאת נכונות לפשרה בסוגיית הפליטים והיא בבחינת מהלך הונאה גרידא
לרשימה המלאה

חשיפה: בצלם תומך בשיבת הפליטים
יהונתן דחוח-הלוי
מידע חדש ומהימן חושף את התמיכה הבלתי מסויגת של הארגון בשיבת פליטים ואת הטקטיקה שתוכננה לשיווקה לציבור הישראלי דווקא בשלב המכריע של המו"מ * בצלם חושש מאוד מחשיפת כוונותיו בטרם עת וזו כנראה הסיבה להכחשה הכוזבת שהשמיעה דוברת הארגון * מנכ"ל בצלם שומרת על שתיקה
לרשימה המלאה

עקיבא אלדר, עיתונאי בכיר בעיתון הארץ, הפועל במשך שנים לקידומו של הסדר מדיני על בסיס של שתי מדינות, מביע אכזבה מרה מהמנהיגות הפלשתינית, אשר עודנה דבקה במימוש תביעת השיבה של מיליוני הפליטים הפלשתינים לשטח ישראל, שמשמעותה חורבן של מדינת ישראל כמולדת של היהודים.

במאמר משותף לעקיבא אלדר וקרלו סטרנגר, בעיתון הגארדיין הבריטי (14.12.10) תוקפים השניים את מאמרו של סאיב עריקאת, ראש צוות המו"מ הפלשתיני, באותו עיתון (10.12.10), בו הבהיר, כי לא ייכון הסכם שלום יציב ללא מימושה של זכות השיבה.

אלדר וסטרנגר תובעים מהמנהיגות הפלשתינית להבהיר היטב את עמדותיה ודרישותיה מישראל בנוגע לבעיית הפליטים והם מזהירים, כי עמדות עריקאת עשויות לחזק את חוגי הימין בישראל, העשוי לטענתם, לומר שאזהרותיהם בנוגע לשאיפה הפלשתינית להשתלט על כל הארץ היו נכונות.

להלן תרגום קטעים נבחרים משני המאמרים, ומומלץ בחום לקוראם בגרסתם המלאה:

עריקאת: אין שלום ללא מימוש זכות השיבה

"למרות מה שגורמים ישראלים היו רוצים שהעולם יאמין, סוגית הפליטים הפלשתינים איננה עניין אקדמי, אשר פתרונה השנוי במחלוקת יהיה עם חלוף הזמן ויצירת עובדות בשטח ע"י ישראל... העובדה שישראל נושאת באחריות ליצירת [בעיית] הפליטים הינה מעבר לכל ויכוח... כיום הפליטים הפלשתינים מהווים יותר משבעה מיליון נפש בעולם, 70% מכלל האוכלוסיה הפלשתינית.

"התעלמות מהזכויות החוקיות הלגיטימיות המקודשות בחוק הבינלאומי, בעוול הברור שנגרם להם בעקירה המתמשכת ובשאיפתם לשוב למולדתם תביא בוודאות לכך שכל הסכם שלום שייחתם עם ישראל יהיה לגמרי רופף.

בהתאם להסכמים בין ישראל לערבים המבוססים על החלטות האו"ם - בעיקר הסכמי קמפ דיוויד בין ישראל למצרים המבוססים על הנוסחה של 242 בדבר אדמה תמורת שלום - החלטה 194 חייבת לספק את הבסיס ליישוב סוגית הפליטים.

"לשיבה ולפיצוי כסעד על-פי בחירה קיים תקדים בינלאומי איתן... בבוסניה ובפלשתין, שיבת הפליטים נחשבת באופן מוחלט כהכרחית ליציבותו של השלום. כל הסכם אשר לא יכבד את זכויות הפליטים ייחשב כנושא את הזרע של כישלונו הבלתי נמנע. כאשר המו"מ יתחדש פעם נוספת, אסור לעולם לנטוש את הפליטים של פלשתין או לנסות לכפות על נציגיהם לעשות כן.

"הכרה של ישראל בזכויות הפליטים והסכמתה להעניק פיצוי ואפשרות בחירה ראויה לפליט בנוגע למימוש זכויות אלה לא תשנה את המציאות במזרח התיכון בן לילה, ולא תוביל למשבר קיומי עבור ישראל. היא בוודאות תסמן את תחילתה של מציאות חדשה שלא תהיה עוד נטועה בדיכוי, שלילת זכויות ואפליה. במילים אחרות, היא תוביל לשלום בר קיימא, סוג של שלום אשר חזה לורד ברנדוט ומעורר תקווה אצל פלשתינים וישראלים כאחד".

עקיבא אלדר וקרלו סטרנגר: המנהיגות הפלשתינית
צריכה להבהיר עמדתה ולקבל החלטה אמיצה


"שני כותבי המאמר תומכים זה מזמן במדינה פלשתינית, זמן רב לפני שאש"ף וישראל נפגשו. תמיד הכרנו בסבל הפלשתיני, מעולם לא סברנו שהכרה בנכבה הפלשתינית אינה עולה בקנה אחד עם עמדתנו האיתנה שישראל היא המולדת של היהודים.

"שנינו מאמינים שהדרך היחידה לשלום הינה דו קיום בכבוד של יהודים ופלשתינים. אנו מתנגדים למדיניות ההתנחלות של ישראל, אותה אנו רואים כבלתי צודקת ומכשול לשלום ואנו סבורים, כי מזרח ירושלים צריכה להיות בירת פלשתין. ואולם, אנו מוטרדים מאוד מההצהרות, כמו המאמר של סאיב עריקאת, אשר נדמה שגורמות לשלום להיות בלתי אפשרי אפילו לאנשים ליברלים כמונו.

"הגיע הזמן שהפלשתינים יכירו בכך שהם אינם עוד קורבנות של ההיסטוריה, אלא גורמים חופשיים אשר צריכים לקבל החלטות. התמיכה הבינלאומית במדינה פלשתינית מעולם לא הייתה כל כך חזקה, וזה רק עניין של זמן עד אשר היא תוכר במישור הבינלאומי בגבולות 1967. בחזרה בדרך מיוחדת של ההיסטוריה, העצרת הכללית של האו"ם עשויה פעם נוספת להכיר בקרוב בחלוקה של פלשתין, והפעם כדי להגשים את השאיפה של העם הפלשתיני.

"זה הרגע בו המנהיגות הפלשתינית חייבת להימנע מחזרה על הטעות של 1947, כאשר היא דחתה את החלטת החלוקה המקורית, ולהבהיר שהיא באמת ובתמים מקבלת את זכות הקיום של ישראל כמולדת של היהודים.

"לפיכך, ברגע היסטורי זה, מאמרו של עריקאת הינו מאכזב. הוא אינו רק אדם פרטי, אלא ראש צוות המו"מ של הרשות הפלשתינית והוא מכיר היטב את ישראל והדינמיקה הפנימית שלה. הוא יודע שהעלאת זכות השיבה בעיתוי הנוכחי משחק לידיו של [חוגי] הימין הישראלי: הם יוכלו לומר: "תמיד אמרנו לכם: הפתרון של שתי מדינות הוא רק מזימה פלשתינית לספח את המדינה היהודית למדינה הפלשתינית הגדולה".

"למה סאיב עריקאת מתכוון כאשר הוא דורש מישראל להכיר בזכות השיבה הפלשתינית? אם משמעות הדברים שישראל תישא באחריות לטרגדיה הפלשתינית ותעניק בעיקר פיצוי, אזי מדובר בהזדמנות ריאליסטית ליישוב הסכסוך.

"ואולם, אם הניסוח של עריקאת אינו מבשר טוב: כאשר הוא אומר שההכרה הישראלית בזכויות הפליטים "לא תשנה את המציאות במזרח התיכון בן לילה", הוא צועד לעבר החששות העמוקים ביותר של הישראלים. עריקאת אינו יכול לומר בתום לב שהדבר "לא יביא למשבר קיומי עבור ישראל", שכן הוא רומז שבעבור הזמן, ישראל תיעלם ולא תהיה עולד מולדת ליהודים, שכן מעבר לנקודה מסוימת היהודים יהיו מיעוט בגבולות שלפני 1967.

"לכן, אנו קוראים להנהגה הפלשתינית להצהיר באופן ברור מהן דרישותיה המדויקות. הן חייבות להיות פחות מעורפלות מאשר שתי המשמעויות הגלומות בזכות השיבה שהיא מאמצת. על שאלה זו העתיד של כל האזור עומד ואין זו סוגיה שישראל צריכה לקבל החלטה. זה הזמן שהפלשתינים יכירו בכך שהעתיד של האזור נמצא בידיים שלהם".

תאריך:  16/12/2010   |   עודכן:  17/12/2010
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עקיבא אלדר מאוכזב מעריקאת
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ולדמיר
17/12/10 03:26
2
ליאור דחוח
17/12/10 06:17
3
ישראלי שזוכר
17/12/10 09:03
4
צבי גלברד
17/12/10 09:39
5
יוא"ב
17/12/10 12:56
6
תמכו באוילותם
17/12/10 14:53
7
זכי
17/12/10 16:00
8
ושטרנגר. חה חה חה
17/12/10 16:42
9
כולם יודעים את זה
17/12/10 18:10
10
דניאל סבלדי
17/12/10 20:26
11
רונן גולדשטיין
18/12/10 11:28
 
ע. הנביא
20/12/10 21:46
 
ע. הנביא
20/12/10 23:01
12
קורןנאוה טבריה
18/12/10 14:22
13
א.פוליססט
20/12/10 15:06
14
רבקה שפק ליסק
22/12/10 17:53
15
יוד יוד
24/12/10 02:52
16
לסורו ב- 'אל ארד'
1/01/11 19:48
17
yoni207
8/01/11 08:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זה מכבר התרגש עלינו פולמוס בעקבות 'כרוז 300(?) רבנים' שאין למכור ולהשכיר דירות ל'שאינם יהודים', והעובר על פסק הלכה יהא בנידוי, והוא בכלל מחטיאי הרבים ומחלל את השם. מדובר ביוזמה של מאן דהו שאסף חתימות בעקבות קריאת כיוון מצד רבה של צפת, הרב שמואל אליהו שליט"א, המתמודד עם תופעת ריבוי הערבים הגודשים את מכללות צפת ותל חי(?) ואף משתכנים בעיר המקובלים.
16/12/2010  |  הרב ישראל רוזן  |   מאמרים
תהליך החקיקה והביצוע של חוקים בישראל הוא תהליך פגום, שמונע בעיקר מאינטרסים כלכליים, ופחות מאינטרסים ציבוריים, שאמורים להנחות אותו. חברות לובי שנשכרות על-ידי חברות כלכליות הן אלה שמניעות את התהליכים וקובעות את סדר היום בתהליכי החקיקה והביצוע בישראל, כאשר הן מסתירות את האינטרס הכלכלי מעיניו של הציבור. חברי הכנסת ומקבלי ההחלטות משתפים פעולה עם חברות הלובי הללו, ופועלים רק כאשר מופעל עליהם לחץ, בלי שהם מתחשבים מספיק באינטרס הכללי של הציבור, שאותו הם אמורים לייצג. כך נוצר בישראל מצב שבו חוקים שמקבלים תמיכה מלוביסטים וחברות כלכליות מקודמים ומוצאים אל הפועל, ואילו חוקים שאין להם תמיכה חיצונית, ואין להם אנשי לובי שיקדמו אותם, הופכים ללא רלוונטיים, גם כאשר מדובר בחוקים שאמורים להציל חיים.
16/12/2010  |  דניאל גיגי  |   מאמרים
תורת הניהול המקצועי איננה רק נושא לסימפוזיונים במגדל השן האקדמי. עקרונות הניהול היעיל, המתבססים על תיאוריות מוכחות, הגיון עקבי וניסיון אמיתי צריכים להנחות את כל מי שמקבל על עצמו לנהל פעילות של ארגון מכל סוג שהוא - ציבורי, כלכלי או צבאי. המתעלמים מכך ומקבלים החלטות לפי הנוחות הרגעית - מביאים אסונות שחוזרים ופוקדים את כלל הציבור. האסון הנורא ביערות הכרמל הוא עוד המחשה כואבת לבוּרוּת הניהולית של מבנה השלטון בישראל.
16/12/2010  |  יוסף דוריאל  |   מאמרים
חוק ההסדרים למי שלא מכיר, הוא כינוי לחוק שיוזמת הממשלה מדי שנה מאז 1985, העוסק במגוון רחב של נושאים שהממשלה מעוניינת לקדם, באמצעות תיקוני חקיקה נרחבים.
16/12/2010  |  יוסף קנדלקר  |   מאמרים
"תעשיית השלום" מפרנסת מאות פוליטיקאים, דיפלומטים ועיתונאים, המשָייטים ברחבי תבל, בין ועדות לועידות. הם מצטלמים, נואמים, ומפיקים תוכניות והצהרות בלתי פוסקות של אָמִירות והכחשות. הם מייצרים טקסטים של אופטימיות מגויֶסת, למרות הפסימיות השולטת במציאות הקיימת.
16/12/2010  |  מתי דוד  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
האיחוד האירופי איים בהכרה במדינה פלשתינית  /  איציק וולף
השר הפלשתיני: ישראל התעכבה בכוונה בפינוי כלא דמון  /  איציק וולף
לוחם נפצע קשה בהיתקלות עם מחבלים  /  עידן יוסף
תוכנית שלום אלטרנטיבית  /  פרופ' יהודה קידר
הגשר מיפו לרוממה  /  אסתר שניאורסון גרי
מעצרי צעירים פלסטיניים  /  בומה ענבר, דני ישראלי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il