בדרישה שלהם לשעון נוכחות עבור הרופאים בבית החולים ואו במרפאה הגיעו נציגי האוצר לשיא הבושה והחוצפה. מבלי להיכנס לפרטי ענייני סכסוך העבודה, תביעה זו פוגעת קודם כל בחולה הפציינט המצוי. פוגע בי בך הקורא/ת. עובדה היא שמעטים מאיתנו הם אלו שאין להם את מספר הטלפון הפרטי של רופא המשפחה, או של ראש מחלקה, במיוחד אם מדובר בבן משפחה שהוא חולה כרוני או אדם מבוגר, או במקרה שבו בן משפחה מאושפז. גם במקרה האחרון, שלא נדע, הטלפון של ראש המחלקה המאשפזת הוא זמין אצל בני המשפחה לצורך ייעוץ והסבר גם ובמיוחד לשעות כשהרופא נמצא בביתו, בזמנו הפרטי. זו היא גמישות נחוצה לכל תומך בחולה. חלק חשוב בכל החלמה. הכל כדי להדגים, כי עבודתו של הרופא, בשירותו הרפואי לנו, או לבן המשפחה, לחבר, איננו יכול להימדד אך ורק דרך שעון נוכחות כפי שנוהג האוצר אצל נהגי המשאיות. רופא איננו נהג משאית!!!
נהג משאית כשהוא נוהג עייף, בהמשך נהיגתו שכזו, מסכן את עצמו וכמובן נהגים והולכי הרגל אחרים בסביבתו. הסיכון הוא עד כדי אובדן חיים יקרים, הרג בכבישים. אשר על כן, קבוע בחוק כי נהיגת משאית מוגבלת לנהג עד ל-12 שעות ביממה של נהיגה. ועוד הוסיף החוק וחייב את המעסיק/מעביד לבדוק שטרם הנסיעה הבאה של הנהג, התממשה לה מנוחה ראויה של מינימום 12 שעות רציפות בהם מינימום 7 שעות שינה רצופה. הכל כאמור כדי למנוע עייפות בנהיגה, שינה בנהיגה, בעבודה, הכל כדי למנוע אובדן חיים בדרכי הארץ. ומה עם קריטריון שכזה לרופאים?
איך ייתכן שרופא העובד מעל 12 שעות רציפות איננו מסכן את חיי החולה? האם רק נהג משאית מסכן את הציבור בשעות עבודה ארוכות? אז איך זה שרופא כל שהוא, מתחיל, מנוסה ואו מתמחה, מותר לו לעבוד משמרות המסתכמות בלמעלה מ-24 שעות רצופות? איך ייתכן שמעשה על-אנושי זה שאין בו סכנת חיים לחולים? לנו? לקרובינו? לחברנו?
ובנוסף לכך, כדי לממש ולקיים בקרה על שעות עבודת הרופא, על-פי דרישת האוצר, "ידחפו" לו לרופא, שעון נוכחות? ובה בעת גם ניתן לו שכר לשעה כזה שהוא שווה ערך כספי לשעת עבודה של עובד ניקיון, או של עוזרת בית? הבעיה הזו, על כן, היא של כולנו. היא איננה רק של נהגי המשאיות בלבד, ולא רק של הרופאים בלבד. כיוון שנהג עייף או כיוון שרופא עייף, כתוצאה מעבודה רצופה של שעות ארוכות, עם שכר לשעה נמוך, כאשר הוא לא מרוכז, הוא מסכן לא רק את חייו, אלא גם את חיי הציבור, אותנו. חשוב להימנע משינה בעבודת הרפואה וגם להפך, חשוב להימנע מלעסוק ברפואה בשינה.
בתחבורה, כדי למדוד את פעילותה של משאית, משתמשים בטכומטר. זהו מכשיר מדידה, המחובר למשאית, המשמש למדידת המהירות ואת זמן הנהיגה של המשאית וגם נתונים על מאמצי המשאית בפעולתה. כך ניתן לדעת לכאורה, על פעילות הנהג. האם האוצר מציע לחבר לנעלי הרופאים סוג של טכומטר, שבב (צ'יפ) כמו זה המחובר לנעלי רצי המרתון, למדידת זמנים? נראה מביש, נשמע אבסורדי. שכן, גם כמו "כרטיס גיהוץ", כרטיס עובד, ניתן להעברה ואובדן ויותר מכל, משפיל את החולה.
בסייפי ראוי להוסיף כי צרכי הציבור כוללים גם את חיסול האשפוז במסדרונות. לכן, עניין זה חשוב לטובתנו, הציבור הבריא וגם זה הנזקק לשרות רפואי. נחוץ שמספר המיטות בבית חולים ל-1,000 תושבים יהיה ברמה של מדינות
OECD. שעון נוכחות לרופא, "חזות הכל" לפי נציגי האוצר, הוא קודם כל בושה למחלים ופוגעת בו. נראה כי בהתמודדותם במו"מ שלהם עם הרופאים, נציגי האוצר מזלזלים בצורכי הציבור לרפואה, בכספי הציבור, שהוא שלנו. בדמוקרטיה הייצוגית שלנו נציגי האוצר במו"מ זה לא מייצגים את צורכי הציבור ברפואה ועל שר האוצר לקחת זאת לתשומת לבו ובמהירות.