גם אם אתם מועסקים כעובדי קבלן בידיכם הכוח להתאגד ולהניף את דגל המרד בעבדות המודרנית. הממשלה ובעלי ההון עושקים את זיעת אפינו, ועלינו להיאבק על החירות המגיעה לכל אחת ואחד מאיתנו. בכל אחת ואחד מכם, עובדי הקבלן, יש את המנהיגות שתניף את דגל המרד.
במדינת ישראל של ימינו קיימים דפוסי העסקת עובדים רבים, אבל בולטת במיוחד התרחבות העסקת עובדי הקבלן. זו אינה עומדת בכל קריטריון של שמירה על חוקי העבודה, על זכויות האדם, על הזכות לחופש להבעת הדעה, על זכות השימוע - ומאפשרת הפרה בוטה של הזכות לחופש ההתאגדות.
על-פי כל אמות המידה הערכיות והתחיקתיות העסקת עובדי הקבלן היא עבדות מודרנית, הרואה בהם "כלי" כלכלי בידי מנהלים לוויסות רווחיהם. בעתות שגשוג נקלטים העבדים-עובדים, ובעתות משבר או האטה כלכלית הם מפוטרים. וכך, בהינף כוחם של בעלי ההון נרמס עובד הקבלן, בהינף הממון והשררה נגזרת עליו חשכת העוני המתדפק על דלת ביתו עם פיטוריו, פערי השכר בין עובדים בכירים לעובדי קבלן הפכו למדהימים הם מגיעים אפילו לפערים של פי 480, פערים שהדמוקרטיה אינה יודעת להכיל לתוכה.
מזה מספר שנים ממשלת ישראל בוחרת מדעת להרחיב את הסרת אחריותה מאזרחיה, ובפרט אינה אוכפת את חוקי העבודה שהיא עצמה חוקקה. הממשלה מעסיקה אלפי עובדי קבלן באמצעות חברות כוח אדם, מתנערת מהמועסקים במוסדותיה, מפקירה את עובדי הקבלן בידיהם העושקות של סוחרי אדם, ומאותתת למגזר העסקי שגם לו מותר להפר דרך קבע את חוקי העבודה. בחסות ממשלת ישראל מתעצמת תופעת העסקת עובדי הקבלן עד לכדי שיבוש מושגי הדמוקרטיה שהמדינה מתיימרת לחיות לפיהם, עד-כדי-כך שאני ורבים מהציבור קוראים בגלוי להוציא אל מחוץ לחוק את חברות כוח האדם.
ההיסטוריה של עם ישראל רוויה בתיאורי העבדות הקשה במצרים. אך למרות אלה העם היהודי במצרים העתיקה זכה לחירות מסוימת להתארגן ולפעול את מול הפרעונים שרדו בו, ולמרות התנאים הבלתי נסבלים ידעו העבדים היהודים לממש את זכותם לחירות. מכאן אנו למדים שבכל סוג של עבדות, קשה ככל שתהא, מגולמת גם יכולתם של העבדים ליטול את גורלם בידיהם ולהשתחרר משעבודם.
במהלך ההיסטוריה האנושית העבדות חשפה את טבע האדם השוכן בתוכנו, זה הגוזל את חירותו של האחר תמורת שירותים, עשיית רווחים ועמדות כוח. ההיסטוריה רצופה בפניה הרבות של מפלצת העבדות, שבימינו למדה להסוות עצמה מפני לוחמים למען זכויות אדם ומנהיגי פועלים. מפלצת העבדות המודרנית מתוחכמת, לובשת צבעי הסוואה, שולחת זורעות מושחתות למסדרונות השלטון, בוחרת מנהיגים מבין הפוליטיקאים ומאפשרת להם לנהל את העבדות החדשה. היא חודרת לכנסת ישראל, בונה לובי חזק המשמן את גלגליה, ממנה קצינים ב(מיל.) לבכיריה בתנאים מפליגים, או הופכת עובדי קבלן "נבחרים" למנהליה.
מבחנה של הסולידריות החברתית בישראל הוא מבחנה של הדמוקרטיה הקורסת לנגד עינינו. היא תימדד בהכשרת התודעה החברתית להכיר בחירות הטמונה בעבדות המודרנית, בחירות למימוש הזכות לחופש התאגדות שאינה קניינו של הפרט אלא של הכלל. גם אם אתם מועסקים כעובדי קבלן יש לכם כוח להניף את דגל המרד נגד העבדות, יש לכם זכות להתאגד ולממש את זכויותיכם. בעלי ההון והמדינה עושקים את זיעת אפנו, ועלינו להיאבק להשגת החירות המגיעה לכל-אחת ואחד מאיתנו.
זאת חובתנו ואף אחריותנו כאזרחים להתקומם ולהתנגד מול כל ניסיון להפוך אותנו, עובדי הקבלן לעובדים חסרי זכויות, נטולי אופק תעסוקתי החיים לשם ההישרדות, בערב חג החירות ישבו בני ישראל ויחגגו את יציאתם מעבדות לחירות, הפסח הזה נשב בשולחן החג ונשנן לעצמנו שמגיע גם לנו עובדות ועובדי קבלן את החירות והזכויות המגיעות לנו כאנשים עובדים לפרנסתם, נשנן גם לעצמנו בערב החג שאם לא נדע להגן על עצמנו ועל זכויותינו אין מי שיגן עלינו.
המסע של כל אחד מאיתנו לחירות מהעבדות המודרנית מתחיל בכל אחת ואחד מאתנו, בכל עובד/ת קבלן טמון עמוק בנשמה משה רבנו שהוציא את עם ישראל מעבדות לחירות, בכל אחת ואחד מכם עובדי הקבלן יש את המנהיגות שתניף את דגל המרד הקורא להפסיק את "העבדות המודרנית" בישראל, ואת דפוסי ההעסקה הפוגענית, אתם המנהיגים, וכולנו ביחד נמגר את העושקים והרומסים את זכויותינו כעובדים במדינת ישראל.
עובדי קבלן, זכרו שהשולחן הערוך בביתכם בערב חג החירות, הוא שולחן שיש בו ברכה ו
כבוד לכם האנשים העמלים והיגעים לפרנסתם, בזיעת אפכם רכשתם את מזונכם למשפחותיכם והברכה שרויה בו, יש בנו את הכבוד לכבד את שולחנם של "הראיסים" העושקים והרומסים, יש בנו כבוד! אבל הברכה לא תהיה שרויה במזונם שנרכש על גבכם וזיעת אפכם תוך רמיסת כבודכם וזכויותיכם, לכם עובדי הקבלן הברכה והכבוד בחג החירות.
חג חירות שמח.