|   15:07:40
דלג
  בסאם עראמין  
מייסד "לוחמים לשלום" על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

תודה מיוחדת למר נתניהו, ראש ממשלת ישראל

לזכר יום השנה הרביעי למותה של עביר עראמין, כותב אביה, פעיל "לוחמים לשלום", ממקום מושבו באוניברסיטת ברדפורד, בו הוא משלים תואר שני ביישוב סכסוכים הכותב נתפס בגיל 17 כשתכנן להתקיף יחידה ישראלית, וישב 7 שנים בכלא הישראלי. ב-2005 הוא ייסד את "לוחמים לשלום", ארגון של לוחמים לשעבר, ישראלים ופלסטינים, המנהלים מאבק לא-אלים נגד הכיבוש. מאז ועד היום לא אחז בסאם בנשק
10/02/2011  |   בסאם עראמין   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו. יכול להביא לסיום סבלם של מיליוני אנשים אומללים בעזה ובשדרות [צילום: AP]

נתניהו, אני מקווה שתהיה לך הזדמנות לראות את המפגינים הישראלים והבינלאומיים בבילעין ובנעלין, בשייח ג'ראח, בחברון ובסילוואן במו עיניך, אלה הקוראים לשלום ופשוט רוצים חופש, חופש, חופש... אנא אל תשלח איש לדכא ולרצוח אותם, כי פעולה כזו איננה הולמת מנהיג דמוקרטי

מר נתניהו היקר,

אני כותב לך תחת נטל הקשיים העצומים המכבידים על חיי, ובעת שמאורעות היומיום מחמירים והולכים: התרבות המחסומים בין הערים והכפרים הפלסטינים, הריסות הבתים והאיום בהרס עתידי נוסף, גירוש אזרחים מבתיהם בשכונת שייח' ג'ראח שבמזרח ירושלים וההשתלטות של מתנחלים על נכסיהם, ירי התותחים היומיומי על רצועת עזה והאיום התמידי בהפצצות, ההפקעה של אדמות פלסטיניות רבות ובנייתן של התנחלויות חדשות על אדמות אלה במטרה לקלוט את הגידול הטבעי של אוכלוסיית המתנחלים - וכל זאת, למרות חדשות על התקדמות בתהליך השלום. ואכן, החל משא-ומתן עקיף שתלינו בו תקוות. היו הרבה כוונות טובות, בייחוד כלפי הצד הישראלי, לקראת השיחות הישירות שעמדו להתחיל. ולפתע, מכשול נוראי. תקוותי הייתה שכל עוד המשא-ומתן העקיף יימשך, יהיה סיכוי להצלחה. על כל פנים, לעתים רחוקות הרוח נושבת בכיוון הרצוי לקברניט.

הדבר שדרבן אותי לכתוב במצב זה היה ראיון איתך, ראש הממשלה, שצפיתי בו ביוטיוב - קליפ ישן מ-2009 [מצורף מעלה], שבו התייחסת לנושא המפגינים האמיצים באירן. התכוונתי להמשיך הלאה, אך האופי יוצא-הדופן של דבריך ריתק אותי והקשבתי בתדהמה לדבריך. דברים שהיו צריכים להיכתב בדמעות הנצח הזולגות יומם וליל, ולא בדיו הפלסתר שבו נכתבים המיתוסים על אנשים כמוך. להבהרה, להלן התמליל של דבריך (בהתייחסות להפגנות ב-21.5.09):

  • "אני חושב שמשהו מאוד מהותי מתרחש, יש ביטויים של תשוקה עמוקה לחופש בקרב האזרחים של אירן... ברגע זה בדיוק מתקיימת הפגנה מתחת לחלון, מחוץ למשרדי. כן, דמוקרטיות פועלות באופן שונה, הן אינן שולחות את כוחות המשמר של שלטונן לרמוס באכזריות את המפגינים... קראתי למנהיגים שלהם, שוחחתי איתם ושאלתי איך אני יכול לעזור להם. כך נוהגים מנהיגים דמוקרטיים... אופיו האמיתי של המשטר באירן נחשף על-ידי הפעולות ההרואיות של אזרחי אירן - הם צועדים ברחובות, חשופים ליריות. ואני אומר לכם, כאחד שמאמין בדמוקרטיה בכל ליבו, שהינכם עדים למשטר אנטי דמוקרטי בפעולה"...


הרשה לי להודות לך מקרב לבי על הדברים האמיצים והברורים שאיש אינו יכול שלא להסכים להם, ולהביע את הערכתי לאדם שהוא בהחלט מנהיג דמוקרטי דגול, למרות שאני עדיין נבוך מעט לנוכח מה שהתכוונת כשדיברת על "משטרים דמוקרטיים". אין ספק שכאשר קראת למנהיגי המפגינים שמחוץ לחלונך - פעלת כמנהיג דמוקרטי שמאמין בכל ליבו בעקרונות של החופש והדמוקרטיה. אך מה שהכעיס אותי היה שבאותו זמן שהתענגתי על דבריך, יוצר הקליפ של היוטיוב הוסיף צילומים אמיתיים אשר עמדו בניגוד גמור לדבריך. אינני יכול לזקוף לזכותי או לחובתי את עבודתו של אמן הווידאו הזה: ייתכן שהוא אקטיביסט, אולי אף נגוע באנטישמיות. כשתיארת כיצד משטרים דמוקרטיים אינם שולחים חיילים חמושים לדכא מפגינים, הוקרנו על המסך תמונות של חיילים ישראלים חמושים מכף רגל ועד ראש עומדים מול המפגינים, ותמונותיהם של אלה שנרצחו על-ידי חיילים ישראלים, ביניהם באסם אבו רחמה, יוסף אמירה ואחמד מוסא - ילד בן 11.

אמרתי לעצמי, לנוכח דבריך המרגשים, "אני בטוח שכבוד ראש הממשלה אינו מודע לכל ההתרחשויות האלה". כי אין ספק שאלו התוצאות הממשיות של פעולותיהם של חיילים ישראלים שפתחו את השנה החדשה בקול תרועה, ברצח של הבחורה הצעירה ג'אווהר אבו רחמה, ושלחו אותה להצטרף לאחיה בעולם אחר. אני מעריך מאוד את כושר הראייה החד שלך, המאפשר לך לראות ממרחק של אלפי קילומטרים את המתרחש באירן, להיות מרותק על-ידי המוות של אזרחים אירנים ברחובות, למען אותו עיקרון אנושי חובק-עולם ופשוט של חופש ודמוקרטיה, ומאפשר לך להזדהות עם אנשים מדוכאים השואפים לחופש ולשחרור מדיקטטורה וממשטר אפרטהייד. באותו זמן שבו נפגשת עם מנהיגי ההפגנה מתחת לחלונך, רצחו חיילים ילדים בבילעין ובנעלין. הם ניצלו את חוסר תשומת ליבך והרגו תשעה אנשים, ביניהם זרים שבאו לתמוך באלה הנתונים תחת מצור בעזה - כי אין ספק שאתה היית תומך בחלשים ובנצורים. הם עצרו ועינו עשרות מהם, ביניהם יהודים, אך אלה קרוב לוודאי היו מאותם יהודים חדורי שנאה עצמית. כך חזה העולם באופיו הדמוקרטי של השלטון בישראל.

האם אתה מתכוון לסוג מסוים של דמוקרטיה, לישראלים בלבד? אני יכול להבין זאת, כי למדתי מעט על מדינתך, על הדמוקרטיה המבודדת, שאין לה אח ורע במזרח התיכון, השנואה על אויבי הדמוקרטיה, מדינה שכל העולם נגדה... ומהי הסיבה לכך? אפילו אם חופש ודמוקרטיה מיועדים לישראלים ויהודים בלבד, יש כמה מאורעות המעוררים ספק בכנות נאומך על אודות אירן. בספטמבר 2010 הותקפה ספינה קטנה שנשאה פעילי שלום יהודים במטרה לשבור את המצור על עזה. על הסיפון היה ראובן מוסקוביץ' בן ה-82, שאמר: "כניצול שואה זו חובתי הקדושה להתנגד לדיכוי של תושבי עזה, ביניהם 800,000 ילדים". על הסיפון היה גם אחי בלב ובנפש רמי אלחנן, לוחם לשלום, שבתו סמדר נרצחה בפיגוע התאבדות במערב ירושלים בחודש ספטמבר 1977, יונתן שפירא ששירת עשר שנים בחיל האוויר הישראלי לפני שהפך לאחד ממייסדי התנועה "לוחמים לשלום", וכן איתמר שפירא שגם הוא חבר מועצה בארגון זה, ושואף לסיים את הסכסוך והכיבוש באמצעות מאבק לא אלים. שני אחים אמיצים אלה הוכו ועונו באופן שאי-אפשר לייחסו למשטר דמוקרטי.

מר נתניהו, רשימת הסיפורים ארוכה כאורך הכיבוש של העם הפלסטיני. אני מקווה שתהיה לך הזדמנות לראות את המפגינים הישראלים והבינלאומיים בבילעין ובנעלין, בשייח ג'ראח, בחברון ובסילוואן במו עיניך, אלה הקוראים לשלום ופשוט רוצים חופש, חופש, חופש. אני מקווה שתעביר להם מסר של תמיכה כפי שהעברת לעם האירני. למצער, אנא אל תשלח איש לדכא ולרצוח אותם, כי פעולה כזו איננה הולמת מנהיג דמוקרטי.

ולסיום, מילה או שתיים לילדתי היקרה עביר, במלאת ארבע שנים להירצחה על-ידי כדור של חייל ישראלי, לא אירני, מול בית-הספר שלה, והיא בת 10 בלבד. כך אני אומר לה: אהבתי, משוש חיי, בבת-עיני, אנו מתגעגעים אלייך וליבנו עדיין שותת דם לנוכח אובדנך. המאבק נמשך לעזור לך לזכות במנוחת עולמים. הרוצח שלך, אדם הנמנה עם אזרחי הדמוקרטיה הזו, המשטר החופשי, עדיין מהלך חופשי. אך קרוב היום שהוא יעמוד למשפט ויישא בעונש. נומי את שנתך ילדתי, ודעי שקם מנהיג המאמין במילים ובמעשים דמוקרטיים והוא לא יתמוך ברצח המתמשך של ילדים.

מר נתניהו, עד מתי תוכל ללכת בדרך אפלה קודרת? האם אין די בדם שנשפך עד כה בשני העמים כדי לסיים את הכיבוש ולהגשים את השלום? בידיך הדבר לסיים את סבלם של מיליוני אנשים אומללים בעזה ובשדרות. עליך להיות המנהיג הדמוקרטי שמבין את האמת הבסיסית ביותר, שחופש אינו דבר שאפשר לוותר עליו. הייה יחיד במינו. אל תהיה עוד ראש ממשלה של כיבוש. אחרי 60 שנה, האם השתנה משהו? אפשר לנו, הפלסטינים והישראלים, לחיות בשלום ובביטחון. מנהיג דמוקרטי אינו כותב את מורשתו בדם ילדים או בשעבוד של עם אחר. שמור היטב בזיכרונך שעם השולט בעם אחר לעולם לא יזכה להיות חופשי.

תורגם על ידי מירי ברק; פורסם באתר "לוחמים לשלום".
תאריך:  10/02/2011   |   עודכן:  10/02/2011
בסאם עראמין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תודה מיוחדת למר נתניהו, ראש ממשלת ישראל
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דן ה
10/02/11 17:39
2
תילחם בחמאס
10/02/11 18:04
3
פלא יועץ
10/02/11 20:00
4
ברוך ג.
10/02/11 23:00
5
צנחן
11/02/11 00:33
 
ציונה
13/02/11 00:22
 
צנחן
13/02/11 12:09
6
אילן הדר
11/02/11 09:16
7
משה, עורך-דין
11/02/11 10:38
8
צבי גלברד
11/02/11 12:12
9
אוצ'י
11/02/11 13:20
10
ע. הנביא
11/02/11 18:56
11
קורןנאוה טבריה
12/02/11 06:17
12
קורןנאוה טבריה
12/02/11 06:47
13
בני גפן
12/02/11 09:57
14
רחלי מרחב
12/02/11 12:39
15
פנחס
12/02/11 17:13
16
ציונה
13/02/11 00:30
 
ע. הנביא
13/02/11 19:28
17
נפתלי רז, העורך
15/02/11 15:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פעם, בעבר הלא כל כך רחוק, נהגנו להגדיר את עצמנו כ"אור לגויים". אומנם ההיסטוריה האנושית לא פינקה אותנו בכוח רב, באוצרות טבע בל ישוערו, בשטחי ארץ רחבים וברוב עם, אבל היא העניקה לנו ערכים מוסריים ששימשו בסיס לאמונות הדתיות השולטות בעולם - הנצרות והאיסלאם. ערכים אלה, שכללו את טוהר המידות, שוויון בפני החוק, וגם את עשרת הדיברות, הפכו אותנו ללפיד האש ההולך בפני המחנה של עמי העולם המאיר את הדרך באור יקרות.
10/02/2011  |  עמי דור-און  |   מאמרים
לאורך כל פרשת השבוע לא מוזכר שמו של משה, הגם שנוכחותו ומגע ידיו הערכי והמוסרי מורגשים היטב בכל פינה ופינה בחדרי המבנה של בניין הפרשה - פרשת "תצוה". במסורת ישראל מייחסים את היעדר השם לבקשת משה מאלוהי ישראל לאחר מעשה העגל. המסורת מספרת, שמשה ביקש מאלוהים, אם הוא אינו מוכן לסלוח לבני ישראל, עליו למחותו מספרו. לנו ידוע שאלוהים סלח, אך העובדה ששמו של משה נעדר מהפרשה היא בבחינת התגשמות דבריו של משה מיד אחרי חטא העגל.
10/02/2011  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
המהומות והמתיחות הפוליטית במצרים העלו לשיא את רף החששות מפני הפיכה איסלאמית. שוק הספקולציות התקשורתי פורח. מחַכים. מה שכן מתברר הוא, שבניגוד לתעמולה הקבועה הנשמעת במחוזותינו ומצד מנהיגים מערביים, ישראל אינה הבעיה המרכזית של האזור, וגם לא שורש צרותיו של העולם הערבי. להפך, אנחנו אי של יציבות ועוגן הצלה לעמי האזור מפני הסכנה הגדולה המאיימת על שלום האזור והעולם: התפשטות האיסלאם הרדיקלי וייצוא המהפכה האירנית למדינות נוספות.
10/02/2011  |  דרור אידר  |   מאמרים
"דקות לפני הפתיחה המתינו הקונים הנלהבים מחוץ לסניף והמתינו למנהל הסניף שיגזור את הסרט. אחרי הספירה לאחור התנפלו מאות על מדפי החנות. כתוצאה מכמות האנשים אף נרמסו שני תינוקות בעגלותיהם. עוברי אורח חילצו את עגלות התינוקות בשעה שרבים המשיכו לנהור לחנות. התינוקות התאוששו והאימהות עשו את דרכן חזרה לחנות."(גלובס).
10/02/2011  |  יוסף קנדלקר  |   מאמרים
למהומה במצרים יש גם צדדים שיכולים לשמש את הקומדיה הנפלאה של הקולנוע המצרי. למשל - מוטיב ההפתעה שהכי צפויה בתבל. לפנינו מנהיג עייף וחולה בן 82, שבשנים האחרונות מבלה תכופות במוסדות רפואיים ברחבי אירופה. בהופעותיו בטלוויזיה הוא נראה יותר כמומיה פרעונית מאשר כדיקטטור מאיים. כשהרודן מזדקן ומאבד חיוניות, מגיע זמנם של גורמים אופוזיציוניים לקום ולדרוש נתח גדול יותר בשלטון ובטובות ההנאה הנגזרות. מה בדיוק מפתיע פה, שלא מחכים עד שתיפח נשמתו?
10/02/2011  |  נעמי טלטש  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il