בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
יחסי ציבור הם האינטגרטור של מערכת השיווק
|
יחסי הציבור ואנשיו מנהלים דיאלוג מתמיד וממושך עם הציבור כולו. מתפקידו של איש יחסי ציבור בעידן של היום ליצור אינטגרציה בין כל מרכיבי הקמפיין ולמדוד את תוצאותיו על-מנת להוביל להשפעה ההתנהגותית הרצויה של הלקוח
|
לדעת לבחור את המדיה המתאימה [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
בעולם מסחרי תובעני ומתפתח חשוב ורצוי לקדם תפיסות שיווקיות מתקדמות וחדשות. בעולם הגדול, יחסי הציבור בעידן של ריבוי ערוצי מדיה אינו מהווה רק שימור קשרי עיתונות אלא אינטגרטור שיווקי כוללני... יחסי הציבור ואנשי יחסי ציבור מנהלים דיאלוג מתמיד וממושך עם הציבור. המסרים והפעולות המתבצעות בשטח נובעות מן היכולת לתרגם את תוצאות המחקר השיווקי של המוצר בהשוואה למוצרים מתחרים אחרים ולבדל את יתרונותיו בכלל אמצעי המדיה. אז למה יחסי הציבור מהווים הלכה למעשה האינטגרטור של מערכת השיווק? מיחסי הציבור היום נדרש לבצע מספר תהליכים המובילים להשגת המטרה. התהליך הראשון הינו איסוף מידע ותכנון מחקר שיווקי מקיף - בשלב הנ"ל, עלינו לאסוף את מרבית המידע אודות המוצר, הארגון, יתרונות וחסרונות המוצר באופן יחסי למוצרים מתחרים, בידול ונקודות מכר ייחודיות(U.S.P), השפעות כלכליות, חברתיות ופוליטיות ועוד. בתום איסוף מכלול הנתונים וניתוחם מגיע השלב השני, התכנון האסטרטגי של קמפיין יחסי הציבור שבמסגרתו ייקבע הקונספט המוביל והמסרים המובילים, תיבנה מסגרת התקציב וייבחר תמהיל המדיה הכולל בתוכו שימוש בפרסום ממוקד, קדום מכירות, ייזום כינוסים ואירועים לחשיפה, קשרי עיתונות, שיווק חברתי ומגדרי, גיוס כספים, התמודדות עם משברים וכו'. השלב השלישי הנו שלב הביצוע בפועל, הצלחתו תלויה ביכולת לשלב בין כל מרכיבי התמהיל שנבחר בשלב התכנון האסטרטגי המקדים על-פי העיתוי הנכון והשימוש במדיה המתאימה והמשפיעה בכל זמן נתון לאורך כל קמפיין יחסי הציבור. השלב הרביעי והאחרון הוא שלב ההערכה שבו אנו יכולים קובעים את הדרכים והשיטה שבה נמדוד את תוצאות קמפיין יחסי הציבור על-פי פרמטרים של שינוי התנהגותי בקרב קהלי המטרה. לסיכום מתפקידו של איש יחסי ציבור בעידן של היום ליצור אינטגרציה בין כל מרכיבי הקמפיין ולהוביל להשפעה ההתנהגותית הרצויה של הלקוח.
|
|
הכותב הוא יועץ אסטרטגי בתקשורת שיווקית
|
|
תאריך:
|
13/01/2011
|
|
|
עודכן:
|
13/01/2011
|
|
איתן הרשקו
|
יחסי ציבור הם האינטגרטור של מערכת השיווק
|
|
בימים האחרונים מתארגנת מערכה תעמולתית שלמה נגד ישראל במטרה לקדם את קמפיין הדה-לגיטימציה נגד המדינה בעולם ולחסל את שלטון נתניהו. מלבד ההתארגנות של 150 מרצים להחרמת המרכז האוניברסיטאי באריאל, הקמפיין להצלת ארגוני "זכויות האדם" מאימת חקירה יסודית, תמיכת השמאל ביוזמה הפלשתינית להביא להכרת מדינות העולם במדינת פלשתין וקידום המכירות של השוואת ישראל לגרמניה הנאצית או לדרום אפריקה של ימי האפרטהייד בשל חוק ועדות הקבלה, צצו שתי תופעות שתופסות כותרות: האחת, "מכתב המרצים" אשר קורא לבער את שלטון נתניהו ו"רוחו הרעה" ולמעשה קורא למרד נגד השלטון שהופך בעיניהם ל"בלתי-לגיטימי"; והאחר, הסרטון שצץ לפתע וקורא לרצח המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, ומיוחס ל"ימין הקיצוני".
|
|
|
אצל אדם חולה בדרך כלל מופיעים תסמיני המחלה וכל אחד שמנסה לעזור לו בודק מה הם, אחר-כך בונה את תמונת המצב ומתחיל בטיפול. יש לא מעט מחלות שהסימנים שלהן מטרידים בעיקר את הסובבים והחולה טוען: "אני בריא", ולפעמים אפילו מציג איזה פתק שמאשר את זה. במדינת החלמאים יש לא מעט בעיות, אבל במספר מקומות נעשים דברים שהם סימן ברור למחלה רצינית. האם אנו מודעים לזה בכלל?
|
|
|
לא ידעתי אם לצחוק או לבכות כאשר קראתי שדווקא סיעת "ישראל ביתנו" היא זו שהגישה בכנסת את הצעת החוק לחקירת מקורות הכסף של ארגוני השמאל. השר אביגדור ליברמן עובד יפה - "ההגנה הכי טובה היא ההתקפה". אם בכלל צריך לחקור מישהו על מקורות מימונו, הרי שצריך לחקור את מפלגת "ישראל ביתנו", ואת ראשה הבלתי מעורער אביגדור ליברמן. זאת לאו דווקא מסיבות פוליטיות ורעיוניות, אלא מסיבות אחרות לגמרי, שערפל של חקירות משטרתיות מרחף עליהן. אין זה המקום להרחיב את היריעה על אותן חקירות והאשמות, אך כל קורא יודע את הסוד הנורא הזה.
|
|
|
הפשיזם שימש את מוסוליני בשנת 1919 כמנהיג כל-יכול של תנועה פוליטית, ששילבה לאומניות קיצונית עם הדרת הזר לצד עוינות בוטה לשמאל וגם על הדרך להוסיף התקפות לעברה של השמרנות הממוסדת והשתלחות קשה נגד סמלי הדמוקרטיה. כעבור שלוש שנים עלה בניטו מוסוליני לשלטון בראשה של קואליציה, שנהנתה גם מתמיכתם של השמרנים. בשנת 1926 "הרביץ" מוסוליני מהלך גבוה יותר, כשכונן באיטליה דיקטטורה מוחלטת. "באותה התקופה כבר זכה הפשיזם להערצתם של פוליטיקאים ואנשי-רוח רבים, לא כולם מן הימין דווקא". 1
|
|
|
הנהר שזורם דרך בריסביין עלה על גדותיו והתקשורת המקומית מתרגשת. הכותרות בהתאם: "זוועה: שטפונות אדירים באוסטרליה מגבירים את הפאניקה". אבל מרבית התגובות לכתבה זו לא אהבו את הביטוי "זוועה" וגם לא את המילה "פאניקה". האוסטרלים תמיד היו פטריוטים, מלוכדים ובעלים ערך עצמי גבוה. במיוחד חורה להם שהסיקור התקשורתי נוטה לפגוע בתדמית זו. יש סיבה לפאניקה, אבל הם חזקים ויחזיקו מעמד למרות הכל!
|
|
|
|
|
|
איתמר לוין
"לישראל אין מדיניות חוץ אלא רק מדיניות פנים", אמר המדינאי האגדי לפני 50 שנה. מאז הוכח שוב ושוב עד כמה צדק, וכעת הדברים אולי ברורים יותר מאשר אי-פעם
|
|
|
מנחם רהט
המרוץ לכהונת הרבנים הראשיים מגיע אל הישורת האחרונה ללא תמיכה ממוקדת במועמד אחד מטעם הציונות הדתית, מה שפותח את הדרך לבחירה נוספת, זו הפעם הרביעית, של רבנים חרדיים לראשות המוסד שהחר...
|
|
|
דן מרגלית
האם האנשים האלה נשארים יועציה של מירי רגב? הרי האינטרס שלה הוא בעצם שהם יעופו לה עכשיו מן המשרד הרחק ככל האפשר, ואם אינה עושה זאת - האנוכית מעוררת הסלידה - מדוע היא משאירה אותם בחב...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|