|   15:07:40
  נבון קצב  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
משה קצב. לשמור על הליך משפט הוגן [צילום: פלאש 90]

השאלות הציבוריות הנוקבות שמעלה משפט קצב

פרשת קצב עוסקת בסוגיות ציבוריות מהותיות הקשורות בין היתר בהתנהלות התקשורת בישראל והתערבותה בהליכים פליליים, החובה המוטלת על רשויות החוק למלא את התפקיד הציבורי בהפקדה יתרה וללא מעורבות שיקול זר, הגנה על עקרונות הצדק לניהול משפט תקין ושמירה על כבודם ושמם הטוב של בני האדם
05/06/2011  |   נבון קצב   |   מאמרים   |   פרשת קצב   |   תגובות

הערה ואם תרצו גם הארה , בהקשר למאמרו של חברי עו"ד פכטר (שופט צבאי בדימוס): "בית המשפט העליון נגד משה קצב" בעניין דחיית שתי הבקשות שהגיש נשיא מדינת ישראל השמיני לבית המשפט העליון.

  • הבקשה הראשונה: בקשת פרקליטי הנשיא להקדמת דיון או לחלופין לדחייה קצרה של הדיון בערעור , על-מנת שלא יפול על פגרת בתי המשפט אותה נוהגים לנצל עורכי דין רבים לבילוי בחיק משפחתם.

  • הבקשה השנייה: הרחבת מותב השופטים משלושה שופטים כפי שדן כבר המחוזי לחמישה שופטים או יותר בבית המשפט העליון , זאת בהתאם לסמכותו של בית המשפט העליון בחוק בתי המשפט וכפי שהציע כאמור הח"מ במאמרו "הרחבת מותב השופטים בערעור נשיא מדינת ישראל השמיני" שפורסם באתר זה ( מצ"ב קישור ).

כאמור, מעבר לעובדה שלא כל יום מועמד נשיא מדינה לדין וגם מורשע בעבירות חמורות ונגזרות עליו 7 שנות מאסר עובדה המהווה כשלעצמה מקרה חריג, הרי שראשית דבר צריך להבין ולהפנים היטב שפרשת משפטו של נשיא מדינת ישראל השמיני מעלה בנוסף לשאלות המשפטיות של בחינה קרה של עובדות גרידא על-מנת להכריע בשאלות האשם או החפות, גם שאלות כבדות משקל נוספות שברומו של עולם המשפט או החברה שלנו אשר נוגעות לשורשו של ההליך הפלילי וליסודות המשפט ולזכותו של כל אדם למשפט צדק ואשר מן הטעם הזה לבדו היה מן הראוי והצודק שבפסק הדין החלוט שייתן בעליון יבואו לידי ביטוי מגוון רחב ככל שניתן של דעות שיפוטיות משכילות, של שופטי בית משפט העליון של מדינת ישראל וזאת כפי שיובהר להלן:

פרשת משפטו של נשיא מדינת ישראל השמיני מעלה שאלות משפטיות/ציבוריות העוסקות בהתנהלות התקשורת במדינת ישראל ובהתערבותה בהליכים פליליים בכלל ובמשפטו של נשיא מדינת ישראל השמיני בפרט. פרשת משפטו של נשיא מדינת ישראל השמיני מעלה שאלות משפטיות/ציבוריות העוסקות בהשפעתה של התקשורת במדינת ישראל על בתי המשפט ועל השופטים היושבים לדין כאשר בסקר האחרון של לשכת עורכי הדין שפורסם אך לאחרונה עולה כי 82% מעורכי הדין סבורים שהתקשורת משפיעה על החלטות בית המשפט.

הפרשה מעלה שאלות ציבוריות העוסקות בחובה המוטלת על רשויות שלטון החוק, של כל מדינה דמוקרטית מתוקנת, קרי המשטרה, הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה, למלא את תפקידן הציבורי כדין ובהקפדה יתירה, וללא מעורבות כל שיקול זר, הכל במורא תפקידן, לאור הכח הרב שהעניק להן. ולהימנע מכל שיתוף פעולה וסיוע לרשות התקשורת בעריכת משפטי השדה שעורכת היא באמצעות יצירת דעת קהל עוינת לחשוד או לנאשם .

כמו-כן עולות שאלות העוסקות גם בחובה המוטלת על רשויות שלטון החוק של כל מדינה דמוקרטית מתוקנת, להקפיד הקפדה יתירה ולשמור מכל משמר, קלה כבחמורה, שבכל הליך משפטי יישמרו ויוגנו עקרונות העל של עשיית משפט צדק ובהם: ניהול הליך משפטי על כל רבדיו אך ורק בהתאם לכללי הדין, הצדק והמוסר. עשיית משפט אך ורק בין כתלי בית המשפט, שמירה על טוהר ההליך המשפטי, חומרי החקירה, הראיות והעדויות מפני כל חשש לזיהום והשפעה אפשריים, שמירה על כבודם ועל שמם הטוב של בני האדם, שמירה על חזקת החפות ועל עיקרון הספק הסביר שהינם מאושיות המשפט הפלילי, שמירה על זכויות אדם ועל זכויות חשודים ונאשמים חפים מפשע בפרט, שטרם נשפטו כדין בבית המשפט, אשר טוענים לחפותם ואשר טרם ניתן נגדם פסק דין חלוט.

בנוסף על כך עולות שאלות העוסקות גם בחשש הממשי מפני הפגיעה והכרסום, המתמשכים, החמורים והמסוכנים בעקרונות העל של עשיית משפט צדק אותם מניתי לעיל, ובחשש הממשי שהפועל היוצא שלהן, יהיה חלילה אובדן מוחלט של אמון הציבור במערכת הצדק וברשויות שלטון החוק במדינה, דבר העלול להביא חלילה לפגיעה קשה בדמוקרטיה ובסדר הציבורי, לתסכול, ועד לאנרכיה של לקיחת החוק לידיים, דברים שלא יכירונו במדינת חוק דמוקרטית מתוקנת, ואשר עלולים להביא חלילה לקץ שלטון החוק והדמוקרטיה שלנו. וכמו שאמר כבוד שופט בית המשפט העליון אדמונד לוי בפסק דינו בבג"ץ עסקת הטיעון בפרשת הנשיא קצב מהווים סכנה לא פחות חמורה לדמוקרטיה ולביטחון, מאשר סכנות אחרות המונחות לפתחנו.

על כולנו אזרחי מדינת ישראל, ויהיה תפקידנו ומעמדנו אשר יהיה, השואפים לחיות במדינת חוק, סדר וצדק, מוטלת החובה הבסיסית, להקפיד הקפדה יתירה ולשמור מכל משמר על העיקרון של קיום הליך משפטי תקין וטהור בהתאם לכללי הדין, המוסר והצדק. בו יישמרו חומרי החקירה, הראיות והעדויות מכל חשש ולו הקטן ביותר לזיהום אפשרי שלהן.

הליך משפטי בו יישמרו מכל משמר זכויות האדם, זכויות חפים מפשע, חשודים ונאשמים שטרם ניתן בעניינם פסק דין חלוט (דהיינו שאין עליו אפשרות ערעור), בו יישמר עיקרון-העל של עשיית משפט צדק ואך ורק בין כותלי בית המשפט, ולחלוטין לא בתקשורת ובמשפטי שדה בכיכרות העיר, ובו תישמר ותוגן עצמאותה של הרשות השופטת, מפני כל חשש ולו הקטן ביותר, להשפעה חיצונית אפשרית כלשהיא על שופטיה.

כך גם על רשויות שלטון החוק והצדק במדינת ישראל להבטיח כי מעל כל הליך משפט פלילי בו מוכרע לשבט או לחסד גורלם של בני אדם , כאשר על כפות המאזניים מונחים הדברים היקרים ביותר לבני האדם והם: כבודם, שמם הטוב, חירותם ואף ממונם יתנוסס אך ורק דגל לבן.

אשר על כן, ראשית דבר יהיה על כבוד שופטי בית המשפט העליון הנכבדים היושבים על המדוכה בערעור נשיא מדינת ישראל השמיני להכריע תחילה באומץ לב שיפוטי שתי השאלות הבאות:

1. האם נשיא מדינת ישראל, זכה אכן להליך משפטי תקין וטהור, הליך משפטי החף מכל השפעה חיצונית מזהמת ובהתאם לכללי הדין, המוסר והצדק הטבעי, באופן שאפשר קיומו של משפט צדק שמעליו יתנוסס דגל לבן?

2. האם היה זכאי נשיא מדינת ישראל, לאור כל התנהלות התקשורת, רשויות שלטון החוק ואף חברי כנסת, כפי שתובא ותפורט בהרחבה במאמר זה, לקבל מביהמ"ש את הסעד של הגנה מן הצדק.


אשר על כן בנסיבות אלה, אין אלא להביע צער על החלטת כבוד נשיאת בית המשפט העליון שסרבה הענות לבקשת פרקליטי נשיא מדינת ישראל השמיני בעניין הרחבת מותב השופטים. החלטה שלמותר לציין לא היה בה כדי לפגוע באף צד מן המתדיינים. בתקווה כנה שתמיד הצדק ייעשה ובנוסף גם ייראה.

הרחבת מותב השופטים בערעור נשיא מדינת ישראל השמיני
תאריך:  05/06/2011   |   עודכן:  05/06/2011
עו"ד נבון קצב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 זכות השמיעה 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השאלות הציבוריות הנוקבות שמעלה משפט קצב
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עו"ד נבון קצב
5/06/11 13:07
2
הדודה קלרה
5/06/11 13:20
3
ירדנה
5/06/11 14:26
4
פוליטיקאי
5/06/11 17:42
 
משפטן
5/06/11 22:27
 
ישראלי הגיוני
6/06/11 08:50
 
פלא יועץ
17/06/11 22:39
5
אריאל , ת"א
5/06/11 21:08
 
אחד שמבין...
6/06/11 08:45
6
אבי1
6/06/11 12:43
 
וניה
17/06/11 22:03
7
פגוע בדין
12/07/11 00:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק עומדים בפני איום ממשי. ראש המוסד לשעבר מאיר דגן יורה לעברם בליסטראות ועושה בהם שפטים שיכולים למוטט את המדינה כולה כולל את מאיר דגן עצמו. מיהו מאיר דגן הלזה? כל שהציבור יודע עליו הוא שהוא היה ראש המוסד הישראלי שזכה למחמאות רבות מהממונים עליו. מעלליו ידועים רק ליודעי ח"ן אבל חזקה עלינו לקבל שמי שהגיע לתפקיד הזה חייב להיות אדם ראוי, אחראי ושניתן לסמוך עליו. ראש המוסד מטפל בענייניה הכמוסים ביותר של המדינה ובידו הפנס למחשכיה. מילה של מאיר דגן אינה מילה של מאיר דגן בעלמא, זו מילה של מי שהופקד על המוסד הישראלי ויש לה משקל ומשמעות.
05/06/2011  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
האמירה האומללה של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, המזהיר בריש גלי נגד התקפת מנע על אירן, המאיימת על קיומנו, אין מסוכנת מימנה. אמירה חסרת אחריות שכזאת מחבלת בכושר ההרתעה של צה"ל ובאזהרותיו של הנשיא אובמה שכל האופציות פתוחות. פרקליטיו של דגן המשתוקקים להתאיידותו של בנימין נתניהו, מנמקים את תמיכתם הבלתי מסויגת באזהרותיו של דגן, כי הנושא הגורלי הזה ראוי לדיון ציבורי. דברי הבל מסוכנים. הציבור החף מכל ידע בדבר האופציות הצבאיות המצויות בידי צה"ל, דעתו בנדון שווה כקליפת השום, כמו גם עמדתם של הפרשנים והמומחים בעיני עצמם.
05/06/2011  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
מוצאי שבת קודש, ערב חג השבועות, והשמאל הישראלי המנותק משיירי זהותו היהודית מפגין ברחבת מוזיאון תל אביב בדרישה לשים קץ ל'כיבוש' ולהקים מדינה פלשתינית. כאשר אתה מתבונן בו, בעדר החמורים הזה אשר אינו יודע מימינו ומשמאלו ורואה את להט האש הזרה שלהם להקים את 'פלשתין', ממש כאותו הלהט הישן-נושן של אבותיהם ודבקותם ברוסיה הרצחנית והסטאליניסטית; כאשר אתה מתבונן בעדר חמורי הגרם השמאלני הזה בעוד דגלי אש"פ מתנוססים מעל ראשו בעל האוזניים הארוכות וסיסמאות הזויות בדבר חלוקת ירושלים נישאות בטלפיו - אתה יודע אל-נכון כי הללו חצו כבר מזמן את רוביקון הזהויות שלהם וככל שהלכו והתרחקו מן הזהות היהודית, כך הם מאמצים לעצמם את ההזדהות המוחלטת עם העניין הערבי-פלשתיני הרצחני, עד כדי זהות זרה ממש.
05/06/2011  |  חן בן אליהו  |   מאמרים
השמאל הישראלי מפגיז את התקשורת (האוהדת אותו ומפרסמת אותו) בכל מיני סיפורי מעשיות על "התאוששותו", על "מעבר לעלייה משמעותית בכוחו", ועל כך שהוא (כביכול) "חוזר להיות פקטור במערכת הפוליטית"...
05/06/2011  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
אילו שר החינוך היה תלמיד באחד ממוסדות החינוך שהוא אחראי עליהם, הוא היה מקבל ציון שלילי על פרויקט קיצור החופש. המורה הסבלני היה מעיר לו כי התוצאה אכן נכונה וראויה, אבל הדרך בה הוא הגיע אליה פסולה.
05/06/2011  |  יהודה קונפורטס  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il